- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #80450 üzenetére
..vagy ki kell nézni olyan alsóbbrendű útvonalakat, ahol gyérebb a forgalom.
Esetleg kifejezetten a dugós időpontban indulni, mert akkor a forgalom sebessége is átlag 20-40 között van, Te viszont elférsz a sorok mellett. -
NYPD
aktív tag
Bizony... meg tudom erősíteni határozottan, hogy az 50 4t Bp-en kevés.. El lehet kóricálni vele de nem egy életbiztosítás, Budán meg sok helyre fel se visz.. Már számolom vissza a napokat, hogy jövő tavasszal megvegyem a burgmant és lehessen végre normálisan motorozni - vidékre is.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz facsi2945 #80457 üzenetére
Igazabol barmelyik. A lenyeg, hogy ez igy igyis-ugyis garis javitas korebe tartozik.
Ha valami gagyibb a tomszelence vagy szimmering, elofordulhat hogy nem pontos a merete es amiatt ereszt.
A masik lehetoseg szokott inkabb elofordulni, hogy nem korultekintoen rakjak be a szimmeinget vagy a tomszelencet es megsertik, vagy nem takaritjak meg rendesen a feuleteket ahol be kellene passzolnia. -
#89309696
törölt tag
Összeraktam a variátort, megkapta a 4g-os Pulleyt meg az új Rubber belt/VM Motor szíjat. Most úgy veszem észre, hogy a variátor rendben van. Látszik, hogy nem tudott már kifutni teljesen a régi, pedig nem volt agyonkopva az se.
Viszont a karbi most szar, de ezt már egy hete elkezdte. Félgáz fölött gyengül, háromnegyed gáz fölött dadog, fullad. Az alapjárat pörög szívatós fordulaton, 2-3Km után is.
Eddig nem volt ilyen baja.Karbit szétkaptam, elpucoltam. Ugyanaz a baja. A hiba szerintem a szívatónál lesz.
Ennek már régebben is hiányzott egy füle, de nem volt baja. Most viszont nem jó. Gondolom a műanyag fülek mozognak, de a karbiban a perselyt amit tologat az nem mozog vele. Az ugye lemegy, meg visszajön és azzal nyitja-zárja a plusz benzin útját.
Nem tudom mi a szart csináljak most ezzel, egyáltalán nincs kedvem megint postáztatni egy szaros szívatót hozzá.
Azt se tudom, hogy ennek melyik állása az on és off. De gyanítom, hogy mikor lent van akkor on és ahogy melegszik, magába húzza felfele akkor off. De nem tudja felhúzni, mert a két karom kicsúszik belőle.
16-os Mikuni karbi amúgy, 42.5 főfuvival és lentről a 3-as recében van a tű.
Mikuni 16-5684 a pontos típusa.Egyébként nekem furcsa ez a szívató, mert a képeken nem ezek a műanyag fogak látszanak, hanem egy tű van a végén. Ez a tű nekem benne van a karbiban szerintem. Ki kéne jönnie? Próbáltam kihúzni fogóval, de nem jött ki. Nem értem az egészet, de valószínű ez szar rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80459 üzenetére
Karbinál számold bele azt is, hogy változott a légnyomás, a páratartalom, és hőmérséklet. Gyertyakép, és állítgatás. Nekem töröttnek látszik az a csonk, De majd a hozzáértők kiigazítanak.
a tárcsákat össze tudod nyomni és megnézni, hogy meddig engedheti ki gyárilag, ha nem fut ki teljesen akkor a tárcsának a tengely részénél tudz reszelni, hogy teljesen kifuttassa, de akkor máshol hézagolni kell, a görgőpályát is módosítani kell, hogy ki tudja tolni a tolólap teljes zárásig a tárcsákat.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #80460 üzenetére
Törött is, 3 füle van, de mikor szétszedtem anno már csak kettő volt, az előző tulajnál letörött.
De működött úgy is. Most viszont már nem. Tehát gyanítom ez lesz a baja.
Nekem az nem tetszik, hogy ezek ilyenek. [link] Az enyémről a tűs és perselyes rész benne van a karbiban és nem akar kijönni feszegetve se. WTF? Lehet az egész karbi kuka?Jó a végsebessége így is, nem akarok hozzányúlni.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #80462 üzenetére
Benne mélyebben lenne a tű és körülötte a magasabb persely/hüvely szerűség, az egész egyben mozog fel-le. De nem jött ki. Ezek szerint viszont ki kéne neki, eleve egészben kellett volna kijönnie. Valamibe megakad.
Viszont ha kijönne akkor be tudnám ragasztani benzin/hőálló ragasztóval a szívató letört műanyag pöckére és akkor még működhetne is elvileg.Holnap megpróbálom zégergyűrű fogóval, azzal rá tudok belülről feszíteni. Ha szerencsém van a karbit se kell újra levenni. Ha jól látom belülről meg lehet kicsit karcolgatni nincs szerepe, csak kívül ne sérüljön ez a mozgó bizbasz.
[ Szerkesztve ]
-
iff
senior tag
válasz #89309696 #80459 üzenetére
Engem már szívatott a szívató is az f-act-nál. A benzincsapról nem is beszélve. Most ami már több mint 2 éve van benne szívató 4e Ft-os. (Automata szívató Mikuni - CPI, Keeway Naraku NK200.24). Előtte volt drágább, és ami érdekes, hogy elvileg zárt-nyitott és mégis volt valami, mert csere után megjavult a motor. Ami elérhető lett volna boltból 12e Ft adták volna. Inkább rendeltem. Benzincsap szintén, teletankoltam és kb. fele tankig meg sem állt, elfolyt utána már nem. Tehát cseréltem benzincsapot abból is a 3-ik lett jó. Karburátor tűszelep + fészek is cseréltem, eredetileg fém volt benne, ez már gumis. Ami érdekes volt ,hogy ez meg a benzintől feltapadt és nem indult a motor random módon. Azóta 100as benyát kap. (régebben már leírtam bővebben) Az a baj, hogy annyira sz@rok az alkatrészek is. Kicserélheti az ember, de ha sz@rt kap..... Nekem ez van benne
..........""..........
-
#89309696
törölt tag
Ugyanez van nekem is, csak a főfuvi nekem 42.5
Mekkora a menetmérete amúgy? Ha esetleg venni akarok tudjam.Tud mozogni könnyen a karbiban a szívatós tű, csak kivenni nem tudom, elakad. Majd ma megfeszegetem.
Könnyen elindul hidegen, tehát tuti sok benzint kap és nem falslevegőről van szó.
Az okát nem értem miért nem zár el pláne úgy hogy ez lefele zár (fordítva ahogy gondoltam), így viszont működnie kéne a letört pöcöktől függetlenül, visszahúzni nem tudja, de lenyomni igen, ha lenyomja zárva van. Pedig nincs. Szerintem a fekete burkolat alatti elektromos rész is szar, az a leglogikusabb. Vagy el se jut hozzá a 12V.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Elpucoltam utána mosogatószeres meleg vízbe, aztán meg zuhanyozóban forróvíz az jó erősen spriccel, majd kompresszorral szárítás, járatok kifújása, tűszelep ellenőrzése.
Ki tudtam szedni, egy kicsit csavargatni kellett jobbra-balra a fogóval, hogy meginduljon.
Az alsó pereménél volt rézoxid az nem engedte kicsúszni. Lepucoltam.
A hiba az, hogy az a csúszkáló persely és a tű külön van (majdnem olyan, mint a tolattyú és súbertű, kettévehető), a tűt egy zéger fogja, hogy lefele ne essen ki, de felfele a 3 műanyag pöcökre ütközne fel ami a perselyt mozgatja. Mivel csak kettő pöcök van a hiányzó helyére be tud csúszni a tű. A szívató szépen lenyomja a perselyt, de a tű felcsúszik. Egy közepes méretű gyufaszálból vágtam odaillő darabot, azt tettem be, hogy ne tudjon a tű beesni oda.
Nem mondanám tökéletesnek, mert így picit nehezebben mozog, de legalább valamennyit szabályoz, ha nem is két végállásig. Remélem nem szorul meg zárt állásban, mert akkor hidegben nem fog elindulni sose. Bár az jobbik eset mintha végig nyitva van és fullad, mert be lehet fogni a légszűrőt.
Az viszont biztos, hogy ezt a szívatót cserélni kell. Én hajlanék a kézire, a karbin lévő karosra, be tudok nyúlni nyitogatni. Amúgy is van benzincsap amit zárni/nyitni kell.Mentem egy 5Km-s próbakört, most jól megy. Bár az új szíjnak még be kell kopnia, de a variátorral most úgy néz ki nincs gond, meg most ideig-óráig a karburáció/szívató is oké.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Egy kérdés...Végül is úgy merült fel bennem a kérdés, hogy a benzinkútnál vettünk egy bikázókábelt a lányom autójába, és elmagyaráztam neki hogyan kell használni....
Szóval csak az merült fel bennem, hogy ugye a robogómon (Liberty 125) nincs berúgókar. Meg ezt betolni sem lehet, mint egy kisköbcentis váltós motort. Mi van, ha lemerül az akku?
Be lehet bikázni egy autó akkumulátoráról? Józan paraszti ésszel azt mondanám hogy igen, mert mindegyik 12 V. Motoros kollégám szerint nem lenne jó ötlet, mert az autó akkumulátora jóval több energiát tárol..Baj lenne a motornál....
Tudja valaki, hogy "bikázható" lenne egy 6Ah motor aksi egy nagyjából 10x ekkora autó akkuról? Persze végszükség esetén, otthon töltőre tenném... -
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #80470 üzenetére
"Motoros kollégám szerint nem lenne jó ötlet, mert az autó akkumulátora jóval több energiát tárol..Baj lenne a motornál...."
Dehogy is, ez hulyeseg. Csak annyi aramot fog felvenni a motor oninditoja, amennyit a sajat akksibol is felvenne(kicsit leegyszerusitve).
Semmi gond nincs belole, ha auto akksirol bikazod. Nagyon sok roncsom lenne mar, ha mind megdoglott volna ettol[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz nyogo83 #80471 üzenetére
Köszi. Nekem is van bikakábel az autómban. Egyszer rajt hagytam a világítást, és nem indult el (Kb 5-6 éves aksi, 10-15 perc alatt annyira lemerült hogy nem indított). Integettem le az autósokat, ez a lemerülés egy út széli parkolóban volt. Sokan segítettek volna, de senkinek nem volt kábelja. Aztán valakinek volt Megfogadtam, veszek, vettem is, benn a csomagtartóban. Én is segítek ha tudok....Most már motorosnak is mernék bátran segíteni! Eddig is segítettem volna, de nem lettem volna biztos, nem-e lesz valami károsodás....
-
#89309696
törölt tag
válasz Zoli bácsi #80470 üzenetére
Simán, én a fűnyírótraktort indítom kocsiról, mert döglött benne az akku és lusta vagyok/nincs kedvem pénzt kiadni az akkura.
A jobb bikakábelek közül kell válogatni. Sajnos sok a kacat közöttük aminek a vastag gumija alatt másfél milis vékony rézdrót van. Mondjuk ezekkel is lehet bikázni, csak az a titka, hogy rákapcsolás után 5-10 percet várni kell amíg áttölt és csak utána indítózni (kocsinál).
Egy robogónál mondjuk nem kell, mert szinte semmi az energiafelvétele.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz KTMHobby3 #80476 üzenetére
@Zoli Bácsi: igen.
@KTMHobby, pfú, ez baromi jó, mesélj már egy kicsit. Nem vagyok járatos a plexi alakításában. Vágnod is kellett, vagy csak alakítani?
Nézegettem én is pár használtat, de egyelőre nem találtam olyat, ami méretben megfelelő lett volna.Még régebben egyszer vateráztam egy nagyplexit anno a cbf 125-höz, amit 60km-ről hoztam el, úgy, hogy a hátamra celluxozta az eladó, mint vmi teknőspáncélt. Gondoltam, csinálok hozzá konzolt, stb, de aztán nem lett belőle semmi, és eladtam egy futárnak.
-
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #80480 üzenetére
Igazad van, eléggé kényes a fűrészelése. De ha finoman bánsz vele, semmi probléma nincs vele. Felmelegítve eléggé könnyen formálható. Nekem nem ez az első, amit csináltam, már elég sokat fűrészeltem, hajlítottam. Az elsőt egy Tatran robogóra csináltam, sok évvel ezelőtt. A mostanit 4 mm-es plexiből csináltam, pár éve fenn van a motoromon. És nem kell elhinned, de gyorsabb tőle a motorom.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #80487 üzenetére
Mérgelődöm egy sort, mert ki lett írva a társasházban, ahol lakom újfent, hogy kvázi a most lezajló lom(b)talanítás (hehe) után megint tűzvédelmi ellenőrzés lesz, és a motort nem tarthatom bent.
Tökre megértem, de pl. éjszakára nem szívesen hagyom kint. Eddig úgy működött a dolog, hogy reggel 6, 7 körül kitoltam, + ponyva, lánc, este 20.00 körül meg vissza a pincefolyosóra.
Franc sem akarná kint tárolni, akármennyire is le lehet lakatolni.
No meg akkor ezekszerint a pincehelységekbe még egy nyamvadt láncspray-t sem tarthatnék, mert az is tűzveszélyes?Ahány oldal, annyiféle doksi van a neten, van, ahol azt írják, hogy á lá nátúr, 5 liter tűzveszélyes folyadék tárolható, máshol még ezt sem szabad. (pl. 5 L motorolaj?)
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #80492 üzenetére
Ez van. Ha már itt tartunk, érdemes lehet riasztót szereltetni a mociba? Van valamilyen "fajta", ami ajánlott lehet?
(A simán vijjogós mizériának kevés értelmét látom)
Autókhoz van ez a "pajzs" cucc, ami önerőből lophatatlanná teszi az autót (hacsaknem trélerrel ugye).. motornál gondolom nincs ilyen. :-D Hegesszem oda a kapuhoz. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80493 üzenetére
Motornal kis tulzassal felesleges tulbonyolitani az inditasgatlast vayg kolteni ra. Boven eleg, ha valahova rejtve egy kapcsolot berak az ember, ami megszakitja a CDI gyujtasjelet a trafohoz vagy a fotengely pickup jelet a CDI-ig. Minden tovabbi kb felesleges.
Mondom ezt azert, mert a tolvaj vagy eleve kisbusszal/valami platos kisteherrel megy es egyben feldobjak ra a motort, vagy levagja a lancot es vagy eltorve a gyujtaskapcsolot inditja be, vagy vezeteket vag es azzal. De ha nem indul, akkor meg megprobalja eltolni.
Az egyetlen valamit ero megoldas, a GPS-es sim kartyas riaszto. Nem tul nagy osszegert (5-6 ezerert) mar lehet ebayrol rendelni, kb gyufasdoboz meretu. Kell bele egy SIM kartya, amin van valamennyi minimalis adatforgalom is egy honapban(50-10mega eleg).
Be kell kotni akksira, ha hasznalva van a motor, nem fogja lemeriteni.
A motor mozgatasara SMS-t kuld a beallitott telefonszamra, vagy hivja a szamot. A poziciojat pedig meg lehet nezni online egy terkepen, szoval ha el is vittek, letudod kovetni merre ment. Ilyenek[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
50-aeroxra mi a legkézenfekvőbb hátsó sárvédő, ami a lehető legalacsonyabban már fogja a "koszt" ezekkel az univerzálisakkal próbálkozott már valaki?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
energy4ever
addikt
OEM-nel NZI akcio!!!! Brutalisan jo arak vannak. Aki uj bukot szeretne, annak tessek lecsapnija! [link]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #80498 üzenetére
Thx
Kb 2 honapja a kosarban van egy uj Combi Duo, csak vartam hatha lesz oszi akcio.
Igy 20k-ert ingyen szallitassal kb ajandek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- További aktív témák...