- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Hejj,
Bacca meg, szerintem bemértek.
Meg lehet nézni valahol, h melyik irányba mérhettek? Kb 2-3 órával ezelőtt, Sárvár - Szombathely összekeötőn mentem. Forgalom nulla, elővigyázatosságból az összes keresztező felüljárónál (szervizutak, vagy mik) visszavettem, erre az utolsónál, már közvetlenül Szombathelynél nem kint volt legalább kettő 3 lábú is?!
Lenéztem az órára, 136-ot mutatott, 110-es határ mellett, elcsavartam egyszerre, de valószínű már késő volt.Ha túl is lépetem, remélem csak az én irányomba mértek és nekem háttal nem, így talán nincs rendszámuk.
Meg lehet majd nézni valahol h bemértek-e? Vagy várjam türelmesen Vas megyéből a levelet?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ne nézd le a Bandit dupla kürtjét, mert ha úgy szól(nak) mint az enyémek a Csótányon, akkor az hangosabb, mint szinte bármelyik autóé. A két kürt nem egyforma hangmagasságú, hanem "tercben" szólnak (3 hang magasságnyi különbséggel). Régen az 1500-as Ladáé volt ilyen.
(#55301) runner 125: nem tudom mennyire pontos az órád, de ha kb. 10-et csal felfelé, mint az átlag, akkor simán belefértél az "objektív felelősség" határaiba. Akkor meg bekaphatják, ha a helyszínen nem állítottak meg.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
bigdady
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #55304 üzenetére
Ajtózár ellendarabja, amit az ajtótokra kell felcsavarozni. A bal oldali vasdarab:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
Van a motoron duda?
Az Eliminatornál éreztem különbséget a Nitro+ és a Fuel Save között, de most a Dragstarnál nem sokat tapasztaltam, egyébként ha tehetem N+ vagy Maxx Motion megy a tankba.
Annak idején a Virago-val az első tankolást rendesen benéztem. Rendesen bele tettem a nyílásba a pisztolyt, sikerült 5.-ért tankolnom
Valakit érdekelne innen még olyan gumifilc? Azt írja a honlap, hogy 1-5 szettig ugyanannyi a szállítás. Én szeretnék fehéret a gumi feliratok kiszínezéséhez, hogy olyan legyen mint a retro gumikon.
Bogyo112 nagyon szép munkát végeztél.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
kcsa
veterán
válasz runner 125 #55301 üzenetére
Múlt héten engem ugyanott. Várom a csekket.
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #55302 üzenetére
Dehogy nézem le... Csak nem tetszik.
(#55306) HGabor89: Több okból is szokott... Pl. a kerékméret sem állandó, kopik, nyomásfüggő is. Valamint ha többet mutat, és picivel lassabban mész az kisebb gond, mintha többel mennél.
Ezért szoktak 5-10% tartalékot tenni a rendszerbe "felfelé csalás" képében.[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Ezt ugy merik, hogy tiltasig huzzak uresbe es nem lehet hangosabb, mint 100 dB?
Kivancsi vagyok, hogy yoshimura hany szaz dB-n uvoltene..
HSM: de ha jo a valtomeret es gyari eloirt gumi van felrakva, akkor nem valtozik semmi, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #55310 üzenetére
Tudom, most meg leszek vetve, de szerintem épp időszerű volt már valamit tenni....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Something_ #55310 üzenetére
Hát ezaz... Mindennek pontosnak kéne lennie. Guminyomás (ami a hőfokkal elvileg változik is), kerékméret, és amit úgysem tudsz beleszámolni, a kopás.
Csak a kopás, ha 7mm-es túragumi barázdával számolok, egy 180/55-ös guminál az elméleti 1978mm-es kerület ha 7mm-t kopott a gumi, már csak 1934mm marad a végére. Ez kapásból bő 2% difi, ugyanis az óra csak egyféle kerék-kerülettel lehet pontos, az csak azt tudja mérni, hányszor fordult át a kerék.
Na, gondold végig, mennyit számíthat akkor a guminyomás, vagy nem gyári abroncs.... Elég nehéz pontosra belőni.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na meg a régi, hagyományos, spirállal hajtott analóg km-órák gyártási szórása, és még inkább öregedése is pontatlansághoz vezet: a mágnes gyengül, a visszatérítő rugó is gyengül, de másképp, stb. A gyártók ennek megfelelően "túlbiztosították" magukat. Más kérdés, hogy a digitális km-órás Yarisom is 7%-kal többet mutat, előírt méretű és nyomású gumival. Óra sz. 100km/h az csak 93-94 a GPS (-ek) szerint.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #55314 üzenetére
Szerintem csak simán védik magukat a gyártók a túlméréssel. Ha többet mutat, és pár %-al lassabban mész, abból nem lehet bünti/baj, a fordítottjából annál inkább.
Gondolj arra, mikor beperelték a mikrosütős céget, mert nem sikerült benne a macska szárítása, és nem volt ráírva... Jobb a békesség.(#55313) Mosquito34: Ezek szerint jogszabály is van rá.
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Something_ #55310 üzenetére
"közeltéri mérés során a jogszabályok szerint akár 5 dB-lel is hangosabb lehet a motor vagy autó, mint az adattáblán szereplő érték." - rá van szegecselve a motorra valahová a gyári tábla, azon rajt van az is, hogy mekkora fordulaton hány dB hangerő a zajkibocsátás. Az útszélén méricskélés meg minden csak nem hiteles, hogyan szűrik ki a háttérzajokat?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Something_
őstag
Kakucs, uccsó menet. Kezdők háborúja
Archer: hát passzolom.
-
V.Stryker
nagyúr
Valaki holnap megy valamerre túrázni BP-ről, ahová be lehet csatlakozni?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
canniball
nagyúr
"Régi nagybanditon..."
Azon legalább valamennyire illik az összképbe; persze hogy szebb lesz tőle azt nem mondanám, de ez ugye szubjektív.Archer!
"...tudom ajánlani ezt."
Musthave!"Amúgy lehet kapni direkt motorokhoz légkürtöt..."
Meggyőző...de nekem pl. totál felesleges lenne bármi ilyesmire költeni: eddig amikor olyan volt a szitu csak arra tudtam figyelni hogy mielőbb elhúzzam a belem, eszembe sem jutott a dudáért nyúlni. Azt eddig mindössze csak párszor sikerült megszólaltatni, mindannyiszor úgy hogy a markolatot túl nagy lendülettel megfogva azt is sikerült megnyomnom. De legalább tudom hogy működik.HGabor89!
"Ezt ugy merik..."
Bázz, hát ott írják a cikk végén a kép alatt.
"...a névleges fordulatszám háromnegyedénél mért adatot hasonlítják össze az adattáblán szereplő értékkel."
De ez így elég érdekes: ezek szerint gyárilag lehet hangos a motor, csak utólag nem...?V.Stryker!
Holnapra az előrejelzés: zápor, zivatar, felhőszakadás, jégeső.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
canniball
nagyúr
válasz Sianis #54275 üzenetére
Már kellőképp ráizgultam az FG-ST-re, így elugrottam ma a kelomotorba próbára; gondoltam az FG-17 jó lesz alapnak, meg ha ott vagyok akkor próbálok IS-17-t is. Az IS-ből az L kényelmesen feljött a fejemre, de belül nagyobb volt a kelleténél, az M passzentosan jött fel de belül jó volt a méret és kényelmes is volt, csak a jobb fülemnél volt egy kicsit kevés a hely (nagyobb lenne mint a bal? ). Az FG-ből az L bejárata kisebb volt mint az IS-é, belül szintén nagy volt, az M viszont olyan szűk volt hogy fel sem jött a fejemre. Így már értem hogy jártál vele, FG széria kilőve... Színt rendelnek, de nem találtam olyat ami igazán tetszene, gari csak 1 év.
Ha már homár beugrottam az euromotorba is Nolan N86-t próbálni (van olyan fényezés ami tetszene, több év a gari) : abból is az M a méretem, de a szivacsozása vékonyabbnak tűnt mint a HJC-é és több helyen is nyomott.
Sakk-matt...HGabor89!
Nem tudom elég-e az, ha kérik a műbizonylatot is akkor könnyen lehet csak felesleges pénzkidobás...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz canniball #55319 üzenetére
Kérem tisztelettel, nem makett motorosnak készültem. Inkább ez, mint a 40 fok. Abban el sem indulok....
Inkább valaki pontosíthatná az utat, mondjuk Mosquito, mert már elfelejtettem a gps-em meg occsó, nincs hozzá ABS és ezért egy irányíthatatlan, megcsúszásos fékezésnél elfelejtette.
Szóval Szentendre, Csobánka felé el... hogy is kéne Tatáig? Na és akkor onnan már nem is tudom, mert a múltkor pályán hazacsapattam.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #55324 üzenetére
Ez elég megalázó volt. De jogos.
Jön valaki?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #55325 üzenetére
Ha megfelel neked a hétfő akkor itt az útvonal.[link]
Daywalker és polimorf kolléga is jön.
#Program 1:
"Jövő hét hétfőn (17-e) elgurulunk Szlovákiába.
Úticél: a tigris oázis, de előtte kaja, és fürdés Szencnél a tóban.
Indulás: 17-én, Budaörs, Auchan parkoló.
Útvonal: szigorúan autópályát elkerülve mennénk Komárom felé, majd onnan az úticélhoz. Útközben Polimorf kolléga is csatlakozik hozzánk.
Az út időben: kb. 2x3-3,5 óra.
Táv: 2x200 km.
Aki akar csatlakozhat, nem lesz nagy tempó (kivéve, ha nem jön senki).
Bocsi most olvastam vissza az előzményeket és látom,hogy hétfőn nem érsz rá.[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz baboss #55327 üzenetére
Szerintem 3-an leszünk csak (+utas).
És ha esni fog akkor is jöttök? Engem nemzavar az eső.canniball: "makett motoros" vagyok. Ez a szöveg tetszik
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Bogyó bá' #55270 üzenetére
Tegnap óta b@ssza a csőröm, hogy megkérdezzem.... kicsit nem nagy az a 10A-es biztosíték? Azért az elég sok. Én is számolgattam a terhelést, mikor a sajátomon csináltam a szivargyújtót és a végén arra jutottam,hogy külön megvásárolható 3A-es bőven elég lesz és biztonságosabb is.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #55331 üzenetére
Ez a szivargyújtó aljzat csak a kompresszorhoz van, ezért is állandó áramellátású (gyújtástól független). A kompresszor meg 8-10A-t képes felvenni. A másik aljzat majd a kormányra fog kerülni, csak ráadott gyújtással fog áramot kapni, és 2A-es biztosítéka lesz. Az a GPS/telefon céljára fog szolgálni. Ha sikerül összeszedni a pénzt előbb-utóbb rá (pl. el tudom adni a Csótányt), és veszek egy Wayteq xRider GPS-t, akkor még aljzat sem kell, annak a tápegységét közvetlenül be lehet kötni a motor elektromos rendszerébe.
A Csótányon is ilyen dupla megoldásom van, illetve csak volt (mert a képen látható aljzatot arról "loptam le"), és bevált.
szerk: a kompresszor már sokszor kisegített a bajból, nagyon picike, mindig nálam van. Azon kívül a nejem is ezzel szokta a bringáját pumpálni: odaáll a motor mellé, kiveszi az oldaltáskámból a kütyüt, bedugja az aljzatba és hajrá!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Bogyó bá' #55332 üzenetére
Értem. Amúgy eddig csak matrac fújási jogosultságát láttam a kompresszornak.
Ez a wayteq gps-t annyit írjátok, hogy lassan én is akarok egyet.
Más: Ezt a Mol motorolajokat milyen webáruházban/boltban szoktátok nézni? Nyilván, ahol nem pancsolják.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #55334 üzenetére
Én innen veszem, de ne félj, ez alapból annyira olcsó, hogy nem éri meg hamisítani. Ráadásul jó is! Ugyanott vettem a teflonos MOL láncspray-t is 1690,-ért, de most nem találom a kínálatukban...
A GPS-nek a felfogatásán/elhelyezésén még agyalok, mert azt szeretném, ha a leginkább szem előtt lenne, a műszerek előtt vagy fölött (ne kelljen lenézni hozzá, mert a hangjáét nem használom, csak rápillantok időnként). A gyári tartozék helyett valamilyen konzolt kell majd építeni hozzá, az biztos.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
baboss
őstag
válasz polimorf #55329 üzenetére
Szerintem jó idő lesz. Ha meg elkap egy kis eső az nem vészes. Ha meg nagyon esik akkor előveszem a Tesco- s esernyőt.
A gyerek is jön velem (17) .
Sajna neki nincs semmi motoros ruhája. Azon gondolkodom hogy veszek egy protektor inget ami jó rá és rám.
Ha jól tudom az állitható.[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz baboss #55336 üzenetére
Nem "makett motorosok vagyunk" egy kis esőt kibirunk.
Legalább megnézzük egymás barkácsműveit.Most indulok Székesfehérvárra egy kis motorozás céljából, az esőruhát mindenesetre viszem.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
baboss
őstag
Ezt találtm ami most szóba jöhet.
Nincs messze és nem dràga. -
baboss
őstag
válasz polimorf #55337 üzenetére
Barkácsolást azt találsz nàlam sokat.
Az eredeti kormànyom elgörbült 90 fokban a multkori esésnél.17k let volna ami hozzávalo.Egyenlőre egy 3k-s simson kormàny vant fent ami nekem kényelmesebb is mint az eredeti.
Most megyek kocsival az M3-ason Gödöllő fele ès esik.
Remélem nemfogsz nagyon elázni.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #55302 üzenetére
10-et biztosan, pontosabban most bízom benne h legalább annyit.
Az volt az érdekes, h két trafi tuti ki volt állítva. Egyik az én 2 sávomat figyelte, velem szembe, a másik pedig a korláttal elválasztott másik 2 sávot, de hátulról. Néztem a tükröt utána ezerrel, de mögöttem nem láttam. (..már azt is kinézem belőlük h 4 kamerát raknak ki...) Beszéltem egy rendőr ismerőssel, azt mondta h 99% h egyszerre csak egy irányba szoktak mérni, szóval baromi ritka esetben duplikálják a trafikat egymás mögé.
De egyébként tényleg bekaphatják. Tök megértem ha forgalmas helyen, iskolák mellett, városban, lakóövezetben mérnek, ott soha nem huligánkodok, betartom a határokat, de egy most átadott, új, kerítéssel elzárt, szalagkorláttal elválasztott, nyíl egyenes, autópálya minőségű szakaszon mifaxomért kell mérni?! Nyilván, állambácsi bevételi forrása, pénzbeszedés.bigdady
Köszi, itt a helyszínek ugyan látszanak, de az nem h melyik irányban mértek. Mindegy, nem stresszelek már ezen, vagy buktam egy 30-ast, vagy lesz egy Bagster tankbőröm, lélekben már elköltöttem.
_
Múlt héten végül megjött a bukóm, tegnap beleraktam 300km-t.
Minősége nagyon rendben van, Nolan N102-höz tudom mérni, érezte kb. ugyanaz a szint.
A mechanikája viszont sokkal puhábban, precízebben jár, a végállása egyértelműbben kattanik be és a lezárása, nyitása is mérföldekkel puhább, könnyedebb. Felnyitása kisujjal is végezhető, az álvédő mögé kell benyúlni, s kb azzal a lendülettel ahogy húzná fel az ember, old a zár és már nyílik is.
L-es méretűt vettem, teljesen frankón tart, pontosan ahogy a nagykönyvben megvan írva, kicsit összenyomja az arcom, de még bőven kényelmes. A nyakpárnák is meglepően jól tartanak. Képek között látszik alulról fotózva, lecsukott állapotban az öklömmel nem tudok belenyúlni. Nolan ilyen szempontból sokkal másabb volt.
A régi Nolan bélése alatt egyszerű fehér kommersz hungarocellt láttam, ez viszont valamilyen sokkal rugalmasabb, kicsit gumi szerű, fekete hungarocell ötvözetnek tűnik. Talán biztonságosabb, mindemellett reméljük tartósabb is, ugyanis a Nolan-ből már néha elbújt 1-2 hungarocell darabka.
Ami még pozitívum h gondoltak arra is, ha lerakja az ember polcra ne érjen le színrefújt része, így a csúnya festéklepattogás, kopás is elkerülhetőbb.
A napszemüveg fejtetőre helyezett húzókáját továbbra is szokni kell. Kesztyűben is megtaláltam már első alkalommal is, hosszú kezeim vannak, de az üléspozíció és a passzentos bőrkabát miatt azért "nyújtózni" kell érte. Az oldalára helyezett nyitófül ilyen szempontból kényelmesebb lehet.
A szellőzőnyílások jól teszik a dolgukat, nem volt sok bukóm, de az eddigieknál semmit nem vettem észre nyitott és zárt állapot között.. tegnapi 35 fokban alig izzadtam bele.
Nagy tempónál sem tekeri be a szél, nem kell izomból tartani, jó az aerodinamikája.
Talán egy negatívumot tudok megemlíteni (amit a külföldi tesztek is írtak), mégpedig a szélzajt hallatja, talán egy ici picivel hangosabb mint a Nolan. Nézegettem, az is lehet az oka h bélésében a füleknél ki van kagylósítva, nem nyomja az ember fülét ez által még kényelmesebb, cserébe hangosabb, de alapvetően nem zavaró.
Kb. ennyi így elsőre, egyelőre tetszik.Körbelövöldöztem, akit érdekel:
01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
vacs
veterán
Sziasztok.
Van nekem egy Nolan N86-os sisakom.
Pár napja leesett és a jobb oldali plexi rögzítő részben eltört, kép.
Írtam az euromotor-nak, és "az alkatrész ára 3300Ft, a szállítási költség 1800Ft" választ kaptam.
Kicsit sokallom az alkatrész árát is, de a szállítás is drága egy pár dekagrammos cuccért.
Magyarból honnét lehetne rendelni (bár külföldi rendelés se probléma).
Ha nincs más, akkor marad az euromotor!(^)(>.<)(^)
-
runner 125
nagyúr
Citybike.hu-nak is írhatsz, nekik is van Nolan forrásuk és szerintem lesznek annyira rugalmasak h utalást követően elküldik neked pár 100ft-ért levélben.
canniball
Szaszmotorshop.hu
Itt egy 10-essel a listaár alatt volt, igaz a 3 hétből lett 4,5 mire megjött, de annyira ne volt égető.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen