- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz
vzsryl #191485 üzenetére
Ezek közül szerintem bármelyik jó, az Insigniát kivéve (az Opel 2 literes dízele problémás, bár nem tudom, mikor javították ki). Én is pont ezekben gondolkodnék, ha most cserélnék autót. Szerintem a franciák nagyon alul vannak árazva használtan, azok a legjobbak ár/érték arányban.
Szvsz egyáltalán nem hülyeség a terv, az általad vázolt használattal egy dízelnél sem szabadna komoly tételnek bejönnie 200-250 ezer km-ig. (Tehát vásárlásnál nagyon érdemes körbejárni, hogy mi volt már rajta megcsinálva a drága dízeles dolgok közül.) Én is eléggé dízelellenes voltam, meg is szívtam az autóval (családon belüli vétel adódott), de azért a dízel kellemes tulajdonságait igencsak meg lehet szokni (a hangját nem
)... Annyi általános tippet tudok adni, hogy Bosch befecskendezőset vegyél. (Azt hiszem, ezek mind azok.)
Illetve annyit azért megjegyzek, hogy közhelyszerűen mindig elmondják, hogy nem kilométert veszünk, DE én hozzáteszem, hogy azért van abban is valami:
Az én visszatekert autómban a valós km 230 ezer körül volt, amikor vettem (egy hibakódnál kijött a valós km): Szinte hetente tönkrement rajta valami vétel után: az egyik injektor, generátor, résolajcső elfáradt (majdnem kigyulladtam), és most csúszik a kuplung, csak halogatom a cseréjét. (De még ez is bőven 1 millió alatt van összesen, vastagon fogó ceruzájú szerelőnél.) Szóval azért megvan, hogy durván hány km-re méretezik az alkatrészeket, és nem véletlenül 200 ezer km körül adják el a flottás dízeleket...Szerk.: Ja, és a szerelőmmel átnézettem vétel után (családon belül bizalmi alapon ment az üzlet), és azt mondta, hogy nagyon jó üzletet csináltam. Senki nem lát bele, és senki nem fogja megmondani, hogy az injektor elektronikája holnapután meghal-e stb. Azt látta, hogy nem rozsdás az alja, a hátsó lengéscsillapító cserés (szivárgott) stb. Fél év után már azt mondta, hogy vissza kellene csinálni az üzletet.
Szerk.: Nekem 1.6 CRTDI-m van, de a fentiek azért strapabíróbbak.
-
ngaba
aktív tag
válasz
BigBlackDog #191441 üzenetére
Abban nincs jó motor. A dízel a vw-től licenszelt 2.0 pdtdi...
-
ngaba
aktív tag
Amikor a menyasszonyom Budapestről költözött Szegedre pár éve, egy napra béreltünk egy maxi Fiat Ducatot, 15 ezerből kijött gázolajjal együtt. (Akkor vezettem először ilyen nagy dögöt. Az volt a rossz, hogy le volt szabályozva 115 km/h-nál, és így az M5-ön meg kellett gondolni az előzést.)
Egyébként én is egyetértek: Alkalmankénti bútorszállításra felesleges nagy autót fenntartani. Gyakori bútorszállításra szintén, arra meg egyszerűen nem praktikus: nagy erőlködés/anyázás oda bejátszani egy nagy szekrényt rendszeresen. Én például a bringát is utálom beemelni egyedül (szűk csomagtérajtó, lépcső lehajtott ülésnél is).
-
ngaba
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #191293 üzenetére
Én nem gondoltam ennyire közgazdasági szemmel nézni, de ha már:
Ha a pénz benn áll az autóban, az sem jó ám. Ha most veszel egy 1,5 milliós autót a 4 milliós helyett, és akkor a különbözet 2,5 milliót lehet fialtatni 9 évig (ha ügyes vagy). A legbiztonságosabb perpill az inflációhoz igazított PMÁP állampapírt venni, de azzal azért nem robbantasz bankot.De lehet vállalkozni, mittudomén, etc-etc. És úgy már 9 év múlva más lehet az egyenlet. Persze az autóárak is változhatnak össze-vissza ennyi idő alatt, és a "20 évig menni fog" egy biztonságot jelent, aminek szintén van értéke.
Szerk. Én is kiszámoltam papíron anno, hogy a 20 éves Peugeot 306-nál pénzügyileg nem fogok kijönni semmivel, amíg szét nem esik. (Az eladásból bejött pénzt hamar meg is ette az új autó pár szervize.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #191289 üzenetére
Szerintem korrekt lista. Egyedül Sanderot nem vennék ezek közül.
Nyilván te tudod, de ha belevettél a listába 3,5-4,5 milliós tételeket is, akkor én nem vennék 11-12 éves Focust. (A számaid alapján 2,5 millió magasságában valami pöpec használtat. De nem ez volt a kérdés.)
Szerintem a Jazz rendesen túlárazott. Kifizeted felárban azt, amit egy kevésbé megbízható autó javítására költesz. (Vagy még többet, mert másból is ki lehet fogni jót, Jazzból is rosszat.) Persze a megbízhatóság/nyugalom is érték. És ha neked még tetszik is...
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #191244 üzenetére
Köszönöm.
Akartam is írni, hogy a Fiattal kirúgtál a hámból, de megtetted helyettem. :) -
ngaba
aktív tag
válasz
Gombinyó #191247 üzenetére
Az 1.6 szereti enni az olajat (de amúgy megbízható), az 1.8 az igazán tuti vétel, mert az nem. Persze sok várossal lehet, hogy felesleges. De ha én kabriót vennék, az nem lenne alulmotorizált annyira. Ha élünk, akkor éljünk. :)
Esetleg városba valami kisebb csajos kabrió?
-
ngaba
aktív tag
válasz
Beus0726 #191239 üzenetére
Kicsit azért eltúlozzuk a dízelek városutálatát. Ha (ex has) havonta meg van járatva városon kívül a dízel, akkor azért bírnia kell, a modernebbeknek is. Meg ha már bemelegszik (Budapesten esélyes), akkor utána már a város sem gond. (A részecskeszűrő-tisztulás miatt viszont dízellel _kell_ városon kívül is menni bizonyos időközönként.) Azért elég sok dízel mászkál a városokban is...
Csak városozni tényleg nem éri meg a dízel. Nem is praktikus: Lassan melegszik fel (=> fűtés jelzésértékű), és büdös.Ha dízelt akarsz városba, akkor valami olyat néznék, ami egyszerűbb: Kettőstömegű és részecskeszűrő nélkülit. Ebből vannak viszonylag újabbak is. (A környezetvédelmi normák miatt ezek gyengébbek általában, de városba elég lesz.) Például a Peugeot/Citroen 1.6 HDI dízelei (a Fordnál ugyanez 1.6 TDCI néven fut) közül a 90 lóerő körüliek ilyenek. Az szerintem városba sem annyira vészes. És ott van a mindenki által dicsőített 1.9 PDTDI. További információkkal molnarpeter topictárs tud szolgálni.
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #191209 üzenetére
Lehet egy személyes kérdésem? A fenntartási költségek szakértőjének milyen autója van?
Tényleg érdekel, akár privátban, ha gondolod.
-
ngaba
aktív tag
válasz
diegho #191223 üzenetére
Az is 3 hengeres, de én is azt szúrtam ki a listából. A motort leszámítva az ad a legtöbbet. És azért általában nem _teljesen_ érdemtelenül osztják ki az év autója díjat (bár az opelesek szerint a J Astra jobb volt)... Inkább vennék egy használt K Astrát 1.4 T motorral, ha már K Astra.
-
ngaba
aktív tag
válasz
BigBlackDog #191185 üzenetére
6 alá sem nagyon, pedig apám főleg városon kívül használja, nem pályán. De jó autó, az tény. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #191167 üzenetére
Akkor lesz majd igazán cudar világ (10 év múlva), amikor ezeket a 3 hengeres izéket lehet használtban venni.
Szerintem az egyik végletből elmentetek a másikba. :) A 1.5 millió épp az alsó határ, amennyiért lehet normális használt autót venni szvsz. Az 5 millió körüli 3 hengereseken gondolkodni meg a másik véglet :) (Jó, tudom, ti is el akarjátok kerülni.) Azért pár éve még az Astrát is árulták 1.4 turbóssal stb., illetve azért 3 millióból is lehet venni épkézláb autót a mai piacon is még (ha nem kell nagy autó, akkor pláne).
De persze van ennek a használt vs új autónak egy pszichológiája is. Az új mégiscsak új, nem kell az előző tulaj lelakásait és esetleges trehányságát nézegetni. Az ismert előélet aranyat ér (én sógortól vettem az autót, de néha így is alig tudom kideríteni, hogy mégis mikor mi volt csinálva ezen az autón). A mostani autómról lerí, hogy szerencsétlent egyik előző tulaj se igazán tartotta nagy becsben, most akkor mit ér az, ha én ~10 évesen, 220 ezer km-rel elkezdek vigyázni rá stb.
A másik oldal viszont, hogy használt autónál az ember elkezd puffogni, ha rá kell költeni 5-600 ezret mondjuk. Nekem rá kellett, és így van benne 2,1 millióm kábé. Na bumm. És akkor ezt vessük össze az 5 milliót közelítő 3 hengeresekkel... Ha veszel egy pár millióval olcsóbb használtat, akkor egyszerűbb konstrukciónál az általam említett összegből úgy ki lehet pofozni, hogy csak na (elviszed futóműveshez / ha akarod, veszel bele vattaúj generátort 80 ezerért, és egy jó darabig nem lesz vele gondod stb. / kicseréled a kuplungot akkor is, ha látszólag jó stb.)Lényeg a lényeg: Jó autót vegyetek, ami tetszik. :) Sok sikert.
-
ngaba
aktív tag
válasz
diegho #191161 üzenetére
Ha én vennék új autót, nem sietném el, kiélvezném a keresgélést.
Furcsa, hogy a Cliora nem kaptál jó árat, mert hahu-n a Cliot 4 millió alatt is árulják, igaz a 0.9-1.0 TCe motorokkal (amit nem mernék megvenni)...
És érdekes, hogy a Swiftet nem tartod kicsinek, mert talán a legkisebb kocsi a listában (tengelytávra is). A Clio +10 cm például tengelytávban.
A Scala meg egy kategóriával feljebb van. Az mennyi amúgy? Mert akármennyire ásítás jön rám a Skodáktól, egész szimpatikusak a méretei például.
Végigpörgetve a hahu-t, még ugye a Tipo tűnik jó ajánlatnak.
A Peugeot 208 / Citroen C3 / Opel Crossland is 3-hengeres motorokkal jön csak, ha jól látom. Az Astrában bíztam még, de az Opel konfigurátorában csak 3 hengeres benzinmotort találtam.
. Ejj-ejj, cudar világ jön.
-
ngaba
aktív tag
válasz
diegho #191078 üzenetére
Szerintem olyan sok tapasztalat szerintem nincs ezekről még + te fizeted a zenészt. Szóval amelyik szimpatikus...
Innentől csupa szubjektív, "én a piros autókat szeretem"-szerű dolog:
Megnéztem az említett cikket... Hm, egész gusztusos a Fiesta belseje. Meg annak a motorja tűnik a legkevésbé kockázatosnak így ismeretlenül. (De a tesóm eléggé szokta szidni a Fiestákat, hogy a német bérelt autóknál látható, hogy mennyivel zörgősebbek és igénytelenebbek, mint pl. egy Opel vagy VAG-konszernes kisautó.)
Nekem ebből a listából a K Astra a legszimpatikusabb, csak úgy. Bár ezt a motort abszolút nem ismerem + a GM utáni Opelt se.
A Pug208 nem tetszik, szerintem kisautóknak hülyén áll a nagyautós pofa. Meg úgy általában nem szeretem a kisautókat.
VAG-konszernes autóm van, többet nem lesz. Lehúzósan drága minden hozzá, és gondolom a garancia alatt nem lehet kikerülni a márkaszervizt. A Seatok legalább tetszenek, a Skoda nem nekem való, pedig elég konzervatív az autóízlésem...
-
ngaba
aktív tag
válasz
diegho #191061 üzenetére
"ha van bármi hibája, akkor az a próbaúton elő fog jönni."
Akkor vedd meg az Alteámat... :) Közel lakom, vagy legalábbis laktam. (Most már csak a szüleim.)
Hint: Van hibája, de nem fog előjönni a próbaúton.
A Peugeot-mnak meg olyan hibája volt, hogy félig melegen marha nehezen indult; meg kellett várni, amíg lehűl.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Nyx89 #191006 üzenetére
Az egyterűk jóval olcsóbbak, mint a SUV-k, inkább arrafelé nézelődnék.
Az olcsó fenntartás mit jelent? Vagy sokat fog fogyasztani (szívóbenzin), vagy beüthetnek költséges javítások (dízel). A kettő együtt általában nem megy...
Egyterűből ránéznék a 2. gen. Ford C-max 1.6 VCT-re. Viszonylag megbízható motor, de nem lesz egy erőgép és fogyasztásbajnok az 1300-1400 kilójával. Nekem nem tetszik se kívül, se belül, de racionális szemmel nézve nem rossz. A 10 éves korhatár határán van, de az 1. generációs C-Max 1.6 100 LE benzin motorja elvileg agyonüthetlen, és szerintem sokkal szerethetőbb autó.
A rozsdát viszont meg kell nézni.
Ha dízel is szóba jön, akkor valami franciát néznék, azok alulárazottak, és jók (a közvélekedéssel ellentéttel). SUV-ből még egy Peugeot 3008 is kijön, vagy nagy egyterűből az 5008, esetleg C4 Picasso.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
válasz
Zizi123 #190949 üzenetére
Én csak Magyarországon forgalomba helyezett autót vennék. (Ha jól vannak kitöltve hahun az adatok, akkor Pug308sw-ből van 13 db ilyen eladó az országban. Ezeket nyálaznám cégig + jófogás magán hirdetések + FB.)
Nemcsak a 7 ülésesben van 3 rendes ülés hátul. Kétféle kivitel van a "kombi" 1. generációs 308-ból: a Break és az SW. A Break a hagyományos kombi akar lenni, hátul a megszokott osztottan dönthető "üléspad" van, lemeztető van, és általában puritánabb a felszereltsége. Az SW az egyterűsebb kivitel, hátul 3 egyenként kivehető és tologatható ülés, üvegtető, és lehetett plusz 2 üléssel is rendelni. Gyakran rosszul van feladva a hirdetés (Break helyett SW-t írnak), illetve mivel lehetett konfigurálni is az autókat, van gyárilag is SW-nek árult autó, amit inkább Breaknek kellene hívni.
A 3 hátsó ülést gondold meg, ha nincs 3 gyerek. A fő előnye a variálhatóság. De egy embernek keskenyebb egy olyan ülés (ugye 1/3 részed van csak a hátsó sorból, míg a pados verzióban majdnem a fele a tiéd). Síkba sem olyan könnyű dönteni, mint a padot (előfordulhat, hogy csak kivétellel lehet, ami macerás; esetleg előre lehet valahogy hajtogatni, ezt most meg nem mondom, hogy a 308 tud-e ilyet, de másképp biztos nem). Tény viszont, hogy a hátsó utastér / csomagtér sokkal jobban variálható a 3 üléses verzióban (például ha akarod, kiveszed a középső ülést, és a bal oldalit kicsit előretolod).
-
ngaba
aktív tag
válasz
vzsryl #190857 üzenetére
Én kérnék egy árajánlatot az Almera nagygeneráljára. De szinte biztos, hogy olcsóbban megúszod a felújítással rövid távon. (Ugye ha új autót veszel, csak az átíratás 60 ezres tétel a semmire, és az új autóra is valamennyit biztos kell költeni szinte biztos. Az Almera értéknövekedése is visszahoz valamennyit, mert most eladhatatlan kábé, ha korrekt vagy.)
Innentől azon múlik, hogy:
- Megbízol-e a szerelődben, hogy meg tudja-e jól csinálni.
- Érzelmileg mit gondolsz az Almeráról. (Illetve bele mered-e ültetni a gyerkőcöket majd, ha úgy adódik?)
- Ha megcsináltatod, akkor viszont addig célszerű hajtani, amíg szét nem esik. (15 éves autóba csak ekkor érdemes ennyi pénzt ölni szvsz.)A T27 Avensis jó, csak nagyon ronda.
-
ngaba
aktív tag
válasz
F.B.I. #190849 üzenetére
Nem ragaszkodnék konkrét típushoz, hahu-n te feltételeid be + "Magyarországon újonnan üzembe helyezett" opció a részletes keresésnél. Első körben "első tulajdonos" opció mehet. Aztán ha van konkrét jelölt, utánaolvasnék, utánakérdeznék.
A javasolt keresést lefuttatva rákérdeznék erre a bejáratós G Astrára például:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_g/opel_astra_g_1_2_16v_club-16235773 -
ngaba
aktív tag
válasz
diegho #190764 üzenetére
Én a Bravon is elgondolkodnék, jó autó az. Pláne ha az 1.4 t-jet motor is játszik nálad (ami az egyik legmegbízhatóbb turbós benzinmotor a használt piacon). Apámnak ilyen van, a neten olvasható fűtésterelő típushiba jött elő eddig, de még garanciában, ezt leszámítva egyszer volt még szerelőnél (de elfelejtettem, h mi volt a baja, és gyorsan megcsinálták). Csak megy és megy, és t-jettel nem gyenge. És ugyan szeretem a mazdákat, de szerintem a Bravo szebb is. Plusz a rozsdától sem kell tartani...
A másik két autó szerintem alsóbb liga.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Stauffenberg #190759 üzenetére
A Peugeot-mban ülésfűtés is volt...
(Klíma mondjuk nem.) De persze azért voltak negatívumai is, amiket szépen el kellett mesélni a vevőnek.
Tudom, a nyilvánvalót írom le, de azért leírom, ha már még egy kommentet írtam: Mivel ugye itt 200-250 ezer km körüli futású autókról beszélünk, itt érdemes vidékieket nézni. Nem mindegy, hogy Budapesten húzott le ennyit, vagy faluról munkába járós autó volt...
Ja, és természetesen: Mindenki azt vesz, amit akar. Csak beszélgetünk. És ha már: A német autók szerintem túl vannak árazva, még 20 évesen is.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Stauffenberg #190757 üzenetére
Egyetértek, az eladó igénytelensége mindig intő jel...
Az én 20 éves Peugeot-mat amúgy körbeméricskélték. Csak nyugodtan.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Stauffenberg #190752 üzenetére
Én nem adnék 500-at egy közel 20 éves autóért. Apám Fiat Bravaja (1.2 16V) és az én Pug306-om (1.4 benzin) is 200-ért ment el. És voltak annyira használhatóak, mint a fenti Corsa.
Egy ennyi idős autónál főleg arra kell figyelni, hogy ne legyen rozsdás (Fordokat ezért kihúznám.) És ne legyen ismert GTK hibája. De ha elment 20 évig, akkor valószínűleg nincs neki.
Ha egy gyakori európait veszel, akkor a szervizelés is gombokból fog menni. Nyilván nem márkaszervizben.
Pár éve a Pug306-on 12 ezer volt egy olajcsere (olajszűrővel), légszűrővel még pár ezres rádobva. (Más szűrő meg nincs benne.) 7000 egy visszapillantó tükör (valami részeg lerúgta az utcában az összes autóról). A hátsó futómű felújítása volt 80 ezer. Egy mai modern autónál a legtöbb szerelő 20 ezerért néz rá az autóra, pár százezres tételt már benyelt a mostani autóm.
A Peugeot-nak egyébként típushibája a hátsó futómű, de a megspórolt 300 ezerből még felújítható majdnem 4-szer ( = örökélet). És nagyon jó rozsdavédelme volt, egyedül a hátsó kerékdoboknál volt rohadós (típushiba, egyszer kellett megcsinálni). És 20 év alatt egyszer sem robbant le, míg a 9 éves "új autóm" már 2-szer (+2-szer kellett megállni és telefonálni, hogy ez most mi).
Ha ennyire régi autó, akkor azért tényleg nem szabad sok pénzt adni szerintem.
És a fenntartási költség (amortizációval együtt) akkora lesz, hogy molnarpeter is csettinteni fog.
A lényeg, hogy itt tényleg felesleges konkrét típushoz ragaszkodni, szépen bogarászni a hahut, hogy mik vannak, és keresni egy Magyarországon forgalomba helyezett, kevés tulajos vasat, amiből sokat látsz még az utakon.
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #190723 üzenetére
Rá lehet még nézni a Peugeot 308SW/Break 1.6 HDI-re is, ott is ez a felállás. Az autó is és a motor is jól sikerült szerintem, mégis olcsó.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Zizi123 #190683 üzenetére
Egy jó autóért érdemes lehet elmenni az ország másik végébe is akár. Hosszú távon megéri.
- Tisztázzátok, hogy ugyanarról beszéltek, pl. 2009-es Ford Focus kombi 1.6 tdci, 180 ezer km-rel. Megkérdezed azokat még, amik érdekelnek a kocsiról. Két kulcs van-e, van-e tolatóradar, mittudomén.
- Mindenképpen érdemes elkérni a rendszámot, aztán lekeresőzni. Ott látod, hogy hány (magyar) tulaja volt, mikor hozták be, a km-óraállás valósnak tűnik-e, illetve gyakran már az eredetiségvizsgálat fényképeken látszik, hogy tiszta rozsda az autó stb. Ha komolyra fordul az érdeklődés, az alvázszámot is le lehet keresőzni (pénzért).
- Van-e valami ismert hibája, közelgő várható nagyobb költség vagy negatívum (meghúzták itt-ott stb.), amiről tudnod kellene. Minden autóról lehet rosszat mondani, ha korrekt, akkor fog. Nem túl tolakodóan, de én meg szoktam kérdezni (jobb, ha magától mondja), hogy miért adja el. Esetleg azt is hasznos kipuhatolni, hogy hogyan használták (ovijárat, vagy szomszéd városba munkába jártak vele stb.) Ja, magánszemélyről beszélünk, nepperek minden szavát erős bizalmatlansággal hallgasd.
- Dokumentálva vannak-e a szervizelések (nem kell feltétlenül szervizkönyv). Megnézetheted-e szerelővel vétel előtt. (Ha nem, akkor "viszonthallásra".)
- Az nem baj, ha egy kicsit beszél az autóról, ha jó emberismerő vagy, akkor valamennyire látod, hogy megbízható-e, illetve hogy megbecsülte-e az autót. Persze a telefon személytelen, ott lényegre törően felteszel pár kérdést, ilyeneket inkább élőben lehet, pár szót "beszélgetni". Bár én Paksra majdnem elmentem egy autóért telefon alapján (én is szegedi vagyok. :), amikor éppen fel akartam gyújtani a mostanit. Pár napon belül el is vitték.Ja igen, ha találsz egy jót, akkor ne üljetek rajta. A korrekt ajánlatokat gyorsan elviszik. És ahogy írtam feljebb, mindenképpen meg kell nézetni a szerelővel: a márkaszervizek is csinálnak ilyet, olyan 20 ezer ft körül van (és ők látják is az autó márkaszervizes előéletét, de nem biztos, hogy megmondják).
-
ngaba
aktív tag
válasz
Zizi123 #190673 üzenetére
De egyébként a Fordot valószínűleg olcsóbb lenne fenntartani (ugyanannyira "beteges" példányokkal számolva); kevesebbet is fogyaszt (a Picasso magasabb, és kb. 170 kg-val nehezebb), jobb vezetni + fürgébb; nagyobb alapterületű és ezért általában praktikusabb a csomagtartója.
Cserébe a Picasso (szerintem) kevésbé rozsdásodik, tágasabb, világosabb és jobban variálható belül, és nektek láthatóan jobban tetszik.
(Feltettem, hogy nem Grand Picassot néztél. Annak a csomagtartója is hatalmas lenne.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
Zizi123 #190590 üzenetére
Nem akarlak lelombozni, de 1 millió forint körül semmire nem fogjuk tudni azt mondani, hogy tuti vétel. Ennyi idős autóknál szinte többet számít már az, hogy milyen volt a gazdája, mint az, hogy mennyire híres vagy hírhedt az az autótípus. Szóval a konkrét típushoz sem muszáj annyira ragaszkodni, inkább vadászni egy autóstáskás 1. tulajos autót.
A kevésbé ajánlott autók is jók lehetnek, ha gondos gazdája volt. Aki az én 20 éves Pug306-omat megvette innen a prohardverről 200k-ért, az jól járt. (Első tulajos, bár a családban hárman használtuk, 250ezer km, 10-12 ezrenként olajcsere, Excel táblázatban az összes javítás átnyújtva, az eladás évében hátsó futómű felújítás, és pár hónapos műszaki, pár éves Hankook nyári gumik, és régebbi Michelin téli gumi szett. És a tesóm még új akksit is vett bele az eladás előtt pár nappal, de azért már megszidtam.
)
Egyébként a C4 Picasso megbízhatónak számít, de nyilván itt is minél újabb, annál kiforrottabb. Most rákeresve annyit találtam a neten, hogy "Fontos még, hogy az 1.6 HDi motoroknál gyakori a turbófeltöltő olajcsővében lévő szűrő eltömődése, ami elzárja az olaj útját, ezzel tönkretéve a turbót. Ezt az alkatrészt ezért javasolt kiszerelni."
-
ngaba
aktív tag
válasz
yuing #190545 üzenetére
Kérdezd meg a PSA topicban, ott szerintem többen fognak tudni konkrétumokat mondani. Az Indexen is van 308 fórum stb.
A 20 kerülendő motoros cikkben például ezt írják:
"Aranyszabály, hogy minél fiatalabb évjárat, annál megbízhatóbb és hibamentesebb motor, hiszen azóta is folyamatosan fejlesztik-javítják. Érdekes módon a konstrukciósan nagyon hasonló 1.4 VTi-vel nincsenek ilyen gondok. ... De itt is érdemes hallgatózni, ha csörög a vezérműlánc, cserélni kell."Na, ezt például nem tudtam. Érdemes volt belenézni.
Illetve itt azt írják, hogy 2010 áprilisáig rizikós fokozottan. Ugye bőven gyártották utána is. Esetleg franciaautó mágusok tudhatják, hogy milyen motorkódot érdemes kutatni. Vagy hogy utólag X összeg ráköltésével gatyába lehet-e valahogy rázni a gyengébb konstrukciókat, ha még nem haltak meg (mivel a rossz híre miatt viszonylag olcsó pl. a VAG-konszernhez képest, lehet, hogy megéri ezt az összeget rákölteni stb).
-
ngaba
aktív tag
válasz
Zizi123 #190543 üzenetére
Elég sokfelé nézelődsz. Említetted a Jazzt is, meg a kombikat is.
- Nekem nagy kedvencem az 1. generációs faceliftes Ford C-Max 1.6 100 LE, ha elég akkora autó. Bár abból inkább 1,5 millió egy szebb darab. Sokak szerint jobban sikerült, mint az alapjául szolgáló Focus, szerintem is (ez szubjektív).A facelift előttiek olcsóbbak.
- Szerintem a 2008 körüli egyterűk közül a legracionálisabb választás a Zafira B 1.8 benzin. De nehéz autó, fogyasztani is fog. És unalmas. Ha kicsi is elég, akkor a Merivára is rá lehet nézni. Nem is annyira kicsi az.
- Olcsóbb opció még a C4 Picasso 2008-ig 1.8 vagy 2.0 nem-Prince motorral (ez sem fog keveset fogyasztani). Nyilván dízellel is vehető. A futóműve nem a legjobb állítólag (+ a középre rakott műszerfalat se sokan szeretik), ki kell próbálni, hogy neked bejön-e.
- Az egyterűk etalonja a Scenic, de a Scenic II állítólag nem sikerült túl megbízhatóra. Talán az utolsó években. Mindenesetre olcsó.Ezek amik úgy jobb ár-érték arányúak szerintem.
-
ngaba
aktív tag
válasz
yuing #190541 üzenetére
Marad az 1.6 HDI?
Igen.
Bár a nem turbós VTI-kről ellentmondásosabbak az infók, hogy az is tényleg annyira rossz-e (a nagyon nagy ívben kerülendő az a THP)... Mindenesetre nekem a helyi franciaautó szaki azt mondta, hogy a VTI is kerülendő.Én is 308-at akartam egy időben, aztán arra jutottam, hogy a 2006 utáni ráncfelvarrt 307 kisebb rizikó, ha benzineset akarsz, úgy is, hogy régebbi. És olcsóbb is. Nekem jobban is tetszik (én az SW-ket néztem).
-
ngaba
aktív tag
válasz
dthadder #190519 üzenetére
Szívesen, de azért hallgass meg másokat is, mert az enyém csak egy szempont/ízlés. :) És nyilván olvass utána a neten, ha már körvonalazódik egy konkrét típus. De a H Astrából úgy gondolom, hogy tetszeni fog. :) Szerintem rozsdásodás szempontjából átlagos, vannak jobb és rosszabb autók is ebből a szempontból. De ezt csak érzésre mondom, nem vagyok sem szakértő, sem flottakezelő. :)
Mindenképpen érdemes Magyarországon forgalomba helyezett példányt felkutatni (engem közeli rokontól külföldről behozott autóval is nagy csalódás ért), és jó szemű és jó felszerelésű szerelővel átnézetni, és minimum ügyfélkapun kicsit nyomozni utána (a sok tulajdonos mindig gyanús stb.). De ez minden autóra igaz. Sok sikert a kereséshez. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
dthadder #190512 üzenetére
Akkor maradnék azoknál, amiket az első hozzászólásban írtam. De ezek pont városban fognak többet fogyasztani (10 liter sem kizárt, várostól és vezetési stílustól függ). Cserébe legalább bírják a várost.
Ajánlom figyelmedbe az egyterűeket is, városban nem fogyasztanak érezhetően többet (ott inkább a tömeg számít), csak nagy sebességnél. Cserébe rövidebbek (felfelé növekedve kapsz nagyobb teret, a csomagtartóban is), könnyebb kilátni és manőverezni velük a parkolóban.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Stylewars_kp #190505 üzenetére
Igen, őszintén szólva nem is tudtam, hogy van belőle 1.6-os. Az 1.8 már élhető, de azt hiszem, a 2 literest megbízhatóbbnak mondják. Kicsit utána kell olvasni, az 1.8-as is valamelyik motorkódtól atombiztos (fejből nem tudom, de az előző széria vége felé már nem volt gond). Az Avensis utastere és a motorja is nagyon strapabíró, így vigyázni kell a tekert példányokkal.
A 2.5 TDI-s kérdésben nem tudok segíteni. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
dthadder #190502 üzenetére
Mivel írtad, hogy teljesítmény/nyomaték legyen, szerintem az 1.6 MPI kevés lesz (de nagyon megbízható, az tény)...
Én egy benzines Toyota Avensist néznék, de szerintem az épp a keret határán van. Az Opel 1.8 benzines motorjai jók még, ilyen van H Astrában, C Vectrában, Alfa 159-ben, és Fiat Cromában (utóbbit Magyarországon nem forgalmazták, ezért olcsó, de rizikós - a Saabot nem is írom). Ha az Alfát megnézed, bele fogsz szeretni, de az annyira nem praktikus autó családinak. :) Az
A Renault Mégane III is jó, de szerintem kicsit fapad, és az 1.6 szívó lehet, hogy karcsú lenne.
Turbós benzinesből a Fiat Bravo 1.4-es motorját szokták dicsérni, de nem tudom, hogy tették-e másba. Az Opel fórum titkos tippje a C vectra 2.0 turbós, csak nagyon ritka. A régebbi TSI-t tényleg rizikósak. A Ford Ecoboostjai és a Peugeot/Citroen 1.6 THP motorjai messziről kerülendők.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Zizi123 #190494 üzenetére
Renault Megane II helyett inkább
Peugeot 307 faceliftet néznék (2007-2008-asokat keress). Rettenetes a híre, fillérekért utánad dobják. De a faceliftes verzió már megbízható, a motorok meg főleg (bár én főleg az 1.6 benzinnek jártam utána anno). És még szerintem szép is annyiért... -
ngaba
aktív tag
válasz
grizlisandor #190428 üzenetére
"Ez a példány nálam szín alapján kizárva,"
Én úgy vagyok vele, hogy használt autónál a szín nem tényező (jó, rózsaszín azért ne legyen). De ha már választani lehet, mindegy, csak ne szürke legyen (minden második az), és a feketét/fehéret sem gondolom "igazi" színnek. Inkább ez a bordó. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
vzsryl #190401 üzenetére
Én a Mitsubishi Lancerre szoktam ránézni kíváncsiságból, mert 5-6 éve azokat nézegettem. Tényleg durva...
Kereslet-kínálat. Változnak az igények, régen mindenki új fapados Swiftet meg F Astrát vett devizahitelre, és akkor tényleg ki lehetett fogni jó belföldi használt vételt. Azóta a használt autó iránti kereslet megnőtt, valószínűleg olcsóbb is lett használt autót behozni (EU), és lélektanilag drágábbak lettek az új autók (reálértékben nem biztos). Emellett a "régen minden jobb volt" az autóiparban nem teljesen alaptalan. (Most csak egy apróságot mondok: érintőképernyő autóba? Grr.)
Még annyit a használt piacról, hogy a német sem hülye (különösen, ha pénzről van szó)...
-
ngaba
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #190402 üzenetére
Ergo, ha olyan áron árulja a behozott autót a murvás kereskedő, mint amennyi a kinti tipikus ár, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy törött/visszatekert stb. Mert profitja neki is van...
-
ngaba
aktív tag
A tankönyvek szerint a dízelek fogyasztáselőnye leginkább a városban jön ki. Hát én az 1.6 TDI-t nem tudom 7 liter fölé vinni sehogy.
Jó, én leginkább vidéki városozok, de azért Budapesten is járok, és nyilván láttam már dugót is...
A másik dolog meg az, hogy elvileg a dízel tartósabb (több km-t megy el). Legalábbis régen így volt, manapság már nem tudom, annyi minden megváltozott. A kisköbcentis dízelekre szerintem ez már nem feltétlenül igaz, de a nagyokra igen.
-
ngaba
aktív tag
válasz
parandroid #190369 üzenetére
Meg a Mazdákat motortól függetlenül lehet szeretni. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
#14787072 #190344 üzenetére
Azért javasoltam ezt a motort, mert ránézésre ez azon kevés motorok egyike a jelenlegi kínálatban, amelyik nincs annyira kihegyezve. (Manapság 1.2-es benzinmotorokkal egy 1.5-ös dízelmotorokkal mozgatunk nagy autókat... Valahogy erről nem a tartósság és a problémamentesség jut az ember eszébe.) Ráadásul a 2.0 CRTDI a Volkswagen-csoport legmegbízhatóbb dízelje szokott lenni. Nem tudom, hogy ez mennyire a régi motor átdolgozása (majd a hozzáértők megmondják), de ha az Euro 6d miatti szükségszerű bonyolítás miatt nem rontották nagyon el, akkor jó lehet.
A dízel hangját én sem szeretem. (Soha nem vettem volna dízeles autót, de úgy alakult, hogy az van nekem is.) Az, hogy belül mennyit hallasz, az leginkább a hangszigetelésen múlik. Autópályán kifejezetten csendes, mert keveset forog (ez a turbós benzinesekre is igaz), egy régebbi pörgős szívóbenzines autónál szinte biztos, hogy csendesebb. A dízel nyűgök 150-200 ezer km körül jönnek elő jó esetben, egy megbízható konstrukcióval addig nem kellene, hogy baj legyen. A fogyasztáson meg valamennyit megfogsz.
Egyébként én sem szeretem a dízelautókat, a környezetszennyezés miatt sem. De egyszerűen nem lehet normális motorral új autókat venni. A hibridek jók, de nagyon drágák, meg te sokat mész városon kívül, nem biztos, hogy neked való. A helyedben lehet, hogy én is inkább 5-6 millióért vennék egy bombabiztosan leinformálható használt autót (ismerőstől), ami nem alulmotorizált még. Még marad is pár millió. Persze a használt autó mindig lutri, pláne ilyen sok pénzt nem szeret az ember kiadni érte... (Én sem tenném valószínűleg. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
Doki16 #190335 üzenetére
Ültem már ilyenben, fullextrás hibridben. Elhiszem, hogy megbízható, meg űrtechnika, de ennyit nem adnék érte.
Nekem utasként le kell hajtani a fejem, hogy kilássak az ablakon (a függőleges tér az Alteához képest kicsi, meg úgy az egész autó szűkösebbnek érződik belül). Az a csomagtartó se 500 liter. (ADAC 415 litert ír, de nem tudom, hogy milyen hibrid-verzió, illetve hogy az számít-e.)
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur #190314 üzenetére
Régebbi Peugeot-knál ez a gyári megoldás, azt tudom.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Bull Boss #190309 üzenetére
Ne már, hogy nem mered használni a jó autód... :( Szerintem inkább köss rá biztosításokat, még annak is több értelme van, mint 600 + X ezer forintot kiadni egy nemszeretem autóra + fenntartani. (Az elég sok szervizköltséget lefed még prémium autó esetén is.)
De meg tudom érteni persze, én is félteném, bár én főleg a lopástól. Ha nem tudnék ezen felülemelkedni, akkor lehet, hogy eladnám, és az árából vennék valami játszós autót, amit szeretek, de nem féltek. (Vagy kettőt.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #190222 üzenetére
Itt a topicban mindenki szereti a Mondeo mk4 2.0 tdci - t megbízhatóság és fenntartási költség szempontjából.
De munkába járós autónak kicsit nagy szerintem.
Dízelből a közvélekedésnek megfelelően a franciák a legjobbak szerintem (a fenti Fordban is PSA dízel van). És már megbízhatóság szempontjából is jók az újabb francia kocsik. De Németországban inkább Fordot keresnék. :)
Turbós benzinesből esetleg valami Opelt. (A VW jobb, de drága a fenntartása.)
Hibridből meg nyilván valami Toyota technikát.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Luck Dragon #190212 üzenetére
Tesóm van benn valami csoportban (ő is gondolkodott az i40-en), és azt mondta, hogy "de jó, hogy nem i40-et vettem". Nem annyira problémamentesek, mint amennyire várná az ember, de a részleteket elfelejtettem. Meg én csak európai dízelmotort mernék venni.
Az Avensis sokkal jobb választás, csak hát eszméletlenül ronda.
-
ngaba
aktív tag
válasz
SECTORnooB #189294 üzenetére
Csak faceliftest 307-et nézz. Elvileg a szívóbenzinesek megbízhatók. Az 1.6-nak néztem jobban utána, az biztos, de szerintem a többi is.
-
ngaba
aktív tag
válasz
gaborbol #188446 üzenetére
A gyártó szemszögéből van benne logika. Egy fokkal kevésbé lennének egyediek az autók (hiszen mindegyikben benne lennének ezek az extrák), így talán kevesebbet kellene várni új autóra (logisztikai szempontból is egyszerűbb lehet a sakkozás a különböző variánsokkal). Gondolom bizonyos szempontból a gyártás is egyszerűbb.
Más szemszögből viszont pazarlás. [Letiltott eszközök az autóban...]
A garancia után viszont mindenki meghackelné a rendszert (Magyarországon mindenképp).
-
ngaba
aktív tag
Na, ma is néztem egy C-maxot, és a tegnaphoz képest teljesen más lett a hozzáállásom (következetesség, ugye...):
Első generációs (2008-as), 1.6 benzin okoskerekes (116 LE), Ghia felszereltség (ülésfűtés, tolatóradar stb.). Nincs hirdetve sehol, (tegnap elmentem mellette a párhuzamos sávban, és felhívtam a kiragasztott telefonszámot), így linket nem tudok adni. A tulaj megbízhatónak néz ki, az autó magyar (de nem 1. tulajos), szervizkönyves, számlák eltéve, 157e km, a beltér a 2011-es Alteámhoz viszonyítva is megkímélt, meg amit laikus szemmel látok rajta. Az árban szerintem meg tudnánk egyezni, megnézethetem szerelővel is. Vezérléscsere 140-nél, márkaszervizben (gondolom le tudom ellenőriztetni).
A negatívumok:
- Gázos is (nem gyárilag beleszerelt).
- Hidegindításnál a kipufogószelep (vagy mi) kb. 1 percig zörög. Azt mondta, hogy ez típushiba, és hogy a szerelők azt mondják rá, hogy emiatt nem érdemes megbontani.
- A gáztartály miatt nincs pótkerék, és 4-5 cm-t elvesz a csomagtartó magasságából
- Az első rendszámtábla kicsit horpadt, azt mondta, hogy egy kutya volt vele elütve, és talán a lökhárító volt cserélve, szóval azt a részt jobban meg kell nézni. (Meg parkolásos karc is van pár, de az annyira nem érdekel.)
- Ez nem az elpusztíthatatlan 100 LE-s motor, de összességében erről is inkább jobbakat olvastam.
- Nincs hangszigetelő burkolat a motorháztetőn, de azt vennék rá.Vélemény? A benyomásaim alapján tetszik (az eladó is, és az autó is).
-
ngaba
aktív tag
válasz
ngaba #188378 üzenetére
Viszont látva, h milyen autókat lehet kapni 1.5 millióért, visszajutottam oda, h lehet, h a FL 1.6 CRTDI Alteámat kellene kikalapálni. Minőségérzetre, ergonomiára nem fogok ilyen autót kapni ennyiért (nem tudom, mit ettem annyira a C-maxon anno), és ugyanúgy bizonytalan lesz, mint a mostani autóm.
Van egy új jelenség az Alteánál: A hétvégén voltunk a Mátrában, és kétszer sípolással bejelzett az olajnyomás jelző. Megálltam, megnéztem, az olajszint rendben van. Telefonálás. Fórumok alapján német autóknál ez nem annyira ritka jelenség. Hogy mi van?! Mindenesetre utána nem jött elő Szegedig. Hétfőn viszem azért szerelőhöz (a kuplungot egyelőre még halogatom - kiderült, hogy 15 ezer km-rel ezelőtt volt cserélve), kíváncsi vagyok, mit mond...
-
-
ngaba
aktív tag
Ma néztem egy használt autót... ... ... Az ülésrögzítő csavar hogy a fenébe lehet rozsdás? Beázott?
-
ngaba
aktív tag
válasz
Doki16 #188319 üzenetére
Soknak sok a 180k km mint szám, mert a magyarok már félnek tőle mint az ördögtől, de legalább valós.
Lehet, hogy nem a legfontosabb paraméter a futott km, de nem véletlenül 180k futás körül cserélik le jellemzően a flottás autókat... Az alkatrészek is bizonyos futásig vannak méretezve (ez persze nem egzakt), utána jön az "ez elromlik, az elromlik". Mindenesetre én biztos nem vennék sokat futott "drága" 2-3 éves autót.
Egyébként flottás autót se. Nincs gazdája, úgy is bánnak vele, és a szükséges minimumot költik rá (olajcsere 30 ezrenként stb.).
Egy befürdött vétel után én az "állapotot veszünk" helyett inkább azt mondanám, hogy "tulajdonost veszünk".
-
ngaba
aktív tag
válasz
aero. #187980 üzenetére
Seat Altea XL, 1.6 TDI.
A kijelzett szám az aktuális fokozatot mutatta (nem volt mellette nyíl).
2000-2100 körüli fordulatnál volt ez, többször reprodukálhatóan, ha ráléptem. Nagyon hirtelen felugrik 5-600-at a fordulat, majd visszaesik a normál tartományra. És szerintem ez máshogy nem lehet, csak ha valami gond van a kuplung környékén. -
ngaba
aktív tag
Autópályán 5-ösben ha viszonylag alacsony fordulaton odalépek, akkor kb. 500-at hirtelen felugrik a fordulat, majd vissza. Nehéz másra gondolni, mint hogy csúszik a kuplung (manuális a váltó). 230 ezret futott dízelautóról van szó. Ez kuplungcsere lesz kettőstömegűvel, vagy talán lehet rajta állítani valamit? Nem szerelői szakvéleményt kérek, inkább tapasztalatot. :)
Ami viszont érdekes, hogy amikor felugrik a fordulat, akkor azt írja ki a műszerfalon, hogy 4-esben van a váltó (pedig nem). Ezek szerint valahogy fordulatszámból és a sebességből számolja ki a kiírt fokozatot. Eddig azt hittem, hogy valahogy objektíven érzékeli, hogy hányasban van a váltó.
-
ngaba
aktív tag
Kombi J / K Astrához vagy Insigniához melyik motorok ajánlottak, amikkel nem lesz alulmotorizált? (A nehéz J Astrához így a szívóbenzinek kiesnek szerintem.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #187692 üzenetére
Köszönöm. Továbbítottam. :) Nekem tetszik.
Bármilyen más "titkos tippet" szívesen fogadunk bárkitől.
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Tesóm keres autót. A keret 3 millió (vételárra), picit lehet több, de inkább az lenne a jó, ha a 2.5 millióhoz lenne közelebb. Én is most kezdek nézelődni kíváncsiságból, de minden tippet megköszönök az alábbiakhoz:
Tágas kombi utazóautó kellene, Avensist váltana. Néha azért budapesti munkábajárásra is lenne használva. Lehet alsóközép is, ha elég nagy. Ne legyen alulmotorizált, pályán ne forogjon sokat. Benzines a preferált, nagy szívó, minimum 1.8-as. De ha kiforrott, bizonyított, akkor lehet turbós is. És ha jó vétel (dízelpara miatt), akkor szerintem a dízelre is rá lehet beszélni, de nem könnyen. Olyan típus nem érdekes, hogy csak a kínálat alja fér bele, jó állapotút szeretne venni, minél ismertebb előélettel. Ne legyen full fapad (nem kell bőrülés, de ne a legolcsóbb kivitel legyen). A japán autókat szereti, de nem ragaszkodik hozzá, gondolkodott Octavián, de még Pug508-on is. Azt tudom, hogy hangsúlyosan figyelembe szokta venni, hogy milyen drágán szervizelhető a típus.
Előre is köszönöm.
-
ngaba
aktív tag
válasz
parandroid #187613 üzenetére
Én 15 ezrenként cserélem az olajat, a Pug306-omban még gyakrabban, 10-12 ezrenként cseréltem. A Pözsinél kevesebbe került az olajcsere, mint egy tankolás. Az autózás drága dolog, nem értem, miért pont ezen kellene spórolni. Szűrőkből is mindig minőségit rakatok bele. Annyi, hogy olajból nem a legprémiumabbat, hanem valami közepeset veszek, ilyen csereintervallumnál szerintem bőven jó az is.
-
ngaba
aktív tag
Aztán a legtöbb mégis azon múlik, hogy hogyan van karbantartva és használva az autó... Apukám szaki beállítottságú, aki mindig törődött az autóval, emellett nyugodt vidéki vezető, és valahogy se a para Dacia 1310 TX-szel, se a "megbízhatatlan olasz, sokat fogyasztó" Fiat Bravaval nem volt különösebb problémája, és minden kocsi keveset fogyaszt nála...
-
ngaba
aktív tag
válasz
_adaml21_ #187485 üzenetére
"állítom a pánik 70%-a a totalcaros cikkeknek, meg az általános véleményeknek köszönhető"
Amikor még azon gondolkodtam, hogy 1. gen. Peugeot 308-at veszek, nem turbós 1.6 Prince motorral, felhívtam a franciaautó szerelőmet, hogy mit gondol erről: Csak annyit mondott, hogy felejtsem el. Pedig ő gondolom nem a Totalcaron olvasta. De az is igaz, hogy például nepiteleten ez a Prince-para nincs jelen (vagy nekem nem tűnt fel). Fene tudja...
-
ngaba
aktív tag
Én pont úgy jártam, ahogy írod a második bekezdésben. Csak én családon belül vásároltam, exkereskedő sógor 9 éves (valóban) saját dízel autóját. Azóta kiderült, hogy 220-ról volt 130-ra visszatekerve, flottás volt az 1. tulajnál (taxi is sanszos, de ezt nem tudtam biztosra kideríteni), és 500 ezret már ráköltöltöttem pár hónap alatt, de még lenne rajta javítanivaló. Ezek után egy ismeretlen murvás kereskedőtől nem mernék venni semmit.
Persze én voltam a hülye, családon belül nem akartam szerelővel átnézetni előtte stb. Vagy megbízom valakiben, vagy nem. És megbíztam... De mondjuk amikor a szerelőm először látta a kocsit (akkor még csak lengéscsillapító csere volt), azt mondta, hogy jó vétel volt. Azóta az ellenkezőjét mondja. Szóval lehet, h mindegy.
-
ngaba
aktív tag
Nekem mint átlag magyar usernek a következők a félelmeim (általánosságban, nem a konkrét esetben):
- Ha 200e-rel hirdetik, akkor sanszos, 300e van benne.
- A piacnál csak akkor érdemes okosabbnak lenni, ha utána nem akarod eladni az autót. Akkor is, ha történetesen igazad van. -
ngaba
aktív tag
De olyan autót meg nem veszünk...
Én közeli rokonról vettem autót, aki autóbehozatallal is foglaalkozott. Aztán úgy néz ki, hogy spanyol taxi volt 5 évig.
Mindenesetre a szerelőm kiszedte a computerből, hogy tekerve volt, plusz van a középkonzol felett 3 csavarhely (taxióra?), illetve a középkonzol előtti mütyűrtartóba is volt fúrva valami (cb rádió?). Egy 500 ezret már rá kellett költeni. Szép sztori.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
Külföldi autó előéletét hol lehet lekérdezni? Az sem baj, ha fizetős. Seat, és elvileg Spanyolországban lett forgalomba helyezve, de szerintem Németországban is járt.
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter #184274 üzenetére
2011-es Seat Altea XL, CAYA motorkód.
-
ngaba
aktív tag
válasz
LuckyL #184262 üzenetére
Hm, és a linkelt pdf-ben van egy ilyen mondat is, szóval erről ennyit (bár azt sem mondta, hogy az európai szabvány jó
):
"A magyar gázolajszabvány előírásai azonosak az európai szabvány követelményeivel."Na mindegy, ezen el lehet vitatkozni sokat.
Én most úgy érzem, hogy az a 100 ezer km-enként 2-300e forint nem is olyan sok, pláne hogy dízel motorjavításnál repkednek a százezrek. Az autózás drága dolog. Csak így a dízel kábé egyetlen előnyéből (tankolási költségek) is sikerül szép nagyot lefaragni.
Na mindegy, többet dízelt nem veszek. Pont. (Most se akartam, csak így jött ki, hogy a többé-kevésbé ismert előélet megéri ezt a kockázatot, a mindenféle kétes eredetű visszatekert hahu-s opciókhoz viszonyítva.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Bluering Libra irodai forgószék
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- GIGA AKCIÓ!!! AKTIVÁLATLAN iPad Air M2 11" WiFi + CELLULAR 512GB!!! KÉK
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest