- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
alvaro
senior tag
Nekem teljesen automatikus minden (a szükséges fordulatszámot alighanem egy táblázatból olvassa ki), és a hőmérséklettől függ. Nyáron szinte semmit se tesz rá, csak pár másodpercre szalad meg a fordulat melegen is, és be is áll a normál ~1500-ra. Fagypont körül már képes egy darabig 2000 körül menni, onnan ejti le fokozatosan, ahogy melegszik a motor. Érdekes adalék, hogy míg az egy henger 1500-as alapjárattal nem bírja el a gépet, addig 2000-rel már lehet gáz nélkül menni vele egyes-kettesben. Mondjuk sok értelme a dolognak nincs, csak érdekesség.
-
stifi
senior tag
válasz Djuree #11793 üzenetére
most én is pólóban nyomom, igaz csak városban és nem megyek 60-nál többet.. ha elesek ez is fájni fog, de városon kívül biztosan nem mennék védőfelszerelés nélkül... "csak" 100-zal elesni azért elég demotiváló, az már elég szép tempó.. igazából így kabát nélkül én az 50-et is soknak tartom, de hát mindenkinek el kell esnie először ahhoz hogy rájöjjön nem halhatatlan.. nekem ez a városi araszolgatás a max, ami belefér védőcucc nélkül, de tudom hogy ez sem követendő példa.. hiába vagy geci óvatos ha átmegy rajtad a távolsági busz (és
arról nem is beszélek már, hogy 200 körüli tempónál teljesen mindegy milyen felszerelésed van, közúton isteni szerencse kell hozzá hogy eséskor ne haljál meg.. lámpaoszlop, buszmegálló, padka, szalagkorlát, erdő, fák és még sorolhatnám mennyi mindenbe bele lehet épülni, az ellen meg semmit se ér a legjobb felszerelés sem...)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
Látod ez a baj ezzel az egésszel...lásd .mf példáját. Elesel, rád dől a motor, a forró kipufogó meg szarrá égeti valamidet. És ehhez még menni sem kell, elég ha álló helyzetben fellöknek. Sőt, még elesni sem kell, most már ezt is tudjuk.
Nekem sehogy sem fér bele rendes ruha nélkül a motorozás, de mindenki másképp fogja fel a dolgot."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
énis felveszek legalább egy gerincprotit mindig, de most az nem volt itthon. hozzátartozik azért hogy csupa mellékúton megy az egész útvonal, ha 10 kocsit látok a 2 óra alatt az már sok. szóval nem egy veszélyes útvonal.
ja, horvátban meg senkin nem volt védőruha amúgy[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
stifi
senior tag
válasz Djuree #11804 üzenetére
defekt, láncszakadás, vadveszély.. 100-nál ha elesel semmi nem marad belőled védőfelszerelés nélkül hidd el. nem papolni akarok, mindenkinek annyit ér a testi épsége amennyire fontosnak tartja, nekem van 1 saját véleményem erről és senkit se akarok meggyőzni arról hogy az jó. ebbe a városi szarakodás még belefér, robogótempóban öltözzön be a halál 40 fokban.
(#11803) Daywalker: azért van 1 határ a biztonság/komfort arányában.. én hosszú nadrágot mindig veszek fel, szóval a lábam nem fog megégni csak úgy, de tényleg kánikulában nekem kínszenvedés a fullos öltözet.. most a lakásban 35 fok van otthon, mire felöltözöm 2x leizzadok, irodába nem menő büdösen megérkezni... ha csak arra gondolnék állandóan hogy ha nem öltözöm be valami baj fog történni, azzal a lendülettel abba is hagyhatnám a motorozást mert veszélyes.. inkább az a kérdés ki mekkora kockázatot vállal be. én baromira félek az eséstől (vagyis nem félek tőle,csak nem motoron akarok megdögleni. megfontoltan, biztonságosan vezetek, hidegen hagy a KRESZ, gyorsan megyek de nem gyorsabban a saját tudásomnál, stb.. nehéz átadni ezt, én inkább a 10 év balesetmentes közlekedéssel szoktam alátámasztani az elméletemet)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ALI_G
veterán
En is ezt a velemenyt osztom, sot, ha beinditottam es gazfrovcsre nem fullad, akkor mar indulok is, de amig el nem eri a 60+ fokot, addig nem forgatom romma. Ezt azert jqvasoljak, mert hamarabb felmelegszik es a kopas jelentos resze hidegen jelentkezik. Raadasul pazarlod a benzint.
-
Djuree
félisten
elhiszem, és tudom hogy be kell öltözni, be is szoktam mindig, 40 fokban is. de tegnap olyan nagy kedvem volt lezserebben menni. rá is értem, meleg is volt, ilyen csopperes tempóban mentem.
jah! horvát autópálya. megyünk 130-al, erre elmegy mellettünk egy csopper 140 körül, rajta egy csávó meg a nője, bőrmellényben! na ez a durva. és magyarok voltak, mikor megálltunk dumáltunk is, mert találkoztunk a kúton.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #11808 üzenetére
szept 1-2 nekem sajnos pont nem jó, jitsu garden party
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #11809 üzenetére
most péntek? sajna biztos nem tudok elszabadulni most, max szombat/vasárnap de gondolom az nem téma (meg hétvégén van dolgom is, nem másznék most le kecskemétre, inkább kakucs).. viszont ha lesz valami nagyobb szabású PH-s megmozdulás több főre, igyekszem ott lenni
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #11818 üzenetére
most ugye a kawa napra akarsz "edzeni", így a hétvége nem játszik, jól emlékszem?
mert terveztem most hétvégén egy kakucsi kiruccanást, egyik nap kajakozni megyek, másik nap motoroznék, de kecskemét túl messze, és a hétköznap sem jó!meddig tart ez a lime party?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #11822 üzenetére
csak próbálom építeni a "francia autók elektronikája rossz", az "olasz autók állandóan lerobbannak" filozófiát, amit olyan sok okos helyen lehet olvasni
motorra vetítve a "kawák 20000 km után szétmennek", a "ducati többet van szervizben mint úton" és a hasonló okosságok után ennyi fika ide is kijár
a 600F-nél az eddigi kedvencem hogy, idézem:
"Van egy Honda cbr 600f1 street f motorom...és az a helyzet hogy az olajhűtő mindig folyt és bepipultam leszedtem...erre megszorult nekem a paripa... indítható,nincs baja forog már!A kérdésem az lenne hogy nagyon fontos az olajhűtés neki?Mert 1 kis picike 1 soros szarja van....Szóval szerintetek nincs baja vagy nem lesz baja neki?Visszakötöm a hűtőt mindenképpen!Milyen lesz ezután?Mert hallottam ha 1 Japán megszorul 1 et még bír"érted, a japán motorok 1 szorulást megbírnak 'ázz!
témához: a kawák nekem annyira nem jönnek be, vagyis az újak.. inkább valami régebbi, például Z750, na az bitang gép! de ha már új, egy hatszázast lapra tennék szívesen a ringen
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #11824 üzenetére
jaja, a régi hondámban is majdnem kicseréltük a fesszabályzót, mert "ezekben állandóan tönkremegy"..
aztán rámértünk, és kiderült hogy a generátor nem tölt.. mert nem volt összedugva a kábel, szétcsúszott
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
-
Integra
titán
válasz yodamastah #11826 üzenetére
hahaha, ennyi
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
Daywalker
addikt
Aki most keresne olcsón gumit: [link]
Nincs közöm hozzájuk, véletlen botlottam a hirdetésbe. Hátha még van belőle...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
vendingo
veterán
Kértem árajánlatot 1-2 dologra.
Szerintetek korrekt ez így, vagy nézzek másik szervizt?-első lengéscsillapító olaj Motul 10W Expert 1L 3 450,- (nem ezt fogom belerakatni, csak ő ezzel dolgozik.)
-első lengéscsillapító szimering 41×53×8/9,5 D 1pár 3 400,-
-munkaideje: 3 500,-/ óra 2,5óra 8 750,--szelephézag ellenőrzés munkaideje : 3 500,-/ óra 3óra 10 500,-
-amennyiben állítani is kell + 2óra 7 000,-
-szelephézagoló lapka 430,-/db
-fékfolyadék csere 200,-/dl-karburátor szinkron + motordiagnosztika egyben, szervizen kívül: 12 000,-
(ez esetben) szervizen belül 6 000,-Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tutis
őstag
válasz ujskodas #11835 üzenetére
De tényleg, szerintem ilyenekért csak akkor menj szervízbe ha garis a motor, utána szerintem nem érdemes, ráadásul ha magad szereled a motort akkor legalább tudod hogy minden kóser..Ezek a folyadékcserék én azt mondanám nem érdemelnek szakértelmet, a fékfolyadéknak van esetleg egy kis trükkje hogy kell légteleníteni, de nekem pl öröm ha szerelhetem a motort.. Hétvégén nálam is pont olajcsere lesz, esetleg kicsit szétszedem jobban a motort mert a gyertyákat akarom ki-be csavarni..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
Sajnos tudok ellenpeldat mondani boven. Pl cbr1000 rr nek volt egy evjarata, aminel a fofekhenger nagyon erzekeny volt, ha rosszul legtelenitetted, vagy szarazon nyomogattad, akkor oda lett a karmantyu.
Megugye szepen lehet szakitani bele a gyertyat meg az olajleeresztot a blokkba )
Ha nem akarja a tanulopenzt fizetni, akkor inkabb tamogassa a magyar gdp t es adja oda egy szerelonek. Nincs baj azzalNem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #11837 üzenetére
Kell egy fasza nyomatekkulcs MOndjuk ingyen nincsenek a szerszamok sem. Szerelohoz en viszont azert nem viszem szivesen alap dolgokhoz, mert mar rengeteget benaztak. Dragan megcsinaltak szarul. Akkor inkabb en csinalom meg szarul ingyen
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #11838 üzenetére
Hat igen, lelkiismeretes szerelot kell keresni, az biztos, mert sok az igenytelen.
Ez is ilyen penztelenseg jelenseg sajnos.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #11837 üzenetére
Ez inkább a ritka holló effektus.. Ráadásul ha van egy motorod csak tudod mire kell figyelni meg mire nem.. Én pl a gyertyákat is azért akarom most ki-be tekerni mert ezeknél a blokkoknál hajlamos a gyertya beragadni, és a blokkból szed ki egy darabot ha megragad, érdemes évenként áthajtani.. Persze csak óvatosan, megfelelő szerszámokkal..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #11837 üzenetére
se időm, se műhelyem, se szerszámom sincs, a szakértelemről nem is beszélve... nem tudok a leeresztett olajjal mit kezdeni, nincs gyertyakulcsom vagy olajszűrő leszedőm, sőt a múltkor akadt valami problem és az olajcseréhez le kellett venni az oldalidomot.. nekem erre ránézésre ráment volna 2 órám, így meg fizettem az olajcseréért fél óra munkadíjat... inkább elmotorozom azt az időt, vagy dolgozom és keresek pénzt amit utána oda tudok adni a szerelőnek..
fékhez elvből nem nyúlnék, abból csak 1 van a motoron. a számláról és a szervizkönyv pecsétről még nem is beszéltem, amiket szépen elrakok és gyűjtök.. szelephézag ellenőrzés? azt se tudom hol keressem a motoromon, lol...szerintem nem ciki ha valaki ezekhez nem ért. értek máshoz helyette, én el tudom fogadni ha valaki tőlem kér tanácsot én pedig tudok mástól elfogadni segítséget ha szükségem van rá.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
vendingo
veterán
válasz vendingo #11832 üzenetére
Örülök neki, hogy sokaknak van tengernyi idejük, szakértelmük és szerszámuk a szerelgetéshez, de nekem a szerszámokon kívül nincsen semmim, úgyhogy inkább elviszem szervizbe ahelyett hogy kockáztatnám a motor és a saját épségemet.
A kérdés továbbra is él: Korrekt ez az árajánlat, vagy sem?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Topiccsendőr
addikt
Nem olyan ritka, de most mindegy, van millio dolog egy brembonal is, ami siman megteveszti a laikust, pl a legtelenitot azert szoktak beletepni sokan, mert egy ideig jon belole a fekfolyadek, ahogy nyomas ala helyezed, egyszeruen rugalmas a csavar, de nem ereszt at semmit, csak ami ott maradt az jon ki, ki kell fujni kompresszorral, ha nyomatekra huzod akkor is, ellenkezo esetben meg jon az ijedezes, meg a fekfolyadek megy a muanyagra, es mar mindent. Sorolhatnam a szopasi lehetosegeket.
Gyertyak be tudnak ragadni, de altalaban azoknal a motorokal ahol valamilyen rakodas van a hengerfejben es ezaltal a gyertyaknal is. Osszesul a hengerfejjel a rakodasok miatt. Ha betartod az evente gyertyacseret ilyen nem fordul elo. amugy sem birjak az egy elektrodas gyertyak tul sokaig, 10e km nel kuka.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Djuree
félisten
ezeket én is megcsinálom magam. persze fater mutatta mit hogyan kell, magamtól én sem tudnám. de hétvégén tök jól el szoktam verni az időt szerelgetéssel, legalább nem unatkozok otthon szülőknél, ott úgy sem lehet mást csinálni. viszont annyi szerszám meg cucc van hogy atomreaktort is építhetnék
nem bízok a szervízben (mióta elfelejtették haver fékét visszacsavarozni betét csere után ), amit tudok megcsinálom magam, az biztos olyan lesz ahogy a nagy könyvben meg van írva, fene a maximalista fajtámat. más már régen elfogadná, de én neeeem, az még nem tökéletes, szétszedni újra!
egy elvem van: a motorhoz nem nyúlok. de a többi egyszerű mechanika, mindent látni, ahogy szétszedted úgy kell összerakni, nem nagy varázslat.
aztán valamivel végül mindig szopok kicsit, de hát így tanul az ember(állat)[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
.mf
veterán
Elég témábavágó most nálam
Az eredeti terv szerint a múlt héten lecseréltettem volna az olajat, olajat és szűrőt meg is vettem, csak közbejött a lábam, meg az, hogy ezen a héten hétfőtől csütörtökig külföldön vagyok, amit csak múlt csütörtökön tudtam meg. Pénteken kimennék a lájmpartira, de előtte mindenképp lecserélném az olajat (már valamivel 6-7k fölött vagyok).
Így viszont, hogy csak csütörtök éjszaka / péntek hajnalban érek vissza, és pénteken is dolgozok, így vagy nagyon gyorsan elviszem napközben valami közeli szervizbe, vagy saját magam csinálom meg.
Kérdés:
- nem feltétlenül motor-szervizek is szokták vállalni?
- milyen tarifára számítsak? nem sok helyen írják le
- ha jól emlékszem, páran emlegettétek, hogy házilag is lehet szűrőleszedőt készíteni?
- az előbbiekben az olaj betöltő csavart említettétek, mi másra kell még figyelni?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #11839 üzenetére
na de, ha mindenki visszamenne és fejbebaszná az igénytelen balfaszt a gány munkáért, akkor valszeg ezek kikopnának idővel. ehhez képest él és virul az összes. tehát mi sem csinálunk valamit jól. pedig picit növelni a gdp-t, ezzel tök egyetértek.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
tutis
őstag
- szervize válogatja mit vállal be, de mivel kellene egy motorállvány is hogy normálisan tudják a motort szerelni ét nem vinném pl autószervízbe
- óradíjra mennek általában, 2000-5000Ft lehet az óradíj, átlag 2 órát számláznak. Rendesebbek olcsóbbak és megvannak 1 óra alatt
- egy erős bőrszíjjal is le lehet szedni az olajszűrőt ha nincs más megoldás.. Illetve leszedni szokták gány módon is, átszúrod csavarhúzóval és letekered. Feltenni fel lehet a szíjjal, ütközésig becsavarod és 2 fordulatot kell még húzni rá (általában)
- Nem sok trükkje van, egyszerű az olajcsere. A feltöltésnél figyelj arra hogy beletöltöd az olajat, járasd meg a motort, hagyd állni és utána is ellenőrizd a szintet, valszeg kell még rátölteni..[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Daywalker
addikt
Én nem tudtam leszedni, nem férek oda semmivel, még a csavarhúzót sem lehet beleütni. Mivel majdnem egyforma a motorunk, te sem tudod majd
Motoros gumiszervizek is meg szokták csinálni, meg egy pár helyen. Kékhold pl. Szerintem ha most szólsz h vinnéd akkor, nem lesz probléma.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #11847 üzenetére
A problema-mint mindig- most sem olyan ecceru.
Penztelensegbol indul, es az altalanos igenytelenseg is jelen van.
Egyreszrol arra gondolok, h vannak a 60-80 e ft os robogok, amiket kontenerekbol legoznak ossze emberek. Ennyiert adjak el. Emberunk ( a nagy tobbseg) megveszi, majd ha valami olyan hiba van rajta, amit o otthon nem tud megcsinalni, akkor viszi szerelohoz. Nade. Egy normalis szerelo ilyenkor lecserelne a fel motort, kb 150 e forintert, es most csak a kopoalkatreszekrol beszelunk. Ahhoz h menjen tovabb, kb 30-40 et kene elkerni a motor vetelaranak a felet.
Mit csinal ilyenkor az ember? Sarkonfordul azt' elmegy. Ez a fajta van tulnyomo tobbsegben.
Nem hiszi el az ember, h egy bizonyos osszeg alatt szart kap. Hinni akar benne, h egy 10 eves motorban lehet 5000 km, sajat magat is atb'ssza.
Persze lesz olyan ember aki elvallalja, tulkepp ezek mind megelhetesi bunozok. Mindket fel hibas, valahol, de nem a fogyasztovedelem teruleten.
A nulla motorkultura miatt, most ezt ertem minden gepjarmure.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok