- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
LuckyL #175980 üzenetére
Ez igaz, akkor kicsit félreértettem, bocs. Náluk ez az adózási rendszerük miatt alakult ki így. Ott simán megéri emiatt egy hybrid. Viszont ennek ellenére a villanyos gépeket meg még nem tudják rendesen használni. Ott van náluk 3. autónak a Gen1 leaf 10-30k km-rel, a legtöbb már 3-4 pálcát elvesztett, nem igazán használják őket úgy, ahogy kéne, inkább úgy, mint valami hobbiautót, az meg nem tesz jót az akkunak.
Azt megkérdezhetem, hogy melyik aukciós oldalakkal van jó tapasztalatod?
-
-
válasz
LuckyL #175972 üzenetére
Erről szerintem nem a hollandok tehetnek, szóval ezt a részt még mindig nem értem (a biankó szerződés meg végképp a legrosszabb dolog, amit ember aláírhat, főleg ha közvetítő cég csinálja). Nem azt mondom, hogy nem lehet belefutni, vannak kemény átverések, ami a rutinosabb rókákat is megvezethet, ha nem kérdezi le az autót, pl: a váltott sofőrös taxis sztori volt kb. fél éve a legdurvább a csoportban, hogy 180kval vette az autót és 2016ban volt benne ennyi:
Donor belsővel használták, aztán amikor olyan 600 körül letették, akkor visszatették az alig használt gyári belső borításokat, üléseket, stb. Viszont utólag az a kolléga is belátta, hogy semmilyen adatot nem kért a hazai eladótól, vakon megbízott benne, nem kérte el/le a hivatalos km futásteljesítményt. Ilyet szerintem semmilyen autó esetén nem csinál az ember, pláne nem egy Prius esetében, amiből rengeteg taxi fut pont a tartóssága és alacsony üzemeltetési költsége miatt.
140 tempomatot még viszi a P3 5 liter és egy kicsivel felette, 150-160 körül már elkezd az is szépen enni +1 liter legalább 10 km/h-ként. Itthon sajnos főleg nem lehet fixen tempomattal közlekedni, a fékezéseknél meg elég szépen összeszedi az energiát a nagy akkuba.
Az összehasonlítás ott sántít egy picit, hogy a P3 és a swift viszont nem egy kategória méretben, kérdés, hogy mekkora kell.
zsero: Közben megnéztem, az új swiftekben csak az automata 6 gangos (vagy a sport), kérdés, hogy mennyire hosszú az ötödik fokozat. Dízel ennyi futásra alapból nem lenne jó, szóval jó kérdés. Spritmonitor alapján amúgy az új generáció sem igazán torkos, sőt inkább éhezőművész, de nem találtam fixen pályás használatot. De ha tényleg 10 év vagy többen gondolkozik, akkor én lehet inkább a suzuki felé mennék. (az 1.0 boosterjetet nem ismerem, az 1.4T viszont ismerős a Vitara Sből, flottában volt és van is, kb. 70k km-ig volt meg az első, addig problémamentes volt, baromi jó kis gép, jó váltóval, jó futóművel)
fecus: P3 is valahol akörül van, ha jól emlékszem.
-
-
válasz
zsero #175966 üzenetére
10 év múlva mennyit fog érni egy mazda 3? És mennyit egy Prius? Akkor mennyit kell behoznia? 3 milla egy P3ért nagyon jó ár. Invertercsere több okból is lehet, pl hogy nem vitték gyári visszahívásokra az autót, ahol mondjuk az inverteren is állítottak. Hengerfejes a P3/Auris akkor lesz, ha nem figyelnek a vízpumpára és nem takarítják a hűtőket kb. 1-1,5 évente, egyébként nem. 10 éves távlatban én jobban félnék, hogy a mazda fog porig rohadni. P1esek sem rohadnak jellemzően, pedig azok már tényleg nem mai csirkék.
De 3 milla nagyon alacsony ár egy p3ért, még ha full fapados is.
-
válasz
LuckyL #175964 üzenetére
Az extaxik alapvetően nem Hollandoktól jönnek hazánkba, ők csak szimplán szeretnek autózni, futja is rá és még az órát sem tekerik. Náluk az éves 20k futás abszolút nem sok a családi első vagy második autóval.
De láttam már olyan szicíliai extaxit, amiben majdnem 600k volt és ~3,5 éves volt az autó.
-
-
válasz
tboldi #175956 üzenetére
Hát, ja csak az a Type-Rből még a régebbiek is picit más kategóriák. Még az Ufóból a Type-S is drágább, mint egy twingo RS vagy Swift Sport.
Twingo RSsel a legnagyobb bajom, hogy összesen 4 eladó van most, abból a legolcsóbban van ~150k km, teljesen vállalható, viszont ránézésre CUP futóműves és a műszaki képek alapján nem kérték az állítható hátsó üléseket, amik baromi praktikusak és kellenének is (csomagtér napiban nekem 0 kell, de hely meg kéne a 2. sorban). Van egy Gordini is, az szép darab, kevés km-es, de majd 2 milla és anno az első hazai tulajdonosa szépen megtörte a seggét (meg a bal első kereket, mert mankóval ment vizsgára). Swiftből azért vagy 3x ennyi van a piacon. Igaz ott mondjuk 1,3-tól indulnak azok, amikre azt mondanám, hogy meg merném venni (akár 200k km felett is).
-
válasz
focvis #175954 üzenetére
Clios kollégával dumáltam a Renault topikból, ő egy Clio RSt hajt, nem panaszkodott az árakra, és talán még mindig olcsóbb, mint fenntartani egy 1.2 tce motoros darabot.
Swift picit gyengébb, picit reálisabb döntés talán - főleg, hogy a képek alapján a használt darabok többsége a Twingonál CUP futóműves, tehát tényleg kőkemény futóművel rendelkeznek -, csak hát, ahogy írtam, az első twingonkat is nagyon szerettem, bírtam benne az ötletes dolgokat. Az RS meg nem is néz ki rosszul a kis domborulataival.
Cyrin: Így is éreztem magam.
-
válasz
tboy93 #175948 üzenetére
MX5be is beférek.
Többnyire, nyitott tetővel.
(és megvakarom az alvázat magam alatt
)
Bevallom régi emlékeimben a sima vasalót is kényelmesnek találtam, nemrég voltam kipróbálni egy leharcolt Swift Sportot és hááát, legjobban a kormány zavart, elég alacsonyan volt és a mélysége sem állítható, Priusban is igazából az egyetlen zavaró dolog volt, hogy a kormány a királyi ékszer közelében forgott, nem kívántam magamnak egy légzsákos találkozást.
A Twingo sokkal tágasabb belül. Cliot már nem akarnék, amire én használnám arra a 200 lovas RS már túl sok, a GT 128 meg langyos. Twingo RSt még nem sikerült kipróbálnom, elég kevés van eladó itthon. Újabb swiftek sem lehetnek rosszak, de azok 2,5 milliótól indulnak, annyit nem adnék most érte.
-
válasz
soldi3r #175946 üzenetére
Mindig, de pl: Prius/Auris alapból le is áll 1 perc után, ha nem kell hűteni vagy fűteni, nem túráztatja magát álló helyzetben.
Doki16: Igen, de ugye a HSD rendszeres autókban nincs önindító sem, illet nincs a hagyományos formájában. Csoportban azért felbukkannak néha 500-600k-t futott taxik is ráadásul alig 3-5 évesen, beteg futásteljesítmény és működnek.
bitpork: A hagyományos start-stopos rendszereket én is kikapcsolom, főleg ha esetleg DSGvel párosul, mert ebben a kombinációban nekem különösen nem jön be. HSDnél nincs köszörülés, nincs rángatás a motor indulásakor, de ugye nem is vesz részt mindig a hajtásban.
-
válasz
bitpork #175942 üzenetére
Ja, de gondolom hagyományos autónál sem ülsz 25 percet, álló helyzetben amíg talán felmelegszik az olaj. És nem is kell, mert bőven elég 1 percet várni, aztán óvatosan közlekedni. Ahogy írtuk, Prius esetén amíg a rendszer úgy gondolja, hogy nem üzemi hőfokon jár, addig igyekszik kivenni a hajtásból.
Doki16: Köszi.az infót.
-
válasz
Doki16 #175939 üzenetére
És a telefonon kapcsolgatni kell, vagy indulás után megtalálja automatikusan a BTn keresztül az eszközt és intézi magának? Asszonyé lesz végül az Auris, neki szerintem ha elkezdem mondani, hogy HA-t konfiguráljon a telefonján, kitér a hitéből, ha amúgy feltelepítve megy minden magától, akkor nincs gond.
stickermajom: Ha nem padlógázon megy, akkor nem gond, a villannyal kíméli, amíg nem melegszik be a motor, nem gond.
-
válasz
bitpork #175935 üzenetére
P állásban változtat a rendszer a keveréken, hogy gyorsabban elérje a motor az üzemi hőmérsékletét. Ha nem kell hűteni, fűteni, akkor indítás után kb. 1-1,5 perccel leállítja a benzinmotort az autó, hacsak nincs nagyon hideg. Priusnál eleve nem engedi hidegen, hogy forgasd, próbálja az akkuból megoldani a gyorsítást, ha kell, persze nem teljesen hülyebiztos, de kétlem, hogy a legtöbben indítás után nyélgázon próbálnának közlekedni. Ha álló helyzetben várod meg, hogy az olaj üzemi hőmérsékletre beálljon, akkor azzal nem igazán teszel jót az autónak.
#175934: Áh, én az FLbe nem férek be, nagyon összement a frissítéskor.
HA-t milyen olvasóval használod? Úgy hallottam jó dolog azzal előbb elindítani a hűtést, de valami olyan megoldást keresnék, amit nem kell kézzel állítgatni mindig.
-
válasz
stickermajom #175929 üzenetére
P2 ezt simán hozza alacsony fogyasztással, ha az indítás után vár egy percet, amíg bemelegszik a motor. Annyi, hogy azért az olajcserén túl a kötelező dolgokat itt is illik betartani, és pl: fékolaj csere nem olyan sima az autóban, hogy minden szerviz elvállalná, de 4+ programban nem vészes az ára. Szerintem 10 év múlva sem lesz gond velük, hiába már most is 10 év felettiek az autók.
P3 ennyiért max csak extaxiként lesz, nagyon leharcolva.
Jazz mellett Suzuki esetleg? A Vasaló és az utána következő széria is eléggé éhezőművész, jó kis autók, alapvetően kevés problémával, ha karbantartják őket.
-
válasz
Doki16 #175928 üzenetére
Én hétvégén adtam el a kettesünket, 2006, 280k km, bőr, navi, JBL, tolatókamera, igaz szép állapotban ([link], [link], [link]) 1.9-ért, utolsó szezonos nyári abroncsokkal (téli megmaradt nálam). ~2 éve is majdnem ennyiért vettem. Prius esetében kint nagyon fogynak a P2-esek, lassan a jó P3asok is, még úgyis, hogy a km-ben igazából 200k felett sem kell költeni sokat az autóra. P2nél a facelift előtti néhány százassal lejjebb viszi az árat (300knál ugye megakad a km óra, csak drágán köthető a központi kijelzőre tolatókamera), azt kevésbé keresik. Ha a km nem sokkol le senkit, akkor FLből 1,5 alatt megáll egy tisztességes holland példány úgy, hogy ki sem kell érte menni az országból.
Aki Priusban gondolkozik, azoknak érdemes belépni a Prius Club Hungary és annak az adok-veszek csoportjába. Elég összetartó banda és a jobb gépek ki sem kerülnek hahu-ra, mert csoporton belül eladják őket (én se tettem fel hahura). Másrészt nagyon sok a Priusok között a tekert órás, volt már rá példa, hogy 24/7-es taxit sikerült a kollégának vennie azt hiszem 150k km-rel papíron és utána derült ki, hogy 2 éve volt az autóban majdnem 500k egy garanciális javításnál. Csak donor belsővel használták az autót és eladáskor betették a gyárit.
Aurist ne is mond, ~3 milla lett + a védelem a vége, mire találtam egy patika darabot a gömböc Aurisból asszonynak, igaz ebben benne van minden, kivéve a napfénytetőt.
-
válasz
Motion_Blur #175922 üzenetére
Facelift előtti Prius? Km van bennük, de árban 1,5ért beleférhet még nem extaxi is. Váltója nem fog soha tönkremenni, kuplung sincs, akkupakk ha éppen olyan, akkor 8k/ modul áron cserélhető, ami elenyésző összeg bármilyen egyéb automata váltóhoz képest. Hátránya a facelift előttieknek, hogy a központi kijelzőre nehézkes a kamera rákötése, max tükörre lehet inkább okosítani. Az autó amúgy elég méretes (~4,6 méter) és viszonylag magasan van a fara. Illetve az amúgy se acélos műanyagok FL előttiekben még rosszabbat tapintásra.
Jazznél inkább csak az indítókuplung fárad meg, az ~200k körül van munkadíjjal együtt.
-
válasz
szabonagyur #175893 üzenetére
Bocs, hogy így a semmiből belevauzok:
Ha megbízhatóság kell, akkor Auris HSD vagy Prius HSD, nincs kuplung, kettős-tömegű stb, csak egy szimpla szívó Atkinson ciklusú benzinmotor és egy megbízható hybrid hajtás. Aurisból az "Auris old", amit 2010-13 között gyártottak nagyobb belül, mint az utódja. Technikában mindkettő 3. generációs Prius.
A lentebb linkelt holland oldali áraknál azért még érdemes némi felárral számolni. Pl: nem árt, ha valaki tudja a kinti papírokat intézni, esetleg meg is nézi az autót (én is így hozattam be a kint kinézett autót). Onnan haza is kell jönnie (akár lábon, akár traileren), ehhez kellenek még az export papírok, adott esetben rendszám, itthon pedig honosítás stb. stb. Ennyi pénzért viszont Auris és Prius sem lesz 150k futásteljesítmény alatt Hollandiában, hacsak nem sérült az autó.
És amiért erre tévedtem: eladásra került a Priusunk és szeretnék helyette valami kevésbé steril autót. Anyának megmarad a fullos Auris, így én picit szabadabban garázdálkodhatom. 2 gyerkőc viszont van bár napi szinten csak 1 jönne velem az ingázáskor. Méretben nem vagyok pici (~198 centi, 120+ kg), viszont imádom a pici autókat. Valami pörgősebb Hot hatche gondoltam, személy szerint 2 között gondolkozom: Swift Sport és Twingo RS. A fenntartásától nem tartanék, viszont nem tudom, hogy Budapest és környéke viszonylatban mennyire ölne meg a napi rutin során a futómű. Twingoban nagyobb a beltér (sima kivitelből egy bőrőst néztem kereskedésben), viszont RSből mindössze 4 db van a hahun. Van esetleg ezzel a pici döggel valakinek napi tapasztalata?
-
válasz
parandroid #92752 üzenetére
Csak 15 EUR?? Arrafelé kéne élnem... bár lekopogom - kopp-kopp -, hogy szerencsére az elmúlt 1,5 évben nem készült rólam "értékelhető" fotó.
-
Nem akarok beleszólni a magasröptű beszélgetésbe és farokméregetésbe - épp csak a topikba vetődtem, mivel nemrég vettem én is autót -, de véletlenül nem 2 napja érdeklődtél, hogy a focus 1.6-ról kinek mi a véleménye, mert nem ismered?
Más, amiért erre tévedtem: azt tudja esetleg valaki, hogy a twingo I.-ben (2004+) a normál ülésnél a magasság állítós ülés mélyebben ül-e? Hiányzik pár centi a tetőből a boldogságomhoz és ha az állítóst lehet mélyebbre tenni, akkor túrnék valamelyik bontóban egy olyat.
-
Sziasztok!
Lehet nem a legjobb topik, de hátha tudtok segíteni. Korábban már fordultam erre autóvételi tanáccsal, most megvan a kiszemelt áldozat, le is van foglalózva. A problémám annyi, hogy ideiglenesen kivonták a forgalomból. Ilyenkor hogyan tudom elvinni eredetvizsgára az autót? (és egyáltalán elhozni az eladótól?) Végül Pesten belül találtam megfelelőt, így a távolság nem is akkor (mondjuk észak budáról kéne eljutnom az M5 kivetezőig)
Illetve még annyi, hogy cégnél nekünk intéztek már sok autó átírást, magamnak, mint magánszemély még soha. (pontosabban eladni szoktunk, használtat venni nemigen) Ha kifizettem, megvan az adásvételi, akkor mi a sorrend? Kössek rá online biztosítást, aztán törzskönyv/eredetvizsga, majd átíratás a sorrend?
-
válasz
EQMontoya #91800 üzenetére
Ha lenne pénz új autóra én is azt vennék. Autókölcsönzőben dolgozom, valóban jobb lenne egy új Kia/Focus/ akár még Skoda is, csak az összegben van egy tizedesjegy eltérés...
Kisautó méretben, évi 10k km futásra jobban nagyon nem tudok, amibe beférek én is a 2 méteremmel és a nem éppen balerina alkatommal (A Nissan K11 jobb, viszont fele ekkora, oda max keresztbe fekszem be)
Városon kívül szerintem a cégtől viszek el majd autót, ha kell, azok 1-3 évesek.
De ha vannak jó tippek kisautóra 300-500k árkategóriában, akkor szívesen meghallgatom.
8th: Igen, csak kis túlzással egy ISOFIXes gyerekülés a kerettel többe van, mint amennyiért én most autót akarok venni... Jó dolog, de egyrészt a ha kisautóban vagy az sem fogja megvédeni a gyereket, ha egy barom beléd száll a G-s mercivel 160-nal.
DeFranco: már a "rendőr" fókák is ISOFIXesek voltak gyárilag, nem?
-
válasz
neduddki #91792 üzenetére
Köszi, kicsit még játszottam az évszámokkal és úgy néz ki, hogy:
A 60 lovas 4,34 minimum, 5,92 átlag, 7,93 max. A 75 lovas 4,62 min, 6.11 átlag, 8 max. Ez alapján úgy néz ki, hogy a 60 lovas csak egy picivel eszik kevesebbet (mondjuk ha jól gondolom, akkor ez kb minimális, a biztosítások + adóknál többet hoz, vagyis kevesebbet visz a konyháról)
-
Sziasztok!
Kisautót szeretnénk vásárolni a közeljövőben, ami idővel csak a párom használna 2. autóként (még idővel kisgyerekkel). A kiszemelt kocsi a twingo (2000-2007) (ilyen méretben ez az egyetlen autó kb, amibe az én méretemmel is esélyes, hogy beférek). Felszereltség kb megvan, hogy mit várjak, viszont motorral bajban vagyok. Ugye a 2000 utániakból van 60 és 75Le. Általában a több Le - mivel könnyebben mozgatja az autót - kevesebbet eszik, de több embertől hallottam, hogy a 60 lovas a takarékosabb ebben az esetben. Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- Huawei MatePad Pro / Wi-fi/ 12 RAM 512GB / 12Hó Garancia
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- MacBook Pro 16 i7-9750H 16GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest