- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
válasz yodamastah #11883 üzenetére
megkérdezhetnéd, ha nem nagy kérés
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Topiccsendőr
addikt
Vagy sor2, vagy boxer, vagy egyhenger. A lenyeg, a kobcenti, nem az epitesi mod. Az csak a dinamikus kiegyensulyozas miatt lett ilyen, meg hogy eppen hogy van kitalalva a vazban, merre terhelodjon a tomeg. Az epitesi modnak nincs koze a nyomatekhoz, a koncentinek meg a hengerszamnak annal inkabb.
A sokat porgo sornegyek, vagy regebben verseny sorhatok azert lettek kitalalva, h a szabott kobcentibol a leheto legtovabb lehessen menni egy fokozatban, ugyanis akkor nem valtod el a hatso kerekre juto erot. Ezert van az, hogy egy 600 sornegy vegsebessegben egy 1000 v2 szintjen tud lenni. Ha a v2 nek ugyanolyan valtokiosztasa lenne, mint a sornegynek hatrabaszodna az ember egyfolytaban. Es nem lenne vegsebessege sem.
Az, hogy elobb ebred a nyomatek, csak arrol szol, hogy alacsonyabb fordulaton jobban feltoltodik a henger egy rovid loketuhoz kepest, illetve megiscsak nagyobb feluletet nyomsz le a terjeszkedo gazzal, mint a tobbhengeres epitesi modnal.
Tehat csinalhatnank egy olyan ketszelepes sornegyet, ami kis fordulaton tok jol viselkedne, meglenne a hengertoltottseg, de felul elfogyna.
Meg csinalhatnank egy olyan v2 ot , sor2 ot, boxert, aminek ultrrovid lokete lenne, kellene 4 gyertya, h meggyujtsd azt a tanyernyi feluletet, de porogne mint az allat.
Szoval gazcsere, hengerszam, kobcenti. Ettol fugg az egesz
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hja es akkor belemehetnenk meg a gyujtassorenbe is de inkabb hagyjuk
Lsd yamaha R1Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #11907 üzenetére
Ennek a big bang meg screamer dolognak utána fogok már olvasni, mert engem érdekel. Pont most volt szó erről a superbikeban, de nem vettem meg
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
yodamastah
őstag
válasz zsolt19900 #11905 üzenetére
Megkerdeztem. Azt mondta hogy mindkettonek megvan a maga elonye. Az 1250-es mellett az szol, amit mar itt leirtam. 100nm nyomatek 3000es fordulaton, valtogatas nelkul 2 szemellyel barhol elmotorozol vele. A 650est varosban jobban szereti, nem melegit ugy (ez nyaron lehet problema), es konnyebb maga a motor is. Azt mondta igazabol a 650es is eleg lenne, de a hosszu turakra jobban szereti az 1250et, foleg amikor nagyon felpakol. Egyeb dolgokban nagyon hasonlo a 2 motor (vaz, futomu, fek)
Szoval ha sokat mesz varosban akkor 650, ha hosszu turak lesznek, esetleg 2 szemely akkor 1250
-
tutis
őstag
válasz yodamastah #11909 üzenetére
És ha hosszú túrák lesznek a városban?
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Integra
titán
válasz TayRol #11896 üzenetére
a tehén olyat megy nyomatékból 2 személlyel feldobozolva, hogy ihajj... mondjuk van is vagy 120nm nyomaték benne gyönyörű, nyugodt és csak tol és tol. rr-em meg magammal is szanaszét hajtós, ez meg erre lett kitaláltva, nem is viszek utast vele, nem szereti a 2 személyt.
ha 2 személy, túramotor, akkor szerintem 1000cc+. tök mindegy hogy v2, v4 vagy sor4....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
tutis
őstag
válasz Djuree #11914 üzenetére
én utálok, amilyen utak vannak itt, életveszélyes, ezt komolyan mondom, életveszélyes utaink vannak..
Tarlós papának nem a hülyeségen kellene gondolkozni állandóan, egyszer szívesen felültetném a hátsó ülésre, és szabályosan a megengedett sebességgel (60-70 km/h) a szélső sávban, a vonaltól kb 30 centire (csak hogy ne kerülgessem a kátyúkat) végigmennék vele a hungária teljes hosszán, garantálnám hogy sírva szállna le a motorról...[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
Sracok, szerintetek tenyleg csak az a bokkeno, h nem tudjak ezek az emberek, h min kellene javitani?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #11920 üzenetére
Dehogy, ezek ha tudják se tudják, lásd Vezérünk nyilatkozatait és munkásságát. Ezeknek már folyékonyan megy a duplagondol...
-
lujo10
aktív tag
Bakker, 2 napja nem voltam és most közel 100 hsz.-t olvashatok vissza
(#11866) &rew: ja, amikor a horvátoknál voltunk -Brac sziget - Sutivan- ott nyugodtan hagyhattad/felejthetted nyitva az autót, vagy a robeszon a cuccaidat, ott senki nem nyúlt hozzá, ezt azért itthon is meg tudnám szokni, bizony
A szállásadónk szerint, aki szintén magyar, azért is van ez mert a szigetlakók nagyon vallásosak és lusták, ill. minthogy ők leginkább a túristákból/túrizmusból élnek valahol érdekük is, hogy ne legyen rossz híre a szigetüknek.[ Szerkesztve ]
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
senior tag
Idén nyáron lettem figyelmes a jelenségre (éjszakai életet is élvén) hogy nem telik el úgy éjjel, hogy ne halljak üvöltő motorral közlekedőket éjjel 1-3 óra között.
Először el nem tudtam képzelni mi a jó abban ha az ember éjjel este, sötétben száguldozik a városban, de mostmár oda jutottam, hogy valószínűleg van aki ilyenkor éli ki magát ebben.. amit napközben nem, vagy kevésbé tehet meg.
Biztos van valami sajátos hangulata ennek a gyérebb forgalmú, éjjeli órákban történő városi száguldozásnak..
-
Integra
titán
ez már sok éve így megy.
illetve a géppark is egyre komolyabb. és ez nem csak a motorokra igaz, hanem az autókra. akad pár brutálisan gyors és komoly tuning gép itthon, ami eu-ban is simán megállja a helyét. ezek esténként szoktak játszani.
régen ismertem ezeket a köröket, de kb a 2ik alkalom után meguntam. inkább alszom[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
senior tag
válasz Integra #11925 üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy motorosokról van szó.. olyan rendszerességgel, hogy tuti nem egy-két véletlen kilógott alkalmi óvodások.
Ehhez azt fűzném hozzá, hogy aki izgalmakra vágyik és unja már a jobb (vagy bal) kezét az menjen éjjel pl Dobogókőre fel s alá..
Ott nulla közvilágítás, csak a vaksötét, a reflektorfény és a mersz ami van.. -
stifi
senior tag
én éjjelente nem szoktam motorozni, ha este szabadidőm van inkább gépezek.. városban úgy általában szeretek menni, főleg forgalomban - nekem pont az jön be hogy tudok haladni amíg mások szopnak a dugóban
általában közlekedem a motorral, és az A-ból B-be való eljutást színezem ki egy kis kerülővel, általában a rövidebb helyett a hosszabb úton megyek.. az éjjeli egyesben csapatást én se nagyon értem..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
KubanitoS
veterán
Egy gyakorlati kérdés: seggfájás ügyileg hogy álltok? Nekem ezzel van néha problémám. Az első héten jó egy óra motorozás után éreztem, hogy kezd zsibbadni a valagam. Ilyenkor megálltam egy pár percre, utána semmi gond nem volt egy ideig. Mára upgrédelődött a hátsó felem, most csak másfél óra után kezdem éppen érezni, hogy kemény kicsit az ülés.
Nektek volt hasonló problémátok?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
zsolt19900
őstag
válasz yodamastah #11909 üzenetére
köszönöm szépen, hát még mindig vegyesek a gondolatok.
elsőre elégnek tituláltam a 600ast, de így a leírtak alapján meg az 1200as lenne az a karakterisztika -nyugodtabb, ha kell van erő- motorka ami hozzám való....
na mindegy, majd kiderül jövőre megvételezés lesz úgy is
nézegetem a gsx F 750 eseket is azok is jók ugye?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
stifi
senior tag
válasz KubanitoS #11928 üzenetére
sokmindentől függ ez.
nekem farmerban például megfájdul a seggem, bőrruhában soha.nekem a vállaimmal vannak gondjaim, kondim nulla és sportmotoron nekem az kezd el először elfáradni és fájni, főleg hátizsákban.. persze mondták már hogy biztos szarul ülök rajta meg szarul tartom magam, de csak simán csíra vagyok fizikailag, ezen a jó testtartás sem segít. de pont ma fogok menni megint úszni, hogy történjen valami
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
Integra
titán
nem kérek bocsánatot, mert úgyis tudjátok magatokról, döbbenetesen nyápicok vagytok.. ez a hihhetetlen nyavajgás, fizika sorvadás, kényelmetlen füldugó, seggfájás..... omfg, mint valami nyuggerek otthona... ezt a sok kamubájkert..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
válasz KubanitoS #11928 üzenetére
nekem 2 óra a hitelessége. utána úgy fáj hogy meg kell állnom 5 percre mert behalok
az én ülőgumóm puha főnöki bőrfotelhez van szokva, nem kemény motoros üléshez
amúgy tervezek majd csináltatni valami zselés szart egyszer, ez nagyon kényelmetlen nekem....[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
KubanitoS
veterán
válasz zsolt19900 #11930 üzenetére
Ha tanácsosztásra kerül a sor, szerintem én vagyok a jelenlévők közül a legalkalmatlanabb, hiszen két hete van meg a 600-as mocim, nincs nagy rutinom, mentem eddig 1200 kilométert. Azonban én át tudom érezni a helyzeted, lévén én is itt tartottam, ahol te nem is olyan régen: kérdezgettem, információt gyűjtöttem, milyen motor lenne a megfelelő. Sok motorostársnak ebben a topikban több tízezer kilométer és több motor van már a háta mögött. Olvastam elég durva dolgokat is, miszerint a 600-as gyenge és hatodikból le kell váltani másodikba, hogy menjen, meg ilyesmi. Ezekbe a dolgokba nem fogok belekötni, mivel nincs meg a megfelelő tapasztalatom, de jelen pillanatban legbelül enyhén szólva furcsállom a dolgot...
Én ki merem jelenteni, hogy egy 600 köbcentis motor is bőségesen elég mindenre. A motor hatodikba rakva 50-ről simán gyorsul városban. Mivel kezdő vagyok, még igazán ki sem használtam a motorban lévő erőtartalékot, "dinamikusan" haladva is elég 6-7 ezerig pörgetnem, hogy simán lehagyjam az autósokat, ekkor megy a motor 120 körül.
Ha meghallgatod egy "egyszerűbb", kezdő motoros tanácsát, akkor azt tudom mondani, hogy ebben és más fórumban senki a világon meg nem fogja neked mondani, hogy mi a különbség egy 600-as és 1200-as motor között, pláne azt nem, hogy neked mi a megfelelő. El kell menni egy próbavezetésre, egyszerűen nincs más lehetőség. Csak kizárólag saját magad tudod megtapasztalni, hogy mennyire erős egy 600-as motor is.
Saját tapasztalatom szerint rohadtul felesleges egy 1200-as motor, pláne, ha te is kezdő vagy, mint én.
nézegetem a gsx F 750 eseket is azok is jók ugye?
Kérdésedre a válasz: Igen, nagyon jók azok is. Húzod és megy, mint az állat.
A seggfájós dologra:
Valóban, én is kezdem azt hinni, hogy nájlongyerek vagyok. A kocsi kényelmesebb, mint a motor. Érdekes módon viszont nekem csak a valagammal van problémám, csuklóval, vállal kb semmi gondom sincs. Kicsit azért megnyugtatott, hogy (Integrán kívül ) ti is kevesek vagytok.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #11900 üzenetére
Nem
Beleszólok én is a csevelybe... Embere és felhasználásmódja igencsak válogatja, hogy érdemes-e kifejezetten erős motort venni. Sok városi közlekedéshez pl. annyira nem passzol, kevéssé hatékony tartományában van, nem él ott. De lehet, hogy van aki ott is boldog vele, hát tudom én?
Hegyi szerpentinek terén még csak ott tartok, hogy nagyon tudnék értékelni egy 50 lóerős 600-ast. Előzéskor pedig ritkán merülne fel bennem, hogy visszaváltsak. Cilivel kell, mert ha lemondok a bámulatos huszonpár Nm-ről, amit harmadikban előzve tudok kifacsarni belőle, akkor traktoron és biciklin kívül nem tudom, mi a fenét tudnék előzni egy pár km-nél rövidebb szakaszon. Ekkor még se nagy sebesség, se emelkedő, se különösebb dinamizmus nem jelent meg még visszaváltással sem, úgyhogy simán el tudom képzelni, hogy egy 600-as korlátjai zavarnak egyeseket. Azt nem teljesen értem, miért jön mindenki az autópályával, nekem nem ott hiányozna az erő, ha hiányozna, az tuti. Inkább zavarna. Ha egy 50 lovas motorral mennék fel, tuti nem 130-cal mennék, mert úgy unalmas. Lehet, hogy gyorsabban is, de még sosem ültem 130-nál gyorsabban haladó motoron és egy ideig lekötne.
Hm megint eltértem kicsit. Szóval azt akartam mondani, hogy hegyi emelkedőkön sokkal könnyebben előállnak olyan esetek, amikor jó lenne több erő s a fene se akar állandóan visszaváltani minden éles kanyar utáni emelkedőn. Van, aki boldogan felblattyog egy 50-es robogóval, mások dinamizmus nélkül hypermilerkednek fel, de nem mindenki ilyen.Cili visszajött a szerelőtől, kapott igen pöpec új lábtartókat
Nem irigyeltem a srácokat, akik a ház felső részét verték szét (valaki zseni alkotta, tele van vasbetonnal. ytong is volt benne, a válaszfalakat képezte... WTF? ehhez jöttek a kutyaházak a kicsit rosszul záródó ablakokkal. nem csoda, hogy jeget találtunk a szobában télen). -
Integra
titán
válasz shiNIN #11941 üzenetére
"Azt nem teljesen értem, miért jön mindenki az autópályával, nekem nem ott hiányozna az erő, ha hiányozna, az tuti. Inkább zavarna."
azért nem érted, mert nincsen a földön még egy ember aki úgy motorozna, ahogy ti ketten..... ezt érted?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
shiNIN
tag
válasz KubanitoS #11928 üzenetére
A 48 órás után, zsinórban 5. napja motorozva, a 2000. km után már kezdtem érezni a hátsóm. Éppcsak és otthon azonnal elmúlt, egy 4km-es biciklizés sokkal brutálisabb nekem. Hátsó ülésen legkésőbb párszáz km után halál, de addig is meg kell állni és különben se jó.
Az én motorom velem ilyen. Nyilván másoknál ez másképp van.Egyszer szeretném kipróbálni, tudok-e mondjuk 500 km-t lenyomni egyben, csak akkor megállva, ha muszáj (piros lámpa, stoptábla). Valószínűleg igen, de hogyan érezném magam? A 48 óráson voltak apró megállások a feladatoknál.
Többet nem tudnék menni, mert tankolni is kell néha. Lehet, hogy meg is szomjaznék közben. Bár azt még meg lehet oldani. -
doc
nagyúr
válasz KubanitoS #11946 üzenetére
ah, megint egy ujonc...
ez a kerdes kb. havonta elokerul
a lenyeg: alvaro es shiNiN ketten osszesen produkalnak akkora sebesseget es fogyasztast mint mas motoros egyedul (ami az autopalyat illeti, ha jol emlekszem alvaro irta par honapja a 80-as autopalyatempojat, ami meggyozodese szerint teljesen jo es normalis)allas nem foglalok
-
shiNIN
tag
válasz Integra #11942 üzenetére
Picit fejtegetem, mert annyira nem tudok jobbat csinálni ebben a melegben.
Az autópálya egyszerű hely, az ember húzza a gázt és megy. Ehhez nem kell olyan sok. Ha valaki 180-ról akar kigyorsítani, az nem tud meghatni, az autópálya igazából nem azt jelenti, hogy végsebesség közelében kell menni. Ráadásul jobbára sík és kevésbé zavarják az embert a többiek. Nincs szükség fékezésre majd kigyorsításra alapból. Lehet, hogy van olyan szint, ahol az már némi élvezetet visz az autópályázásba, nem tudom, miért jó ott kiélni magát az embernek. Sokkal jobb helyek vannak annál.
A motorozásunkba most nem megyek bele, amúgy más a stílusunk és hozzáállásunk Alvaróval, úgyhogy egyre kevésbé tudunk együtt menni. Eddig a hipermazsolaságom, a motorom gyöngesége és a hypermiling logikus és/vagy élvezetes vonulatai iránt érzett vonzalmam lehetővé tette az együtt haladást, de ez nem tarthat(ott) örökké.
Nyilván van még, aki így megy, de van, aki sokkal, sokkal hardcore-abb még Alvarónál is. Az már nem tartozik a normális emberek körébe, valszeg ő is tudja. Persze, a többség nem ilyen, tudom azt én is. Nem is abból indultam ki, hogy 70-nel megy valaki autópályán. De 160-hoz se kell erőgép. Teresa is ment már úgy minden további nélkül, pedig ő csak 50 lovas. -
shiNIN
tag
válasz KubanitoS #11946 üzenetére
Napokig tudnék erről csevegni, ha ilyesmire vágysz, csak fordulj hozzám bizalommal Vagy Alvaróhoz, de akkor kimaradsz a "miért idegtépő Alvaroval menni a nyolcason" s hasonló fejezetekből.
Hypermiling. Roppant logikus technikák vannak benne. Nem szeretünk energiát pazarolni, motorozás közben sem. A normál közlekedésben rengeteget pazarolnak, miközben nem igazán érzik magukat jobban tőle. Mert azt teljesen megértem, ha valaki fékezget, mert neki az jó. Én is hedonista vagyok. Alvaro is, de neki a lassan haladás okoz élvezetet, ezt nem értem, de elég meggyőzőnek tűnik a viselkedése.
Főleg autósok alkalmazzák a hypermiling technikákat, ismerünk pár igen elszántat, akik lemennek 2 liter alá (jó, hibriddel, de akkor is) és hihetetlen, mikre nem képesek. Klímát nem használnak, ha egyedül mennek, "-2MPG, vazz" - szomorodnak el egy piros lámpa láttán és ilyenek. Ha beül melléjük a nyugdíjas anyjuk, megszólal: "fiacskám, kifizetem a benzint, menj rendesen..." - de egy vérbeli hypermiler képtelen "rendesen' menni.
Amúgy simán lehet hypermiler technikákat alkalmazni bármilyen autóval vagy motorral, függetlenül a preferált sebességtől. A hypermiling nem lassú haladást jelent, persze nagy sebességnél óhatatlanul megnő a fogyasztás, ez ilyen.
A kedvencem, amikor a hypermiling miatt dinamikusabbá válik a motorozásom a kanyargós utakon, valamint hogy az erős gyorsítás jót tesz a fogyasztásnak.Cili és Teresa valóban nem eszik sokat (a tátrai úton épp hőség volt és valamiért 2.6, illetve 2.644 l/100km lett a fogyasztás visszafelé, ezek azért extra értékek, hosszú, szolid hegyekbeli túra kell hozzá a mi stílusunkban plusz kánikula), de erről elsősorban a motorok tehetnek. Teresa gyári értéke 3 liter 100-nál és Cili is kifejezetten kisfogyasztású fajta. Persze, pár decit le lehet faragni megfelelő stílusban vezetve (s van a fuellyn olyan, aki 5.5-öt etet egy F650 CS-sel, de többeknek 3.5 is elég. Cili tesói 4 liter alatt vannak), de csodákat nem lehet tenni. S a technikákat is kb. kidobhatjuk az ablakon, ha pl. fúj a szél. A motor típusán és az időjáráson múlik a legtöbb, bár így is marad mozgástér s nem csak az átlagsebesség megválasztása körül.
Röviden most ennyit
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok