- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Simán lehetvalós, hogy az első, hátsó lámpák közt majdnem minden idomot le kell bontanod a művelethez. A kábelbehúzó nekem is eszembe jutott, de itt-ott azért hasznos lenne rögzíteni a vázhoz az idomok alatt.
A bekötésnél figyelj arra, ha direktbe az akkura kötöd, akkor érdemes egy biztosítékot tenni a pozitív ágra, illetve ha állandó 12 V-ot adsz neki, akkor az meríti szép csendben az akkut. Egy töltő gyakorlatilag egy 12 V DC -> 5 V DC konverter, fogyasztó nélkül is van némi áramfelvétele.
A motorban van 4-5 Ah akku, 60 Wh. Egy 10.000 mAh powerbank meg 50 Wh, csak összehasonlításként.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #79351 üzenetére
Igen igen dobtam rá egy 10A-es biztosítékot, és kapcsolható is, napi használatban van a motor, csak nem fogja így megenni, hogy még vissza is tölt. Végig a fejidom alatt elvezettem ahogy tudtam, holnap megpróbálom áthúzni, és ahol lehet rögzíteni.
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Mekkora a lehet a maximális eltérés két különböző súlyú görgő között?
Például berakhatok 4 x 8gr közé 2 x 5,5gr-t? Illetve ez lehet végleges megoldás is, vagy csak a hangolás idejéig javasolt?
Előre is köszönöm!
Remélem sityupityu erre jár, ő ennek a nagy mágusa. -
suste
veterán
válasz p5quser #79353 üzenetére
Ahogy írták is, csak 3+3-as felosztásban, extra esetben esetleg csak 3. És mindenképpen 120 fokban. Tehát 3+3 esetén egymás után váltakozva (6,8,6,8,6,8).
A súlykülönbség elvileg nem számít, ezért is lehet pl csak 3-at is berakni (de azt is 120 fokban!).
Én is 12+7,5 - lel jártam több ezret, mert nem volt 10-es elérhető. -
p5quser
tag
Köszi a választ, #79354 SoulReaver Neked is!
Kicsit nehézre sikerült a görgő-vásárlásom. Lemértem az elkopott görgőket ami 48gr volt összesen, ezért berendeltem a 8gr-os malossi görgőket. Aztán belerakva jött a meglepi, jó ha kétezres fordulaton már 20-30-cal gurultam. (sacc/kb a fordulat, de nagyon alacsony volt.). Kivettem és lemértem az új görgőket, összesen 51gr. Gyakorlatilag már mindegy hogy a mérleg volt rossz, vagy a görgő nehezebb. Megnézem akkor a 3x8 és 3x5,5 kombóval.
Igazából elviszi ezekkel is a 70-es vashenger csak félek hogy jobban gyilkolja a gépet. -
NYPD
aktív tag
Na sikerült ez a drótos kábélbéhúzás az akkumulátorig, ez rendben is van, faszán működik a töltő. Viszont. Reggel gondoltam elmegyek venni egy két cuccot a közeli boltba, viszont gázadásnál fullad a gép... Tegnap mostam, utána mentem vele teljesen rendben volt. Hideg motornál csinálta ezt még tavaszi reggelen, de csak indulás után egyszer-kétszer, utána rendesen ment. Most viszont egész út alatt nem volt hajlandó 20nál többel menni, ezt is csak nagyon pici gázzal, ha tovább húztam azonnal fulladt. Mi lehet az oka? Többet kéne melegíteni? Vagy esőben este vmi beázhatott? Vagy vihetem a szerelőhöz, hogy pucolja ki, pedig márciusban tisztították a karburátort..
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
A 10A bizti teljesen felesleges, az 120W. Simán leég a teló, ha ezt a kínai töltő odaadja neki. 2A a 12V ágon 24W, ami az 5V ágon 4,8A, mínusz kb 20% veszteség a trafón (, ami azért soknak számít) és megvan szűk 4A töltőáram, 20W. A QC3.0 jelent 18W-ot.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
CartmanLand0
senior tag
Tudna esetleg valaki ajánlani variátort ? Piaggio Quartz 80 ( SKR City ). 80ccm, tuningmentes. 15mmes főtengely.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #79358 üzenetére
Elvileg van valami védelem ami 30Vnál automatikusan kikapcsolja a töltőt, kisebb biztosítékot nem tudtam rakni bele sajnos. Mindegy is, mindez másodlagos, mert jelenleg használhatatlan a motor, folyton fullad gázra, már ott tartok h belelököm a faszba a Rákos patakba, és ott rohadjon meg, ahol van. Több pénzt költöttem már rá hála az újpesti Red szerviznek is az átbaszásukkal, mint amennyit az egész szemétbánya ér... Nekem sajnos se ismeretem se időm se szerszámom ahhoz, hogy szétszedjem...
-
suste
veterán
válasz CartmanLand0 #79359 üzenetére
Miért akarod cserélni?
Csak azért mert öreg, meg ne cseréld le.
Ha kis hullám van csak dobon vagy a tárcsán, akkor azt polírozással javíthatod (fúrógépbe befogodatod.....).
Ha csak a görgők kopottak, akkor azokat cseréld. (méret/súly alapján kapsz motoros boltban)
Egyébként adott robogóhoz a típus alapján találsz variátort, nem úgy megy hogy másnak mi vált be.
Ráadásul a tiéd nem egy jellemző típus.
Én mindenképpen felújítanam elsőnek.... -
CartmanLand0
senior tag
Szerelő javaslata hogy cseréljem, annyit mondott ovatosan használjam igy, mert elszakithatja a szijat is. Érezni is hogy rossz a vario, néha megtorpan, első gázadásnál meglódul, aztán néha lomha néha erősebb ... Végsebessége is gyenge kb 65 70, úgy hogy 80as. Igen nem egy gyakori tipus, ezért kérek segítséget, hátha valaki ügyesebb mint én. A szerelőnek nincs kedve vele foglalkozni, rám bízta a keresést. Felujitással nem foglalkozik, idézem : nem kókányol. Ha valami rossz akkor csere. Én meg nem értek annyira hozzá, hogy belekezdjek egy ilyen projektbe.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
suste
veterán
válasz CartmanLand0 #79362 üzenetére
Mennyi km van a varioban (vagy a robogóban)?
Ha Bp-i vagy, akkor tudok segíteni, de előtte jó lenne látni képet róla.
Szerelő szempontjából persze sokkal melósabb, és nem tud sokat elkérni érte, pedig ha jól csinálja a javítást + egy kis módosítást, akkor jobb lesz mint gyári állapotban...... -
Rivaul
addikt
Én is felhúztam az enyémet. Egyenetlen volt és erős bevésődések voltak rajta. Olyan jó lett hogy el is halasztottam a vario vásárlást amíg ezt le nem hajtom róla. Jól gyorsul és végig szépen szalad ki. 10 perc és 500ft teljesen jó
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Más. Bent hagytam a 110-es fúvókát. Tudom hogy marha nagy de adtam neki egy kis plusz levegőt és most tökéletes. Rúgásra indul, alulról húz egyenletesen végig 70-ig. Nem is akár hogy, a 75 kilóm alatt cibálja a kis fenekem. Nem torpan, nem hörög sehol. Első induló gáznál amikor teljesen hideg akkor egy picit bőg de felengedem, vissza és onnantól soha többet. Max más nap de ez 3mp sincs. Gyertya színe jó és végre nem kell felpörgetni erősebb domb előtt hansme végig gyorsul. Nem tudom miért megy ekkorával de nekem most így megfelel. Kifejezetten élvezetes vele rohangálni. Főleg hogy frissen lettem munkanélküli, így kicsit szorult a pénz csap ami mehetett volna rá
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#89309696
törölt tag
Ma reggel 11 fok, így kipróbáltam egyből az általatok tanácsolt rituálét. Eszébe nem jutott beindulni ennek a kínai szarnak.
Gyertya ki, hutyutyu, gyertya törlés mivel benzines volt. Utána próbáltam a pipát befogva félig, de csak a megnőtt benzinszag a kipun jelentkezett, beindulás nem. Gyertya ki még benzinesebb volt. Törlés, sok hutyutyu, visszaraktam akkor második rúgásra indult.
Most ideiglenesen elvagyok ezzel, hogy reggel kitolom a napra melegedni és utána indulok el, de az őszre ezt meg kell oldani mert sose fog elindulni. A két gumi mellé egy új karbit kézi szívatósat meg egy új vákuumos benzincsapot fel kell szerelnem (ha vákuumos lesz a karbi).
Csak nem sok kedvem van már rá költeni.Másik gondom, hogy elkezdett az index pár kattanás után recsegni, mármint magas frekvencián kapcsolgatni és pislog. Annak már utána néztem, hogy ez akku probléma és egyből megnéztem természetesen a féklámpa is csak pislákol.
Nem kéne ennyit elbírnia a "generátornak"? Vagy szar a töltés vagy csak az akku feltöltése terheli ennyire? Ha kiveszem az akkut jó lesz? Ezt gyorsan meg kellene oldani, mert tompított nélkül lehet járni nappal egy rikító motoron, de index és féklámpa nélkül
úgyhogy már haza is földútnak jöttem amíg ez nem oldódik meg. -
Grenczii
tag
válasz nyogo83 #79228 üzenetére
Na sikerült összerakni a végáttételt,autószerelő nyomta össze hidraulikus préssel fél pillanat alatt.Malossi Primer/Polini Szekunder.
Malossi felirat eléggé olaszos temperamentummal csálén van beleütve Most megint mehet a hangolás,könnyebb görgő erősebb kuplungrugó.De most próbakör után gyorsulás katasztrófa lett, de szinte semmi fordulaton megyek 70et.[ Szerkesztve ]
-
reznakrobert
friss újonc
Sziasztok! Az alabbi problemam lenne, adott egy 17,5 karbi, a motor egy Piaggio nrg power 2004 vizhutessel, kapott egy sport legszurut es egy 95s fuvokat. Osszelett teve a karbi ugy ahogy kell, a motor indul viszont maximalis fordulat szamon. A gazbowden nincs beakadva. Amikor gazt huzok akkor a motor lefullad. Mi lehet a gond esetleg tud e valaki segiteni vagy jart e igy valaki? Tudom nem tavgyogyitas tortenik, otletek erdekelnek. Koszonom!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #79370 üzenetére
Lehet az en monitorom szinhomerseklete masabb, de a keprol messze van a feheres, szegenykeverekes gyertyakeptol.
Ez teljesen elfogadhato, nagyon minimalisan lehetne barnabb/dusabb, de en ennyiert nem piszkalnam.Megjegyzem ezert csaloka fenykeprol barmit is mondani, csak nagyon a veglet eseteknel lehet tutira megmondani a biztosat.
-
Nkboy
senior tag
válasz nyogo83 #79373 üzenetére
Köszi Mindenkinek!
Következő a gondom, amiért kérdeztem:Adott egy közel 30 éves motor, Honda MT5. Teljesen szétszedtem. Kapott Új főtengelycsapágyat, szimeringet.
Vettem rá, egy [Airsal] hengerszettet, és egy [18mm-s] karburátort. Összeraktam, menni megy, mint a meszes, de az alapjárat, és a középtartomány az nem az igazi. És már nem tudom mit kezdjek vele. Jelenleg van a karbiban, 68-as főfúvóka, az alapjáratit nem tudom, elvileg 42-s.
Levegőcsavar, csak egy negyedre van kitekerve, ha jobban, akkor lehörög, fullad. Ha hirtelen gázt húzok, le is áll. Lassan húzva pörög csak fel. Alapjárat csak úgy van, ha a keverékállító csavar, szinte csutkára be van tekerve. Gondolom ezért szegényes a keverék.
Merre induljak tovább? Tudom szerelőhöz. Mit cseréljek? Alapjárati fúvókát, vagy főfúvókát? Tanácstalan vagyok.A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
nyogo83
Topikgazda
"Alapjárat csak úgy van, ha a keverékállító csavar, szinte csutkára be van tekerve."
El kellene kezdeni keresni, hogy hol kap fals levegot, ami miatt szegeny a keverek. Normal esetben betekert keverekcsavarral le kell fulladnia alapjaraton.(42-es alapjarati fuvoka nem tunik kevesnek, a fofuvokat viszont elsore en keveslem, de nem az most itt a problema)
Neked most valahol masszivan levegot kap. Mivel fotengely is volt szimmeringestol cserelve, ki lehetne zarni a szimmeringet, de lehet megse sikerult rendesen beutni/vagy valahol nem tokeletes az illesztes.
Ezen kivul pedig a henger es a karbi kozott is erdemes megnezni, nem-e ott kap falsot. Ez konnyebben ellenorizheto fektiszitoval. (befujod es figyeled mikor valtozik az alapjarat)[ Szerkesztve ]
-
vtommy
aktív tag
Sziasztok!
Rendelkezem egy 2009-es, magyarországi gyönyörű SR50-nel. Még a gyári Maxxis gumik vannak rajta, így gondoltam, hogy idejeérett egy új garnitúrát felrakatni. Mivel a kisebb kaliberű szereléseket itthon simán megoldottam (fékolaj csere, fékbetétek, hűtőfolyadék-csere stb) gondoltam lekapom a két kereket nyugodt körülmények között, és kocsival elviszem simán a gumishoz..
Sajnos itt problémába ütköztem, ugyanis a hátsó felni (1 csavaros kivitel) összerozsdált a tengellyel, ami érdekes, mivel a motor bármilyen részét megnézem, szinte szalonállapotban van, pont itt nem vártam ilyesmi dolgokat..
WD40 specialist csavarlazítóra és semmi egyébre sem mozdul meg, próbáltam gumikalapáccsal hátulról a gumit ütve, mint autóknál szokás, de semmi. Esetleg járt így valaki? Van annál humánusabb megoldás, hogy a kuplungot kiszedve befelé kiütöm a tengelyt? Esetleg valamiféle fagyasztó spray-re gondoltam, de még nem volt módom ilyet találni. -
Rivaul
addikt
válasz vtommy #79377 üzenetére
Nekem a kocsi szokott megragadni. A gumikalapács semmi, gondold el a súlyod+60km/h egy úthibán. Én biztos megkérnék valakit fogja meg a motort és 2-3 embereset rá rúgnék oldalról a gumira. Esetleg egy hő lég fúvóval előbb jobban körbe melegíteni a kereket. Gumis se szarakodik ilyen esetekbe ha ott hagyod csak nem látod
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Mattb
senior tag
Sziasztok!
Múltkor írtam, hogy a mojito 125-ösöm km órája hol mér hol nem. Le szedtem az órát, a csatit sikerült jól bedugni, mostmár nem mozog ki, leglábbis az elmúlt 100km-en nem produkálta ezt a problémát. Viszont most sokkal többet mutat, mint amennyivel megyek. Képes 20-at csalni, 50-90 között is. 50-nél lazán egy 10-es, fölötte pedig még több. Ezzel lehet kezdeni valamit? Be lehet ezeket állítni valahogy? -
macilaci78
nagyúr
válasz Rivaul #79379 üzenetére
Gumis se szarakodik ilyen esetekbe ha ott hagyod csak nem látod - Fegyverboltban voltam szervizes. Hoztak be egy puskát, hogy valami van, épp ráértem, így egyből vittem is hátra a műhelybe. Kérdezte a tulaj, hogy nézheti-e? Biztos? Biztos. Oké...
Egy stift kiütésével kezdődik a procedúra, ismerem a típust, nehezen jár, úgyhogy odaillesztettem a kiütő szerszámot és olyat ráb@sztam a 2 kilós kalapáccsal, hogy a műhelyasztalon minden ugrott egyet. A tulaj falfehér arccal fordult ki az ajtón.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
Ez is meg spiralos ha jol remlik, ugye?
Sajnos azokat nagyon kalibralni nem lehet, de tapasztalat alapjan a Habana/Mojito oraja ennyit csal kb Volt 50-esem, aminek ugyanaz az oraja volt mint a 125-osnek, (csak nem 150-ig hanem 120-ig volt feliratozva) es kb ugyanigy 50-90 kozott minimum 15-ot csalt.[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #79382 üzenetére
Pontosan. A legtöbb helyen így megy ez
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz molnarpeter #79385 üzenetére
Ez is eszembe jutott de nem mertem mondani. Nem örülnék ha az én lelkemen száradna az ő vagy a motor épségének kisebb/nagyobb sérelme
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#89309696
törölt tag
Le volt merülve az akku, feldobtam töltőre egy órát még kevés neki.
Most 11.5V van benne, de már élnek a dolgok. Gyújtást ráadom 11.1V, beindítom a motort ugyanúgy 11.1V tehát alapjáraton nincs töltés, negyedgázon 12.5V, félgázon 13V, háromnegyed gáznál 14.2V.
Nem tudom ez normális-e, de ilyen.Ha alapjáraton féket húzok akkor a 21W-os (?) féklámpától leesik a feszkó 11.5-ről 8.5-re, nem tudom ez normális-e.
Szóval a hiba adott: lemerül az akku 1-2 hónap alatt, mert alapjáraton nincs töltés, fékezés közben (mivel a motorféknél kicsi a fordulat, kicsi a töltés is) így masszív energiakiszedés van a féklámpával, töltés csak magas fordulaton van jól, idővel az energiamérleg negatív.
Ez normális azért, mert 2Km-re járok vele vagy szar a töltés? Az akku tavasszal lett véve, Banner ólomsavas 4Ah, 40A. Nincs önindító, nincs tompított, csak a fék és index van használva.Ha ez normális akkor próbáljak márkásabb ledes féklámpát beszerezni ami nem fogyaszt ennyit vagy minden héten el kell mennem vele nagyobb távra, mekkorára?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #79389 üzenetére
Egy csepptöltő jó lenne, vagy ha mondjuk egy hete nem mentél vele, akkor ráakasztani kicsit a töltőt, ami van Akkut meg riasztósoktól kell szerezni, ott x idő után fixen cserélik, pici pénzért lehet használható darabot szerezni. Vagy valami AGM, nagyobb kapacitás, stb, hátha jobban bírja. Néha a merítés sem árt ezeknek, persze egészséges mértékben... LED sem rossz ötlet, ha szabályos akarsz lenni, akkor lehet komplett lámpatestként megoldani, de off-road vannak izzó foglalatba illő megoldások is, abból az olcsók nem tartósak szerintem.nem nyelezed eleget, chhHány tekercs van a világításra? Simson ilyen szempontból egyszerű történet, az alap dolgok közvetlenül vannak megoldva, így nem is szükséglet az akku, csak pl index és hasonló luxus dolgokhoz
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz #89309696 #79389 üzenetére
Most 11.5V van benne - kuka, veheted az újat.
leesik a feszkó 11.5-ről 8.5-re - az autós nagykönyv szerint ha indításkor leesik 9 V alá, akkor kuka, a szerelőm gyakorlatiasabb, 8 V a határ. Indításkor, nem egy féklámpától...
Mivel a fényszóró is 35 W-os a robogón, plusz ugye a hátsó lámpa, ami folyamatosan megy legalább a KRESZ szerint, így az a féklámpa már nem oszt, nem szoroz. Alapjáraton is kell legyen töltés, ha kisebb is, de van. Nagyon sok robogó megy akku nélkül is, pedig ha világítás nincs is, szikra van.
Szerintem a töltésnél, töltésvezérlésnél lesz gond, mintsem a fogyasztóiddal.Amikor télire kiveszem az akkut a motorból, egy hónap alatt esik kb 0,3 V-ot a feszültség, kb 13 V-ról. Havonta 2-3 napra ráteszem egy Lidl-ös töltőre, már ellenőrzés nélkül. 3 éves akku.
Cserélhetsz izzót akár pingpongütőre, akkor egy hónappal később megy tönkre az akkud.
molnarpeter: egy hét állásnak nem lenne szabad mérhetőnek sem lennie. Riasztósok, munkahelyen most cseréltettem az 5 éves akkut, mert a beltéri egység dobta a hibát. A nagyobb kapacitás később merül le, de ez a töltés visszatáplálását nem oldja meg.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
DJGABI
addikt
válasz macilaci78 #79391 üzenetére
+1 a halott akkura. mondjuk ki kéne deríteni mitől hasalt el
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Tamás9x
őstag
Fogtam, ki mostam forró vízzel, a lavor alján volt egy kis ólom lepedő, majd újra töltöttem friss savval, és tökéletes az aksim azóta is. Ha van lehetőség, azt az 500FT + 1 óra pepecselést megéri. 3 volt volt a komplett aksiban. Áltó helyben visszamerült 1 hónap alatt szinte nullára.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz DJGABI #79392 üzenetére
A kocsin 2 hete hasalt el a generátor, 0 töltés. Kb 120 km-t mentem vele, mire szerelőhöz eljutottam, közben 3 napot volt használva. Szerencsére mindig 12 V fölött tettem le és a garázsban töltöttem az akkut.
Ehh, nem nekem való ez a villanyautós stressz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #79393 üzenetére
Ladánál mikor még a levehető tetejű akkuk voltak csináltunk ilyet, de azokban az ólom volt is olyan vastag, hogy újra lehetett hasznosítani vagy manapság a munkaakkuknál lehet még megcsinálni, régebbi villanyos targoncáknál stb.. Mai autóakkuknál ahogy hozzáérsz porlad szét a lemez, mint az alufólia olyan vékony, esélytelen javítani. Traktorakkuk már jobbak.
A robogóakkukat nem ismerem, lehet azok még vastagabb lemezesek.Viszont ilyen 4Ah ólomsavas akkukat mikor 4 ezer pénz egy új, én nem görcsölök vele. [link]
Az akku szerintem még rendben van, pár hónapos és mivel csak 11.5V van benne ami majdnem tök üres [link] , így nem csoda, ha egy féklámpa is kiakasztja. Majd ha feltöltött teljesen 12.7V-ra és onnan is lezuhan 9V-ra egy féklámpától, akkor elkönyvelhető szarnak. A feszültségesés nem egyenesen arányos, ha most 11.5V és 8.5-re zuhan, akkor 12.5V-nál nem 9.5-re fog zuhanni (ha jó az akku).
Kétségtelen, hogy 12V alatt már szulfátosodik, de belenézve még nem voltak jelei, annak idő is kell. Az autómban anno hónapokig jártam így mikor egy rejtett hiba miatt leszopkodta az akkut és utána tökéletes lett, én is azt hittem ki kell majd dobni, de sokkal többet kibírnak ezek. Ennél meg egy hete kezdtem észrevenni jeleit a lemerültségnek, ez semennyi a szulfátnak.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #79395 üzenetére
Velem ez egy péntek esti nap történt, Tokajból hazafele elment a világítás... amúgy is minden hónapban újra kellett tölteni... szombaton normális aksija nem volt a boltos srácnak, csak ugyan az a hulladék, amit nem akartam, kimostam, betettem azóta megy, és nem ugrál. Nem tudhatom kinek mennyi pénz van a zsebében.
Mostanában már 4000ft is lehet kenyérre való.
Régebben talán Tothgera30 linkelt egy nagyon baba gondozás menteset.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #79390 üzenetére
Fogalmam sincs hány tekerccsel oldották meg, azt tudom, hogy akku nélkül semmi nincs, a motor tud menni és műszerfal van. Se fék, se index, ezek viszont nagyon kellenének mert veszélyes nélkülük menni.
Közben felhívtam egy ismerőst akinek ugyanilyenje van, azt mondta, hogy akku nélkül féklámpa valóban nincs, de index mindenképp. Úgyhogy azt mondta [link] ez rossz és vennem kell.Fordulaton jó a töltés, de alatta gyakorlatilag nincs úgyhogy szerintem is haldoklik.
Gyárilag az állatok dupla biluxszal szerelték ezt a motort, 2x35W tompított, meg a két 5W helyzetjelző és hátul az 5W helyzetjelző, ezt el kellene bírnia, most meg a 21W-os néhai féklámpától lemerül 2-3 hónap alatt (+gyújtás+önkisülés), szóval tuti a töltés nem jó. Bár az is rátesz eleget, hogy 2-3 percet megyek nyélen, a többit csak félgázon tudom ahol már nem igazán tölt, de ennek alapjáraton is tolnia kéne valamennyit főleg ilyen arzenál mellett gyárilag.Lehet ideiglenesen egy normális ledes féklámpával és néhai karikázásokkal megoldom ideiglenesre, hogy ne merüljön le minden hónapban, mert őszre terveztem egy nagyszerelést neki és akkor megkapná a többi javítás mellé az alaplapot is.
Viszont egy normális led amit megvennék majdnem annyiba kerül, mint egy alaplap, szóval szerintem hagyjuk. [link]
Wishes szart nem rakok bele 300-ért, pontosan tudom milyenek az összes ismerősöm olyan szarokra költi a pénzét és még látni se lehet, de legalább két hét múlva pislákolva elalszik.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #79396 üzenetére
Ja, hogy úgy. Akkor valószínű az ólompor zárlatot csinált azért nem volt benne kalória és mikor kimostad akkor megszűnt és jó lett. Ez a ritkábbik eset, általában még rosszabb lesz, mert egy csomó por odarakódik a lamellák közé és még több zárlatot okoz.
Nem szabad mások zsebében turkálni valóban, bár én nem titkolom, hogy csóró vagyok eleve nem 13 éves kínai szarral járnék ha lenne pénzem, de azért 4 ezer pénzt még ki tudok adni egy akkura, ha kell. Szerintem általában aki tud egy robogót tankolni az szintén meg tud venni egy 4 ezer Ft-os akkut.
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #79397 üzenetére
Nincs véletlenül a világításért felelős tekercsed alja a vázra kötve és fél hullámú csak az egyenirányításod? Az megmagyarázná, a gyengeséget. 1P32FMB 1P52FMI ugyan azzal a generátor hibával küzdött átkötve lett egy bika töltése. Jelenleg aksival, és nélküle is alapjáraton megvan a 14,4V stabilan.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó