- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Mobil flották
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- LTE frekvenciák
- Huawei Watch GT 2 Pro - egyszerűen gyönyörű
- Csúcstámadó és kompakt tablet is érkezett a Xiaomitól
Új hozzászólás Aktív témák
-
Red@Arc
tag
-
copass
veterán
válasz
#56474624 #6215 üzenetére
sötétebbről indít, így nem látszik a zaj se annyira. ez meg azért nem jó (nikonosoknak igen, canonnak nem), mert akkor utána kell húznod. de akkor meg még több zaj jön elő.
arról nem is beszélve hogy én nem fogok megvenni egy progit csak azért mert jobban szűri a zajt. arról nem is beszélve hogy tetű lassan exportál...az meg messze van a hatékonyságtól.
ez a különbség számomra semmi. -
general
addikt
válasz
#56474624 #6213 üzenetére
Ezzel maximálisan egyetértek, sokan helytelenül gondolják, neadjisten tanítják ezt... A raw fájl csak adat, se színtere, se színe, se bűze..
Tehát a kattintáskor a képnek csak a fele készül el, nekünk azt még elő kell "hívni". Ez nem változott 150 év alatt sem. Ezért akadok ki, amikor azt mondják, az utómunka csalás... Pff, anno meg a színe, kontrasztja miatt fűzött be valaki ilyen vagy olyan filmet, aminek a végeredménye jobban tetszett. Aztán vagy maga laborálta, vagy rábízta másra, de elő kellett hívni. Ma meg lusták a fotósok maguk előhívni (=utómunkázni), mást nem fizetnek meg érte, így az a magyarázat, hogy minek a raw, mikor kész a jpeg a gépben. Hát jah...csak egy fos, se színű végeredmény. Semmi karaktere. Ha neki jó, akkor oké, de ne magyarázzon nekem...
A zajszűrés téma meg... lehet konstruktívan vitázni erről, de mégiscsak ízlés kérdése, kinek mi felel meg. ELhiszem, hogy a DXO jobb végeredményt produkál (tényleg nem érdekl hogyan), de nem fogok külön a zajszűrésért egy másik progik IS használni, mert nincs rá időm, nem fizetik meg, ráadásul én magam a LR-mal is elégedett vagyok e téren.
-
#56474624
törölt tag
válasz
#56474624 #6218 üzenetére
* 3600-as ISO nincs rajta, 3200-as akart lenni
(#6219) general:
A zajhoz még annyit, hogy bizonyos mértékig nekem sincs vele gondom (fotózom filmre is, de amúgy nálam az egész fotózás csak hobbi), mert nem akarom kiirtani a részleteket, de nem mindegy, milyen jellegű a zaj.
Az apróbb szemcsézetűt sokkal jobban tolerálom, a nagyobbat, durvábbat már nem túl jól. -
general
addikt
válasz
#56474624 #6192 üzenetére
Nem ismerem az említett progikat, tény, hogy nem sok másban próbáltam a zajszűrést a LR-on kívül, de pont azért, mert én hatékonynak tartom. Hozzáteszem, én szinte mindig teszek graint a képeimre, így eleve zajos marad, tehát valóban nem érdekem a totálisan tökéletes zajszűrés.
Azzal viszont én sem értek egyet, hogy az auto-zajszűrés, vagy mi nem hatékony. Nem is tudtam, hogy van auto mód, mit értesz ezalatt?
Én sosem megyek 18-as zajszűrés fölé a csúszkán, ott már tényleg elkezdi elmosni a részleteket. De az iso 4000-6400-es képeim is teljesen jók lesznek ezzel a zajszűréssel.
8-15 egység között használom a csúszkát a LR-ban általánosságban, a színzajhoz sosem nyúlok, mert érzésem szerint nem kell, az az auto beállítás teljesen elegendő. De luminancia zajra nincs ilyen, alapból nullán áll.
De nem vagyok szűklátókörű, szóval ki fogok próbálni mást is. A gond az, hogy amikor több tucat képet, 100-200 képet kell zajszűrnöm, na ahhoz nem fogok külön szoftvert használni, ha számomra a LR is megoldja. Ez persze nem válasz arra, melyiknek a leghatékonyabb az algoritmusa. A Topaz zajcuccáról (nem tudom, mi most a neve, nem az volt a Noiseware?) én is jókat hallottam.A Ropi által említett tesztet szívesen látnám, akinek megvannak az említett progik!
brickm te hogyan használod a LR zajszűrést és miért nem vagy elégedett?
Nekem komplett tárlatom van színpadi fotókból, 50x70-ben nyomtatva, egyik sem készült sztem iso 2500 alatt, sőt, és egyiken sem látni zavaró zajt, pedig ott aztán van fekete bőven, ahol nincs fény. -
copass
veterán
válasz
#56474624 #6212 üzenetére
van egy alapzaj ami ugye természetes, de van egy másik zaj amit én nullás zajnak hívok. ami akkor történik ha olyan helyről kezdesz részleteket előhozni(felhúzod az expót+árnyékos részt) ahol nincs semmilyen adat. tehát a raw-ban ott már nullák vannak, ekkor jön a nullás zaj elő ami sávos,lilás,mintás,stb.
zajszűréssel mindenképpen részleteket veszítesz, tökmindegy mivel szűröd a zajt.
PS-ben persze sokkal több a lehetőséged, néha én is kénytelen vagyok ott mókolni. de az időigényes.
csodák pedig nincsenek. a prime se csinál csodát, rengeteg részletet eltűntet.
zajjal együtt lehet élni, ugyanúgy jó kiadványba, újságba, netre. észre se veszik ekkora méretben hogy 12800-on voltam... -
copass
veterán
válasz
#56474624 #6208 üzenetére
persze hogy szebb mert kontrasztosabb és hozzáadott zaj miatt részletesnek tűnik.
ez egy nagyon alap trükk. rengetegeg grafikus használja ha a fészre raknak fel olyan képet amin sok piros vagy nagy átmenet van. rátesznek egy halvány zajt. ezért a tömörítő nem fogja lerontani és megmarad minden részlet.
LR-en látszik hogy tényleg csak a zajt szűri, nem ad hozzá semmit.
de nézd meg a jobb alsó sarokban a füvet ott csodálatosan látszik a hozzáadott zaj.
alul a lámpánál is látszik a térkövön hogy eltűnik a minta és egy ilyen foltos valami lesz.
márpedig nincs borzalmasabb annál amikor egy szoftver elkezdi önkényesen feljavítani a képet. -
copass
veterán
-
copass
veterán
válasz
#56474624 #6192 üzenetére
zajszűrést ésszel kell, használni. láttam olyan dxo vs lr összehasonlítást amiben a faszi felhúzta 70re a zajszűrést oszt ment a fika hogy fú nincs részlet!
ha sokat szűrsz akkor elvesznek a részletek, színzajnál dettó lapos lesz a szín ha sokat tolsz.
én speciel nagyon kicsit szűrök hogy 5 felé nagyon ritkán viszem, nyomtatásba meg áméretezésnél sokat jelent ha van részleted. -
general
addikt
válasz
#56474624 #6176 üzenetére
mindig mindent a raw fáljon érdemes megcsinálni, ez általánosságban igaz. a raw-ban van a legtöbb potenciál, a legtöbb adat, a legrugalmasabb fájl.
másrészről pedig a különböző raw konverterek más és más színeket generálnak, máshogy kezelik az élesítést, zajszűrést, stb. így érdemes lehet mindegyiknek a legjobb képességeit kihasználni. pl. a zajszűrés kiváló minden Adobe konverterben, az élesítés már lehet, hogy más jobban csinálja, de LR-ben is elég sok opció van (Clarity-Texure-Sharpening, elég finoman be lehet állítani), szóal lehet variálni, de az árnyék - csúcsfény - expókorrekció-wb részt mindig a raw-n magán kell elvégezni. kontraszttalanítani akkor érdemes, ha utána a tiff-en külön végzel color gradinget, esetleg retust a PS-ben, mert kontrasztot a legkönnyebb utólag rátenni, cserébe a kevesebb kontraszttal több részleted lesz az árnyékos részeken, ahol esetleg javítnai kell vmit. -
*Ropi*
félisten
válasz
#56474624 #6085 üzenetére
"Egyébként minimális változást mindig lehet látni a különböző programok interpolálási algoritmusaihoz mérten a színkezelésben, vagy pl. még szembetűnőbb a páratlan pixelhosszú oldallal rendelkező képek megjelenítésénél a részletvesztés / életlenedés, ahogy az egyes programok képesek / képtelenek megjeleníteni - csak 25 / 50 / 75 és 100%-os nézeten aránypontos a (le)méretezés, egyébként a pixel összevonást végző algoritmus veszteséggel dolgozik: pl. 33 vagy 80%-on. Ezért kritikus a képtároló oldalak megjelenítő motorja: a Fl!ckr pl. túlélesít, a Google Drive és az One drive pedig nagy mosógép (már a részleteket illetően)."
-
#56474624
törölt tag
válasz
#56474624 #6028 üzenetére
Irfanview-ban a Color Management rész volt elállítva, azért jelenítette meg annyira csúnyán (windows fényképek viszont alapból úgy jeleníti meg a jpg-t) azt a képet. Így is látni azért némi előnyt a tiff javára ugyanannál a képnél, de jelentősen kisebb, a fő gond a color management miatt volt.
(#6030) *Ropi*:
Köszönöm, legalább művelődöm kicsit ezen a téren. -
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
#56474624 #6002 üzenetére
Ok, Neked csak 10 MP-es a géped, de a modern vázak már 30-40-50 felé kacsingatnak, ott pedig már exponenciálisan nő a feldolgozási idő. Ezért ajánlom mindenkinek gépvásárlásnál, hogy amennyiben váz váltást is tervez, akkor inkább egy felsőkategóriás konfigot vegyen, mert az bírni fogja a nagyobb terhelést és kibírható időkkel fog exportálni, míg egy közép-, vagy alsókategóriás konfig egy nyugdíjas csiga sebességére lassul le a feldolgozott adatmennyiség növekedésével.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Xbox Series X|S
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Sorozatok
- bitpork: Malac java, új kuMpi, káposzta sali
- További aktív témák...
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Gyermek PC játékok
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari!
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest