- iPhone topik
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
=WiNTeR= #218564 üzenetére
ilyennel egyelore csak egyes hiperaktiv bicajnácik riogatnak, mert behalucionalgatnak mindent is
ezektol euro6-t is olvastam, hogy attol is mindmeghaltunk mar 2xnyugateuropaban is a "kitiltasok" jellemzoen csak egy 2-3 utcasaroknyi resze vonatkoznak, ami 0.2-0.4km2-s teruletet jelent
hogy ertsd ez mennyi: a Népliget 1.3km2
meg vhol nyugat europaban lezarnak egy utcat automentesnek, akkor mimagyarok zarjunk le kettot
de ezek ezt is mar itt is ugy kepzeldonek, hogy komplett keruleteket lezaratnanak, mert "megfulladnak"
20-25 eve a katalizator nelkuli euro sehanyas autoktol nem fulladt meg, most igen -
hobizoli
nagyúr
válasz
Gombinyó #218453 üzenetére
4 fok alatt automata klimak se szoktak menni
nekem a 147-ben automata klima van, mindig megy a klima, sosem kapcsolom ki*, de 4 fok alatt automatikusan kialszik a kontrol LED-je
5 fok-tol ujra vilagit
ez a fagyvedelem miatt van igy
az ipari vizhutok is 2 fokos vizhomersekletig mennek csak le, ott kiall a fagyvedelemre
akkoris, ha amugy fagyallo keverek van a hutorendszerben
amugy az automata klima inkabb azert jobb, mert az mindig megjaratja a hutokozeget az olajjal es keni a tomiteseket, ezzel "karbantartja" magat
ennelkul idovel kiszaradnak a tomitesek es a kialakulo mikrorepedeseken elszokik a hutogaz a rendszerbol
csak ehhez sosem szabad kikapcsolni, akkorsem ha futeni kell, mert a manualis klimanak is tipikusan az a halála, hogy szeptemberben kikapcsolja a juzer, aztan kovetkezo majusban beakarja kapcsolni meg nem megy mar, mert 2-3 hetente par percig jaratnia kellett volna kozben szeptembertol majusig is, de ezt elfelejtette... az automata meg nem felejti el ezt
aztan meg nem ertik, hogy miert kell toltogetni bele a hutogazt meg hova lesz par het alatt a toltet belole, es a juniusban feltoltetett klima az juliusban mar megint kehes
leszedetni a kompresszort es a szimmeringet meg a tomito O gyuruket kicsereltetni rendszerben + uj szárítószűrő, meg jaj hat az sokba kerul
...csak anelkul meg sosem lesz ujra "jo"
* nem is kellett sosem tolteni bele gazt a 6 ev alatt, amiota vettem -
hobizoli
nagyúr
válasz
imyourfriend #218325 üzenetére
kozben meg nem erted hogy 1950-60-70-s evekben hogy voltak az amerikai gyartok kepesek arra, hogy akar evente masik alaku bode volt, vagy minimum egy facelift, arra ujra felszerszamoztak az uzemeket, meg 8x annyi jomunkasember dolgozott a gyarakban, mint a mai robotizaltakban
es egy eves keresetbol ossze tudtak sporolni egy uj musclecar-ra is akar
The median money income of families in the United States was $9,430 in 1969, according to estimates recently released by the Bureau of the Census
How much did a '68 charger cost new? Base price was $3,014 and the upmarket R/T began at $3,480.
MNB archiv oldalan megneztem, 1969-ben 30Ft volt az USDHUF
1969 Dodge Charger R/T, szoval nem is a 318cuin-s "fapad" 5.2 V8:
The high-performance R/T featured dual exhausts with chrome tips, Red Line tires, a special handling package, and heavy-duty, manually-adjusted brakes. This Charger is powered by a 375 horsepower, 440 cubic-inch V-8 engine and features a Hurst four-speed transmission. The factory price for a Dodge Charger R/T in 1969 was nearly $3,600.
tehat ez kb 110k-ba kerult akkor
1970-s Skoda 110R:
The price for a new car was 78,000 crowns – about 40 monthly salaries of an average worker.
MNB 1967-s archiv arfolyama szerint 1.68FT volt egy csehszlovak korona... az meg ~130k -
hobizoli
nagyúr
válasz
imyourfriend #218325 üzenetére
vhogy sosem a felsovezetesen meg a mail-forwarding-managereken megy a sporolas...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Paxker315 #218318 üzenetére
masfel honapja mentunk egy 1.8-s CH-R hibriddel
CVT valtos.... mintha csuszna a kuplungja folyamatosan
de amikor EV mod-ban kigurulsz a telephelyrol, es 50-60m megtetele utan, ahogy balra kikanyarodnal a foutra a gyorsitaskor a takk hideg motor raindul es elkezd uvegen forogni, mert a EV ehhez fosgyenge onmagaban igazabol, nos ott azert neztem egy nagyot, hogy ez igy mennyire normalis -
hobizoli
nagyúr
válasz
imyourfriend #218317 üzenetére
meg lehet azt csinalni jora is....csak nem kell elfillerb4szoskodni a legkenyesebb reszeit IS
regi szovok azert birtak jol, mert mechinikailag(!) elegge tul voltak meretezve
csomo szivo motorbol kulonosebb hardveres modositas nelkul is lehetett turbosat csinalni, mert elbirta a forgattyus mechanikaja, olajszivattyu is megbirta terfogatarammal es nyomassal a turbo eteteset us
viszint amikor kidekaznak mindent, meg a legyszurobetetbol is csak egy akkora van, mint a 20-25eve egy 1.1-s 50loeros autonak volt, de most eleve sokkal tobb levegonek kell atmennie rajta, es mostanra 3x akkora lett a csereperiodus is... akkor nem kell azon elcsodalkozni, hogy a turbo szetforogja magat, hogy az elretkesedo szuro szivasi fojtasa ellen is elo akarja allittatni az eloirt toltonyomast az ECU es ezert 20-30 vagy akar 50%-l magasabb rpm-n kell forognia a turbonak, mint normalisan, ami az o eletciklusat drasztikusan csokkenti
aztan meg jon az "aaa ez szar, mert a turboja szetment"...vagy lehet esetleg neeeha karban is kene tartani
turbos auto: 8-10k km-kent legszurocsere, foleg ha vmi kisebb meretu db
tubos autonal eleve 10-12k a max olajcsere is, akarmit is ir a gepkonyv, ha inkabb autopalyan jar, akkor 15k
meg lehet nezni azoknal az autoknal is ahol ilyen 30k km-s is be volt almodva, 150-200k km korul mindig jottek a gondok, olajteknoben addigra mm-s olajsarlerakodas is eloferdult, szivokosar szuroje is felig eldugulva, amitol nem lesz fordulaton megfelelo tomegaram es nyomas se
a Renault dCi-knel is, ahogy lefeleztek a gyari csereperiodust megszuntek a fotengely + hajtokar csapagysor hibak
...nahaaaat
Opel is eloszor behalucinalt a 1.3CDTI-kre 50k(!!) km-s periodust, amikor a Fiat csak 30k-t
kesobb a Fiat levitte ezt is 20k-ra, az Opel meg kb akkor 30k-ra..grat
van benne ~3.3liter olaj...szerinted az ennyi futas alatt mennyiszer porog korbe a rendszeren? -
hobizoli
nagyúr
válasz
footy #218312 üzenetére
ja meg a turbotol ki van hegyezve a motor es hataron megy
a szivo az meg biiiirgyja es orokelet+3 nap
uhm, akkor báááástya, pl egy Civic VTI-be eroltess bele meg +10loerot....hajra
ennek a duplaja jon a turbosnal egy sima sw remap-l is ugy, hogy meg ki se nyitottad erte a geptetot se, OBD-n megvan mutatvany ~2 perc alatt
szoval kb amire a meki parkoloban betolod az arcodba a bigmekket, meg is van okositva a vezergep -
hobizoli
nagyúr
válasz
Tothgera30 #218302 üzenetére
pedig az atlag inkabb ez
szamold ki hogy csak igy jarva is, mennyiert tankolsz egy honapban
siman 70-80k manapsag csak az ha 1000-1200km-t mesz
az egy evben 12-15k kmpersze, lehet jonni itt a 1000+ km-s elmeleti hatotavokkal egy tankkal, de az autopalyan es konstans 120-130-s sebesseggel lesz csak annyi
varosban meg kornyeken jarva ahol fek-gaz, piros lampa, zebra, korforgalom, jobbkezes... azaz normal napi hasznalatban egybol 6-700km-re redukalodik
ugy meg havi 1000-1200km-re 2x tankolsz legalabb, ami boven 30k+ manapsag per alkalomcegautokat nem kene belekeverni ebbe, az hiaba megy sokkal tobb km-t is, nem az tankolja, aki jar vele
meg a nemet sem arra keres, hogy uzemanyagkent a benzinkuton felejtsenemeteknel aktualis benzinar 1,85EUR/liter, dizel 1,80....
nem nagy diffi, csak a dizel ~2 literrel kevesebbet eszik ugyanannyi ccm-bol meg akkora ménest etetve...azaz 30%-l tobbe kerul a benzinessel egy km
havi 1500km futasnal az ~250EUR uzemanyagkoltseg a benzinessel, es ~190 a dizellel
az egy evben ~700EUR diffi
de ha ennel tobbet megy, akkor megjobban nyilik az ollo
szoval ha 2 evente turbot kene cserelni a dizelen, akkor annyi ido alatt kitermeli annak az arat is, mikozben meg ugyanoda elvitt
de nagyon nem 2 evente kell azt, sokkal inakbb a 12-15 eves autoknal
10 ev alatt 7000-7500EUR, ami az uj auto aranak az 1/4-e, ami a zsebben marad, es kozben meg mindig csak 180k km-t futottDMF meg regota van a benzinesekben is mar
~20 eve is volt egy csomo olyan benzines, amiben a kuplungnal mar kettostomegu lendkerek figyelt -
hobizoli
nagyúr
válasz
Ben42 #218171 üzenetére
en inkabb ezt vennem, ha japcsi, mert gyereket is konnyebb betenni, mert feljebb van a bode teteje, nem kell annyira melyre lehajolni
ha sima Corollat nezel inkabb, akkor a 1.33-s motort keruld el messzire lehetoleg, vagy igazoltan mar garancialisan motorcseres volt korabban
volt egy vhogy 2006-8 korul egy intervallum, amikor ott vmi nem ugy sikerult...
a Fiesta-nak a Fusion valtozaza is csaladosabb technika, vagy egy C-Max is -
hobizoli
nagyúr
válasz
dellfanboy #218174 üzenetére
ha egy 12 eves autoban annyi km lenne, akkor annak nagyobb a hirerteke, mint egy agyonsztarolt 40 eves 124-s mergaban az 1millio
-
hobizoli
nagyúr
válasz
szőröscica #217914 üzenetére
150lojjos 1.9 16v JTD + 6-s valto
Manky megirna pikk-pakk -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #217746 üzenetére
azert a szervo javitasa messze nem annyi ammo, mint egy CP4-s CR pumpa felujittatasa...
....foleg nem akkor, amikor mar telefosta spénnel az egesz uzemanyagrendszert is -
hobizoli
nagyúr
válasz
Bondix #217694 üzenetére
szerintem add el mindkettot es vegyel egy sima 1.3-s "vasaló" Swift-t
vagy ha tenyleg sokat jarsz, akkor egy kis ccm-s CR dizelt, vagy LPG-s autot
300-310ft korul van az LPG, azert az nem keves diffi a benzinhez/gazolajhoz kepest
600-650Ft-s uzemanyagaraknal konnyen tobb tizezer lehet a diffi havonta LPG-hez kepest a dizeluzem is, evente fel millio is lehet csak az uzemanyag diffi, amivel ket ev alatt kitermeli az vetelarat az auto nullara...utana meg vegig elonyben vagy
800k-ert van LPG-s Swift is a hahu-n, de a LPG-s szerez at kell nezetni
...ez lehet akarmi
a tartaly tiz evente nyomas probas, muszaki vizsga elott 30 naptari napon belul kell egy szivargasteszt igazolas, ami 8-9k
meg akkor celszeru a gazreduktor szurojet is csereltetni egyuttal, ha ismeretlen idopontban volt legutobb cserelve, kulonben ha maskor van a szuro csere, akkor az utan is ujra kell teszteltetni -
hobizoli
nagyúr
válasz
imyourfriend #217648 üzenetére
es nem konyokolt ki kozben?
3liter sor6 rajongok szerint ezek 130-nal 6000-t forognak -
hobizoli
nagyúr
válasz
bbubby00 #217642 üzenetére
volt 1x egy fekete autom, de aaaa....ha lehet valasztani akkor az a szin inkabb nem
fa alatt all az utcan, a farol racsopogott a gyanta, abba beleragadt a por...
3-4 nap utan ugy nezett ki az auto, mintha honapok ota nem ment volna sehova, foleg majus-juniusban, amikor a nyárfa elkezd szöszölni
ugyanott all a VR651 szinkodos "metál porszinű" 147, azzal nincs ilyen gond
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #217341 üzenetére
nem ertem mit kell ennyit varialni
az 1.6 is mehetne a 2.0 injektorokkal, max ott aranyosan annyival rovdiebb ideig van nyitva -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #217161 üzenetére
de kajakra nem ertem amugy hogy az iylen nyomatekszegenyebb motorizaltsagu autoknal ez a 6-s valtos dolog miert ne terjedt el annyira
1.4-s Stilo-bol nem is lattam 5-s valtost meg, pedig alapbol az volt es a 6-s valto opcionalis extra volt 100k-ert
gyartonak tuti messze nincs ez ennyibe, ha egyebkent sem most fejleszti ki mar es korabban mar gyartotta
az 1.4-s motor a Stilo-ban az a 1368ccm-s FIRE motor volt, annal meg mar a 176-s mk1 Punto-nal is volt 6-s valtos megoldas a 8v FIRE motornal:
sokkal egyszerubb ezzel javitani a kerekre eso nyomatekot, hogy kicsit rovdiebb minden fokozata
vmivel lelkesebben forog le, ami akkor is jol jon, ha klimazol es/vagy 3-4 emberke utazik benne
5-10% nyerhetsz vele fokozaton belul a rovidebb diffi miatt, olyan hatasa van, mintha 1.2-s helyett 1.4-s motor lenne az autoban, de a 6.-l megis kevesebbet forog a motor ugyanannal a sebessegnel
benzinmotornal meg a ccm-t mindig etetni kell...nincs mese
AR 147 1.9 8v vs 1.9 16v-nel is a 6-s valto rovidebb diffis a 16v-n, de van egy +6.-a
...es igazabol SEMMI mas extra diffi nincs a ket valto kozott
leveszed az 5-s valtot es felrakod a 6-st helyette, mert a DMF, kuplung, feltengelyek valtokulissza... minden egyezik
az 5-s valto abban egy olyan 6-s valto, amibol hianyzik a 6. -
hobizoli
nagyúr
akkor mi a baj?
a tulhype-lt aron eladod es megveszed a masik tulhype-ltat
kepzeld azt el akinek nem ilyen hypecar-ja van, annak sokkal rosszabb ez a szitu
mondjuk a 2004 koruli szerias Jazz-t sosem ertettem, hogy a 1.2 es a 1.4 kozott mi volt az a nagy fuha diffi, mert mas piacokon volt belole víítakk-s 1.5 is ~110 loval
1.2 volt 78lo 110Nm, 1.4 83lo 119Nm
wow
éééérezhető diffi -
hobizoli
nagyúr
válasz
Paxker315 #217114 üzenetére
a tomites idovel megkonyulhat, akarmit csinalsz vele
isminek van egy Mito-ja, o aszondja 100 felett hangosabb mar, mint a Grande Punto, ami igazabol ugyanaz a platform, csak a Mito az coupe szeruen keret nelkuli, a GP az meg rendesen keretes ablakos
ezeknel a Coupe ajtoknal az is szokott meg lenni hibaforras ebben, hogy keret nelkulisege miatt ajtonyitaskor lehuzzak az ablakot 1-2cm-re, es ezt ujra kellhet kalibralni, kulonben nem zar fel koppig es a esoviz ugyan nem megy be allohelyben, tehat ugy tunik, hogy tomitit, de 100 felett a menetszel belekapva "elhuzza" es futyul
a 937-s Alfa GT (ami a 147 Coupe) is ismert ez a hiba
ott az ablakemelo gombot lenyomva kell tartani alsohelyzetben 10 sec-g, aztan fel koppig ugyanigy, akkor ujrakalibralja magat, hogy hova kell zarnia
nem kell hozza meg OBD kabel sem
ha nem huzza le az ablakot ajtonyitaskor, akkor baszkuralja a tomitest
pont azert huzzak le a Coupe-k az ablakot, hogy ne buzeralja oldaliranyban
ha mar elbaszkuralta, akkor ezen az sem segit, csak a tomites csereje -
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #217105 üzenetére
a kabrio autoknak sokkal vastagabbra van megcsinalva az alja is meg tobb egyeb merevites is kerul bele, azert is jellemzoen nehezebbek, tobb extra anyagot hasznalnak el erre, mint a normal auto teteje+szelvedok tomege egyutt
a normal autoknal ezt a nyekles-nyaklast a fem teto mereviti ki, egyfajta ives hidkent osszekotve az auto elejet es a hatuljat, ahol az oszlopok = a pillerek
ha levagod a normal auto tetejet, imbolyog az auto -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #217040 üzenetére
vmi tunnnnnerrebb veztengely csak kene mar bele, hogy ~5k-nal maxoljon
PD-knel is 272 meg 280 fokos tengelyeekt szoktak hasznalni, de ennel meg nemtom mennyi ez a gyari...
az öcccázat csak meg kéne már ugrani vhogy
aztan persze totál pókerarccal eltolni a Bélához a TC erőmérőbe, hogy irattam rá egy csatacsippet, azóta benyikkan 3.-ban is -
hobizoli
nagyúr
tudom, de az a gazolaj vhonnan odakerult
meg a CR elem is ki tud verodni es akkor az is szetveri a hengerfejben a tuzkarikat meg a feszket, CDI Merciknel is szokas ez
egyebkent vmikor csak a resolajcso van elkonyulva es attol lesz olyan ott
hogyha egyebkent beinditva nincs feltunoen csattogos hangja, akkor siman lehet csak az is a hiba -
hobizoli
nagyúr
regebben a PD-knel is rendszeres tipusbetegseg volt, hogy kiverodik a PD fészke
meg lehet csinalni nyilvan, csak egy komplett hengerfejfelujitasi buli 300k+, amit sokan nem annyira feltetlenul szeretnenek kikohhinteni
altalaban addigra a veztengelyen is voltak kopasnyomok meg vmikor a hidrotoke is kezd nyugos lenni... -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #216566 üzenetére
szerinted a kulfoldrol behozott autokat hogyan viszik oda?
egy kozeli garazsban allt az auto km ~1km-re, hajnali 6-kor odamentem vele a eredetvizsgas helyre, 8-ra visszamentem amikor nyitottak, 8:20-kor meg mentem vissza
rendszam nuku, hiszen azt ez utan kapott csak
muszaki mar volt rajta 2 honapja akkor (svajci auto)
nem hivatalosan mondtak ezt a erdetviszgas helyen, hogy a keruleti rendoroknel 6-kor van muszakvaltas, ugyanhogy akkor tuti nem fogok talalkozni rendorautoval seholmeg rajtam kivul ott allt naluk meg 4 masik auto igy
hazafele mar neccesebb volt, de nyilvan nem a fouton mentem vissza sem -
hobizoli
nagyúr
válasz
FrankMonzano #216554 üzenetére
a vasalo Swift az siman jo lehet ennyiert
-
hobizoli
nagyúr
válasz
BigBlackDog #216555 üzenetére
1.4-s nyugos volt a trafokra eleinte, de az mostanra mindenki IS reg kicserelte mar vagy az 1.6-sera, vagy a javitott verziosra
-
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #216525 üzenetére
tipikusan arra van kitalalva, hogy a kornyeken furikazni, bevasarlas, suli- ovijarat, melohely stb
erre tokeletes
30Ft/km aron teriti a munkaltato a bejarast, akkor meg pozitivba is kijohet vele a juzer, mert kevesebb penzbe kerulo kWh-nyi aramot tolt bele, mint ambe az osszes mindenfele utja kerul vele
de: nem ez a teruleti kepvilesok autoja
csak madjarisztanban mindig vmi extrem elvont ellenpeldakkal kell elni ezek ellen
tipikusan a BEV furgonok ellen is jott a szokasos fos-tsunami, hogy baze, ezzel hogyan jarnank ki nemetorszagba a komuvesbrigaddal?
mintha lokalis aruteritesre ne lehetne hasznalni
meg Tesla kamionjainal rogton elokerult mindig az osszes Dublin-Sydney utvonalon jaro kamionos, hogy ez mekkora szar, mert o 10-12 orat vezet, es nem kell megallnia tankolni kozben -
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #216519 üzenetére
egy e-Golf-l jar egy muki a ceghez hetente 1x tolti, hetvegi nagybevasarlaskor is azt hasznaljak
~12-13km-re lakik
ez pont erre van kitalalva, nem a horvatorszagi nyaralasra kell ezzel eljarni, aztan azon nyehegni, hogy nem jo, mert nem lehet tolteni
a helyen kell kezelni
a AWD-s Lamborghini Aventador sem jo szantani meg offroad-zni, hiaba osszkerekes az is -
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #216489 üzenetére
LPG-s autonal az aktualis muszaki vizsga elott kell egy gazbiztonsagi szemle, ami 8k, meg kb 5perc alatt keszen van
egy gazdetektorral korbeszagoltatjak a tartalyt, a reduktort meg az alapjaraton jaro motornal az injektoroknal nincs-e szivargas, es ennyi
az a kiallitasa napjatol 30 naptari napig ervenyes, azon belul kell a muszakinak megtörpénnie
egyebkent nagyon nincs mas dolgod vele
2-3 evente vagy 30k km-kent ajanlott egy gazszuro csere
meg 10(?) evente nyomasprobaztatni kell a tartalyt
CNG nem nemtom ettol mennyire ter(het) el, de LPG-snel ennyi az extra dolog
az LPG 306 fabatka, a 95-s meg 600
OK, hogy tobbet zabbant belole literben, de azert nem dupla annyit -
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #216411 üzenetére
ez olyan mint a 156/147 2.0 Selespeed sztorija is
annak van egy kulon hidraulika olajtartalya, amiben kb soha senki nem cserelt olajat, ugyhogy 15 evesen is meg a gyari feltoltessel ment, amelyik addig se tojt be
aztan az az elsavasodott/eloxidalodott/elkoszolodott olaj megzabalta a tomiteseket az actuator szelepekben, meg azert egy evtized alatt el tudnak kopni egyebkent is, es ossze-vissza valtva/nem_valtva "mukodott"...
meg azert annyi idos korara egy actuator tomitescsere bele kellett volna mar ferjen pl kuplungcsere alkalmaval, amikor egybekent is lent van a valto (van is hozza egy felujitokeszlet egyebkent, ha tudod mik kellenek hozza konkretan, akkor fruttiert meg lehet venni egy hidraulikas boltban is), mert igazabol ez egy tok normal manualis valto, aminek a tetejen van ez a SS "robot"rangatva valtasra is az volt a megoldas, hogy 8-10k km-kent a gyari Examiner-l kalibraltatani kellett volna a kuplungot a fogaspont miatt, 1 perc alatt magatol megcsinalja, csak el kell inditani...de ezt a MultiECUscan is tudja
errol meg sok szerelo sem tudott, hanem az volt a duma egy vallranditas mellett, hogy ezek ilyenek...pedig nem
3-4 evente ledobtak volna azt a par liter olajat a SS modulbol es valtobol is, meg kalibralnak rajta egyet evente, akkor mi tortent volna? GTK?
utana meg ment a: szar ez a fos
jaaa, hat karban kellett volna tartani.... -
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #216411 üzenetére
Kia/Hyundai-nal a 1.6turbo motor is nyugos, szereti torni a gyurugatnal a dugattyut, vagy elfujja a szurolang a dugot
tipikus szegenykeverekes uzem jele
mondjuk pont erre lenne a koppszenzor...
amikor elfujja a dugot az meg injektorhiba
az ha ugy doglik be, hogy semmit nem fecskendez be, az meg a jobbik eset
ha nem a megfelelo mennyiseget, az a baj, mert a lean keverek az oxigendus kornyzetben kontrollalatlanul begyullad, es az 1300+ fokos szúróláng "elfujja" a dugattyut
de ezt akar ugy is, hogy a furat falara felfröccsen az aluminium, kb igy:
igen, az ott a gyűrű
(ez nem a Hyundai motor, de a lenyeg ezen is latszik) -
hobizoli
nagyúr
persze, mert az ilyen 200k-s olajcsereket senki nem akar kifizetni...
ahogy egy DMF cseret se nagyon szeretnek manualis valtoknal, de ott azert, mert a "uj" DMF vmikor tizenparezer km mulva ugy kottyan, mint a gyari szerelesu 3-400k km utanpedig 200k manapsag igazabol frutti....akinek nem az, annak nem kellene DSG/automata autot vennie sem
ez ennyibe kerulmeg egy 15-20 eves autora siman ra lehet tapsolni ennyit barmikor vmi masra
pl muszaki vizsga miatt kell vegyel 4 lengescsillapitot + toronycsapagy / toronyszilentek, +szereles es mar ott is vagy kb
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #216341 üzenetére
nem kell attol beszarni
C630-s valto 300Nm-re van tervezve elvileg, a dizelesek elegge megkuldik 500+ -ra is
mondjuk a Manky-nal 720Nm-nel mar volt, hogy lefogazta a 4.-t...
a PuntoGT-ben meg a C514-s van asszem es gyarilag 204Nm volt
azt felokositgattuk 360-400Nm korulre...meg 1.6-s motorral vki fole is
akkor derult ki nekunk, hogy 215mm-s kuplungtarcsa kevlar vagy szinter az mar tok mind1 a szeterositett agyig tunnerolt szoritoeros kuplungszerkezettel is 430-440Nm-t tud max atvinni
felette megcsuszik, a motor tudott volna tobbet is,
de a valto akkor sem potyogott meg fogazodott le
mondjuk azt a szinkrongyuru nem kifejezetten szerette, amikor 8000-8300-nal izombol be volt rakva fokozatba, ha "akadt"... akkor az eleg hamar kettetort par ilyen muvelet utan -
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #216232 üzenetére
ja aztan a Renault dci-knel is nagyon ment ez a 30k km-s mernoki csucsokossag, aztan sorban fotengelycsapagyasak lettek a motorok 120-150k km korul, meg hullottak roluk a turbok
aztan stikaban levittek utolag 15k km-re a periodust, es jeeee, elmult ez a jelenseg
meg addigra sokan megtanultak masok vagy a sajat karukon, hogy a 30k km, az erosen felejtos
nem kell minden bullshit-t bevenni, mert a mernok aszondta, az elet eleg sokszor megcafolta azt, es eleg penzbe kerulos javitasok aran
nekem is volt olyan ismeros, hogy meg vettek az autot 2 honap mulva csapagyas volt a motor
levettek az aljat, es a 4-5mm vastagon allt benne az olajsar, mert okosan "betartottak" ezt a mernoki gyari eloirast
amikor bontoban vettek bele egy masik motort egy torott autobol, azzal kezdtek, hogy alja le, annak szep tiszta volt, OK ez kell, az be, evekig elment az auto, de 10k km-nel cseres volt az olaj
eleinte az Opel 1.3CDTI-kre is 50k(!) km volt az eloiras a ~3 liter olajra, a Fiat-nal ugyanez a motor 1.3JTD-kent 30k km volt ugyanakkor
aztan az Opel is levitte 30k km-re a sorozatos meghibasodasok miatt, a Fiat meg mar 20k-ra
aztan az Opel tulajok is inkabb 20k vagy 15k-re modositottak ezt, es ugy "jo"
amikor a PSA is tolta a nagy dumakat, hogy 2 millio km-t teszteltek az autokat, az tok jol hangzik, csak az 50db tesztautonal egyenkent csak 40k km-t jelent
annyit egy kicsit porgosebb juzer max 2 ev alatt beleveret egyebkent is -
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #216222 üzenetére
igen, aztan megnezed ugyanazt az EU gyartot az USA-ban mennyi ir olajcsere periodusra meg itt mennyit tokugyanarra modellre, akkor rajossz...
....csak ott van mukodo fogyasztovedelem
How Many Miles Between Oil Changes? -
hobizoli
nagyúr
válasz
tibbike01 #216218 üzenetére
ebbol az egysegsugaru szerinted mit fogott fel?
60k-nal kell cserelni, elobb nem
olajnal is ha 30k km van megadva, akkor annyi
olyan ez is, mint a LongLife motorolaj temaja volt, amit boldog-boldogtalan belrakatott az autoba 1,5-2x annyit fizetve erte, aztan nem messze ugy hasznaltak, ahogy azt kene, hanem ugyanugy jart rovid tavokat meg 3000rpm felett autopalyan, ahogy elotte is
pedig annal is meg az is jobb lett volna, ha fele idoben lecsereli 2x normal olajra, mert az frissebb lesz
utana meg nem ertik mitol kezdi enni az olajat a motor, pedig ok rendeszeresen csereltek (=30k) és a lónglájf-ra, aztan kopott a olajlehuzogyuru
2x lecserelte volna addig egy normal olajra 10-15k-kent, azzal jobban jar -
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #216212 üzenetére
DSG-nel az a 60k km is olyan, hogy legkesobb akkor...
de ha jot akarsz magadnak, akkor azt nem varod meg -
hobizoli
nagyúr
válasz
rhunseeker #216168 üzenetére
a Mito-nal a keretnelkuli ablak miatt joval magasabb a szelzaj 80-100km/h-tol
inkabb Grande Punto-t nezz vagy ezzel a motorral, igazabol ugyanaz a platform az is
abbol az Abarth SS-t, ami 180lovas es az Multiair nelkuli
a sima TJET-kkel nem szokott nyug lenni, birjak a kikepzest okositva is
gyarilag letezik az "500 Abarth SS Asetto Corse" kivitelben 200 loeros motor is
[link] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Motion_Blur #216079 üzenetére
Swift
-
hobizoli
nagyúr
válasz
f4lcon #216022 üzenetére
baromsag
nekem a 147-ben 5+ ev alatt nem volt ugyanaz a futomu alkatresz cserelve, ami mar egyszer ki volt, pedig 17"-s felnin gurul es 60mm-t ultetve is van a gyarinal joval kemenyebb gatlokkal es rugokkal (mar igy vettem, es bele is van iratva a forgalmiba is), azaz jobban kapjak a kikepzest a szilentek is, es 90%-ban Bp-n es kozvetlen kornyeken jarok vele
sot, vannak lengokarok amik meg most is azok benne, amivel 2017-ben megvettem
es akkor sem volt tuti vatta uj az egesz
na ez hogyan lehet?
ez az alfak futomuve gyorsan szethullik egy tipikus urban legend -
hobizoli
nagyúr
válasz
BoneDragon #215940 üzenetére
a CHR-nek azert nezd meg majd a csomitartojat is
foleg a hibrid verzioet -
hobizoli
nagyúr
nyilvan ha vmi sumak hiba van, akkor a lean LPG keverekkel jobban kijon...
ilyen tud lenni egy vakuumcso repedese, vagy felig-meddig halott legtomegmeroeccer regebben egyik autonal az volt a hiba oka, hogy a fekszervo vakuumdobjaban szakadt volt a membran, ami egy kozel ~20 eves autonal mar eloferdulhetos tema
kicsit kemenyebb volt a fekpedalja, mint egy masik azonos autonak a kisebb szervohatas miatt... meg seggre erezhetoen nem ment ugy megsem, mint az
de ha megpumpaltad a fekpedalt az alapjaraton jaro motornal, akkor emelkedett az rpm
neztunk is WTF?
azon kersztul szivott be a motor a (legtomegmero altal) méretlen, fals levegota vakuumdob meg tipikusan igazan hálás helyen van
ki, felujitosnak elvisz, be, es voila, megjavult a fek is, meg az auto dinamikaja issokan nem is gondolnanak erre (...sem)
nekem meg a fekszervo vakuumcsoven volt egy hosszanti repedes a szivosor feloli vegen
tokugyanezt csinalta akkor az is
kicsit kemenyebb lett a fekpedal, meg nem ment ugy a falslevego miattes az semilyen hibakodot nem dobott erre
-
-
hobizoli
nagyúr
felkerult a multheti Arpad hidi akciorol egy video: [link]
-
hobizoli
nagyúr
lambda szonda visszajelzese
energiaegyenertekben nezve LPG uzemben ~20-25%-l dusabb keverek kell, mint benzinnel
szoval ha nincs eleg dusra allitva es a lambdara sem tudja kikorrekciozni (mert egy fix -tol -ig % savval tud csak dolgozni), akkor adhat be ra hibakodot
E10-s benzin energiatartalma 7,45kcal/liter a LPG-é meg 6,1kcal/liter
7,45 / 6,1 = 1,22x
LPG magasabb oktanszama miatt azert le lehet menni 1,2x-re, vagy vmivel akar ala is, de 1,1 vagy az ala mar tuti nem -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #215545 üzenetére
attol meg kellhet cserelni azt is idoszakonkent... ne legyel mar ennyire naiv
orokeletu lancvezerlest sem csinalnak 20-30 eve
az elso lancos TSI-k legendasan szarok voltak ebben, pedig arra is azt haluztak be elolszor sokan, hogy na orokelet+1nap karbantartasmentes
aztan 30-40k km-nel mar meg volt kopva a lanckerek, mert megnyult a lanc, es/vagy lelazult a hidraulikus feszito, es ~300k-ert lehetett csak egyben mindent cserelni, mert a vezerlesmodosito "okoskerek"-kel egyben volt a lanckerek, es nem lehetett kulon megvenni csak a lanckereket ra
mikozben egy szijas TJET vezerlese meg 60k km-t elpotyog gond nelkul, es frutti a cserelni
a komplett Dayco/Gates vezerles szett hozza vizpumpaval 30k [link] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Vismajor01 #215544 üzenetére
a hatasfok a lenyeg
a teljesitmeny beszabalyzott eromure mas kibocsatasai eloiras van, es jobban is kezelik a kibocsatott gazokat, mint gizineni 40-50 eves vegyestuzelesuje, aminek az egestere meg a kemenye kb sosem volt takaritva -
hobizoli
nagyúr
válasz
becenevem #215509 üzenetére
pl leveszed a tubot, kicserelteted a kompresszor kereket benne egy azonos atmeroju GTX lapatosra, meg a turbinahazbol a meretlepcsoben eggyel nagyobb A/R szamut rakatsz fel, nem noveled a toltonyomast, es megis erosebb lesz az auto
sot, meg akar ugyis erosebb lehet, hogy kisebb toltonyomason megy, es megis lejjebbrol elindul
elsonek a lenyege, hogy tobb levegot tud szallitani, nem esik le a toltonyomas, es ki tudja tartani a nyomatekot, a masodiknak meg az, hogy "fent" az egester kevesbe lesz EMAP-s, mert konnyebben ki tud szellozni jobb lesz a toltescsere az egesterben, mert nem ragad be az elozo ciklus kipuffgazabol annyi, es jobb lesz a hengertoltes volumetrikus hatasfoka (tobb friss "uj" levego tud bekerulni)...ettol is a magas rpm-s pillanatnyi nyomatek tud javulni
...es meg az EGT is csokkenhet
na ez is tuning, pedig a toltonyomast nem is emelted
a gyar azert nem csinalja ezt igy, mert egy fillerbaszo
aftermarketben a legujabbabb technikakat tudod megvenni a turbo gyartotol, az autogyar meg a 10-15++ evest adja 2-3x annyiert
pl ma melyik gyarto ad golyoscsapagyas turbot gyarilag, amikor 15-20+ eve meg tudod venni utcara, ha felmesz a Garrett gyari oldalara -
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #215497 üzenetére
haaaaaat en nemtom errol hogyan nem lehetett eddig errol hallani mashol masoktol, mert a vezerlescsere egy par evente kvazi kotelezo jellegu karbantartasi procedura
a jogsi szerzesnel manapsag mar nincs ilyen muszaki uzemeltetesi alapismeretek tema?
az a reeeegi, oldschool duplasoros lancos vezereles volt az, ami orokelet+1 nap volt, de olyat mar huszon-harminc sok eve nem csinalnak, meg a vizpumpa es a segeduzemi ekszij + feszito akkoris cseres szokott lenni bizonyos futas km vagy eltelt ev utan, mert az a szij eloregszik, repedezik, a feszitogorogo csapagya elhasznalodik stb
a mostani egy soros lancos vezerlesek, meg sokszor annyit sem birnak ki, mint egy szijas vezerleses auto
ez nehari, de annyira kizarolag a Te hibad, hogy kb tanitani valo rossz pelda lehetne -
hobizoli
nagyúr
válasz
AssAssynn #215493 üzenetére
magyarul kb 160k km korul mar erosen kerte volna a CS-t, es azert is adtak el kb 150k km-l
ez nem az auto hibaja, hanem a juzer tanulopenz kategoria
de ezt nem a szerelonek kene nyilvan tartania, hanem neked, o csak akkor latja az autot amikor vmiert odaviszed, es minden ugyfelet nem fog fejbol nyilvantartani
amikor megveszel egy autot, akkor a vezerles CS az default
....hacsak nincs rola hitelt erdemlo szamla, vmi szakszervizbol, hogy ~egy even belul, x km allasnal volt a csere
egy even tul kb nem is szamit, olyan mintha nem is lenne -
hobizoli
nagyúr
válasz
rbalint88 #215390 üzenetére
tobbedik turboval meg sokadik valtoval eleg sok mas is elpotyog annyit, szoval hagyjuk ezt
meg a hirhedt M32-s valtos 159 is elmegy 600k km-t a 2. valtoval
de ha elso esetnel mar az uprated csapagyakkal lett felujitva, akkor azzal utana vegig elmegy
csak mar megint ott tartunk, ha egy nemet muszaki szemetdombra kell a sulyos milliokat rakolteni, akkor az a tobbsegnek "rendben van" -
hobizoli
nagyúr
válasz
DaFok #215252 üzenetére
mondjuk az enyem az pont egy olyan horrorritka atmeneti szeriabol van, hogy mar a facelift-s bode van a 150 loeros motorral ugy, hogy se DPF se swirl lapok nincsenek meg benne gyarilag sem...
ez csak az elso par honapig bezarolag keszult igy a facelift utan, utana mar bejott a DPF es swirl is a bulibaa DPF-t ki szoktak iratni, meg a swirl lapokat kikukazni egy facelift elotti szivosorra cserelve pl
-
hobizoli
nagyúr
válasz
DaFok #215252 üzenetére
persze
en napi 2x15-20km-re hasznalom ezt evek ota, tobbnyire meloba jarni, ez a leggyakoribb utja
de a gyrosos az 3km az M5 Auchan-IKEA-Obi aruhaz meg 5-6km osszesen oda-vissza
par km alatt uzemmeleg telen is (jo termosztattal), klima is melegiti a vizet nyaron, akkor tenyleg tok hamar uzemmeleg a viz (2.5-3km alatt)
kollegamnak van egy 159 1.75TBi-je, de csomagtereben annyira nincs soha semmi, hogy nem is ertem miert vett 159-t
talan a motorert...mert az 147-ben nem volt, a Giulietta QV meg ~5 millio lett volna ezzel
------------
altalanossagban nezve DPF nelkuli dizel nem nagyon lesz 2006-tol semmibol, csak vmi nagyon alapmotoros, gyenge kivitelben
kettostomegu lendkerek ugyanez a sztoria 159-ben "az" a GM valtos volt
amikor megtortent a GM valto technikai facelift-je, addigra a 159 mar nem volt gyartasban
meg a 159 ghecci nehez is, ~1.5 tonna meg a sedan is2.0JTD-knek szokott egy olyan nyugje lenni (136-150-170), hogy az olajszivattyu O gyuruje osszezsugorodik a 10+ ev alatt, es nem tomit
ezt fel ora alatt ki lehet cserelni
de nyilvan nem akkor kell nekiallni ennek, amikor mar KO a motor is miatta
ugyanez elofordul a 1.6-2.0CDTI Opel-knel is, es az 1.6JTD-1.75TBI-knel is, mert ugyanaz a blokk igazabol az is
van hozza egy upgrade cucc par ezerert, ami alakzaro es 2db viton O gyuru is van benne
na, arra kell idoben kicserelni, es akkor tuti
megveszed es a olaj-vezerlescserenel egyuttal kicserelteted azt is
--------------
egyebkent barmit is nezel, olyan gyartmany nincs, aminek ne lenne vmi tipushibaja
csak vhol ez 30-50k-bol javithato, vhol meg 3-500k-bol
itt a szomszed lph-ban van egy 1.6TDCI Focus, azzal szoktak bajok lenni
eccer a kozeli Marseille-bol trailereztek ide hazaignem azt mondom, hogy mind ilyen, de azert az sem egy orokelet+2nap eletbiztositas, amit vakon is meg lehetne venni
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #215248 üzenetére
en 2017-ben vettem, a kopo cuccok voltak csak cserelve eddig benne szinte, meg ami eloregedett
evente 12-15k km-t megyek vele fokent Bp-n es kornyeken, 2-3-10km utak is boven vannak benne, szoval az sem para igazabol
evente 1-2x van egy "hosszabb" zalai/soproni uta 3 turbocso volt kicserelve, termosztat, akksi, futomuben 1-2 dolog, meg a fektarcsak elol-hatul
motor-valto nem volt bolygatva nalam semmiert, bontatlan, es porszaraz mindenhol, nem csopog semmije
klima is muxik, nem kellett ratolteni sem az 5+ ev alatt 1x se-60mm-s ultetes van alatta (mar igy vettem, a forgalmiban is benne van), kanyarban qrva jol megy
konkretan ez az auto az, itt meg svajci rendszamkerettel:
itt a TI felnik vannak rajta
a hatsoulesen a zacskokban a teligumis felok lathatok (2, masik 2 meg csomiban volt) -
hobizoli
nagyúr
válasz
DaFok #215241 üzenetére
147 1.9 16v JTD
2010-g gyartodott
150lo 305Nm
~9sec 100km/h-ra
6-7literrel elpotyog
16v-ben csak 6-s valtos van
16v-ben meg nem lattam tempomat nelkulit
16v-ben sok a 4x e.ablakos is (...ha 5 ajtos a bode)
16v-ben 4/5-e ketzonas digitklimas is
16v-ben 4/5-e borbelsos is (nem kell tole felni, eleg jo)
2006 es utani 16v-kben letezik Q2 sperdiffis is (opcios extra csomag volt), TC cikk
a 6-s valto ezekben FPT C630-s tipus, nem a hirhedt GM M20/M32
a 147 semmilyen motorverziojahoz nem kerult GM valto, csak FPT C530/630-s
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #215183 üzenetére
10 perc az olajcsere benne
anyagkoltsegben van kb 30-40kannyiert egy elemzo labor az sem mondja kb, hogy joreggelt
a szimmeringek mar mentek tonkre, mert az nem vegtelen elettartamu
de van egy komplett masik hajtomu hozza
egyebkent a hajtomu maga is egy kiskereskedelmi cucc, nem gep gyartoja csinalja
egy beszallitotol veszik ok is
rajta van a teljes adattabla meg a asvanyi/szintetikus kenoolajak a gyartonkent (10-12)en nem ertem ezt az elettartam olajos hulyeseget gepeszkent, mert kopadek mindenfelekeppen van es hiaba van magneses a csavar benne
automatvaltoknal jol lehet latni, hogy a 6-8liter olaj is mennyire el tud szennyezodni, meg a szuronel a fedelre mi rakodik le, hat akkor a ~2liter, ami egy manaulis valtoban van, az sokkal inkabb szutykos lesza tunnerolt Punto-nal mindig cserelgettuk evente, de ott is olajcsere utan mindig megvaltozott a valtas erzet
az hogy "romlik" kevesbe venni eszre, mert fokozatosan lesz olyan, de olajcsere utan egybol mindig sokkal puhabb lett
a 2 liter 75W-90-s olaj bele nem volt 5k
kuplungcserenel is, ha mar lent van miatta a valto a 3 szimmeringje is cseres + fotengelyi is, a 4 egyutt nem kerul 10k-ba
ennyin alljon le az szarakodni sok evente, akiknek ket anyja vande ha csinaltotod is, sima kuplungcsere 130k, vagy 145k uj olajjal meg a szimmeringekkel
...most komolyan: ez vkinek kerdes, es ezen leall fillerb4szoskodni?foleg tizeneves autonal, ahol a szimmeringben a tengely mar 4.5 csilliardszor megfordult?
aztan meg ha elkezd szivarogni az olaj a kuplungba, akkor leszedeti megint, es ujra kifizeti a munkadijat, aztan meg haborog ket kort a forumokban, hogy hátdehátdehátde-mozsdvóóódd csinááátatva sokééééé
nem apafej, azert kerult most mar igy sokba, mert akkor f4sz voltal, hogy egy kalap alatt letudd a karbijat is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #215180 üzenetére
nem, siman all az olaj a hajtomuben, es a fogaskerekek forognak benne
meg a ki-behajtasoknal vannak a szimmeringek
csak nem ertem ebbe az EUR milliokba kerul gepnel miert nem gondoltak ennek a tervezoi erre a csodaszerre, es 15-16foknal hidegebb sosincs a helysegben
mikozben pl a hajtomuolaja tok kozonseges kiskereskedelmi aru, szoval nem a gep gyartojatol kell megvenni 5x aron, es azert csereltessek uzemorankent
kell bele ~6liter -
hobizoli
nagyúr
válasz
cappa72 #215173 üzenetére
nekem is van ebben hivo kollegam...
aztan megkerdeztem tole egyszer, hogy az ok, hogy az autoja gyartoja ezt mondja, de ebbe az egyenkent Mrd-s erteku gepekbe ide meg miert nem talalta meg ennek a gyartoja ezt a vilagvege+1nap hajtomu olajat, pedig ez sosem all a hidegben se, meg csak egy 18kW-s motor hajtja, meg forog a motorja 1600-1800rpm-t.... nem 6000-6500-t a 110kW-s, ami -10fokban is all, indul meg +35-ban is
...es ebben ezt megis 5000 uzemorankent cserelni kell, es nem lesz 60-80+ fokos sem
nyilvan erre nem tudott mit mondani -
hobizoli
nagyúr
válasz
TrollBalint #215170 üzenetére
a Skoda szerint azert nem kell, mert gariidot kibirja...
utana meg elso tulaj el szokta adni az autot
ugyhogy onnantol kedzve oket nem igazan erdekli, mert az elso tulaj valszeg mar vett egy ujabb autot naluk, mert az alacsony karbantartasi koltsegei miatt neki megerte
masodik-harmadik.....-sokadik tulaj meg mit elszopik vele, az nekik nem tenyezo
de nyilvan jopenzert tudnak adni neki majd bele masik valtot, meg termeszetesen nagyon szivesen be is szerelik...csak kb egy GTK kozeli javitas lesz -
hobizoli
nagyúr
válasz
WasabiTrsr #215156 üzenetére
azert ha a pillangoszelep zarva van, akkor tul sok levego nem kerul be, azert is lehet ott vakuumot merni
-
hobizoli
nagyúr
válasz
WasabiTrsr #215135 üzenetére
a levego tuti bemegy akkoris, mert a szelepeket mozgatja a veztengely, azt meg forgatja a vezeressel a fotengely....
maga a levego osszesuritase (is) fekezo hatasu ilyenkor -
hobizoli
nagyúr
válasz
batai15 #215133 üzenetére
kb 1500rpm alatt van csak ujra befecsekendezes, vhol 1200 alatt
addig csak a levego megy at a motoronODB2 kiolvason nezve lehet is latni a kivezerlesi idoket is akar
meg en programoztam standalone ECU-t, ahol mindent IS te allitasz be
ott is mindig ugy allitottuk be a befecskendezest, hogy 60-65 fokos CLT felett, par % TPS alatt es alacsony kPa-s MAP ertek alatt = motorfek uzem, hogy egy n rpm-nel adja vissza a benzint
pl:meg az elektromos vezerlesu karbik is becsuktak a kabin a tuszelepet ezelott mar ~30+ evvel is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #214958 üzenetére
Lada trafot kellett ratenni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Puremate PM505 aktív szénszűrős ionizáló levegőtisztító
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Eladó KTM női bicaj!
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P71 - i7-7820HQ I 64GB I 512SSD I FHD I Nvidia 6GB I W11 I Cam I Garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / Rog RX580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest