- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59101 üzenetére
Ha kellően mélyre döntöd leérhet, nem?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
V.Stryker
nagyúr
Vasárnapra 20-22 fokot mondanak! Jön valaki motorozni?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #59105 üzenetére
Merre lenne a karika ?
Megjött az új indexes tükör.Eredetileg 3W-os égő van benne,de kicseréltem 5W-os ra,mer múltkor azt mondtad nem lehet látni az irányjelzőt.
StoneBridge kollégáról nincs semmi hírem.Írtam neki üzit,de nem válaszolt.
Nem volt szerencsés az a karika.Itt van a hideg és már nem lehet úgy menni mint nyáron.[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz baboss #59106 üzenetére
Igazából nem tudom, csak most láttam,hogy 20-22 fokot mondtak. Sötétedni továbbra is korán fog, így átlag 400km körüli karikát gondolok. Szlovákia?
StoneBridge kollégának meg jobbulást.
Neked pedig ezt találtam, mint kamerás olvasnivalót.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59102 üzenetére
Ha megnézed a képeket, ezt össze kell szerelni. Aligha egy tömbből készül. Inkább hengerelt alura tippelnék.
Mondjuk sztem ez nem megy a funkció rovására, sőt vhogy testre kell szabni. A gyártás is egyszerűbb így. Gondolom minőségellenőrzés csak méretre és szemre van. Mondjuk azért selejtet nem illik kiadni a kezeik közül, az anyaghiba meg mindig benne van a pakliban. Kérdés, hogy minősített alapanyagokból gyártanak-e. Bár alu előbb hajlik el és veszed észre használat közben, minthogy váratlanul törjön le és balesetet okozzon. Én simán bevállalnám felhasználóként.[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #59107 üzenetére
Átadom neki.
Ez a kamera dolog igencsak érdekes.Még lehet,hogy bajom lehet,hogy megosztottam a videót a túráról.Legközelebb odafigyelek,hogy mik és kik vannak a felvételeken.Egyszer beugrott a videó rögzítéssel kapcsoltban ez a személyi jogok védelme,de utána már el is felejtettem.
Ha betudom fejezni a munkám akkor vasárnap lehet,hogy eltudok majd menni.Ma jön haza a gyerek Olaszból,lehet, hogy ö is eljönne. Majd beszélek vele.[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz baboss #59109 üzenetére
Ilyen alapon a túrán résztvevőkkel is irásbeli beleegyezést kell aláiratni nehogy utólag bepereljen a személyiségi jogaira apellálva.
Sajnos ilyenné vált ez a csodálatos világunk.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-
polimorf
tag
Ez milyen kicseszés, ha gumicsere akkor mindjárt 4-et cserélhet
Baboss: Az komoly utómunka mindent és mindenkit felismerhetetlenné tenni. Nem is tudom, hogy a mi szerkesztőnkben van e ilyen funkció.
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
zeon.hu
nagyúr
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #59114 üzenetére
Gondolom a fékek is így számolandóak
(#59118) bogyo112 ezzel ugyanúgy fel lehet borulni mint a normál motorral annyi, hogy a tapadást megduplázzák, kevésbé lesz érzékeny a kátyúkra illetve gondolom ha 1 gumi defektet kap akkor is talpon marad.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #59108 üzenetére
az, hogy ossze kell szerelni, miert zarja ki azt, hogy egy tombbol van?
hengerelt alubol egy labtarto az nekem nem bizalomgerjeszto. bar nem tudom, hogy mennyivel nagyobb egy egytombbol cnc zett vagy barmilyen alakitasi technologiaval eloallitott elotermeknek a szilardsaga, de talan itt szallnak el a koltsegek.
ott el kell birnia egy szep sulyt, aztan van mindenfele otvozet, mindenfele hokezelessel, teljesen valtozo rugalmassaggal. az acel faradasa sokkal kiszamithatobb, mint az alue. az alu ugy torik le, hogy eszre sem veszed. epp ezert nem mindegy hogy mibol hogyan van csinalva. persze azt a reszet, ami a csizmadat vedi attol hogy ne erjen a lengovillahoz, csinaljak hengereltbol, de a tobbit ne nagyon. es nagy kulonbseg lehet ket termek kozott. de ennek nagyon utana kene jarni, mert nincsenek pontos adatok a kezunkben.
en meg ehhez nem ertek.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
emre
veterán
válasz polimorf #59114 üzenetére
Ennél egyszerűbb, mert normál autó felni van rajta.
Egyébként 1999-ben mutatkozott be a harmadik Devis Motort Show-n, és Beliczky Árpád építette egy garázsban, a neve pedig: V8 Standbike.
Ha jól emlékszek, fix alváza van, a váltó egy mercedesből került bele, a kormány hidraulikus és egy giroszkóp segítségével vezérelték hogy a felső rész milyen mértékben dőljön menet közben.
Ha valakinek esetleg lenne róla innfó magyarul ne fogja vissza magát. Egy akkori wild-ben volt cikk róla.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Xaels
félisten
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59104 üzenetére
Nem értek a lovakhoz, nem tudom hogy lehet vagy hogy nem feltenni (eddig azt hittem csak úgy lehet ahogy gyárilag van ); csak abból indultam ki hogy ismerős ZZR-ét az előző tulajdonosa döntögette lábtartóig mm89 meg az SV-t és (gondolom) ezeken nincs túl alacsonyan.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59120 üzenetére
Hát ha tudnánk milyen ötvözetet használnak már lehetne saccolni a terhelhetőségre. Amúgy nem kell ám beszarni nagyon, nincsenek olyan óriási igénybevételek, ami spéci anyagokat igényelne. Üzemszerűen elég kis részét tartja a testsúlyodnak.
Amúgy mi a gond a hengerelt anyagokkal? A félkésztermékeket szinte teljes egészében hengerelik tábla formátumba. Jobb mechanikai tulajdonságai vannak mondjuk egy öntött tömbnél.
A tömböt én úgy értettem, hogy egy anyagból forgácsolják a teljes szerkezetet, te másra gondoltál?
Ez eléggé megbonyolítaná a gyártást és rettentően meg is drágítaná. Funkcionális előnyök nélkül.
A másik: alura nem jellemző a rideg törlés. Na meg melyik az a hülye mérnök, aki ilyen anyagot használna? Ugyan kérlek.[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Teasüti #59108 üzenetére
Kép nem igazán adja vissza de élőben elég "karcsúak" ezek a lábtartók a gyárihoz viszonyítva. Pont a vízszintes és függőleges irányú állíthatóság miatt ugye több darabból kell kimarni (a gyáriakat szerintem valamilyen technológiával öntik), a darabokat csavarozod egymásra, nem készülhetnek vastag anyagból mert a végén tíz centire lenne a taposó része a váztól. Ezért nagyon nem mindegy, hogy az az alu milyen technológiával készül, milyen a szilárdsága, stb. de ez már kohászat amihez nem sok közöm van.
Én amivel sz@ptam ilyen lábtartónál, hogy egyszerűen állandóan kilazultak a csavarok, akárhogy húztam meg őket. Nem tudom milyen alumínium de egyszerűen nem szorul meg benne a csavar, a rázkódástól fellazul. Nagyon nem volt vicces, amikor menet közben mondjuk leleffent a váltókar. Aztán darabokra szedtem mindkét oldalt és az összes csavart rögzítettem Loctite-tal, úgy már jó lett, másnak is javaslom, aki esetleg ilyet akar használni.
Mod: hogy a kínai mérnök min gondolkodik a minél alacsonyabb gyártási költségen kívül, azt nem tudom, de a Gilles, TRW, Lightech, Sato, Arata (meg van még egy pár nevesebb gyártó) cuccait egyszerűen nem lehet megvenni 80-90k alatt, akármelyik típust nézed, az azért gyanús.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59125 üzenetére
"...az sv n alacsonyan van..."
Nyilván a sportgépeken feljebb van, de túlságosan csak nem lehet alacsonyan. Nekem még nem sikerült odáig dönteni hiába próbáltam. Persze a rutinom is még kevés és nyilván fényévekre vagyok egy profi gépésztől, de a gumi széléig olyan túl sok már nálam sincs érintetlenül."A normalis utangyartott labtartoszett teljesen allithato, igy feljebb is lehet rakni."
Ezt nem tudtam, akkor gondolom olyan magasra is lehet rakni hogy borulásig ne érjen le.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #59128 üzenetére
Mennyiről beszélünk? 80-100 kilóról? 100 kg-nál ez kb 40-60 Nm attól függően mennyire rakod ki a talpad a tartón. Az fika. Egy egyszerű 6061-es ötvözet - mint amit előszeretettel használnak bicikli vázakhoz is - folyáshatára (itt fog görbülni) 55MPa hőkezelve, edzés nélkül. Szakítószilárdsága (itt fogod elhagyni) több, mint kétszerese 125MPa. Ez azt jelenti, hogy az anyag egyetlen négyzetmilliméternyi keresztmetszete 55 N húzóerőt visel el, mielőtt maradandó alakváltozást szenvedne. A lovas 100kg súlya a keresztmetszet szélsőpontján talán tudna kelteni akkora feszültséget, hogy egy négyzetmilliméternyi felület a szélsőponton megnyúljon. Na 1 mm^2-nél azért nagyobb lábtartónk van, nem?
Természetesen ezek erős becslések, de nekem olybá tűnik nincs mitől tartani. Anyaghiba meg mindig benne van a pakliban. A komoly gyártók garantálják a minőséget is.
A csavarrögzítésre is vagy tucatnyi megoldás van.
Ha nagyon paranoiás volnék vennék egy penetrációs vizsgálathoz való spray-t, megnézném van-e repedés. Kicserélném a csavarokat nagy szilárdságúakra, nyomatékkulccsal raknám össze, menetrögzítővvel természetesen. Aztán felpattannék és le se szállnék a vasról többet. Saját lelki békémért időszakosan megismételném a penetrációs vizsgálatot.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #59134 üzenetére
a leírás állítása szerint 7075-T6 alumínium. kérdés mennyire hihető amit állítanak
oldható csavarrögzítésre melyik loctite jó? -
Anulu79
addikt
Lehet most kapni a Lidlben hát melegítőt meg sínadrágot. Nem vett valaki ilyesmiket? A nadrág elvileg vízálló és bélelt is. A hátmelegítő meg olyan mint egy mellény csak van még a hátában merevítés meg ki is lehet venni belőle a mosás miatt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59134 üzenetére
Nem tudom. Csak hoztam egy életszerű példát; tekintve, hogy a kínai biciklivázak szaré' húgyé' mennek ilyen anyagból, ezért tekinthető olcsónak úgy gondolom.
Mechanikai tulajdonságai még a gyengébbek közt van.
Jah és csak úgy mellékesen felmentem egy random félkésztermékkel foglalkozó cég oldalára és a hengerelt
lemezvágat (valószínűleg ilyen formátumból gyártják a kérdéses tartót is) mechanikai tulajdonságai lényegesen jobb az ENAW6061 ötvözetnek, mint amivel számoltam.
Nos talán nem túlzás azt hinni, hogy Kínában is hasonlóan működik a fémipar, mint nálunk; akkor jó eséllyel vmi hasonló, olcsó anyagból dolgozhatnak.
A lényeg, hogy bármelyik ötvözet is használják, nem az anyagválasztáson fog múlni. -
Teasüti
nagyúr
Ha ez igaz, akkor kurva jó nemesített anyagból van. 70xx sorozat kevésbé fárad, megfelelő pálcával hegeszthető is.
Úgy hozzávetőlegesen megjegyzem az alucut magyar cég oldala szerint kétszer nagyobb szakítószilárdsága van a 6061-nél. Edzés nélkül értendő persze.Akár ugrálhatsz is rajta nagy tempónál a motoron.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Uhm van vkinek ötlete hogy szedjem ki a hátsó kereket? Oldaltámaszos motor, nincs emelőm se.
-
stereodead
csendes tag
Mire van szükségem, ha az egész telet motorral akarom kihúzni? Téli kesztyü van, de mar most látom hogy önmagában kevés lesz, ma veszek kézzsákot. Felsőruházat egyelőre elég mert fel tudok venni nagyonsok réteget. Simaszk és sál van. Jelenleg deréktól lefelé van megfagyás.
Aláöltöző nadrágokkal kapcsolatban kinek van tapasztalata? Ez például milyen?
Shox Warmax motoros thermo nadrág
Egy ilyennel és egy ráhúzott farmerral tényleg el lehet motorozgatni nulla fokokban? Mi ennek az előnye-hátránya egy thermobéléses cordura nadrággal szemben, illetve mivel tud kevesebbet mint mondjuk a kétszer-háromszor ilyen drága aláöltöző nadrágok?
Hozzátenném van a Decathlonban vásárolt egyszerü, olcso sinadragom, ami koraösszel jo is volt, de 10 fok alatt nem ér semmit sem.
[ Szerkesztve ]
fgsfds!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz stereodead #59144 üzenetére
Ez a shoxos cucc nem tükrözi az árát. Kb. egyenlő a Lidl-ben 1600 forintért vásárolható termo nadrággal. És az is jó! Csodákat ne várj. Ezt meg a farmert szerintem felejtsd el.
Mondjuk tudni kéne milyen távot, milyen motorral mennél és mennyit.Én nem vagyok fázós, de a múltkor 5 fok környékén autópályán 120-al a kordura+téli bélés alá még simán befért egy ilyen thermo aláöltöző.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Something_
őstag
Ez meg mi a tököm a tárcsán? Kidudorodó cucc.
Tegnap lettem figyelmes egy súrlódó hangra lassításnál. Gondolom a betétnek is annyi, hogyha ez miatt szarul megkopott. -
stereodead
csendes tag
válasz V.Stryker #59145 üzenetére
Nekem a motor az egyetlen jarmuvem, BKVzni meg nem vagyok hajlando mert barhova megyek 3x annyi ido odajutni. Foleg munkaba jarasra hasznalnam a telen, az napi 2x30 perc 60-80-as tempóval. Honda cg 125-tel. Plexi nincs, sem egyéb szélvédelem.
Ha ez az aláöltöző nadrág nem ér semmit, akkor mi az ajánlott? Annyiféle motoros ruha van, és sokszor egyáltalán nem egyértelmü, hogy mi indokolja az árkülönbséget. Van két nadrág amit windstopperes, thermo nadrágként hirdetnek, és az egyik 7ezer a másik meg 25. Nemértem.
fgsfds!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz stereodead #59147 üzenetére
Ez az aláöltöző jó, ajánlott. Télen és nyáron is. Én csak azt mondtam,hogy ne várd azt egy ilyen aláöltözőtől, hogy a farmer alá felveszed és 0 fokban meg vígan motorozgatsz jó meleg érzettel. Nem fogsz, nem azért van, de egy jó cordura alá felvéve fokozza a kényelmet és jó érzés viselni.
Esetleg ha BP-en méssz főleg és tényleg ilyen tempóval, akkor egy ilyen aláöltőző, farmer és egy hosszú szárú puha térdvédő vagy neoprén térdmelegítő jó lehet. Legalábbis nekem bp -en tekerőzve elég szokott lenni, bár a combom fázni szokott kicsit. Az izületeket mindenképp védeni kell, plusz a veséket.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Something_
őstag
válasz stereodead #59147 üzenetére
Eddig nem fázott a kezem, de ma a téli kesztyűben eléggé kellemetlen volt, pedig 50k-s árkategória.
Amúgy én napi 2x12 km-re használom melóba járásra (reggel 7-9 között és este 7-10 között), eddig nem volt bajom, igaz ez Bp, nincs akkora tempó. Sportcsizma, lidl aláöltöző gatya, vastag melegítő, utcai gatya, rá neoprén térdvédő. Felül pamutpóló, decathlonos neoprén felső (nem szellőzik), felé forcefield tordado szélálló téli aláöltöző, aztán egy "technikai" puma pulcsi. Aztán megkoronázom egy agyonperforált alpinestars bőrkabáttal Maszk, sisak és a téli kesztyű.
Eddig ok volt, nem az igazi, de nem volt vészes. Egyedül néha a zacskóm fázott, mert ugye ott a tank és oda is megy a legtöbb szél.Szerk.: ja meg teljes puha hátprotektor, vesevédővel. Egyszer elfelejtettem felvenni, fázott is a hátam kb a második kanyarnál.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #59146 üzenetére
Valahonnan aluminium kenodik ra. De hogy honnan? Az a feknyeregben van csak. A feknyerged nem all keresztben? Nincs kikopva az uszocsap?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok