- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Telefon javítás, szervíz!
- Magisk
Hirdetés
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Integrale #171432 üzenetére
Tudom és olvastam is, de szegény autó nem hajlandó tudomást venni erről és semmi bajuk kb az olajfogyasztáson kívül (1.6 nem érintett), ugye a nagyobb motorok pont Mazdás együttműködésben készültek... Gyakori, megbízható, sok és olcsó alkatrész, de kinek mi, FFF lehet ízlésbeli kérdés is
Camry formaterve sem váltja meg a világot, de arra a hibridre lehet, hogy ráreppennék.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #171114 üzenetére
Teljesen korrekt, akkor gondolom 11 éves koráig védve
Olajevés terén hogy áll? Esetleg a hengerfej dolgokról nincs véletlenül infód? Néha látom, hogy le kell kapni, de nem nagyon hallottam különösebb indokról, mint pl. hűtőfolyadék elmaradt cseréje, vagy hidegen nagy terhelés, stb
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #171111 üzenetére
P+ esetén tényleg az egyetlen bajom személy szerint, hogy alig van alkatrész. Még alibabán sem találtam utángyártott hátsó lámpát, mikor valaki a csoportban kérdezte - ausztrál bontóban lett volna, vagy ha megvannak a törött darabjai, némelyik műanyaghegesztő meg tudja menteni. Nade ezek miatt drága minden javítás, casco, stb...
Akku kapacitása hogyan alakul a 2-ben? Csak arra vagyok kíváncsi, a futás vagy az évek számítanak jobban a ti esetetekben.
-
molnarpeter
nagyúr
Prius plug-in is van már 5 körül, ha kell, tudok adni holland importra kontaktot, ott szanaszét vannak támogatva a hibridek. Ki kéne számolni, hogy sima hibrid+gáz, vagy plug-in töltve+adókedvezménnyel jön ki jobban
Ha nagyobb kell, Auris kombi, ha még nagyobb, Prius+ (utóbbinak viszont kicsit gáz az alkatrész-ellátottsága szvsz, utángyártott és bontott cucc Európában alig van, nagyrészt csak a gyári dolgok kaphatók).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #171051 üzenetére
Elgondolkodtatott, milyen volt az XC90 T8... Aztán leesett, hogy a 7900A az bizony nem hajtásláncra vonatkozik
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szőröscica #170906 üzenetére
Doblo van még 1.4 T-Jet, fogyit leszámítva kényelmes megoldás lehet
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #170831 üzenetére
Írta, hogy emberünk nem fakezű/-lábú. Egy Defát be kell kalkulálni, és akkor fel is megy a parton szívfájdalom nélkül
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
t.imi #170774 üzenetére
Passz, Renault topikban kérdezz rá, rosszat nem tudok mondani róla. Ha Kia, inkább Ceed vagy Carens lenne a páros nálam, bár a Venga sem rossz hírű (viszont pl. autópályán és kanyarban is jobb lenne egy alacsonyabb szekér). Egyébként mi folyik a háttérben, hogy ilyen sokféle, eltérő autó közül válogatunk?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #170768 üzenetére
MX5 és boot rack
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gaben92 #170686 üzenetére
Ampera esetén van pár ismert nyűg, lépj be a klubba tájékozódni: [link]
Mindenképp előny a nagyobb hatótáv, de karbantartásra talán többet szorul. Te tudod, meéri-e magyar autót kivinni, de mindenképp kizárólag olyat keresnék, amin az összes szerviz időben el lett végezve, és a nyűgök miatt már volt hozzá nyúlva (kormányzár, hajtóműcsapágy...), vagy elég keveset futott.Discontinued a Passat és a Golf GTE is tudtommal, az indokot csak hallottam valahol, nem tudnám idézni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gaben92 #170679 üzenetére
Jaja, szerintem semmi kirívó, meg egy tanksapka fedél belsőégésűn is be tud fagyni, stb
Ha jól rémlik, valami 200 eur kb egy új Duosida Kínából, bevált az Ampera klubban, nem nagy tétel. Itthon tudok szervizt is, ahol intézek töltő javítást, talán postaköltséggel is megéri
Az új szabvány szerint nem elegendő a hatótáv a korábbi kedvező besoroláshoz, ezért nem gyártják már.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Ace Ventura #170622 üzenetére
Autót cserélsz, vagy a jelenlegi mellé vennél?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
diegho #170621 üzenetére
160*20*km költség. Ha nem munkába jársz vele, akkor nem kopik, nincs értelme csak az üzemanyagot nézni, félúton van a realitás (fix és változó költségek...), SDI fenntartását pont ismerem forint oldalon, de sok dolog házon belül orvosolva van, így inkább 50 forinttal számoltam ex has, általános kilométerenként, fix költségekkel. Ha csak erre van használva az autó (értsd az egyéb ügyekben megtett út 3-4-5 ezer km évente), unfair levonni a fix dolgokat. Ugyanígy, ha nem autóban áll a pénz, akkor bankban maradhat és tud kamatozni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Ace Ventura #170615 üzenetére
VAG SDI motorok elbírják ezt a tempót, és nincs minek elromlani. Esetleg 90 lovas TDI, ott viszont pár decivel alacsonyabb fogyasztásból kell kettőstömegűre, turbóra félretenni. 1.4 PDTDI is jól eszik. Ultra olcsó fenntartású autóval is havi 150-200 durván elmegy autóra, remélem megéri így is a messzebbi munkahely
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gaben92 #170565 üzenetére
Vannak árak
GS450h meg már nem mai darab... Végülis Lexus hibrid, amire ki akartam lyukadni, a technika ugyanaz mindben. Magyar klíma esetén 15 évet szokott bírni az akku, a gyár pedig 10 évig tud garanciát adni a hajtásra (hosszabbítani kell, vagy újabban alapáras Lexusnál, illetve 10. év végén még tudsz egy évre kötni gyakorlatban). Egy aránylag fiatalabb példány, amire él a gari, nem okozhat sok meglepetést hidegebb hőmérsékleten sem.
Mazda esetén ott fokozottan félnék a rozsda miatt.
Audi váltó kb 250 ezret bír, motor évjárat függvénye, hogy sikerült, szívó oldali koksz mindegyikre jellemző.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
galervin93 #170259 üzenetére
Olyat keresnék, amiben volt garanciális akkucsere, inkább a kor végez a Ni-MH akkukkal általában. Ha veszel egy olyat, amiben új van, 10-15 évig nincs vele gond. Lépj be a Prius csoportba facebookon
Magasabb futással olajat ehetik, illetve inverter tud elköszönni P3-ban, de erre azt hiszem volt visszahívás.
[link] a futás ellenére erre rámennék, fejlett akkukezelés, Li-ion cellák, tartós szerkezet, kevés jellemző problémával.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szőröscica #170243 üzenetére
Nem hallok bajt 1.25 motorral, de hozzá kell tenni, hogy azért ezek még 100-150 körül futott autók.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #170126 üzenetére
Figyelembe véve a feltüntetett külföldi okmányokat és a regadó nélküli árat, szerintem is ideiglenes rsz van rajta.
-
molnarpeter
nagyúr
Minden drága lesz, kezdésnek
Szvsz iveco vagy unimog. Komoly igénybevétel van, árát simán rá lehet költeni egy olcsóbb daily-re. Unimog kommersz, drága, de jobban be lehet szerezni a dolgokat. UAZ nagyon jó terepen, csak nem tudsz magaddal vinni egy másikat alkatrésznek. Előnye, hogy nem fogsz ottmaradni, de érteni kell hozzá annyira, hogy hazáig berheld magad. Ukrán ismerős biztosan tud fillérekért alkatrészt. Daily kedvelt erdőre járós platóval, szerintem az vállalható lenne. Esetleg hiace, futóművet magasítva. Ha nem akarsz szerelni annyit, klasszik lakó valami és futón egy quad
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gyenesmartin #170007 üzenetére
Középút, pl. Auris?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szőröscica #169968 üzenetére
+1osztom az álláspontot, a tárgyalt felhasználási módban belsőégésű motorral hajtott jármű bizonyára igen rövid időn belül hibajelenségekkel sanyargatná használóját.Amúgy most komolyan, 2 km alatt az akku sem tölt fel rendesen... Akkor meg már nem mindegy, hogy töltőt vagy EVSE-t kell bedugni? Utóbbinál legalább a polaritást sem lehet felcserélni. Ha meg el tud menni benzinkútra tankolni, azt is észre fogja venni, hogy az autó töltést kér
Ha muszáj berregni, akkor Yaris szerintem is, de 6-tól van i3 REX is használtan, és akkor lehet messzire menni, meg töltést elfelejteni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Johnny_vT #169935 üzenetére
Annyira érdekes amúgy ezeknek a motoroknak a megítélése Volvo tulajok körében. Egy Focusban az 1.6 megbízható, S40-V50-ben meg szidnak mindent, mint a bokrot, ami nem 5 henger
Persze el kell ismerni, hogy az átlagnál megbízhatóbbak szoktak lenni a saját motorjaik, de kicsit túlzó az ördögűzés a többi motorra
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zolee3000 #169872 üzenetére
Mindhárom esetben csak a jelenlegi viszonyok alapján tippelek, mi várható. Hagyományos automata javítása kifejlett iparág, jellemzően olajat cserélve több százezret elmennek hiba nélkül. DSG-ben kettőstömegű és mechatronika érzékeny pont. Szíjas CVT-ben a Multitronicra tudok viszonyítani - váltóvezérlő hiba és szíj/-tárcsa kopás is jellemző, de "egzotikusabb" technika, jobban megkérik az árát, halmozottan olajcsere érzékeny. Nem is mindig a hibák száma az elriasztó, hanem hogy ha baj van, akkor vastagon fog majd a ceruza. Megfontolnék egy szinte-új hibridet 10-20k vagy hasonló futással, de ha kötve vagyon az eb, hajszállal a Focus felé billennék ezek közül, feltételezve, hogy 200-250 ezer km-t szeretnél beletenni. Ezesetben viszont a fogyasztást is érdemes kiszámolni csak nagyvonalakban, milyen tartományú spórolást jelentene a hibrid, lásd spritmonitor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zolee3000 #169869 üzenetére
Focus hagyományos automata, ha elromlik, minden automatás szerviz ezekhez ért a legjobban. DCT a koeaiak saját technológiája, nem tudom, mennyire javítható, kevésbé állt rá az ipar. Corolla remélem hibrid, annak a CVT-je örökélet&nyugdíjalap, 12 éves koráig lehet hajtásláncra garit hosszabbítani, de a három közül velük van a legkevesebb baj, ez a legegyszerűbb, és legkevésbé érzékeny a ridegtartásra. Hozzátenném negyediknek a Toyota szíjas CVT-t, biztos nem rossz, de DCT-vel hasonlóan rangsorolnám karbantartást tekintve, nem vágják mindenhoz és ritka. Ha bejön a Corolla és megengedi a keret a HSD-t, arra szavaznék
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bankviktor #169811 üzenetére
Mondeo, Passat, Superb alatt esélytelen, azokba is úgy kell összeválogatni és kicentizgetni, melyik fér el.
batai15: Google "szombat műszaki". Amúgy meg fel kell hívni a közel eső állomásokat, én megpróbálnám helyben megcsinálni az eredetvizsgát is, ha tetszik, és mondjuk felezni a műszakit az eladóval. Vagy ha minden zárva, hagysz nála előleget, és hétköznap találkoztok megint.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
LuckyL #169649 üzenetére
A kérdésed az volt, kijön-e a spórolt összegből. Én azt mondom, bőven. BXE hajtókarcsapágyakat kér, az 1.6 Ti-VCT meg okoskereket szokott... Eggyel több elem van a kötelezők listáján, 1-2 hónapos megtérülés. A Golf szvsz kevésbé rohad, mint a Focus, egy sárvédő áráról beszélünk
PD elem minden bokorban van bevizsgált, nagy példányszám a kuplung árát is alacsonyabban tartja, turbó felújítás emberi tétel (de hosszú távon használva nem lesz aktuális sokáig)... 1.6 TDCI sem sokkal drágább, de valamivel nagyobb igénybevételnek vannak kitéve az alkatrészek. (Mintha kettőstömegű nélküli is lett volna valamelyikből.) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
thefreeman #169628 üzenetére
Tartomány függő a sózás, valamelyik égéstérben a becsnep is mesélt róla
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
neophyte79 #169601 üzenetére
Akkor jövök én is a hülyeséggel, Prius 1. Ha sikerül kifogni egyet cserélt akkuval, nem vészes km-rel, nagyon jól fogyaszt és elég megbízható is (10-15 évet elmegy az akku, azért kell csere után venni
)
máyköl: sajnos hajlamos hengerfejes lenni az 1.4
1.2 HTP pedig szelep beégés, stb. Muszáj megint SDI-t reklámoznom, -20 fokban már mondjuk lehet, hogy izzitani is kellene, szóval a benzines kritérium miatt ejteni kell a hibamentes működést
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
batai15 #169547 üzenetére
Lehetne úgy is mondani, hogy ha van egy kis plusz időd, x ezer Ft spórolás - neked kell tudni, mennyi km-re van a kút, és mennyi órabér marad a végén a plusz ráfordított idő alapján. Viszont a lehetőség adott, az említett CR állapotán hosszú távon lehetne megfigyelni az üzemanyag hatását, én prémiumot tennék bele, ha ő lennék
8th: például Golf IV Variant, AQM motorkód, DUS váltó 120-nál kerek 3000 fordulat/p. Emlékeim szerint ez a leghosszabb 02K váltó, még szerencse
hobizoli: városban is jó lenne egy kis plusz rugalmasság, való igaz. Ami érdekes lenne még, egy HSD CVT ilyen gyenge motorokhoz akár villany nélkül, közlekedő edénynek megteszi, de legalább nem kéne annyit épész kedni a fakanállal
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
hobizoli #169544 üzenetére
Egyszer kipróbálnám, mennyire bírná el, de amúgy egyetértek
pályán arra az egy-két emelkedőre simán visszadob egyet az ember, közte meg lehetne csökkenteni a hangerőt.
Ja, meg az SDI-t lehet nyugodtabban ukrán naftával etetni, mint egy CR-t, ami végső soron megint kézzelfogható spórolás.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
batai15 #169542 üzenetére
Ha nem követelmény a 150 pályán, nézz meg egyet. 1.4-nek sem igazán magasabb az utazója, de az 1.9-nél legalább el tud indulni nyomatékból, feljebb megy kevésbé. 1.4 TDCI-t hajtottam kb egy évig cégnél, azért 130 körül falnak megy az is, és csak egy Fiesta Van volt 1t körül, a szívó 1.9 meg 120 utazót tudott a jóval nagyobb G4 kombiban. Csak azt mondom, hogy nem jelentéktelen kockázatot tudnál kiküszöbölni, ha engedsz esetenként 1-2 percet. Csak a jó szándék beszél belőlem, olcsón az egyszeri ember minél fapadabb technikát keres, érdemes számolni az eladhatósággal is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3004
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z87-G43 GAMING Z87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Beszámítás! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 512GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3077, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest