- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
SV fórumon utánaérdeklődtem a teló olajnak és állítólag 20W olajjal sokkal jobb lesz a gép, nem fog annyira hintázni.
A progresszív rugó miben jobb a sima gyári rugónál?
Láttam a mocimhoz 49-ért ilyen rugót olajjal együtt. Érdemes beruházni rá?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
stifi
senior tag
válasz vendingo #11551 üzenetére
a progresszív konyhanyelven, hogy nem egyenletesen van feltekerve a rugó, hanem az egyik felén sűrűbb a másikon szellősebb, aminek az eredménye az hogy kis terhelésnél komfortosabb, csapatásnál pedig a komfortos rész összeül és elkezd dolgozni a keményebb rész.
így nem kell lemondanod sem a kényelemről, sem a sportosságról, de tökéletes értelemszerűen egyik helyen sem lesz.remélem tudok segíteni a sok szakszerűtlen hozzászólásommal és nem mondok hülyeséget, majd a szakik kijavítanak, de így legalább mindenki érti majd miről van szó
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
Progressziv rugo semmivel nem jobb. Sot szerintem szar Annyi pluszt kapsz, hogy a rugout vegen egyre jobban ellenall, igy pl felutni nehezebben fog fog. De jobb a motor nem lesz semmivel sem, sot egy relativ rovid rugouttal rendelkezo sportosabb motor inkabb szarabb lesz. Lassu temponal kenyelmesebeb, ha tolod akkor kemenyebb. DE! A linearis vegig ugyanazt a tapadast adja, a progressziv felkemenyedve mar nem biztos hogy jo. Raadasul a csillapitas beallitasa erdekes moka lehet egy progressziv rugohoz.
A helyes eljaras szerintem: sulyodhoz passzolo linearus rugokra kicserelni az osszeset (elol hatul). Ha esetleg nagyon megpakolod a motort (csomagok meg utas), akkor a nyugalmi pont a plusz suly miatt lejjebb kerul, ezt rugoelofeszitessel kompenzalni kell es kesz.
Ninja velemenyet erdemes kikerni, bar meglepodnek ha sokat dolgozott volna progressziv rugos motorokon
"Láttam a mocimhoz 49-ért ilyen rugót olajjal együtt. Érdemes beruházni rá?"
Nem. Linearis rugo elore/hatra, megfelelot a sulyodhoz, ezt utana beallitani hogy az elofeszitessel kb megfeleloek legyenek a logasok, es brutal jo lesz utana a motorodu.i a linearis se ugyanazt az ellenalast adja vegig, mar csak a legres miatt sem... de ezt most hagyjuk
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Szerintem maradok a 20W telóolajnál.
Milyen márkát érdemes venni telóólajból, illetve 5.1-es fékolajból?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Daywalker
addikt
Vki jövő hét péntek
kacsó, izé...kecsó? Lime party előtt...vendingo: volt vhol egy link, ahol egy rakás telóolajat hasonlítottak össze, és rohadt nagy különbségek voltak, valamelyiknek köze sem volt ahhoz, ami a dobozra volt írva. Talán, ha nem csal az emlékezetem, a Fuchs Silkolene volt olyan, ami hidegen-melegen is nagyjából ugyanazt a csillapítást tudta. Én jövőre tuti azt veszek bele.
Fékfolyadék mindegy, csak vmi márkás legyen. Nekem Ferodo van benne most, teljesen rendben van.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
boogie84
veterán
válasz yodamastah #11520 üzenetére
Ez az a bevásárlós tempó, ugye?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Archer
őstag
Mostanában egyre gyakrabban nézem a hirdetéseket, hogy képben legyek a választékot illetően. Régebben már írtam, hogy majd 600-as supersportot akarok a következő szezonra. Amit nem tudok eldönteni, hogy ha van egy x összeg amit rá tudnék költeni a témára, akkor használjam ki azt maximálisan, hogy legyen egy minél fiatalabb gépem (hosszú távra gondolkodok vele, nem akarom majd eladni amíg nem muszáj) aztán majd ahogy csurran-cseppen szépen kicserélgetem rajta mit ki kell vagy inkább vegyek egy régebbit olcsóbban és mint megvan a maradék pénzből csere minden ami kell aztán ugyanott vagyok? Írtam ugye a Daytonát de nem biztos, hogy bele merek vágni, egyszerűen annyira ritka gép itthon és a pesti szerviz is nekem oda-vissza ~350km Van a közelben Honda szerviz több is de nem tudom ők hogyan boldogulnának vele (na meg mennyiért...). Ami még marad számomra az R6, de leginkább pont a szerviz miatt a 600RR. Ha jól tudom, az R6 inkább a Triumphra hasonlít mint a Hondára, az inkább pályás gép, a Honda teszteket olvasgatva meg ilyen mindenes (utcára, pályára egyaránt jó). Valamint a Yamaháról még hallottam rémtörténeteket az alkatrészárakat tekintve. Ahogy látom van itt a topicban R6 tulaj, esetleg megerősíthetné vagy cáfolhatná.
Egyébként egy 675 tulajjal is felvettem a kapcsolatot neten, azt mondta neki egyedül valami kipufogó elzáró bizbaszt kellett cserélni garanciában (ez állítólag soknál előjön, meg van amelyik eszi az akksikat ) de azon kívül semmi gondja nem volt vele, 3000-től már használható, akkor már azért megindul, 13000-nél van a vége.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #11561 üzenetére
Nem fosok, ha Pest közelében laknék, nem lenne kérdés de nem ott lakok. Nem magától a szervizköltségtől félek, hanem hogy beviszem a nem Triumph szervizbe a gépet és kicserélnek 20 dolgot rajta mire rájönnek, hogy mi a baja (pénz, idő, járkálás). Jártunk már így autóval, a szerelő akihez szoktuk hordani (ami jól dolgozik) nem igazán jött rá, mert elég típusspecifikus hiba volt, a márkaszervizben meg egyből vágták.
Na de akkor R6 vagy 600RR, mondjuk 2005-nél régebbit nem nagyon szeretnék. Suzuki nem mert csak (aztán lehet az is bekerül a kalapba ).Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #11563 üzenetére
Nézd, ezzel úgy vagyok, hogy optimális esetben nem kell rajta olyan dolgokat csinálni, amihez mindig márkaszerviz kellene. Olaj stb csere máshol is mehet. Ha meg olyat kell, akkor elmész Pestre...de nagyszerviz 24 000 km-enként esedékes...mondjuk egy szelephézagot vagy pillangó szinkront, egy telóolaj cserét máshol is megcsinálnak. Szerintem egy kicsit túlparázod. Ha meg perec van, úgyis tréler
Félre ne érts, akik Pesten laknak, azok azt hiszik, hogy Pest a világ közepe, minden más Mordor, itt meg minden van. Hát nincs Szerintem ha keresnél, ott is találnál a környéken egy jó szervizt, aki megoldja a problémákat. A márkaszerviz sem mindig megoldás minden problémára. Sőt, egyesek képesek 100 km-eket
autóznimotorozni a jól megszokott szervizhez. Én is Esztergomba hordom többnyire, de idén gumit cseréltettem, így most ott cserélték az olajat, nem mentem Esztergomba. Légszűrőt magam takarítom stbstb. jövőre veszek egy olajszűrő leszedőt is, akkor azt is magam csinálom.Én azt mondom, Triumph...engedj a vágyaidnak, mert később megbánod és csak ácsingózni fogsz utána. Nyáron voltam Bécsben, engem is alig lehetett elrángatni a Triumph szalon kirakata elől...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
vendingo
veterán
válasz yodamastah #11565 üzenetére
Én ebből nem sokmindent bírtam kihámozni :-(
A napokba szeretnék rendelni 20w-t de még mindig tanácstalan vagyok.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
stifi
senior tag
válasz Archer #11560 üzenetére
alapvető bökcsesség hogy érdemes egy kis pénzt félrerakni..
szar egész szezonban a garázsban nézegetni a vasat pénzhiány miatt...a daytona jó motor, vezettem már olyat, tetszett. de a 600f után utcára nem kéne, túl sportos. pályamotornak venném, durva lenne!
gsxr-hez minden van és olcsó, igénytelen motorok (a szó jó értelmében), sokan tudják szerelni is.. de ha daytona kell, miről beszélünk? vegyél egy szépet és jót, vigyázz rá és nem lesz gond, szeretni fogod.. jó szerelő kell nem márkaszerviz, itt vagy más fórumokon csak kisegítenek ha baj van.. hameg ez elriaszt, ott a többiNincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
válasz vendingo #11567 üzenetére
Itt a lenyeg hogy oriasi az osszevisszasag. Nem tudok mast ajanlani, mint hogy veszel egy normalis 20W olajat, kiprobalod es ha jo akkor orulsz, ha nem akkor ptobalod tovabb. Esetleg meg kellene kerdezni attol akinek sikeres volt a csere, hogy pontosan mit rakott a teloba.
Van meg egy lehetoseg az elorelepesre... Racetech Gold Valve emulator [link]
[ Szerkesztve ]
-
NINJA_V
tag
válasz vendingo #11551 üzenetére
Yoda velemenyet teljes mertekben osztom. Hogy miert is van progressive rugo kicsit kiegeszitenem.
Nagyvonalakban: A teleszkopod alapjabaiban veve sajnos nem egy karrier konstrukcio, egy ugynevezett damping rod teleszkop. Ez azt jelenti, hogy a csillapitasod ugy mukodik, hogy egy fix furaton preseled at az olajat. (ilyen elven mukodik a kormanygatlo is) Sajnos ez rohadtul progressivan viselkedik, ami azt jelenti hogy lassu mozgasnal nagyon puha, hirtelen mozgasnal pedig nagyon felkemenyedik, extrem esetben el is pattan..Lassu mozgas csillapitasanak hianya, hogy hintazik a motor, es fekezeskor osszeul nagyon, vagy akar le is koppan.
Tehat fo problemad a csillapitas. Erre jott sok sok evvel ezelott az okos otlet, hogy legyen progressive rugo, ami kicsit segittet ezt a problemat enyhiteni.. de nem megoldas. A hidraulikus csillapitas hianyossagit ,a rugo karakterisztikajaval orvosolni, ^^ erted...persze valamennyire mukodik,meg komfort meg utcara, turara oke. Jelenleg is progressive rugoval jonnek ki a tura motorok, sot egy minimalis progressivitas van supersport motork gyari rugojan is,de messze nem akkora mint egy damping rod teleszkopban. Ahogy viszont hangolasra kerul a sor, ezt olyan messzire hajitjak, hogy emeber legyen aki utana megtalaja. A miertet Yoda mar leirta.
Legolcsobb "tuning" tenyleg a vastagabb olaj bar ez nagyobb merteku kavitaciohoz vezet,es meg kemenyebb hatast okoz hirtelen elmozdulasoknal, de ebbe mar nem megyek bele meg lehet novelni az olajszintet is, de azzal csak ovatosan, mert nagyon gyorsan at lehet esni a lo tulso oldalara.
Bar a rugo valoszinuleg javithat a dolgon, en nem cserelnem, olajjal toredek aron lehet mahinalni, es utana mindig ott van, hogy cserelhetsz rugot.
Ha komolyabba bele akarsz nyulni akkor a csillapitassal kel jatszani, pl race tech gold valve emulator, meg furas faragas a csilapito szaron , de ez mar egy masik tortenet..
Motulnak vagy Motorexnek jo a 20as olaja...Two Strokes and Four Jokes
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #11566 üzenetére
Áhh, nehéz döntés Másik, hogy nem nagyon van belőle választék. Múltkor felraktak egy szerintem elég jó ajánlatot, 2 nap alatt el is vitték. Hiába halott a piac, azért van az embereknek még annyi pénze, hogy a jó boltra hamar lecsapnak. Na de többet már nem hozom fel ezt a Triumph vs. japán témát Ha odaérek, majd konkrét hirdetésekkel jövök aztán kérek róluk véleményt. Bár úgyis látni kell élőben.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #11560 üzenetére
Volt egy 2000 es es egy 2005 os r6 osom. A 2000 esben egy kuplung kapcsolot kellett kicserelni, mielott osszecsuktam, a 05 ben meg semmit. 33000 km volt benne es nyomtam a szemet rendesen mindkettonek. Iden adtam el a 05 oset. Krvajo motor. A 05 a legnyomatekosabb a 600 asok kozott. Ennyit tdok mondani.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #11563 üzenetére
En r6 ra szavaznek monoblokk sumitomo, brembo fofek miatt. Az elejevel baszakodni kell, mert tul puha, a segge nagyjabol elfogadhato. Be kell engedni az elejet a kiflibe es felkemenyiteni akkor elviselheto lesz, de egy 600 rr sztm nem karrier.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #11579 üzenetére
en csak utcan kavarogram vele, de nekem tetszett. alul bekes, kicsit almos, felul meg nagyon jo jatek. meg ket szemellyel is jo volt mindenre. ugy latszik h en is egy '99-es v 2000-esre nevezek be. hatha...
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #11581 üzenetére
Hat igen ezert jo a 750 Pont anniyval erosebb, hogy ne kelljen alandoan valtogatni alacsony fordulaton, de alapvetoen a kezelhetosege olyan mint egy 600as. Kar hogy a yamaha nem tartotta meg az R7-et
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #11582 üzenetére
Jovo het vegen nyaralok De tartogatok egy hatso gumit meg erre az evre kecsora
-
Topiccsendőr
addikt
-
Buster17
addikt
Hali!
Milyen bukót vegyek és hol? Milyen márkát érdemes venni? Mire figyeljek oda a vásárláskor?
Keretem 30ezer ha lehet ennyiért már jó bukót venni. Az se baj ha használt. -
NINJA_V
tag
válasz yodamastah #11583 üzenetére
Nagy kar..Meg hasznaltan is tobbe kerul mint egy zsir uj r6 ...Kuriozum, remelem egyszer lesz egy.
Two Strokes and Four Jokes
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #11582 üzenetére
azt tudom tartani jelenleg
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
vendingo
veterán
Észrevettem egy hibát a motoromon
Hidegen csattogó, nyöszörgő hang jön a kipufogóból.
Ha bemelegedett a gép, akkor megszűnik a hiba.
Ez mitől lehet? Eléggé idegesítő mert álló helyzetbe is, meg menet közbe is hallható, de csak a kipufogóból hallható, a blokk környékén semmi hangjelenség nincsen. Olaj van rendesen a gépbe, mindent megkap. A dobom egy nyitott LeoVince.Másik jelenség, bár ez annyira nem izgat, ha tiltásig forgatom a gépet akkor lángnyelveket lő, és fekete füstpamacsokat köpköd.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #11579 üzenetére
télen lecserélem az egész első féket egy r6-r1 rendszerre főfékhengerrel együtt a retekbe. meguntam a pöcsölést. idén jó lesz ez még így.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz NINJA_V #11587 üzenetére
Eppen azon filoztam, h az R7 az a homologizacio miatt letezett ugye, ducati aron adtak, es min 500 db ot kellett legyartani belole. Eleg finom dolgok voltak benne, olyan fura, h egy mai 600 "sport" gepet szarra kell reszelni es locsolni ra a lovet mire oda jutsz, mint egy ilyen limitalt homolog motor. Sztm a piacnak ez tok jo volt, a kemeny mag megvette a homolog motort, aki a diszkoba jart az meg a sima motorokat. Most az 1000 esek mintha atvettek volna ezt, csak limit nelkul, Rsv4, mar eleve egy versenymotor villanyak, blokkhelyzet allitasi lehetoseggel, RC8 on a hatso rugostag felfogatasatol kezdve minden szart allithats, s1000RR rol ne is beszeljunk. De 600 ban mar semmi ilyesmi nincs, talan az R6R amelyiket reszeles nelkul felviszel palyara, de az se egy limitalt motor
Erdekes.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Djuree
félisten
válasz vendingo #11591 üzenetére
"Másik jelenség, bár ez annyira nem izgat, ha tiltásig forgatom a gépet akkor lángnyelveket lő, és fekete füstpamacsokat köpköd."
azigen hot rod-al nyomod?
viccet félretéve, minek forgatod tiltásig?LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #11593 üzenetére
Sztm az a fek meg nagyon sokaig jo tud lenni. Nem sokat zavar. ha mar azt mondod, hogy befele engeded kanyarba fekkel a motort es idegesit a nyomaspont, mert nem tudod a koridot menni miatta, akkor persze
De lehet en vagyok igenytelen, egy monoblokk nyereg mindenkepp jobb a csavarosnal. Ha neked megeri akkor csinald, persze, jobb lesz.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vendingo
veterán
válasz Djuree #11595 üzenetére
Mert Montenegróba sok sötét alagút volt, ahol eléggé jól lehetett ökörködni a tiltással.
A másik meg hogy annyi állat: tehén, kecske volt az utakon, hogy ezzel lehetett leginkább elkergetni őket az utakról. Egyszer egy kecske leugrott a szikláról, úgy megijedtCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #11598 üzenetére
Onnan gondolom, hogy hiba a csettegő/nyöszörgő hang, hogy eddig nem volt, most meg van.
Hidegen jön elő, melegen meg megszűnik.
Én a szelepekre gondolok, lehet nem ártana nekik egy állítás.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Rise of the Ronin (PS5)
- LEGO klub
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Futás, futópályák
- További aktív témák...