- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- iPhone topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
Teljesítményadó 20, biztosítás 20, műszaki kétévente 10.
Gumi 2 évente 80, fékbetét 2-3 évente 30, olajcsere évente 20, láncszett csere 30e Km-ként 50e, légszűrő, gyertyák minden 2x-3x annyiba kerül mint egy átlag autóhoz.
De persze a gumit le lehet nyalatni 1000-1500km alatt is ha megvan hozzá a tehetség, és a fékbetét is elmehet 2-3 nap alatt is...Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
BoB
veterán
Ezen a fórumon ezt divat ajánlani kezdőnek
Hozzátenném, hogy ha már a végét járja a gumi, lánc, fékbetétek, azokat is cserélni kell.
Olajat, hűtővizet, fékolajat kapásból ha használt motort veszek, kivéve ha ismerem az eladót és tudom mikor volt cserélve.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
-
Zin
senior tag
Koszonom a valaszokat,nagyon kezseges a tarsasag.Hat 3 eve 180-as runner-t hajtok, eddig ez a tapasztalatom motorozas teren.De en azzal is 60-al megyek, szoval 600as valtos idealis lenne hiszen nem merek gyorsan menni, csak szeretek lassan gurulni, es a nagymotor hang amibe szerelmes vagyok evek ota...
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
mm89
őstag
válasz Daywalker #55504 üzenetére
Persze, tudom, nem is kötözködni akartam. Mondjuk kis ccm, sor4.ha nem húzza akkor nem is büntet annyira. Most, hogy v2-ről átültem sor 4re, látom igazán, hogy a direktebb gázreakció, az erősebb motorfék sokkal nagyobb ellenség egy kezdő számára mint a magas fordulaton érkező pacik. Na persze ha kezdőként rögtön Rossinak hiszi magát az ember és nyomatékcsúcson akar motorozni akkor az balul is elsülhet.
Nem tagadom, kicsit lomha a z750 3e alatt, de felette kárpótol (na jól el is kanyarodtam)Zin
Én is azt hittem még az sv előtt, hogy lehet lassan is menni. Hát nem!
Hidd el, nagyon nehéz! Kéri a rohadék![ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Something_
őstag
Én is kezdőként vettem tavaly az RR-t és én is fosós vagyok, nem merem (túl)húzni neki. Sőt, közúton nem is nagyon szeretek csak úgy motorozgatni. Most jön a megkövezés, de én kb csak városba használom a motort és pályázásra (nem mintha nagy múltam lenne vele, első szezonom, kb 8.000-et mentem eddig)
Legideálisabb egy 125-ös robesz lenne városba, pályára meg az RR. De egyszerűen nekem nagyon nemgyerebe a robogózás, az RR-re meg minden reggel és este mosolygok amikor felülök.Jah és vedd figyelembe, hogy nem egy kategória a 180as robogó és a 600as sportmotor. Anyagilag értem. Ahogy írták, évi 20e teljesítménylehúzás, 27e biztosítás, kb 40 egy évre a gumi, kb 30-40 a szervizköltségek, szóval évi 100 felett vagyunk átlagba. Szerintem.
Jah és 7 litert eszik, szóval drága hobbi ez, de szerintem minden egyes fillért megér
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #55500 üzenetére
A köteleződből hat évig fizetném a sajátom
-
Anulu79
addikt
Szerintem igen is el lehet kezdeni nagy telejsítményű motorral is motorozgatni. Én kb. 6 éve motoroztam először egy nyarat végig. Az volt az első és az utolsó alkalom mostanáig. Akkor is egy 80-as robogóval meg egy 50-es váltóssal mentem. Tavaly levizsgáztam "A" korlátlanra most meg vettem egy 1200-as Banditot. Szerintem minden csak ész kérdése. Akinek annyi esze van az húzza a 400-asnak is és vadul megy vele. Szerintem a nagyteljesítményű gépekkel is lehet ésszel közlekedni a kezdőnek.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Látom szép lassan kiderül, h a topik 99%-a Babetta-ról ült 1000-es motorra.
Egyébként én is így gondolom, minden az ember csuklóján és fején múlik.
Simán vállalható kezdőmotornak a sor 4 600, főleg, ha nem forgatja meg."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Anulu79
addikt
válasz runner 125 #55512 üzenetére
Van ez így.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz runner 125 #55512 üzenetére
Akkor én is csatlakozom. Én a GSX750F előtt csak csak 50-es váltóssal mentem. ( Ha nem számoljuk,hogy néha kipróbáltam a haverok krossz gépeit.)
Szerintem is csak a fejen múlik, hogy észnél légy. Viszont a másik oldalon meg tegyük szívünkre a kezünket és mind tudjuk jó mélyen,hogy nem azért van mindnyájunk segge alatt átlagosan 100 vagy annál több lóerős gép, hogy csak poroszkáljunk. A kérdés mindig, az hoogy tudjuk-e,hogy hol a határ és mikor kell visszavenni...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Daywalker
addikt
Hagyjuk már ez a 3000 alatt Gyári áttétellel ott se a saját 900-asom, se egy 1000-es, sem pedig a Hayabusa nem csinál semmit, legfeljebb egyesben, vagy kettesben, felette csak annyit mond: blőőőőőő....aztán persze történik valami 4000 körül, de nem nevezném megindulásnak azt sem. Miért akarja mindenki ott használni ezeket a motorokat? Ha gurulgatsz, akkor rendben a 3000, de ne onnan akarjuk már kilőni magasabb fokozatban. Teljesítménymérésnél is 4000 körül kezdődik a grafikon...egy 12-16 ezret forgó négyhengeres sportmotornál öt-hatezer körül kezdődik egyáltalán valami, nem a felénél...
Megint ott vagyunk, mint a múltkor...gyanús, h ugyanaz az avatarod, mint HSM-éFIREBLADE78: no comment 2.0...nem kell rángatni kezdőként. Ha ez nem megy, akkor vegyen kisebbet.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #55516 üzenetére
Volt melohelyem ugyvezetoje (70+) vezette ugy autopalyan az automata avensist, hogy felgyorsitott majd kikurta N-be es gurult...mert ugy kevesebbet fogyaszt.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #55520 üzenetére
Apropó, vasárnap Kakucs? Sajnos az edzőpartner perecelt, így most idén úgy tűnik már csak egyedül tudok menni, szóval meg kell oldanom valahogy a cipelést.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
Jópárszor írtam már, egy sor4 600 sokkal barátságosabb kezdőmotor, mint egy SV, hiába papíron jóval erősebb. A lassú/nagypapás haladás is sokkal könnyebb, mint a V2-vel, nem akar mindenáron annyira menni.
(#55515) Daywalker:
Naa... Ez gonosz volt...
Itt az a gond, ahol az V2 már jól érzi magát (fordulat) ott már ereje is van jócskán. A sor4 600-al sokkal kisebb fordulaton el lehet gurulni, sokkal sokkal kisebb rendelkezésre álló erővel. Ez pedig komoly difi. -
V.Stryker
nagyúr
A V szvsz jobb kezdőnek, mert alacsony fordulaton van nyomaték, lehet vele gurulni, nem ölöd meg annyira. A sor4-et meg kinyírhatod, ha 2000-3000 között használod a kenés hiánya miatt. 4000-nél meg már az is megindul.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #55523 üzenetére
Szerintem épp ellenkezőleg. Mondom ezt úgy, hogy mentem bőven 600-as sor4 és V2-vel is. A V2-nél kell azért forgatni, hogy normálisan működjön (folyamatosan 2500-3000 felett érdemes tartani, különben rángat meg makacskodik) és ott ugye az alul ébredő nyomaték révén elég harapós is, és fűszerezd meg ezt a nagyon közvetlen gázreakcióval és bitang erős motorfékkel. Egy meggondolatlan mozdítás a gázkaron azonnal büntet, akár hirtelen engeded el, akár hirtelen húzol rajta.
Ehhez képest egy sor4 blokk maga a nyugalom tengere. Szerintem ez azért erős túlzás, hogy kinyírhatod 2-3000 között a sor4-et, szerintem csak akkor van baj, ha fordulat nélkül keményebben odahúzod neki. Poroszkálni bőven jó az, akár még ez alatt is kis sebességnél. Erő így épp annyi, hogy halad a szekér, a gázreakció békés, megbocsájtó, motorfék is nagyon szerény. Ha jól megrángatod a gázmarkolatot is alig van hatása, vagy ha hirtelen elcsukod, no problem.
Ha pedig kell az erő, nagyon kontrollált módon, kettőt-hármat visszarúgsz a váltón, és lehet is menni, semmi meglepetés sehol.Döntsd el, melyik való inkább egy kezdőnek. Én egy sor4 400-as motor után ültem az SV-re, és hát mit mondjak, mintha egy vadlovat kellett volna szelidítenem, keményen megizzasztott az első napokban. Utána mentem sor4 600-as Hornettel, hát az ugyanaz volt, mint a sor4 tanulómotorom, csak kicsit több erővel, de ugyanúgy kezesbárány. Én imádom amúgy az SV kissé nyers, ideges karakterét, de egy abszolút kezdőnek nem biztos, hogy a legjobb választás. Én inkább olyanoknak ajánlanám, akik már motoroztak pár évet valamilyen kétkerekűn előtte, és emiatt nem okoz gondot nekik, hogy az elején jobban oda kell figyelni a motorkezelésre, és szeretik az ilyen kissé vadabb karakterű dolgokat, nem riadnak vissza a kihívástól.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz Daywalker #55521 üzenetére
Egy gyors delelotti menetet le tudnek nyomni asszony torkan (kicsit athallasos, kimeljetek meg a poenoktol ), de ez a treleres 3-4 oras plusz kor sajna nem fer bele most :S
Asszony 3 honapja itthon van, sokat dolgozok, meg tobbet fogok ha jon a karacsony, plusz ugye a varos masik feleben laksz, mire aterek hozzad, annyi erovel kint vagyok kakucsonDe egy vasarnap delelotti kakucsban benne lennek
Zoli elesetr pringen? :S
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz Something_ #55526 üzenetére
Lehet kinezek en is de csak hogy megismerjem a csapatot. Bar pont uj gumi van a motoron....
-
Something_
őstag
válasz Lipton #55527 üzenetére
Nem valami nagy a csapat Daywalker meg van lőve, mivel nincs budai futótársa, én néha meg tudok fűzni egy-egy ismerőst, hogy menjünk ki, Zoli meg ma elesett, Persu meg asszem emigrált az országból
Szóval elég komplikált szokott lenni egy pályázás felénk Pl Hring. megérkezek, Zoli és Daywalker elkezd pakolni, haverom makóról elesik -
Lipton
őstag
válasz Something_ #55528 üzenetére
Gondolom addig kiderul ki tud menni. Korozgetest nem terveztem csak elnezni. Utoljara meg gokarttal voltam ott.
-
Xaels
félisten
Jajj ne kezdjétek már el a szájkaratét megint... Inkább tisztelegjünk egyet a Fénysebesség(YT) előtt
Jövőhét vasárnapra egyelőre jó időt igér. Lassan összedobok egy részletes tervet.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
mm89
őstag
válasz Daywalker #55515 üzenetére
1. Semmi közöm HSM-hez, ne sértegess!
2. Amikor egyesben elindulok akkor 3e-nél érzem azt hogy használható. Persze nem szaggat be alatta sem, csak ott annyira kis kezes, hogy meg is lepett. Amúgy szerintem félre is értettél. Pont arra akartam kilyukadni, hogy jobban használható a Zé mint az sv, mert ott nagyon ideges volt a gázreakció ilyen alacsony fordulaton. Most jut eszembe nyilván a gyári dobbal jobb lenne alacsonyabb fordulaton is, mert a nyitott ugye nem arra való.
Na remélem így érthető voltam
A lényeg, hogy imádom a zét!(#55525) HSM na ezzel most kivételesen egyetértek.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #55533 üzenetére
Gyanítom arra gondolt, hogy amikor kicsi fordulattal megy a motor, akkor kevés olajat (és kis nyomáson) szállít az olajszivattyú. Ha a motor már nem új (kopott), akkor a résveszteségek miatt akár elégtelen is lehet a kenés. De ugye ez csak hitvita...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
BoB
veterán
válasz Something_ #55533 üzenetére
Erről volt egy cikk a totalcar-on, azzal a címmel, hogy a nyomaték öl, nem a fordulat.
A lényeg:
"Lassan elindulok, már 1500-nál felváltok, kímélem a gépet, gondolja a fotelfizikus. Pedig nem, pontosan ellenkezőleg: a kis fordulat öl.
[...]A kis fordulaton, nagy terheléssel üzemelő motor – például ötödikben 40-nel erőltetve – siklócsapágyaiban a hidrodinamikus kenés nem tud tökéletesen felépülni. Vegyes súrlódás alakul ki, és a csap bele-bele csiszol a csapágycsészébe. Ezt a kenéstechnikusok csap-süllyedésnek hívják. Ilyenkor kicsi és vékony a terhelhető olajfilm, a fogattyúcsap meg nem úszik fel rá tökéletesen. A vezérlésnél sincs akkora olajmennyiség, a nagy fordulat hiányában az olaj nem kavarog és cirkulál a karterben sem annyira, a forgattyús hajtómű nem szórja olyan intenzíven a kenőanyagot. Az olajnyomás még nem a szabályozott tartományban van, hanem annyi, amennyit a pumpa éppen nyomni tud és amennyi kialakul.
[...]"A cikk itt olvasható: [link]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #55533 üzenetére
Nekem nincs mernoki vegzettsegem, mint annak a bizonyos cikknek az irojanak - akit egyebkent becsulok - bennem csupan a kovetkezo kerdesek fogalmazodnak meg jozan parasztibol ezzel a "nyomatek ol" el kapcsolatban:
A vezermutengelyek kenesenel ezt teljesen kihuzhatjuk a kepletbol.
A vezermutengely alapjaraton is kozel ugyanakkora terhelest kap. Itt az olajzasnak mindig megfelelonek kell lennie. A vezermutengely anyaga valamilyen edzett acel, a csapagyazas meg puha aluminium, amit egy tompa csavarhuzoval meg lehet karcolni. Az olaj aramlasa miatt sosem talalkozik a ket alkatresz, csak hideginditasnal. Ha barmikor felszaraz kenes jonne letre, az azonnal megmutatkozna a hirtelen novekvo szelephezagban (ahogy vandorol feljebb a tengely a csapagyazasban). Itt ha nincs a ket alkatresz elszeparalva, a szeleprugok ereje ranyomna az aluminiumra a kemeny acelt es nagyon gyors kopas lenne a vege.Fotengely.
Ugyanaz a helyzet, mint a veztengelynel. Puha csapagyazas, baromi kemeny tengellyel.
Felszaraz kenes azonnali halal.
Es akkor vizsgaljuk meg, hogy milyen fordulaton inditja az onindito a motorunk eroforrasat? 600-800 fordulat kb. Ilyenkor ezek szerint nincs eleg olajnyomas, es olajzas? Amikor pont beindul a motor, es robbanna a toltet? Ilyenkor mar tobb olajnyomasunk van, minthogy jelezzen az olajnyomasjelzo. Mindez 600-800 as fordulaton.
A rendszer igy van tervezve.
A lenyeg nem csupan a fordulatszam, hanem az ahhoz tartozo terheles. Alapjarat 1250 fordulat. Gyorsitanank a motorral. "Karosan" lenyelezzuk.
Ha nem ybr unk van, hanem cv karbis motorunk, akkor azonnal elkezd menni, de tokmindegy mekkorara nyitjuk a fojtoszelepet, a vakuumos tolozar csak annyira fog kinyitni, hogy ne fulladjon le a motor. Azaz marad kb a keresztmetszet 1/4 gazallason tovabbra is. Mit karosithatnank ilyenkor jobban, mint akkor, ha kissebb gazt adunk gyorsitashoz?
Ride by wire injektoros motornal ugyanez, csak a fojtoszeleppel.Amit nem tudhatunk, hogy egy extrem megterheles mit okozhat ilyenkor. Sik terepen alacsony fordulattal menni nem nagy terheles. Emelkedon alapjaraton menni, az eleg nagy. Olyannyira, hogy lefullad a motor. Velemenyem szerint nincs akkora feltoltese a hengernek hogy akkora terjeszkedese legyen a gaznak, hogy ehhez az alacsony fordulathoz tartozo olajaramlast kinyirja a siklocsapagyaknal.
(Dugattyurol nem beszelek, mert szoroolajzas, kis feltoltesnel nehogy mar nagyobbat kapjon, mint nyomatekcsucson)
Mivel nem rendelkezem kiserletekkel, ezert ugyanannyira velemenynek szamit ez is, akarcsak maga a cikk, mivel az sincs kiprobalva, es konstrukciotol nagyon fugg, tehat nem lehet mindenre rahuzni.Ami viszont az igazi kopas a motornak, ha nyomatekcsucson terheljuk. Ekkor a legnagyobb a terjeszkedes, ekkor hat a legnagyobb ero minden egyes alkatreszre.
Ez koptat. Nem siklocsapagyazast, mert az ilyenkor (nyomatekcsucson) ha osszeer valamivel, azonnal megfordul es nem kap olajat.
Henger dugo ilyenkor biztosan jobban kopik.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Trub
tag
válasz V.Stryker #55523 üzenetére
Mintha fordítva szemlélnéd a dolgot
Nagyjából hasonló a kenése mind a két fajta blokknak. Pontosan, hogy a V2 nagyobb nyomatéka miatt veszélyezettebb, mert magasabb a terhelése alacsony fordulaton. Ezáltal nagyobb a veszélye az elégtelen kenésnek.A sor4 600 olyan gyenge alacsony fordulaton, hogy azt kb "terhelésnek" sem lehet nevezni
[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Azért a cikk leírja mi a baj, sokat futott motor, öreg olaj, főleg turbo diesel motor, ahol az olajban a csere ciklus végére már számottevő üzemanyag van/lehet az olajban (itt is a dieselt említi) és így már a kenési tulajdonságok is szarabbak.
"Kedvezőtlen körülmények között a kenőolaj annyira hígított, hogy a kis fordulati nyomás már szinte alig épül fel, tovább tetézve azt a bajt, hogy ez az elegy kenéstechnikai szepontból is problémás... ... Amikor efféle használat után, tömítéscsere miatt levesszük a szelepfedelet, meglepetten látjuk a durva kopásnyomokat a vezérműtengelyen... Persze ehhez sok dolog együttes hatása kell, de a műhelytapasztalat azt mutatja, elég gyakran megtörténik." -
Laraxior
titán
válasz runner 125 #55512 üzenetére
Én bicikliről ültem a 750-esre Még robogón sem ültem soha, nem hogy vezetni
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz Daywalker #55545 üzenetére
Mégis minden második oldalon le kell írni
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
#25954560
törölt tag
válasz Daywalker #55545 üzenetére
ez ugyanolyan topik, mint sok masik: egyetlen hozzaszolasban le lehetne irni. technologialiag a tobbi hitvita.
viszont a topiklakok attol boldogok h a teljesen logikus, sok esetben nyilvanvalo dolgokat leirjak ujra meg ujra, csak mas es mas szavakkal. illetve sajat felfedezesukkent elik meg dolgokat, amiket lustak voltak kikovetkeztetni vagy megtanulni mashonnan; esetleg a szuksegesnel sokkal kevesebb informacio alapjan alkotnak (hibas) velemenyt.
a keves hozzaerto pedig megprobalja legalabb szakmailag mederben tartani. -
Bogyó bá'
nagyúr
Más théma: mértem, ráadásul egész tűrhető értékeket. Langyi motorral a bal hengerben 12,1 bar, a jobb oldaliban meg 12,2 a sűrítési végnyomás. Gyári tűrésmező (megengedett elhasználódás) alább:
Kapott olajat, szűrőket, új gyertyákat az előbb, tegnap meg leápoltam a láncot (teljes mosás + MOL láncspray). "Sajnos" csak most értem rá a géppel foglalkozni, van meló bőven. Hogy a Csótányt mikor fogom tudni leápolni, körbe fotózni, arról még lövésem sincs. Előbb-utóbb az is meglesz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #55542 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint a motorkerékpárok blokkja is éppen ilyen, hogy viszonylag sok benzin jut az olajba fokozatosan felhigítva azt. Ezért is ilyen rövid a csereperiódus, csupán 6000km a legtöbb motorban, és ezért sem ajánlják a hozzáértők, hogy jobb olajokkal ennél többet menjünk.
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #55548 üzenetére
A 199 psi az 13,7 bar. Szerintem újonnan sincs benne akkora kompresszió (az én könyvem is 16-ot vagy mennyit ír maxnak, ami kizárt, de ha jól tudom más oka van ennek). A 12-12,5 teljesen jó érték általában.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- SSD kibeszélő
- Dark Souls sorozat
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest