- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Magisk
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs összeesküvés. Az fps limiterek azok gyakorlatilag jelenetlimiterek, vagyis a motor nem számolhat a megadott számú jelenetnél többet. Ez viszont befolyásolhatja a motor működését, mert megboríthatja a szinkronizációt, ami igen abnormális dolgokat csinálhat. A legtöbb fórumról azért törlik őket, mert több kárt csinál, mint hasznot. De ide nyugodtan dobhattok működő linket, nem fogjuk törölni, ám ajánlani semmiképp sem ajánlom.
-
Redneck
nagyúr
Szerintem ami miatt mi PC-sek szopunk az a konzolokról való "portolás" ami néha tényleg valós munkát takar, néha annyit hogy kibontják a konzol fájlokat és adnak hozzá exét meg pár beállítási lehetőséget. Ilyenkor jönnek a gyártók és próbálják a drivereiket ezekhez igazítani. Mivel drivert gyökeresen nem szabhatnak át, ezért van az hogy az új driver a régi játékokban teljesítménycsökkenést okozhat. Na meg persze azért hogy vegyünk erősebb hardvert. Vagy ha már nagyon tele a tökünk, konzolt.
Ezért gyanús hogy a mikroszaggatásról jó ideig ment a kuss, eltűntették állandóan a limiter progit... Ami lehet hogy nem volt megoldás, de nem akarták hogy egy éleseszű programozó továbbfejlessze.
A konzolok teljesen eltérő felépítése az még egy fontos dolog. Lehet hogy valóban nem tudnak minden kódtöredéket egyértelműen átültetni PC-re mert az architektúra teljesen más felépítésű és egész egyszerűen alapjaiban kéne újraírni a programokat.
Mi meg szopunk és sírunk és eldöntjük hogy új alkatrész/rendszer vagy konzol.
Ez az én elméletemSzerk:
A konzolosodásnak egy nagy hátránya van szerintem. A játékok leegyszerűsödnek sokszor és stílusok szűnnek meg. Ezért emberek veszítik el az állásukat, mert megszűnik a stúdió/kiadó. Mi meg egyre butább játékokkal szórakozunk. Most nem azért de az fps-ek legtöbbje egyszerű lett mint a faék. Valós ügyesség egyre kevesebb kell, taktika meg pláne. Singleben természetesen. A multi más tészta de ott is rossz irányba mennek a stíluson belül. Ha egy mai kölyköt leültetnék Half-Life 1 multival vagy akár Quake 1-2vel, hiába jó Codban vagy BF-ben. Nagyon hamar elpicsázva érezné magát egy régi motorossal szemben. Visszatöltődő élet és satöbbi... Mármint annak a hiánya. -
-Solt-
veterán
Frametime táblázatokat én is csináltam... egyértelműen simább a futás, ha fixálva van az fps, mivel így nincs akkora ingadozás. A stutteringre, microlagra ez a megoldás, én így tapasztaltam... ahol nekem jelentkezett, a fixálás mindig segített. Kivétel lehet ez alól a CF, SLI, de az megint más tészta...
Ettől a VGA nem lesz erősebb, a teljesítmény sem nő, csupán élvezhetőbb a játékmenet... az FC2 esetében nem értem, hogy a CPU kihasználtságot ez miért befolyásolja... ez már meghaladja az ismereteim!
-
-Solt-
veterán
Sajnos teljes mértéknem a programozókon múlik ez... én nem állítom, hogy szándékosan szarakodnak ezzel, de azért sokat elárul, hogy a legtöbb ilyen gond az NV címeres játékoknál van, (pl FC2) illetve olyan játékoknál, ahol sejteni lehet, hogy nem az AMD felé húznak. ( Pl IL-2 CloD )
Szerencsére ez a jelenség azért nem tömeges, egy normálisan megírt játék esetében nincs gond a vsync-l... bekapcsolod a játékon belül, oszt csókolom!
Viszont, ha ilyen akadás gond van, akkor érdemes ebbe az irányba indulni...
-
-Solt-
veterán
Van itt egy kis félreértés szerintem!
A vertikális szinkron már teljes egészében a DirectX API része, így a programozókon múlik annak a működése. ( CCC alól nem is lehet már kényszeríteni ) Sajnos sok esetben eléggé elcseszik, és a véleményem szerint ennek a következménye a microlag.
Lehet látni sok játék esetében, hogy monitorozás közben a bekapcsolt vsync ellenére 60 fölé megy az fps, vagy éppen egy pillanatra beesik 55 környékére. Ha kikapcsoljuk a vsync-t, és azt látjuk, hogy ekkor nem esik le az fps 55 környékére, akkor már lehet sejteni, hogy vsync nyűg van. Jobb esetben ezek az akadások szinte észrevehetetlenek, ha csak az ember nem monitoroz folyamatosan, rosszabb esetben jelentkezik a microlag. Ilyenkor érdemes minden játék esetében az fps fixálással próbálkozni.
Tipikus példa erre az FC2. Bekapcsolt vsync, fix 60 fps, mégis akadozik... Ha ilyenkor fixáljuk az fps-t 60-ra, akkor ez megszűnik. Nem tudom pontosan, hogy miért, de ilyenkor az FC2 esetében még a CPU kihasználtság is megnő...
Elvben igazad van a 30 fps-t illetően, viszont a gyakorlatban sajnos az a tapasztalat, hogy, ha 30-ra fixálod, akkor hiába van meg stabilan a 30 fps, oldalra mozgásnál, forgolódásnál darabos a kép, közel sem olyan sima, mint 60fps-nél.
Íme egy videó erről a jelenségről 720p-ben nézd meg, a címe pedig ne tévesszen meg, most már tudom, hogy ez nem microlag!
Szerintem ez az egyik fő oka annak, hogy a 30 fps-re fixálás nem terjedt el... esetleg olyan játékokban lehet ennek értelme, ahol kevés forgolódás van, nem túl intenzív a játékmenet. Pl FSX.
Zárszónak még annyit, hogy a fixálást, ha van rá lehetőség, akkor a játékon belül kell megtenni ( ha a motor tudja ), mert a külsős programok okozhatnak galibákat... főleg az AMD-re igaz ez. FC2-ben például ez a hivatalos álláspont a microlag megszüntetésére: -RenderProfile_MaxFps 60 ( ezt kell beírni az exe után )
Ha erre nincs mód, akkor ott az MSI AB, vagy a RadeonPro. Előbbi mindennel működik, utóbbi sok játékot nem támogat, sőt a FRAPS-l is hajlamos összeakadni. A lényeg az, hogy csak akkor menjenek, ha olyan játékkal játszunk, amikor szükség van erre. Érdemes először egy próbaértékre állítani a korlátozást, hogy lássuk valóban működik, nem csak a vsync miatt marad 60-n az fps.
Sok infó Abu-tól van, köszönet neki... sokat nyúztam!
-
priti
addikt
Persze hogy van oka, itt minden ok és okozat, nincsenek csodák.
Jó, akkor te magyarázd el érthetetlenül, hogy megkérdezzék hatodjára is. Nem mindegy milyen háttértudású emberrel beszélsz. Ha valaki azt sem tudja igazából, hogy mi az a frekvencia akkor nem fogja tudni mi az a frissítési frekvencia. Honnan vegye, hogy egyáltalán a monitorról beszélsz? Így azzal indítod a magyarázatot, hogy a levegőbe kötöd neki, nem fogja érteni, hogy miről beszélsz. Festményt valszeg már látott. Te csak nettó kötekedsz, mintha sértve éreznéd magad, hogy hol a galéria meg hol nem.
Backi ennyi erővel a VGA-ban nincs egyáltalán, ott csak adatok vannak és a panelmeghajtó elektronika az egyetlen ahol frame van a panel előtt, mert a többi meg csak adat amiből majd a panelmeghajtó elektronikában képjavítási algoritmusok után ki lesz számolva 1db frame.minden egyhatvanad másodpercben a panelnek és a VGA az nem is frame-eket számol csak adatokat amikből majd frame lesz, hát én az ilyen agytekert okoskodástól kiborulok teljesen, milyen faxság már az hogy a VGA nem számol frame-et??? Érted? Hogy most mi micsoda szerinted, miközben gyógypéldákba kötsz bele szerinted engem érdekel? Ne borítsál ki. Nem neked írtam. Akinek írtam megértette.
Messze nem látod át az egész képalkotási folyamatot onnan, hogy a forrásprogramot beolvasod odáig, hogy a panel kirajzolja. Lövésed sincs a túlnyomó többségéről. Most mit kell okoskodni? Mi értelme? Szerinted ha elég hsz-t írsz akkor majd együtt kiwikizitek, hogy ez hogy van? Mit vársz ettől az egésztől? Hogy idejön egy géniusz aki felteszi arra az életét (hiába), hogy ezt elmagyarázza neked úgy hogy meg is értsd? Tanulni sosem késő, de az a hajó már elment, hogy te ennek minden területét átlásd. Korábban kellett volna kezdeni. Ha valami csoda és rengeteg szorgalom okán megértenéd, na addigra már totál másképpen lesz nyugi. Esélytelen vagy. Egy elméleti szintű következetességet talán, azt talán megtanulhatsz részletekig menően amiről kiderül, hogy a gyakorlatban bazira nem úgy van. Van fogalmad milyen komplex elektronikáról beszélsz ami ezt a folyamatot végigviszi úgy, hogy még egy graetz híd működésének bemutatása se megy spontán?
Mi a frászt vársz a fórumtagoktól mit mondjanak? Mikor mondanád azt, hogy ne ezt akkor kiveséztük? Milyen választ akarsz? Mindenre lehet azt írni hogy "miért?" mint a négyéves, de ahhoz apa kell a talpán, nem egy fórum, hogy minden miértre választ kapj. -
priti
addikt
Van egy pár hülye, aki kitalálja, hogy neki 120Hz-es TFT kell, mert az nem villog, holott tény, hogy a TFT monitor képe két frissítés között nem alszik ki, ergó nem villog, tökmindegy hány Hz-en frissít. A játékra használt TFT monitorok 99%-a 60Hz-es frissítési frekit támogat max, Magyarországon tuti. Persze lehet, hogy több CRT van még, mint gondolom és azok tudnak magasabb frekit is. Biztos van piackutatás miatt felmérés erről, de nyugodtan mondhatom, hogy 60Hz a dolga, ha nem olyan helyen mondom, ahol az a cél, hogy belémkössenek.
-
priti
addikt
Azért nem mert szar. A v-sync-nek 60Hz a dolga, ha nem 60 akkor szar, nem mindegy hogy miért szar? Úgysem tudja megjavítani. Most ha elolvassa, hogy a VGA driverben az a hiba hogy és itt jön x oldal amiből egy kukkot nem ért, vagy a játékmotor azt csinálja hogy és itt jön 20 oldal amiből egy kukkot nem ért attól jobb lesz? Nem lesz jobb. Ha 480-a van akkor semmi szüksége a v-sync-re még a legtöbb mai játékban sem, nemhogy egy 5 éves szarban. Ha egy játék neki a 480-ával attól lesz jobb, hogy bekapcsolja a v-sync-et mert nem lehet maxFPS-t mondani a konzolában, akkor az a játék felejtős.
Ha én azt mondom, hogy felejtős meg te is azt mondanád ahelyett, hogy itt rugózol a semmin akkor szvsz, talán elgondolkodnának a fejlesztők, hogy nem "felejtős" játékot kéne fejleszteni, hanem olyat amit megvesznek és máris megoldanák a problémát azzal, hogy nem jönnek ki olyan szoftverrel a piacra ami ilyen problémákat generál. Játszol 5 percet aztán 20 órát rugózol azon, hogy milyen szar volt az az 5 perc? Ettől én kiborulok. -
priti
addikt
Nekem ebből az jön le minden szakmaiság nélkül, hogy a vonatkozó VGA ram limites "gyárilag" tehát már a gyári GPU órajellel több FPS-re lenne képes a VGA ha a memó nem fogná vissza, így elkezdeném húzni a memória órajelét amíg nő tőle az FPS és ha stabil akkor túlhúznám addig, amíg hibázni nem kezd a kártya szarva arra, hogy az FPS perpill nem nő, ha megvan a határ, akkor kezdeném el húzni a GPU-t amíg nő az FPS, de tovább nem hiába marad stabil, mert semmi értelme. Max azt nézném meg ha szar procim lenne, hogy a túlhúzott GPU órajellel amit elvetni készülök mert már nem nőtt tőle az FPS nő e az FPS akkor, ha emelem a proci órajelét, de tuti nem kezdenék grafikonozni. Én nem ez a típus vagyok. Én csak mezei júzer vagyok és nem értem mi szerinted ezen az anomália, hol itt az ellentmondás. Én csak két eltérő keresztmetszetet látok ahol a szűkebbet kell tágítani a tágabbnál lehetőleg nagyobbra vagy legalább ugyanakkorára, de a végén két egyformán tágra törekedni hagy jöjjön belőle ami a csövön kifér ha van mivel hűteni, táplálni és ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gumi és felni topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Tesla topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Tőzsde és gazdaság
- Érkezik az OpenAI saját böngészője
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest