- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
Akkor 2 izzószálas, az egyik vezeték multiméterrel sípolni fog az aksi negatív sarujára vagy a vázra, ahoz nem kell nyúlni, a másik 2-őt össze kötheted. így világítani fog mind 2 szál, többet fog terhelni.
Igazából nem ajánlott. H4-es ledet fogadnia kellene.
Aza durva, hogy a Ba20D foglalata is H4-es dugó.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
tothferenc
senior tag
Az elso es harmadik verziot probaltuk kocsiba, lof@szt nem ert. Illetve de: kodlampanak. Fenyero megvolt, de akkora szort fenye volt, hogy masra tenyleg nem jo. Tudom, hogy a ventis biztatobb, mert van rajta hutes (ezert is nagyobb a fenyereje) de amikor beraktuk aposnak a kocsiba, mondtam is neki, az ilyen hutesben itt en nem bizom 😂
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
BlackPriest
őstag
válasz tothferenc #80909 üzenetére
nem véletlen illegális az utólagos ledesítés. én biztos nem kezdenék bele
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Zoli bácsi
őstag
És ezek az utólag felszerelt kiegészítő lámpák, amiket látok néha robogó sárvédőn? Nem tudom hogy ledes-e, de ezekre van valami szabály? Egy robogóssal beszéltem egyszer, azt mondta azért tette föl, mert a gyári világítás elég gyatra volt, és ez hatalmas kiegészítő fényt ad, ha bekapcsolja. De mivel a kismotort nem kell műszakira vinni, gondolom kutya sem ellenőrzi......
-
tothferenc
senior tag
válasz Zoli bácsi #80911 üzenetére
ez ilyen szürke zóna. Ha nem kirívó, nem fog a rendőr megfarkalni érte. BTW nekem is van a motowellen. Sőt, a gyári halogén h11 helyett is led van (gyűjtőlencsés a lámpatest, így nem vakít mindenfelé), csak át kell kötnöm akkura, mert alapjáraton vibrál.... mondjuk sokat nem használom, mert sötétben nem igazán megyek vele sehova.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
válasz BlackPriest #80910 üzenetére
Ez így ebben a formában nem igaz!
Vannak E jelzéssel ellátott majdnem tökéletes vetítési képpel rendelkező utólagosan cserélhető fényforrások. utána kell olvasni
Van az a helyzet ahol eldöntheted, hogy az életet vagy a szabályokat és a halált választod
Látni és látszani, majd utána jöhet a bürokrácia.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
BlackPriest
őstag
válasz Tamás9x #80913 üzenetére
https://lumenet.hu/street-legal-osram-led-h7
"a jelenleg érvényben lévő szabályok szerint csak olyan fényforrás tehető be a lámpatestbe, amivel a gyártó kiadta a járművet, vagyis amire tervezve, vagy hitelesítve lett. "
Az alis 200ft-os led nem hinném, hogy gyári egy robogóban
És mi van a szembejövővel, mikor elvakítod és ő szenved balesetet? Te láttál és nagyon jól látható voltál, ő meg pusztuljon csak...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Tamás9x
őstag
válasz BlackPriest #80914 üzenetére
Ebben teljesen igazad van, a 200ft-os nem is, vettem betettem hulladék.
Ezért is mondtam, a kollégának várjon vele, megnézem nekem mi vált be.
Na de a gyári hátsó E jelzéssel ellátott komplett világításba már nem szólt bele a rendőr, az elsőbe sem. Fényforrásnak nevezhető a komplett is nem csak az izzó/led. Szimpla bürokrácia...
Keresd vissza a képeimet ha tudod, ha az neked össze vissza világít akkor megeszem a kalapom
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
gabor9991
őstag
válasz BlackPriest #80914 üzenetére
"És mi van a szembejövővel, mikor elvakítod"
Autóval járva naponta több ilyen jómadárral is össze szoktam futni és ezekre simán felkapcsolom a távolságit
Előbb-utóbb csak le fog esni nekik, hogy mi a baj. -
Zoli bácsi
őstag
válasz tothferenc #80912 üzenetére
Jól néz ki a mocid, több lámpa van rajta mint a mentőautóinkon.....
Amúgy erre [link] a fajta kiegészítő lámpára gondoltam, ilyet láttam robogó sárvédőre szerelve.
Motowellről jut eszembe, keresgéltem itt is régebben, de nem találtam semmit a legújabb Motowell robogóról, a Darox-ról. 1 éve majdnem vettem, de mivel elég horror áron volt (550e), egy 125-ös Liberty lett végül. Most találtam FB.-on egy Motowell csoportot.... A lényeg, adják el a Darox-ot, és inkább a régebbi típusokat veszik. Írta egy srác hogy 110 kg, és nem gyorsul fel alatta a Darox, pedig nagyobb injektort is tettek rá. Most örülök hogy nem vettem meg, 130 kg vagyok. Amúgy nekem szimpatikus ez a Motowell. Azt bánom hogy nem vettem a vizes 2T típusból, amíg kapható volt.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
A fent elhangzottak bennem is felvetődtek, de úgy vagyok vele, ennyit megér kipróbálni. Ha fos, még mindig ott a lehetőség hogy más féle megoldjást találjak.
Tamás9x: Neked mi vált be? Meglested esetleg?
-
BlackPriest
őstag
válasz Tamás9x #80915 üzenetére
Nem az a kérdés, hogy nekem össze-vissza világít e. Okozz balesetet és mikor le kell ülnöd még ennek a szabálytalanságnak az éveit is, akkor rájössz, hogy nem kellett volna.
Szerintem tök egyértelmű, hogyha nem ledessel adták el, nem tehetsz bele ledet. Az, hogy épp nem nézte a rendőr, mázli, de ettől nem szabályos. De mindenki azt csinál, amit akar, csak abban reménykedjen, hogyha én szenvedek balesetet, haljak bele...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Tamás9x
őstag
Délután megyek a garázsba és megnézem mi van benne jelenleg, illetve visszakeresem a képeket és feltöltöm mit vetít. Közbe megtaláltam: [link]
BlackPriest: Igazad van. Elhiszem, de sajnos ez egy szélmalom harc, látni kell az utat, és hogy te ettől miért fogsz balesetet szenvedni azt nem tudom Hadakozol az ellen amit nem ismersz, és gondolom sose használtál. tök logikus Nem egy 1*1 a dolog mert sok a selejt, amit épp említesz, és búra és búra között különbségek vannak. az pedig már emberség függő, hogy olyat nem teszünk bele, és nem használunk ami kiveri a szembe jövő szemét. Nem vagyunk k*cs*g*k Ne szenvedj balesetet, én se akarok.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
BlackPriest
őstag
válasz Tamás9x #80920 üzenetére
Én nem hadakozok semmi ellen, ez a törvény. Azzal meg elég nehéz vitázni, úgysem lesz igazad. Nem kell használnom, rendes világításom van, minek tákoljak vagy költsek 10ezreket arra, ami jó?
inkább rendelek új hengert a fura belsejű helyett...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Tamás9x
őstag
A felső sor használhatatlan, mind2 oldal világít, távolságit ráadva csak erősödik a fényerő, az alsó sor, szépen vált, a vetítés is megfelelőnek mondható egy normál izzóhoz képest. De az aksira átkötés elengedhetetlen! a váltó feszültség kinyirja ezeket a CD-CD modulokal redelkező ledeket.
BlackPriest: Én annak csak örülök ha neked jó, de nekünk nem az ezt kellene sokaknak felfogni, hogy mi NEM látunk gyárilag az eget világítja az aerox is a ZT meg nem is világított semmit.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
NYPD
aktív tag
válasz Tamás9x #80922 üzenetére
Köszi! Nagyjából hasonló kialakításút keresek, mint pl az alsó sor jobb szélső, ahol a led kialakítása és elhelyezése minél inkább utánozza az halogén fémszál pozícióját és méretét, ha jól tévedek a vetítési kép milyensége szempontjából ez elég fontos tényező.
Na de kezd mostmár elég trágya idő lenni, lehet, hogy ez majd jövőre tolódik Ma már olyan moslék idő volt itt Bp-en hogy a pinlock is párásodott...
[ Szerkesztve ]
-
vjacintka
tag
Sziasztok!
Ezen a típusú Vespán hol találom az alvázszámot? Előre is köszönöm!
-
tothferenc
senior tag
válasz Zoli bácsi #80917 üzenetére
Amit Te linkeltel, azok jok, csak nekem neheznek tunt, haveromnak raktunk fel a Hondara egyet, csak elotte a stroboszkop ic-jet kiforrasztottam belole, mert olyan buzin volt megcsinalva, hogy elso felkapcsolasra low beam, masodikra high beam, harmadikra meg stobe. Nekem ilyen van elrakva link, meg nem vitt ra a lelek, hogy felrakjam, mert este a robesszal nem szoktam menni.
(Esetleg majd egyszer a Hornetre rakerul) 8 watt van rairva, de csak 5 wattos, igy a fele arat visszakaptam, eredetileg kerult vagy ezerocca'-ba. annyit modositottam, hogy szetcsavaroztam, es a led hatso felere egy 20x20-as alubordat ragasztottam a jobb hoaramlas miatt.
Nekem majd' 10 eve megvan a Magnet RS, 2T es vizes nagy baja eddig nem volt, a fogyasztast leszamitva. En 90 kilo vagyok, de GPS szerint a 68at viszi, varosba nekem boven eleg, minden masra ott a nagymotor csak ne zabalna be annyit, mint a nagy, a 4-5-ot siman beveri, mondjuk huzom a bajszat is rendeseni5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
BlackPriest
őstag
válasz BlackPriest #80880 üzenetére
Ma megint volt egy fél órám szórakozni vele, az eredmény:
- berugó összerakva
- szikra van
- üzemanyag van
- kompresszió nincs, illetve 5bar-t tartja. gondolom a szimeringek így jónak mondhatók, vagy nem túl rossznak, a henger-dugó csere/felújításBogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
KTMHobby3
tag
Szia!
Az én motoromban ilyen led izzó van már 3 éve. 2x6W-os, Ba20d foglalatos. Csak be kellett tenni a régi helyére. A vetítési képe teljesen megegyezik az eredeti izzóéval. Mivel a motorom eredeti világítása váltóáramú volt, ezért kellett hozzá csinálnom egy egyenirányító/fesszabályzót: Mindössze 3 alkatrészből áll. A 2 sárga vezetéken kapja a váltóáramot egy 20W-os tekercsből, a piros a pozitív 12V, a kék a negatív stabilizált egyenfeszültség. Ha a motorodon 12V egyenfeszültségű a világítás, akkor erre nincs szükség. -
-
warren29
tag
válasz energy4ever #80905 üzenetére
Nagyon köszi végül Heidenau Snowtax lett.
Kinézetre iszonyat jó( ez tényleg téliguminak tűnik) a minőséget meglátjuk.
Az első gumi K66-os profil a hátsó K62. (hátsóból nem létezik K66 ilyen méretben mint az enyém)
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #80932 üzenetére
Nem latszodik rendesen a kabelezes, de alap esetben a 78xx bemenetere es kimenetere is kellene kondi.
Az 1000 mikros ha jol ertem akkor az egyeniranyito kimenete es a stab bemenete koze van teve?
Mert akkor ugy is okes. (fesztstab bemenetere a mukodesebol adodoan a belso HF osszcillacio miatt, kimenetere a puffer miatt kellene rakni) -
iff
senior tag
válasz KTMHobby3 #80758 üzenetére
Rendeltem a c3-as csapágyak helyett, épp most kaptam meg. [6202] [6203] Ezek a régebbi csapágyak [kép] 6200 és 6004-es. Ezek az újak [kép] . Az újakon 2RSCM GSR ez rendben van de még van FG is, ami műanyag kosaras. [Itt] a weboldalon szó nincs műanyagosról. Ez mennyivel sz@rabb? A számlán is csak annyi van, hogy 6203 2RS*KOYO
A porvédőket úgy is ki kell szednem.
Esetleg más is tudna segíteni ebben, mert akkor visszaküldöm nekik. Kicsit elegem van már ebből a csapágyból. Nincs normál belőle? Amennyit találtam róla, hogy halkabb stb.[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
iff
senior tag
Felhívtam a boltot és azt mondta, hogy ezek mind műanyag kosarasak (porvédős). Ugyan olyan teherbírású mint a fém, halkabb, meg ha valami történik a csapággyal nem lesz fémforgács stb. Mondtam neki, hogy itt van előttem 2db olyan csapágy ami fém, (2RSCM GSR) nincs FG jelölés. Nagy hallgatás volt a telefonba. Annyiban maradtunk, hogy holnap hívjam fel reggel, megnézi mi van a polcon. (nekem aztán fontos, hogy halk legyen a hátsó kerék ) Mondtam, hogy a tengelyre alig tudtam felrakni a csapágyat, pedig melegítettem, a tengely meg le volt hűtve, akkor ezt a műanyagost hogy a francba raknám fel? Megint hallgatás.
..........""..........
-
Topikgazda
Le is írtad a lényeget a végén. Számottevő különbség nincs a műanyag és a fém kosaras között, ha jó állapotban van egy fémkosaras (nincsenek szétkopva), akkor hangban sem lesz igazán csendesebb szerintem a műanyag. Vagy ha csendesebb is, akkor azt a különbséget az egyéb zajok miatt úgy sem fogod észrevenni. Itt az a nem mindegy amire te is rávilágítottál, hogy hogyan rakod be a helyére a csapágyakat, melegítéssel stb, vagy préseléssel. Régebben amikor raktuk össze blokkokat és nem volt semmilyen présszerszámunk, akkor nekünk is el kellett felejtenünk a műanyagkosarasokat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
iff
senior tag
válasz sityupityu #80937 üzenetére
Most hívott a csapágyboltos (legalább érdekli a problémám) elbeszélgettünk, elmondtam a motor életútját. Holnap bent lesz és ki is cseréli, csak a kérdés, hogy végül milyen legyen? Mert én már nem tudom. Azt mondta, hogy a c3-al nincs semmi probléma. Gondolom akkora hőmérséklet nincs, mint a főtengelynél. Csak ennyi van a csapágyakról, [link] [link] illetve amit innen kaptam csapágyakat [kép] , de a 6202-est nem mertem belerakni, mert kimosás után akadt, aztán FAG 6202-c-22 0254 NO906 raktam (kaptam) bele.
A koyo:
6200 2RSCM GSR (ezt hozták)
6004 2RSCM GSR (ezt hozták)
6202 C3 (ezt hozták)
6203 C3 (ezt hozták)
6202 2RSCM GSR FG (most jött)
6203 2RSCM GSR FG (most jött)
6204 C3 (most jött)
638 2Z (most jött)
A kérdés, hogy ide mi lenne a legjobb választás? Pontot szeretnék tenni a végére.[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
KTMHobby3
tag
A műanyagkosaras csapágyakat magas fordulatszámú helyekre (főtengely) rakták, kivétel nélkül, a csendes futás miatt. Ezeken a helyeken 5000, vagy az feletti fordulatszám tartományban üzemeltek. Alacsony fordulatszámon (hátsókerék), nincs jelentősége a csendes futásnak, az 500 körüli fordulatszám miatt. Szerelésnél bármelyik műanyag kosaras bírja a 100 C-fokot, amit olajfürdőben kell beállítani. Ezt könnyű megcsinálni, mindössze olaj, hőmérő, meg elektromos fűtőlap kell hozzá. A tengelyt előtte mindenképp fel kell csiszolni, az esetleges szerelési sérülések miatt. Úgy már könnyű a szerelés.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #80939 üzenetére
Lehet venni főtengelyhez fémkosarasat is...Itt nincs kőbe vésett szabály. Meg amit én is írtam, aki hűtéssel-melegítéssel rakja össze a blokkot (legyen az akár a főtengely része is) az kénytelen a fémkosarasat választani. Nem törvény, de én sohasem kockáztattam.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #80941 üzenetére
Igazad van, mert a fémkosarasnál is a határfordulatszám 15 ezer. Azért azt elárulom Neked hogy annak idején, az NDK-s motorokban, kivétel nélkül, műanyag kosaras főtengely csapágyak voltak. Persze mi se kerestünk bele csak olyant, azt raktuk bele, ami volt. Örültünk, ha ment a gép. Sose hallottam hogy a fémkosaras visított volna.
-
iff
senior tag
válasz sityupityu #80941 üzenetére
Szerintem a lényegen nem változtat, a oldalukon nincs feltüntetve, hogy műanyag kosaras. Elsősorban a hajtás érdekelt volna. Ami érdekes, hogy a főtengelyhez [6204 P53] ír. Amit találtam [link] P53 P5-os pontossági osztály C3 csapágyhézaggal.
Régen volt Simsonom is, és amikor felújítottam még eredeti DDR csapágy volt benne. (nem műanyag) Lehet amit én raktam bele új csapágyat, sz@rab volt, mint a gyári kopott.Most beszéltem a bolttal és nem tud (nincs) normál CM csapágyat beszerezni csak c3-as ami fém és nyitott, zártban meg csak műanyag van.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
bartoska
újonc
válasz sityupityu #80881 üzenetére
Az új benzincsap tökéletes. A régin szájjal is át lehetett fújni vákuum nélkül, az új tökéletesen zár. A régi Runner 2T-ben két vákuum cső van. Az egyik a blokkra kötve és nyitja a vákuumos szivattyút, ami a tankból felküldi egy kis tartályba a benzint. A másik vákuumcső a karbiról megy a kis tartály alá a benzincsapba, az nyitja a csapot és megy a benzin a karburátorba. A kaburátort tisztának találtam, az úszó zárt amikor megpróbáltam belefújni. Folytatom a hibakeresést.
Gilera Runner SP50
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
nem vagyok oda túlzottan az elektromos járművekért, de ez nekem is tetszik.
[link]Ennél a kategóriánál látom értelmét az elektromos motornak.
-
tothferenc
senior tag
-
suste
veterán
válasz tothferenc #80947 üzenetére
én is pont erre gondoltam -sajnos
1milliónál kicsivel drágábban kapsz új hondát/yamahát, ami 2L/100km -es fogyasztást tud, és 10 perc alatt beleteszel 3-400km-re való anyagot
szerintem ez inkább lesz közelebb a 2millióhoz, sőt lehet inkább több lesz, és még kompromisszumot is hoz a töltés ... sose fog megtérülniszerk.: ettől függetlenül persze szívesen elfogadnám
szerk2: ja, és a kilakításból adódóan az akkut sem lehet kivenni és lakásban tölteni
[ Szerkesztve ]