- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- Hívószám-hamisítás
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NYPD
aktív tag
Estét. Kuplung szerelés mennyire kivitelezhető otthoni körülmények között? Kell vmi speciális szerszám hozzá? Egy ideje elkezdett nagyon rángatni a motor induláskor, érzem is, hogy szenved vmi ott a kihajtásnál, és alapjáraton is menne előre. Ha nem vészes lehet, hogy megpróbálnám megszerelni egyedül, ha esetleg csak pofát kell cserélni. Ilyenkor kell máshoz is nyúlni, hozzáhangolni valamit? Köszi
50es Kymco -
CartmanLand0
senior tag
-
nyogo83
Topikgazda
Siman kivitelezheto, kuplungharangot egyszerubb blokkolni a csavar oldasahoz/meghuzasahoz mint a variatort.
Maximum a kuplung szetszedese lehet trukkosebb a nagy anya miatt, illetve hogy a kontrasztrugo elofesziti az egeszet.
Ha nincs satu, akkor en a foldon ralepve(hogy picit osszenyomjam a kontrasztrugot es ne pattanjon szet) szoktam a nagy anyat meglazitani, illetve meghuzni. Oda kellhet egy kozepes meretu vizpumpafogo ha nincs akkora villaskulcsod/krova dugod. -
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #79553 üzenetére
Nekem ponr fordított a dolog. Inkább 10 veriot szedek le mint egy kuplungot A variohoz van láncos olajszűrő leszedőm. Ráteszem, letámasztom a blokk aljához és lent is van. Nem tesz kárt, nem csúszik meg. De a kuplung halál. Elforog a lánc alatt, nem tudom hova támasztani, ha meg leszedtem mindig rá van rohadva a nagy csavar, egybe forog a talpam alatt. Legutóbb már csináltam hozzá egy befogót de azzal is megszenvedtem. Több mint egy tucatot szedtem már szét de soha nem vágyom rá.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
NYPD
aktív tag
Videók alapján amúgy tényleg nem tűnik nagy művészetnek egy kontrasztrugó csere, viszont se ütvecsavarozóm se nyomatékkulcsom nincs, sima mezei dugóssal meg hát nem tudom mennyire lehet rendesen összerakni. (Leszedésről nem is beszélve, mert nemtudom mivel megakasztani a kuplungharangot. Na majd meglátjuk, ha nagyon zavar majd lehet nekiesek, bár lehet egyszerűbb elszaladni a szerelőhöz és max megcsinálja egy ötösért.
-
ajca
tag
Sziasztok!Honda tact af 24,este rendesen működik reggel nem indul nincs szikra,hol kezdjem a hibakeresést?
-
NYPD
aktív tag
Mai nap tanulsága: ne bízz az üzemanyagszint mérőrben, mert bármikor kifogyhat a nafta az Erzsébet híd közepén.. Hát b....... meg a jó k... anyját ez a motor. Eddig legalább annyira működött, hogy ha mielőtt kifogyna leesett pirosba a mutató, és ott még kb 5km volt benne egy kútig. Hát ez most megszűnt, teli mutatta, a tank meg porzott. Jó volt sétálni az 1km-re lévő omv-ig.
De hogy valami vidám is történjen, a középsztender két ágát összekötő merevítő rúd is eltört az egyik oldalon...
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Ha rugasra sincs szikra, akkor valami kontakthiba/csatlakozasi problemat keresnek elso korben.
Gyujtaskapcsolora, CDI-re, trafora meno kabelek.
Ha ezeknel nincs gond, akkor meg lehet nagyjabol meregetni ellenallast trafon,CDI-n, pickupon, stb.Van boven mit megnezni hogy miert nincs szikra.
Felteve, ha nem olyan aprosag szivat, hogy a motorleallito kapcsolo van lekapcsolva(nem remlik hogy AF24-en van-e).
NYPD: en egyszer pont ugyanigy jartam, csak az Andrassyn. Epp meg atgurultam az Oktogon keresztezodesnel mire leallt Na ott nagyon eszembe se jutott melyik iranyba induljak gyalog a legkozelebbi benzinkutig, aztan haver hozott egy 2 litert, addig meg nezelodtem
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Én a garázsban lévő 20 literes kannától kb 800 méterre álltam így meg még Szegeden. Mikor elindultam egy nagyobb körútra, belenéztem, lötyög még, oké. Utolsó megállótól elindulok, motor jól bedöntve a árdáról úttestre forduláskor, erre közben ledadog és leáll motor, majdnem el is fektettem...
Pedig akkor még jó volt a szintjelzőm, mármint teli tanknál felet mutatott, fél tanknál már nullát... Most már teli tanknál nullát mutat gyújtáson, gyújtás nélkül 1/8-ot.
Egy kb 30 centis bükkfatiplit használok a téglatest alakú tankban. Tele tanknál beletoltam, ahol nedves volt, tettem egy jelet a 4/4-nek, aztán 1-2-3/4-nek is, pákával körbeégettem a fát. De ezt már csak 3 éve, mióta Budapesten van a gép.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#89309696
törölt tag
Ti honnan szoktatok gumit venni?
Totál szétpusztult a kontraszrugóm végig kint van a szíj végállásban (enyhe emelkedőnek 15-tel megyek) úgyhogy meg kell rendelnem és átmenni a szerelőhöz, akkor egyúttal dobjon fel két gumit is, ne kelljen két hónap múlva megint visszamennem a gumik miatt, mert jön az ősz.Téli vagy 4S kell, inkább téli. Egünél volt még a múltkor, most viszont már lekerültek a télik, 4Sből is csak egy bazidrága van, az összes többi nyárigumi.
-
Grenczii
tag
Én kuplunghoz vettem egy ilyet, mind a két Suzukimat ki tudom vele támasztani , és a nagy csavar ami fogj a kuplungot belül az is oldható vele.[link] (nem kell így kiszedni a blokkot ha sztenderen áll a motor leér a földig betonon simán működik ) De mondjuk ketten egyszerűbb ha valaki segít kitámasztani ne csússzon el véletlenül se.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #79558 üzenetére
Az Af24-nek van stand up változata. Az lehet indítás gátlós. Én még nem találkoztam vele, nekem csak a sima volt de mondom hát ha ti tudjátok ebben az esetben mit keressen.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#89309696
törölt tag
válasz macilaci78 #79564 üzenetére
És a Heidenau jobb márka, mint a Kenda?
Kenda K701 téli 14 ezer
Heidenau K58 4S 17 ezer
Heidenau K66 téli 17 ezer -
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #79567 üzenetére
2Km-en nem fog elolvadni (se romlani következő télre az állaga), viszont télen semmi esetre nem akarok pofára esni vele, de el is akarok jutni melóba és nem gyalog, ha már annyit költöttem a motorra.
Én sokallom az árát ezeknek, Hankook icept rs2-t vettem a kocsira 15 ezerből, ezekbe meg harmadannyi anyag kell csak. Tervezés? Minta sincs rajtuk basszus. Ez egy vicc amibe kerülnek a robogógumik, 7-8 ezret érnek, nem 15-20-at.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Rivaul #79569 üzenetére
Az összes kocsinkon téligumi van már 12 éve és nem viselkedik jégként esőben, 40 fokban, semmikor. Pedig ott is szokták mondani, de sosem sikerült produkálnom. Idén kivételesen az egyik kocsira nyárit tettünk nyárra, nem mondanám, hogy eget rengetően jobban tudok menni vele vagy bármivel is jobb lenne.
Hozzáteszem, hogy átlagos kocsik, nem két tonnás mozgó helyrajzi számok 400Nm nyomatékkal és hasonlók, mert azt elhiszem, hogy leesik az útról.[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz #89309696 #79570 üzenetére
Nekem egy kis Saxom volt anno. 36 fok +télik. Egy BMW rutinosan index nélkül úgy gondolta balra fordul. Csak az út mosó jött visszafele a kis utcából, amit akkor vett észre és besatuzott. Az utat előtte 5-10 perce mosta kb. Mindig tartom a követési távolságot és nem mentem 50-nél többel sem. Ennek ellenére a BMW anyós ajtajáig csúsztam és ott néztünk össze. Szerencsére el tudtam annyita húzni hogy nem a csomagtartón keresztül értem el az anyóst. Elég egyszer ha nem úgy teljesít ahogy kellene. Ott 4 kerék van és egy acél doboz. 2 keréken kellemetlenebb. De persze nem miattam fogsz mást venni ezt is tudom
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Sajnos nem tudom. Emiatt is Nyugo-nak címeztem nem neked, hát ha tudja merre kell az ilyenekbe keresni. Nekem volt Tact af24-em de csak a sima. Abba semmi nem
volt. Viszont volt belőle stand up ami automata támaszos volt, ott esetleg lehet ilyesmi.Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #79573 üzenetére
Nem nagyon találok teszteket meg véleményeket a Kenda K701-ről, de összességében ahogy érzékelem ez masszívan alsókategóriás gumi, inkább a Heidenau valamelyik +3 ezerért szerintem sokkal többet tud.
Azt viszont még nem döntöttem el, hogy abból melyik legyen, a K58 és K66 mindegyik alverziójának az a baja, hogy feleslegesen durva a minta aszfaltra, a K58 ráadásul nyári keverék úgyhogy kemény is lesz hidegben.Viszont a Michelin City Grip Winter nagyon szimpatikus, téli keverék, visszafogott mintázat, jó márka. Az áraik eléggé szórnak, valahol 12-14 ezer, máshol 20-27 nem tudom miért.
120/70 -12 M/CTL 58S
130/70 -12 62P TL Reinf
A motorgumi áruháznál 14 ezerbe kerülnek, ez egész jó ár, talán túl olcsó is?
Bár ahogy olvasom kifutó termék, de elvileg még van külső raktáron nekik.
Ehelyett van a City Grip 2, ami elvileg 4S, de minta szempontjából nekem ez a Winter jobban tetszik.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #79578 üzenetére
Kétlem, hogy meg fogják mondani, főleg külső raktárról nem. Ha jól tárolják akkor 5 évig újnak számít. 5/10-es év ökölszabály van a gumikra (felrakástól 5 év, gyártástól 10 év, de csak a normálisabbaknál).
A City Grip 2 sem drága [link] és az friss fejlesztés ott nem kell a dottal foglalkozni, viszont egyáltalán nem szimpatikus. Nem hiszem el, hogy a gumikeveréket sikerült úgy megalkotniuk, hogy a City Grip 1 winter mintázatát [link] [link] teljesen el lehetett hagyni és ugyanazt nyújtani egy gumiban 4S-ként, amit előtte kettőben tudtak.
-
#89309696
törölt tag
válasz macilaci78 #79581 üzenetére
Ki beszélt a kinézetről? Téli és nyári mintázat struktúrájáról van szó, a City Grip 2 4S gumi a nyári mintázattal biztosan nem fogja azt tudni télen, mint a City Grip 1 téli a téli mintázattal. A kettesből viszont nem készült téli, tehát kénytelen vagyok a régebbi fejlesztést megvenni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz #89309696 #79583 üzenetére
Igen, az tény, hogy egy nyári mintázat télen nem olyan előnyös, mint egy téli mintázat.
Viszont egy téli keverék nyáron ugyanolyan előnytelen, ha nem jobban.Igazán komoly telünk évek óta nem volt, de Budapesten egy hóemberre való csapadék is alig jött össze. Nem érzem akkora szükségét a téli mintázatnak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #79582 üzenetére
Ja, de itt a blokkosítás is sokkal több, nem csak a cikk-cakk.
Bár élőben [link] a City Grip 2 sokkal jobbnak tűnik, mint a hülye renderfotón ahol egy sima nyáriguminak néz ki. Van azért ezen is árok így közelről. És ez kapható szettben a Kékholdnál akcióval, nem kell random helyekről darabra összevásárolni. Még holnap estig átgondolom.Gondolom ez is szembefordítós mert az egyes is az volt, majd mondanom kell a szerelőnek, hogy szembe tegye fel az elsőt, akármennyire is furcsállja.
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
válasz nyogo83 #79588 üzenetére
Ja, a hátsó gumi nekem is olyan.
A 120-as első az front és irányjelölt, ez máshova nem is tehető. A 130-as hátsó az front&rear és mindkét irányba nyíl van (vagy sehol), ha hátra rakom akkor V minta előre néz, ha előre raknám V minta fordítva. A 120-as elsőn a forgásirány megjelöléssel értelem szerűen ellentétes a V minta. Mármint a City Gripnél.A gyári Kenda gumi ami a robin van most, az még a régimódi rendszerű, forgásirány jelölt az első és a hátsó is és a forgásiránnyal nem ellentétes a V minta, ez egy 2013-as vagy 12-es gumi és valami alap cucc. A hátsónál ugye oké, az elsőnél nem, de ugye nem fordíthatod meg, mert akkor meg a gumiban a drótoknak nem jó.
-
KTMHobby3
tag
válasz molnarpeter #79539 üzenetére
Szia!
Feltettél egy kérdést, én válaszoltam rá. Semmi reakció. Most akkor érdekel, vagy nem? Simsonra könnyen meg lehet csinálni a ledes világítást, meg az indexet és a savas akkut meg ki lehet dobni. 21-dik századi technika. Nálam már 3 éve működik. Sokkal olcsóbb, mint az energiazabáló régi rendszerek. -
KTMHobby3
tag
válasz molnarpeter #79591 üzenetére
Én szinte minden nap motorozok, ezért fontos számomra a láthatóság. Index nem volt a motoromon, adta magát hogy ledest csináljak rá, 2 db Li-Ion akkuval. Ha nincs a motorodban akku, akkor nincs index se?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz KTMHobby3 #79592 üzenetére
S51N, csak egy tompított elöl, és a helyzet+fék hátul Gyári megszakítós gyújtás helyett kapott Babetta gyújtást, hogy ne kelljen állítgatni. Kb pont elég is neki a terhelés, kell a fordulat, hogy rendes fényt adjon. Viszont a 6V-os izzókat kilőtte, így most 12V van benne.
-
NYPD
aktív tag
Pontosítanám ezt egy kicsit:
Ma eljutottunk odáig, hogy a középsztender jobb oldali lába konkrétan csonkból letört. Kymco Agility 50 4t, ez GY6 blokk, ugye? Tehát, ha nem szeretném esetleg a gyárit megvenni 14 rugóért, akkor bármilyen GY6-os blokkal kompatibilis középállványt rá lehet pattintani?
Addig meg marad az oldaltámasszal való szarakodás, ami meg - nem tudom, ez direkt így van-e kitalálva - ha kihajtom nem marad úgy, hanem visszaugrik egyből ha nem támasztom rá a motort..
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #79595 üzenetére
Kerékpáros kitámasztó - amit én eddig láttam - úgymarad, ha lehajtom, és van egy kis nyelv, amire "rá kell rúgni" felhajtáskor, hogy visszarántsa a rugó. Több robogón/motoron láttam hogy csak kihajtja az ember és aztán ráteszi a motort kihajtott állapotban. Nem zavar végülis, csak nem tudtam, hogy ennél a modellnél direkt ilyen, vagy vmi elszállt ott is.
Remélem azért nem esik darabokra alattam, sajnos szinte kéthetente előjön valami, megtette az a jó pár év egyhelyben állás a hatását...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ma először cserbenhagyott a robogóm. Menetközben dombra felfelé lefulladtam gázadásra. Pöcre indul, de fullad, ha a gázkart kicsit is meghúzom. Hagytam állni, de még mindig fennáll a probléma. Mit kellene megnéznem? Kymco People 2T, ma tankoltam tele, ha ez releváns infó.
-
NYPD
aktív tag
Szia! Ugyan így jártam nemrég, Agility 50 4t. Karburátor+fúvóka tisztítás volt a megoldás az én gondomra, szerintem nálad is ez a helyzet. Ahogy néztem a mestert munka közben, úgy láttam, nem rakétatudomány, otthon is megtudod csinálni, ha van hozzá alap szerszámod (10es/8as dugó, csillagfejű csavarhúzó meg egy kombinált fogó nagyjából lefedi ha jól rémlik, gázbowdent kiszedni kell asszzem 8as vagy 10es villáskulcs) Karbi ki, szétbontod (van róla YT videó, elég jól el is mondja az ember mi micsoda), kitekered a fúvókákat és átfújatod ha van sűrített levegővel, ha nincs kompresszorod akkor egy jóféle pumpa is jó mondjuk tűszelep véggel. Ha nagyon ratyis, és nem látsz át rajta, akkor vékony fémdróttal finoman áttisztítgatod. Ha maga a karburátor ház ratyis, azt benzinnel vagy féktisztítóval ki tudod pucolni.
Hogy visszaszerelést követően szükséges-e a karburátor beállítása, azt sajna nem tudom, nekem belőtte a srác, de lehet, csak grátiszba. -
nyogo83
Topikgazda
Lehet valami koszt osszeszedett a fuvokad a karbiban
Amugy "vicces", de hetvegen 2 robogot csinaltam, mindketto allt 1,5-2 hetig a dogmelegben.
Egyik se akart az istennek se indulni se rugasra, se inditozasra. Vagy epp hogy egyet poffent, de semmi.
Az egyik egy 50-es 2T a masik egy 125-os 4T volt.Mindkettonel ugyanaz a hiba: elso korben a karbiig sem jutott el a benzin. Ahogy elparolgott a melegben a karbibol meg a jol zaro vakumos benzincsapbol a benzin, a vakummembran szarazon ugy letapadt, hogy nem volt eleg a szivocso vakumja, hogy kinyissa. Miutan mar volt benya a karbiig, szinten nem indult.
A masik ami letapadt, a karbiban a tuszelep a feszekbe. De epp csak annyira, hogy ahogy megpoccintettem mar normalisan mozgott.
Amugy mindkettonel a karbi is meg a tuszelep+feszkek is szinte uj allapotu, de megis be lehet egy ilyet szivni.NYPD: "Hogy visszaszerelést követően szükséges-e a karburátor beállítása, azt sajna nem tudom"
Ha a keverekcsavarhoz nem nyulsz, akkor annyira nem szukseges. Viszont takaritas elott elrdemes betekerni fullra a keverekcsavart es szamolni, hogy hany fordulatot tekerted be.
Mikor kitakaritottad (ilyenkor nyugodtan kiszedheted a keverekcsavart is es a jaratat is kifujhatod), akkor egyszeruen fullra betekered es kifele annyit tekersz, amennyit megjegyeztel az elejen.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #79599 üzenetére
Köszi, ez jó tipp, legközelebb ha tisztítanom kell nekiállok én is mostmár itthon, jó ha az ember azért alap karbantartást meg tud csinálni sajátkezűleg is.
... Feltéve, hogy holnap egyáltalán elindul a masina, mert reggelente csak rúgva hajlandó beindulni, középsztender nélkül viszont még nem tudom, hogy fogom tudni rúgni.. Azon kívül, hogy valszeg sehogy. 😂
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...