- iPhone topik
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
válasz
Bigemperor #108653 üzenetére
Fulda ecocontrol az jó kis gumi nekem bevált anno
-
tresh
veterán
válasz
belaazallat #108649 üzenetére
Munez
-
tresh
veterán
Tudom de ha olvastad az írásom akkor benne volt ha nem követelmény hogy egérkamionba üljön. 400kért meg ne autót vegyen hanem robogót. Vagy éves bérletet. Főleg hogy kitétel hogy levegővel menjen és évente csak kétszer álljon be a kútra tankolni. Szerintem ez sehogy se jön össze. Ha olcsó A-ból B-be autót akar 400k-ért vesz egy F astar-t vagy egy Stiftet és amivel többet esznek, a szerviz költsége negyede lesz az ilyen csoda autókkal szembe. Az alkatrész árak meg vicc kategóriába vannak. Ezt most nem rosszból írom de kb ugyan az az eset hogy 250 le legyen 300-at menjen és fogyasszon annyit mint egy g3-ban lévő Tdi blokk 4-5 liter és erre van 350 pisztolyorrú Mátyása.
-
tresh
veterán
válasz
runner 125 #108385 üzenetére
Olcsóbb újat venni mint tökölni ilyenekkel szerintem
(#108389) 8th: mindig tanul valami újat az ember , bár kíváncsi vagyok mi alapján mér..
-
tresh
veterán
válasz
footy #108311 üzenetére
Jó azért a b5 passat meleg lett volna 1.4 75 lóval
Viszont vitték volna mint a cukrot hisz tuti 1 misivel olcsóbb lett volna
Amúgy én 1.6-al kezdtem volna a csomagot amit max g4,a3, ibiza, leon ba raknék , mert az is nyugdíjas és annyi erő van benn mint egy behúzott kézifékes 1.0-es swiftbe. De legalább lehet vele közlekedni. 1.8 -tól felfelé jók a konszern motorok. Alatta lusta zaba gép mind. Városban mind zabál nem keveset főleg klímával dugóba haver G4 lazán nyeli a 9-et, és ha megy a klíma akkor előzni max gyalogost lehet de azt is időben megkezdve. Anyám G5 je szintén. Akkor már inkább egyen 2 literrel többet az 1.8T városba de ha rálépsz a gázra akkor elindul
Most azt az esetet ne vegyük bele aki évi 5000km-et megy vele a faluban ahol egy kereszteződés van és ott is csak szökő évente van piros. Mert úgy minden autóval lehet 6-7 literrel járni. Ha mindegyikbe a kicsit hegyezett 1.6 16v került volna be mint a gti poloba akkor nem lenne gond
-
tresh
veterán
válasz
hobizoli #108074 üzenetére
+ még annyit hogy ha nem a lefingott fos tdi-ket írná Guszti a pincébe akkor fele ennyi fos koromló sz@r lenne.. ha igényesen jó állapotú tdi-t hozzá értő ír meg nincs koromfelhő...de ez ugyanolyan menő a hülyegyerekeknél mint a Vti, vagy az 1.3 as suzukira robogó kipufogó...
-
tresh
veterán
válasz
Kornel #107577 üzenetére
Igen ezért lepődtem én is meg hogy nem létezik ez de nem csak egynél ennyi a fogyi különbség. Átlagban mondható hogy 1literrel jobban fogyaszt hasonló bodéba a peugeot ugyan olyan körülmények között.Majd ha lesz ki időm megnézem nem e a váltó a ludas
#107575) !Overdose!: persze nincs ekkora kiugro különbség de spiritm-en is van egy két érdekes adat amit kb akkor hiszek el ha a garázsba járatta... -
tresh
veterán
válasz
!Overdose! #107562 üzenetére
Sajnos a ford dieselei zabalnak a peugeothoz kepest ez teny. Ceges 1.4 tdci aka hdi-k 6-7 litert esznek ugyan ez a motor c3,c4 egy literrel kevesebb. 15 ford van nalunk szoval nem nepmese. Focus is van az 1.6os nem taposva 6-7 ugyan ez a motor 308ba fel literrel kevesebbet ker.
Lehet valto vegett amigy de akkor is vicces.
-
tresh
veterán
válasz
footy #107537 üzenetére
A kérdés ki miért viszi megíratni. Alkatrész nélkül "komolyabb" nagyobb teljesítmény nem lesz ez tény. De ezeknek a "chipnek" nevezett dolognak nem ez a lényege. Hanem hogy optimalizálják a gyári konfigot ez által kihasználva az adott motorba lévő olyan tartalékot( ez lehet 5% vagy 20% motor típusa válogatja) ami még nem megy a motor élettartam rovására. A kormoló sz*rok meg azért vannak az utakon mert a hülye gyerek vesz egy G3-at mert tdi 90 ló talán volt amikor a gyárból lejött 20 éve. Most már a véres a torka max 60 le maradt benne, de 300-ezer volt és 35 ért Béla megírja neki a kapuba majd, talán avval eléri a gyári értéket.
-
tresh
veterán
válasz
ludsimon #107534 üzenetére
Miért sarkítunk egy példával? Szerinted a kopás terhelhetőség végett nincs méretezve a kívánt alkatrész? Te is abba tévhitbe élsz hogy a chiptől 200-al többet megy az autó és termelni fogja az üzemanyagot...és hogy ez egy baromság szerintem is. De ha azt nézed hogy optimalizálva nem túlhajtva a motort mondjuk nyomatékosabb lesz alul és kb fél litert nyerhetsz vele akkor van értelme.
-
tresh
veterán
válasz
footy #107530 üzenetére
Gondolom az fel se merülhet hogy egy ugyan olyan egyetemet végzett ember aki ezt tanulta majd mondjuk lehúzott x évet pl az audi mérnökei között és alapít egy céget ami a gyári autókat "tuningol" mind sw mind hardveres oldalon? De ha már itt tartunk itt ajánlom figyelmedbeHavvasy urat. Szerintem ő többet tud a motorokról mint aki megálmodta.De ezek szerint ő is sufni chipesz ember... Ladások között dob fel ezt a nevet és meglátod milyen elismert. Több motort épített mint ingolstatba az össze mérnők együtt. Na de mindegy befejeztem mert a chip sz*r dolog,és felesleges
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #107517 üzenetére
Megint mashol tartasz uram. Maradjunk annyiba egy jol megirt program utan pl dieselek eseteben igen is jelentkezhet fogyasztas cdokkenes.Ugyanis kisebb fordulat mellett hamarabb van nyomatek,hamarabb kezd el dolgozni a turbo, nyugodtan dobhatod egy fokozattal feljebb pl 50nel 50be es losz*rt se fog forogni a motor. Mellesleg akkor az ABT vagy Hamann ect. is egy chipelek Janosokbol allo brigad ezek szerint
-
tresh
veterán
válasz
footy #107488 üzenetére
Ezen jót mosolyogtam engedelmeddel. Itt hozzaerto emberekkrol beszelunk nem Janirol aki az ebayen vett sz*rral 2barra emel ket kattintassal a turbot es utan ket gaz utan kuka a blokk.Leirtak a mernok egy olyan sw-t ir ra ami minden motoron korulmeny kozott tudja ugyan azt a chipes ezen finomtva optimalizalja a motort meg jobban.Nem uj programot ir. Ez kb olyan mint cpu a pckbe azt is lehet optimalizalni fogyasztas/teljesitmeny szerint.
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #107484 üzenetére
Ez is igaz de mint minden alkatrészt ezeket is túl méretezik.Persze nem arra hogy hülye módjára széthúzd. Motor függő erősen ez a téma ahogy az is hogy mi a határ amivel még nem gyilkolód le az autót.
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #107482 üzenetére
Az amit te mondasz az nem chipes az kontar. Az elso ha beul a chipet iro uriember az autoba kap egy diagot es egy gyariertek kontrolt.Ha rosszak az ertekek hozza se nyul mert semmi ertelme. Meg mindig optimalizalasrol beszelunk ahol nem az a cel hogy az adott hardvert koppra irja hanem hogy azt a pluszt amit egeszsegesen tud a blokk kihasznalja. 110 lovas tdi-t 130le ra irva kb 15%-os tobbletrol beszelunk de a nyomatek 235-rol 300 ra no kb 22%. Ez pedig dinamikaba igen csak komolyat mutat nem lesz tole a vegsebessege 250 a gyari 197-rol,de erezhetoen jobban fog ugrani alacsonyabb fordulaton ect...lehetne ezt meg ecsetelni de nem fogom
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #107459 üzenetére
És honnan tudja a csipszes mester, hogy az ő motorja a 131 helyett 140, 150 vagy 160 lovat bír el?
Hogy nem ma kezdte és tudja hogy mire képes a motor akkoriban nem 3évre gyártottak motorokat. 1.9tdi-k be bő 20-30% tartalék van , túl van méretezve ezért piszkálható gond nélkül és van is értelme.
Pad nélkül nem írsz autót általában. De aki chipeli és ért hozzá nem rögtön felrántja neki 200Le-ra. Vannak motorok mint pl 1.8 T , 1.9 Tdi, amik híresen jól konfigolhatók chippel. A max lóerőt a motorban lévő alkatrészek határozzák meg. Pl az afn 110 gyáriból lazán 130 lóra írható és nem lesz semmi baj tudni fogja tartósan..de lehet hogy 140-150 paripa is belefér a mért adatok alapján mert azon az értéken mozog. Az ő autója /motorja amikor készült még autót gyártottak nem fos hulladék 3 hengeres eu-s szabvány sz*rokat.. nem egy kategória kettő nem hiába van annyi írt tdi, vagy régi turbós autó.. itt nem arról szól a dolog hogy chiptől 100-al többet megy hanem hogy optimalizálják a nyomaték/lóerő görbét. Ha meg komolyabb teljesítmény kell az a motortérben kezdődik nem az ecuban
Azt meg nem gondolhatod komolyan, hogy a mai katalógusvadász világban, nem akarnak kisajtolni minden biztonságosan megszerezhető lóerőt a motorból a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett.
Nem , mert azok nem motorok maradjunk ennyibe... az ott lévő 120 le az csak katalógus adat erőtlen,iparí hulladék ami 150ezer után kuka... azt még írni is felesleges..
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #107455 üzenetére
Nem feltétlen, nincs két egyforma motor ami teljesítményere azonos ha optimalizálják.Pont ezért olyan szoftot írnak rá a mérnők emberkék amit mindegyik blokk 100%-osan tud teljesíteni. Szóval egy jól megírt optimalizált chip ami kihozza azt a pluszt amivel a gyárban nem tököltek, tökéletes választás lehet ha kell egy picit többlet ami nem megy a motor kárára még is jobban fog ugrani + lehet hogy a fogyira is jó hatással lesz.
-
-
-
tresh
veterán
válasz
Criton #107005 üzenetére
Automata kell mindenképp? Csak mert igazából nincs vele baj ha cserélgették a váltóba az olajat 50-60k között de ha nem akkor drága mulatság lehet könnyen
Most nézem Csepeli a gép a kereskedő srácokat is ismerem
Am szerintem ha már automata akkor az erősebbik mocival kéne venni
-
tresh
veterán
válasz
Papabear195 #106970 üzenetére
A 307sw-rol csak jokat tudok mondani baratomnak 1.6 16v je van/volt epp elado 359ezer km van benne es semmi baja motorhoz meg nem nyultak. Tv-ket cipelt vele szoval mindig meg volt ramolva. Igaz most diesel faceliftes 307sw-el jar,de ez szerintem ez csak az bizonyitja hogy nala jo szolgalatott tett az elod is. Bar hogy hatul labter teren mennyire lesz jo azt neked kell eldonteni mogottem kb csak a superb -be fernek el normalisan eddig nem vagypk nagy darab csak magas 195cm
-
tresh
veterán
válasz
Papabear195 #106957 üzenetére
Zafirában szerintem a diesel lenne a megfelelő, mert jó az 1.8 illetve elegendő de lezabája a gatyád. Az 1.6 vw motor vérszegény az ilyen bodékhoz (altea pl) ott is feljebb kéne keresgélni. Ami szerintem jó alternatíva lehet a keretet nézve és ha ilyen kategória kell akkor Renault Scenic,Citroen Picasso,Ford C-Max( talán kapni ennyiért értelmes példányt) ,VW Touran , esetleg még 307 sw de az kisebb valamivel ill nem ez a kategória
-
tresh
veterán
válasz
parandroid #106953 üzenetére
Persze ez is egy érv. Akkor azt mondom hogy ott a scenic abba elfognak férni és D-vitamin se fog hiányozni + hely is van
-
tresh
veterán
válasz
alázógyík #106949 üzenetére
Az autó a lényeg nem tőlük kell venni
Hirtelen ez volt amiről van bőven kép
Amúgy rengeteg ilyen mondeo van nagyon jó áron és brutális csomagtere van nem ilyen kamu kombi sz@r mint pl az audi,bmw,renault,peugeot és társai
Ford diesel = Psa diesel hibátlan motorok ezek
-
tresh
veterán
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #106924 üzenetére
nyelvtannáczi -
-
tresh
veterán
válasz
Integrale #106659 üzenetére
DTI és a DCI két külön dolog a rönónál első adagolós második cr rendszerű
Pözsó 1.4,1.6,2.0,2.2 hdi blokkjait a Ford tdci néven pakolja a kocsijaiba
Renault 1.5, 1.9, 2.0, 2,2 Dci nissanokba, dacia ,volvokba kerülnek (volvoba azt hiszem van amelyikbe psa diesel is)
Alfa Jtd dieselek meg az opelba találhatók
TDi mőg konszern (PD,Cr ect) -
tresh
veterán
válasz
maggi1886076 #106495 üzenetére
Pont ezen gondolkoztam én is hogy megéri e
-
tresh
veterán
válasz
BomiBoogie #106449 üzenetére
Szerintem nagyságrendileg igen. Egyik se igazán pályára való
-
tresh
veterán
válasz
BomiBoogie #106445 üzenetére
6 litert pályán az 1.5 D lazán le fog nyelni 100-110 körül szerintem. Ott már az is forog. Inkább városban fog kijönni az előnye a dieselnek. (mármint ennek a kis szívónak)
-
tresh
veterán
válasz
BomiBoogie #106443 üzenetére
Szívódénes saxo ?
Hát ha bírja még a 110-es tempot akkor se nyersz sokkal többet vele szerintem
-
tresh
veterán
válasz
!Overdose! #106429 üzenetére
Mert minden eladó bmw az
-
tresh
veterán
Ezen én is felnevettem...
ott a 80%-nak fingja sincs az autókhoz még az is bajt okoz nekik hogy izzót cseréljen nem hogy egy adott típusból normális autót vegyen. Aztán persze vesz valami sz@rt piaci ár alatt és szidja mint a bokrot tök mindegy hogy német,olasz,japán, francia. A maradék 20%ból 5%-lék fanatikus és csak az a király ami neki van mindegy hogy már rálocsolta az autó vételárát kétszer és már jelzálog hitel van a lakáson de ő 7-es bmw-el jár
A maradék 15% vagy új autót vesz és avval nincs sok mese vagy tudja mit vásárol és tisztába van a karbantartás összegeivel.
-
tresh
veterán
válasz
Dorien #106291 üzenetére
Persze jól megválasztott sebességfokozatba ha tudod milyen fordulatnál hogy ugrik reagál a gép/ mire képes akkor nincs baj..csak a többség nincs evvel tisztába azt hiszi mert 100le-ős akkor az nagyon megy és mindent lehet csinálni vele.. az én szerény véleményem ha valaki ugrabugrálni akar és csak a gázt ismeri oda min 200LE és awd kell akkor talán az autó megmenti a hülyeségétől.
-
tresh
veterán
válasz
Mágus2 #106284 üzenetére
Azt aláírom a 8 szelep sokkal nyomatékosabb alul ez így van
De ettől még mindig a 90 lovas diesel-t tartom hozzá ideálisnak ,pedig benzin párti vagyok voltam világ életembe. Csak rákényszerültem a diesel-re
Jó afn-el az egy méregzsák tud lenni főleg ha meg van piszkálva
-
tresh
veterán
válasz
Mágus2 #106280 üzenetére
1.6 1595 cc 4cyl Petrol 102 PS (75 kW; 101 hp) @5600 rpm 148 N·m (109 lb·ft) @3800 rpm 11.4 184 km/h (114 mph) 184 g/km 2004−2008
Ugyan az a motor mint a g4 be semmi különbség nincs. 1.6 sr az nem a 16 os verzió?
50kg különbség ha van a G4,G5 és a3 között azonos motornál
G5 varriant 1.6 benya 1140Kg
-
tresh
veterán
válasz
Mágus2 #106277 üzenetére
Csak ne akarj vele előzni 80 fölött
Lehet jó strapa motor de a fogyasztása városba borzalmas lazán nyeli klímával a 8-9-et és nem is megy... 1.0-es 3 hengeres swift levillog... Amúgy tény hogy igénytelen és nem szokott baj lenni vele.(nálunk is van a családba 1.6 SR csoda golf5, de max elmegyek vele 15km meg vissza arra jó) De akkor már inkább 1.8 vagy 1.8T fogyasztás max 1-1,5 literrel több de legalább ha rálépsz a gázra elindul ha meg nem sietsz az is 8-9 között eszik. Ha meg okosan választ ott a 1.9TDi 90 LE az meg aztán még jobb halad is nincs kettőstömegű ,geosturbó és igénytelen már ha az is karban volt tartva és 5 literrel jár majd max vele
-
tresh
veterán
válasz
roberto211 #106240 üzenetére
307
-
tresh
veterán
válasz
Bitpalace #105845 üzenetére
Milyen konstrukciós hiba és minél? Ez érdekelne, csak mert semmivel se költségesebb mint egy pl német,japán autó. Ja hát hogy tisztába kell tenni hogy sz@rt minden márkából lehet venni. Az hogy a szerelők meg a német autókat ismerik és tudják javítani/ismerik az az ő szegénységi bizonyítványuk...tisztelet a kivételnek.
-
tresh
veterán
válasz
Bigemperor #105320 üzenetére
DTM multipla?
-
tresh
veterán
válasz
Integrale #105286 üzenetére
nálam is ez van az e60 se rossz de úgy belefolyik a nagy világba semmi extra jó talán egy M optikás már villant valamit. De én pl sose tudok elmenni egy szép e39 mellett úgy hogy ne állapítsam meg zseniális formája van pedig nem vagyok hasra esve a bmw-k ért
zolikaDB: az az alpina felni hajaj
-
tresh
veterán
válasz
szőröscica #105284 üzenetére
Szerintem is ritka jó beltere van
Bár ha BMW akkor nálam kinézetre itt meg is állt a tudomány szerintem brutálisan jó forma terve van az e39-nek imádom
-
tresh
veterán
-
tresh
veterán
válasz
!Overdose! #104991 üzenetére
Folytattam a gondolat sort bocs
De egyről beszélünk , természetesen szituáció függvénye de ez a sebsebégben spórolunk üzemanyagot dumától kész vagyok
(#104987) emilio3 : 20éve még nem ez a technika volt az autók alatt
Amúgy személyes véleményem ha olyan szituba vagy a gáz fröccs se ment hulla mindegy hogy gurulsz vagy sem... Előzésnél meg csak nem rakom üresbe és gurulóm le az autósort
Itt arról volt szó hogy pl város szituba 200m en gurulsz üresbe vagy sebességbe a lámpáig... én előbbit alkalmazom mert mire oda gurulok szépen a sor végéhez pont adok neki egy kettest és megyek szépen tovább.Mint sem 2300-ról bőgetve 3ikba lassuljak váltogassak lefelé még oda érek a sor végére
-
tresh
veterán
válasz
!Overdose! #104983 üzenetére
Hegyen szép meg jó ez a guruljunk sebsebégbe minden más terén felesleges..
egy hsz amivel igen csak egyet tudok érteni :
Motorfékkel azonnal lassulni kezd a kocsi, felemészti a motor felesleges forgatása a mozgási energiát. Üresben gurulva ötször-hatszor nagyobb távolságot tesz meg mint motorfékkel, mire a gumik gördülési ellenállása és a levegő közegellenállása lelassít. Lehet hogy motorfék üzemben nem kap üzemanyagot a motor, viszont 1 alig 100 méter után újra gázt kell adni, hogy ne lassuljon tovább. Nekem tökmindegy, hogy egy totalcaros újságíró az ellenkezőjét mondja, a tények attól még tények. Alapjáraton a kocsim fogyasztása 0,6 l / óra, ki lehet számolni, hogy 1-2 perc gurulással mennyi ég el "feleslegesen". Mindig az okoz többletfogyasztást, ha felesleges munkát végeztetünk akár a motorral, akár a kocsi mozgási energiájának felemésztésével. Gurul a kocsi pl. 60-al. Motorfék esetén forog mondjuk a motor 4.-ben 2300-at.... üresben ezzel szemben csak 700-at. Melyik esetben pazarlunk feleslegesen energiát? Persze, a motorfék nem fogyaszt benzint, de itt tessék tovább gondolkodni... az a mozgási energia amit a motorfékkel felemésztünk, nem benzin elégetéséből jött létre?
Megismétlem, nem érdekel az, hogy újságíró írta, neki is szabad tévedni. Bárkinek bármikor feldugom a kocsimon az OBD-interfészt, és nézheti a laptopon, hogy adott távolságon mennyi fogy el motorfékkel, és mennyi üresben kigurulva.
Új hozzászólás Aktív témák
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / 32GB DDR4 / RTX 3060Ti 8GB / 500GB SSD
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest