- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
válasz ujskodas #60347 üzenetére
Én próbáltam, jól tisztít, de koptat is szerintem ha 5-10x végigmész vele a ruhán már le is jött a festék.
Már ha festett bőr, de gondolom az a tied is.
Ja és mivel kopik maga szivacs is, de nagyon jó nagy piszkot csinálsz ahol csinálod.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #79335424 #60349 üzenetére
Ez engem is meglepett, hogy a kis Csótányomnál a vezérműtengelyek (sőt a főtengely is!) mindenütt golyós csapágyazású volt, a GS500 meg a szokásos "hitvány" megoldás. Főtengónál legalább van csapágyfém, de a vezmű. tengelyek csak az alumíniumban forognak.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #60352 üzenetére
Egyaltalan nem hitvany megoldas.
Pl a gs nel, a fotengelycsapagyhezag elobb ment el, mint a vezermutengely csapagyazas. Joval. Meresbol kiindulva tulel ket fotengelycsapagyat.
A siklocsapagy tobb tekintetben jobb a golyosnal. De ezt nem kell neked magyaraznom, hisz ertesz hozza.A cbx re visszaterve. Ezek a regi motorok azert tele voltak problemakkal. Eleg sokat terveztek meg rosszul, foleg olajozas teren. a 6 henger amugy is egy hosszu fotengelyt kivan, es hosszu veztengelyt, ami hatalmas csavaroerokkel jar egyutt egy negyhengereshez kepest, hiaba csapagyazod. forgattyushaz kitores gondolom hajtorud miatt tortent. Ha olaj miatt tortenik valami, akkor ott minden kuka. A henger, minden siklocsapagy. Az h kikonyokol valami, nem feltetlen regi olajtol tortenik az ilyen idos gepeknel. Legalabbis en nem tudnam ezt igy egyertelmuen kijelenteni, h mi mitol tortent.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zeon.hu
nagyúr
erre a kamu(nak látszó) büntetésre van már valami bevett megoldás?
Apám is kapott egy ilyen levelet ma.#?*@&!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60353 üzenetére
OK, de 30 éve én még úgy tanultam, hogy a siklócsapágyak csapágyfémje jellemzően valamilyen bronz, vagy "fehérfém", de semmi szín alatt nem spiáter.
Gyanítom, hogy a legkisebb kenéskimaradás (hidegindítás, vagy pl. egy jól sikerült, kiadós egykerekezés) nem kis kárt okozhat benne. A "hagyományos" csapágyfémek meg azért pár percet kibírnak olaj nélkül is.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60356 üzenetére
(#60358) persuader: na, ezt a plaszti-izét nem is ismertem, de valami zseniális dolognak tűnik! Kösz, már megérte veled vitatkozni!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #60355 üzenetére
bogyo, az elobb irtam le, hogy en kimertem plastigauge el a fotengelycsapagyazast, es a veztengelycsapagyazast. a veztengely, ami sima alu, jobban birta, mint a betetes fotengely. nem tudom mitol vagy oda.
de egyebkent meg mertem olaj nelkuli drz 400 as hengerfejet, ahol erdekes modon csak az egyik veztengelycsapagyazas lett oda, a msik meguszta. ha 3 deci olaj volt a motorban, akkor sokat mondok. nagyon soktol fugg, hogy hogy van megoldva az olajozas.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60353 üzenetére
Ne gondold! Az egyértelműen az elhanyagolás miatt történt. Én sok évig használtam. Nem tudom, hogy mennyi lehetett benne a valós kilóméter, amikor vettem. Nem is érdekelt. 21 éves voltam, 1990 -et írtunk és egy 250 -es ETZ -m volt, amikor megmutatták. Onnantól semmi sem érdekelt, csak az, hogy az enyém lehessen. Aztán 60 ezret raktam bele. Aki nem ment ilyennel, az nem tudja elképzelni a különbséget egy négyhengereshez képest. Olyan síma járást nem tud egy négyhengeres. A karakterisztikája meg olyan, mint egy mozdonyé. 5. -ben le lehetett lassítani annyira, hogy nullára esett a sebességmérő és onnan rángatás nélkül visszagyorsult. Emellett a váltó, a kuplung és minden egyéb a blokkban, olyan igazi "Hondás" volt. Mint egy fínom műszer, egy svájci óra. A hatalmas hibája ugyanaz volt, mint a korabeli társaié. Váz, futómű, fékek. Rettenetesen alulméretezettek voltak a motor súlyához és teljesítményéhez. Na, meg a 6 Keihin. 120 -ig még valahogy viselhető volt. Onnantól már rutin, bátorság és benzinkút kellett hozzá. Igazi "férfias" motor.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #60358 üzenetére
Akkor már csak egy indiszkrét kérdésem maradt hozzád: az ilyen módon, közvetlenül az aluötvözet hengerfejben csapágyazott vez.tengelyt hogyan javítják kopás esetén? Full csere mindent?!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #60360 üzenetére
megprobalnam felhegeszteni es ujrafurni, (lehet vetemedne es nem birna) ha nem lenne rottyon onnantol kezdve minden mas is. pl saccolom ilyen futasteljesitmenynel kb a veztengelyek sem az igaziak, a szeleprugok, szelepulekek, szelepek. most hogy egy gorgoscsapaggyal kevesebbet veszel meg... belerakod a regit az uj hengerfejbe?
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #60359 üzenetére
hat en nem hiszek a legendakban. foleg amit a regi motorok kepesek voltak produkalni. dehat ez az en velemenyem.
biztosan uberfasza motor, de csodak nincsenek.es meg nem tertunk ra a hasznalat modjara.
egy alultervezett szar blokkbol is kihozhatsz felmillio km t ha nem utod vagod.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #60358 üzenetére
ez a plastigauge krvajó, most néztem róla egy videót.
ezek a szerelősdik nagyon tetszenek, kár, hogy korlátozottak a lehetőségeim, szívesen foglalkoznék komolyabban is ilyesmivel saját részre. -
V.Stryker
nagyúr
válasz polimorf #60341 üzenetére
Tudom, hogy nem vigasztal, de együtt érzek veled. Nekem ma az autó felemésztette az összes motorozásra félrekuporgatott pénzem. Vasárnapra eltört az egyik első rugó...természetesen párban kell cserélni. Aztán hívott a szerelő, hogy a törött rugó szétverte a toronycsapágyat...az is csere.
Pedig a Transfogaras-Transalpina karika oda vissza kijött volna már belőle.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
polimorf
tag
válasz V.Stryker #60364 üzenetére
Mára már el is adták, mert már nincs fent a hirdetés
Kellemetlen az ilyen kiadás karácsony előtt, de nyárra öszegyüjtöd a túrára valót
Nekem se jött jól anyagilag, hogy összecsuktam az autómat. De majd lesz helyette másik Lesz miért melózni megint.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
KisTé
tag
Valaki jelezze már ha lát valahol Pesten az Aldiban akksitöltőt, egy kolegám kölcsönadta egy napra nekem nagyon bejött, azóta olyat keresek.Kössz.
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60362 üzenetére
Igen, a használat módját illetően biztosan különböznek az elképzeléseink. Én nem akkor lettem szerelmes a CBX1000 -be, amikor abban a garázsban megláttam azt a gyári kinézetűt. Ez az álom még a 80 -as évek végén kezdődött. Akkor, amikor egy AME katalógusban megláttam ezt:
Bocs a képminőségért! Egy majdnem 30 éves katalógusból fotóztam.
[ Szerkesztve ]
-
sqpp
őstag
Közben skacok úgy döntöttem, holnap meglátogatom a Hondás boltot, aztán kipróbálok egy-két sisakot, ha megtetszik valamelyik persze megveszem, de ez még a jövő dala.
Mindesetre tervben van egy FOX V1 Rockstar is :p
-
TaaT
veterán
Sziasztok!
Kötött valaki most online KGFB-t motorra?
Give them hell Ukraine!
-
-
Archer
őstag
Töltő téma: meguntam, hogy a Lidl-ös töltő nem tud mit kezdeni a lemerült aksikkal, rendeltem egy ilyet. Leírás alapján fejlettebb, mint a CTEK töltők (azok nyolc lépcsőben töltenek, ez tízben) és ezzel már lehet lithium-ion illetve lithium-iron aksikat is tölteni, aki később ilyenben gondolkodik
(Daywalker ). Ha esetleg érdekel valakit, majd írok róla, ha kipróbáltam.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
baboss
őstag
Áprilisban vettem a motort, az önkormányzatnál elfelejtettem bejelenteni, mire számíthatok ?
Az eladó azt mondta, hogy nem kell bejelentenem, mert amikor átiratom a motort a nevemre értesítik az önkormányzatot is.[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #60380 üzenetére
Persze, meghalt akkut nyilván nem hoz vissza a halálból de a fél éves savas akkut sem tudja elkezdeni tölteni ha már nem sok delej van benne, csak ha 'megbikázom' a jó öreg trafóssal, kapcsolgat össze-vissza (riasztónak van használva egyéb töltés nélkül), meg van amikor a merült akkut feltöltöttnek jelzi, ahogy ráteszem a töltőt.
3 Lidl-es töltő ára, ezt inkább rá merem tenni az akksira lekötés nélkül, mint a Lidl-öset (egyébként más bajom nincs vele, jó amíg jó).
Amúgy most a Marelli lítiumos akksikat két Banner árában árulják a megfelelő helyen (nem reklámozok), fene tudja, talán még meg is érheti. Sok infó nincs úgy általában róluk, nagyobb indítóáram (gyárival egyező típusnál, vagy lítiumosból kisebb típusjelű is elég a gyári értékhez) alacsonyabb önkisülés, viszont a hideget nem bírják, 5 Celsius körüli hőmérséklet alatt már nem látják el a feladatukat. Elvileg van védő áramkör (BMS) beléjük építve, hogy a hagyományos aksihoz tervezett motor töltési rendszerek se nyírják ki. Van aki azt mondja, kell hozzájuk külön töltő, van aki szerint bármelyik okos töltő jó, ami nem megy 14,5V és 2A fölé. Ez mind állítólag. Magányos esti óráimban kicsit utánaolvastam[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #60381 üzenetére
na ennyire en nem vagyok mar kepben.
ami viszont ujabb tapasztalat. tudod, van ez a kiserleti autom, amibe olcso olajat teszek, es olcso akkut is. 5 evet birt ki az akkor 9000 forintos sajatmarkas elelmiszerlanc akku. elotte 26ezres bosch volt benne, hat nehany honappal elte tul ezt a teljesitmenyt.
csak erdekessegkepp megjegyeztem, mert most kotlott meg. sztm jo uzlet volt
bar nem lehet messzemeno kovetkeztetest ebbol levonni, de bulvarhirnek siman jo.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #60382 üzenetére
Autó akkuk az ismeretségi körből kiindulva jobban bírják a megpróbáltatásokat (főleg ha kicsit túlméreteset tesznek bele, már ha elfér). Rokonságban most is van olyan, a noname, benzinkúton vett akksi is már legalább 5. évét tapossa, mindenféle karbantartás meg desztillált víz öntögetés nélkül, ráadásul nagyrészt rövid távokon használva. Persze volt olyan is, akinek egy hét alatt besz.rt az új, de ott a töltési rendszerrel volt a gond. Mondom neki, gőzöl az akksi meg pezseg, ez így nem ok, ilyet szól jó az, még új, most rakták bele, azért ilyen Hát ha te mondod, nekem aztán a kilenc is páros.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Czimby
addikt
válasz Topiccsendőr #60382 üzenetére
Bosch és Varta akkuk hulladékok, egyébként 99.9% ban ugyanaz a kettő csak a címke más rajta.
(Vartát cseréltem Bosch-ra és amikor egymás mellett volt a kettő jöttem rá, hogy ez így nem lesz jó... )Nekem is volt áruházas ami sokkal tovább bírta mont a Bosch, nevezetesen Budget volt.
Szerintem a jó aksi az Exxide kocsiba, meg a régi Yuasa, de sajnos újabban azok is ipari hulladékok lettek.
Szóval marad az OptimaHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
#79335424
törölt tag
válasz Czimby #60384 üzenetére
Azok a jó kis spirál cellások! Nálunk, a társaságban régebben népszerűek voltak az állólámpás mercik (W114, 115). Azokban használtunk ilyeneket. Télen is símán indították az öreg olajkályhákat. A Hungexpon volt egy bemutató. Ha nem a saját szememmel látom, akkor nem hiszem el. Az ember rákapcsolt a spirálcellásra egy combos terhelésmérőt, majd az oldalára fordította az akkut és kalapáccsal átütött rajta egy 200 -as szöget. A terhelésmérőn meg se rezzent a mutató.
Szerencsére nekem kis autóm van, nem kell bele nagy akku. Amikor szezon közben meghalt a motoromban a generátor, akkor az autóm akkuját beraktam a tanktáskába, párhuzamosan bekötöttem, mellé raktam egy töltőt és símán lenyomtam így a szezont. Ráérek most, télen foglalkozni vele. -
#43301120
törölt tag
Sziasztok!
Már jónyéhány éve megvan az A1es jogsim és a kis 125 MZ TSel szépen gyűjtjük a kilométereket. Jövőre leszek 24 és megcsinálnám a korlátlan motorjogsit, mert ezt a "kevés" időt már kibírom és nem is olyan vészes az ára.
A lényeg: milyen kezdő motort ajánlotok kb 5-600e forintért? Az MZvel szereztem már egy kis gyakorlatot szóval következő lépcsőnel az 500ccm kategóriát néztem.
Köszönöm előre is a segítséget!
-
-
#43301120
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60391 üzenetére
Nagyjából azokat néztem amiket ajánlottak. Japán 600as naked bikeokat. Ezek jó konstrukciók, illetve tetszenek is. Néha meglátok egy Ducati Monstert, akkor elgondolkozom rajta, de azt mondták, ha nem nagy a szerelem akkor ne azt válasszam
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
-
#79335424
törölt tag
válasz #43301120 #60395 üzenetére
Sokat jártam Olaszországban, Spanyolország pedig a második otthonom, mivel a szöszim már 5 éve ott él. Imádok ott lenni, nagyon kedvelem az ottani népet. Viszont a munkához való hozzáállásuk... na, azzal a mentalitással nem lehet járművet gyártani. Lásd a Mercedes Vito esetét!
-
#79335424
törölt tag
válasz Topiccsendőr #60397 üzenetére
Persze! Sztem a hsz. -em stílusából is érezhető, hogy nem kell minden betüjét véresen komolyan venni. De azért...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- DXRacer használt szék eladó
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000