- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Azonnali mobilos kérdések órája
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Nem sok meglepetést tartogat a Galaxy S25 FE és Tab S11 Ultra külseje
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Netfone
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
válasz
starpeter #731 üzenetére
Köszi... még jó, hogy nem halat ettem...
No, töltsd le az MSI Afterburner nevezetű programot, telepítsd fel. A beállítások fülnél menj a monitorozás részhez és állítsd be, hogy a Framrate és a GPU usage értékeket jelenítse meg a képernyőn.
Ezek után indítsd el mondjuk a Far Cry3-t, kapcsold ki a Vsync-t, és játék közben figyeld az értékeket. Mi a jellemző GPU usage érték %-ban, illetve mennyi FPS-d van...
-
-Solt-
veterán
Szerintem nem lényegtelen, mert amikor mondjuk 70-ről beesik 40-re, és akkor tapasztalsz akadást, akkor az "természetes", ha pedig fix 60 fps mellett vannak akadások amikor mondjuk futsz, akkor az microlag...
A privátban írt üzenetedre pedig az a válaszom, hogy úgy tudod kideríteni, hogy a CPU okozza-e a galibát, hogy monitorozol játék közben... ne használj vsync-t amíg mérsz, és nézd meg, hogy a GPU-d milyen kihasználtságon dolgozik.
A másik privátodra meg az a válaszom, hogy egy SSD pár játékban segíthet ezeken az akadásokon, de ez nem általános érvényű.
Ezeket a kérdéseidet nyugodtan felteheted itt, emiatt nem kell privátot írj. Ráadásul így nem csak én látom, és más is tud segíteni az ötletével.
-
-Solt-
veterán
-
-Solt-
veterán
Az egy dolog, hogy nem megy neked a szövegértelmezés, hülyeségeket beszélsz össze-vissza, és ráadásul még hazudozol is, de miért vagy ilyen agresszív? Úgy gondolom, hogy én normálisan beszéltem veled, amíg nem gurult el a gyógyszered, tehát elvben semmi nem indokolná ezt a gyerekes pufogást. Mondjuk megszoktam már, hogy nethuszárok befeszülnek és személyeskedni kezdenek ha szembesítik őket a hülyeségeikkel.
Ha lehiggadtál, és hajlandó vagy emberhez méltóan kommunikálni, akkor tisztázhatjuk, hogy hol beszélünk el egymás mellett, de amíg ez nem megy, addig a továbbiakban levegőnek nézlek.
Megtisztelhetnél azzal, hogy elárulod az SG-s neved, mert, ha marad a feszültség akkor szeretnélek messzire elkerülni SG-n is, öreg vagyok már az ilyen övön aluli hajhúzásokhoz.
-
-Solt-
veterán
De, lehet a TrackIr hibája miatt! Mégpedig azért, mert amikor kikapcsolom, akkor például ArmA3 alatt semmit nem kell piszkálnom, és tökéletesen sima minden... ahogy ezt már írtam is. Azokban a játékokban ahol nem használok TrackIr-t, semmi problémám nincs. Nem tudom másnál mi a nyűg, de engem az már szívatott meg, hogy az egér profilját nem váltottam át, és a 125 jelentés / másodperc beállítás miatt dadogott...
Sajnos nem tudok angolul, így ezt nekem hiába linkeled. Arra emlékszem, hogy amikor kipróbáltam a RadeonPro-t a 7970-n, akkor teszteltem a double v-sync-t, és emlékeim szerint felezte az FPS-t, pontosan azért, mivel két szinkronjelre várt egy helyett. ( a GPU kihasználtság is a felére esett )
Továbbra sem értem, hogy ezzel mit akarsz: "En azt allitom, hogy nem azt az erteket latod, ami valojaban a valos ertek, pontosabban a duplajat latod az OSD-n."
Ezt a fixálást meg ne ragozzuk... tisztában vagyok vele, hogy csak akkor működik, ha a VGA fizikailag is képes előállítani azt az értéket, amire rögzíteni szeretném.
Az is egyértelmű, hogy a kamera mozgás erőforrás igényesebb mint az egy helyben állás, de ha egyszer az FPS érték forgolódás közben is stabil és nem változik, akkor ez az érv rossz!
-
-Solt-
veterán
Nézd, én öreg vagyok és szenilis, ráadásul egy laikus mezei júzer, de ettől függetlenül gyanítom elbeszélünk egymás mellett, és nem igazán érted, hogy mi a nyűgöm. Erről a double V-sync dologról pedig ilyen vonatkozásban most hallok először!
Értesüléseim szerint a double V-sync pont az ellenkezőjét csinálja annak amit állítasz... 60-ból csinál 30-t, és nem 30-ból 60-t.
A kérdésemre egyébként még mindig nem adtál választ... Tehát azt állítod, hogy amikor nekem mondjuk a Fraps 60 FPS-t ír ki, akkor valójában a program csak 30 FPS-l megy, ergo a VGA is csak 30 FPS-t állít elő, és egy MS trükközés által lesz ebből 60 FPS? Jól értem?
Ismétlem, nem szaggat a megjelenítés, hanem kizárólag(!) az oldalirányú mozgások esetében több játéknál is darabos a forgolódás, ha nincs fixálva az FPS 60-ra! DE, ez nem általános jelenség, ráadásul főleg akkor látom ezt zavarónak, amikor TrackIr-l forgolódok. Ezen probléma vizsgálata közben vettem észre, hogy fixálás esetén a képkockák megjelenítései közt eltelt idő sokkal egyenletesebb, erre a jelenségre, ennek az okára vártam választ.
Tehát összegezve,
V-sync on, fix 60 fps, nincs fixálás = TrackIr-l való forgolódás közben darabos mozgás. ( van ahol egérrel is )
V-sync on, fix 60 fps + 60-ra fixálás = Tökéletesen sima forgolódás, nagy ritkán egy röccenés. ( van ahol ez sem segít )
Ennek a jelenségnek az oka lehet akár a TrackIr hibája is, mert például ArmA3-ban ha fixálom az FPS-t, ha nem, akkor is beakad amikor TrackIr-t használok, ugyanez a mozgás egérrel viszont tökéletesen sima. A CloD-ban egyformán szar egérrel is és TrackIr-l is, a DCS-ben pedig, ha fixálom, ha nem, mindenképpen akad...
Olyan pedig van, hogy fixre állítom az FPS-t!
Nyilván nem olyan játékból akarok kihozni fix 60 FPS-t, amely játékban a VGA fizikailag képtelen lenne előállítani ennyit. A vizsgált körülmények közt minden esetben jóval 60 feletti FPS értékeim voltak minden pillanatban, de ugye a V-sync, vagy éppen a fixálás miatt, ez 60-ra korlátozódott, amit tartott is fixen...
-
-Solt-
veterán
Bevallom férfiasan nem igazán értem mit akarsz ezzel az MS féle double V-sync trüközéssel.
Tudtommal az MS már teljes mértékben a fejlesztőkre bízza a V-sync leprogramozását, ergo nem sok köze van ahhoz, ha gebasz van...
Trükközés alatt mit értesz? Azt sugallod, hogy a VGA akkor is csak 30 FPS-t állít elő amikor mi 60-t látunk? Jól értem?
Laikus szemmel én csak azt látom, hogy abban a pillanatban, hogy nincs meg a fix 60 FPS, nagyon sok játékban borzasztóan zavaró dadogás jelentkezik amikor oldalirányú mozgás, forgolódás van. Már az 55 FPS is zavaró, nem kell 50-re leesnie.
-
-Solt-
veterán
Használtam amikor 7970-m volt, nagyon bugos, sok játékkal nem kompatibilis... példának okán pont azzal, amit linkeltem!
( CloD )
A többit nem igazán értem... ha a képkockák száma nincs szinkronban a monitor frissítési frekvenciájával, akkor a gyors oldalirányú mozgások mindig is darabosak lesznek. A 25 FPS mellett folyamatos a kép megállapítással nem értek egyet, filmeken is látható a gyors oldalirányú mozgásoknál, hogy laggol a kép.
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak!
Hónapok óta szívok azzal, hogy hiába a fix 60 fps, forgolódás közben darabos a mozgás jó pár játékban. Millió dolgot kipróbáltam, de nem jutottam előrébb, majd véletlenül "tetten értem" a jelenséget mérhető formában is.
A felső képen vsync mellett fix 60 fps, de mégis jól látható, hogy a képkockák közt eltelt idő elég drasztikus értékek (2ms - 32ms) közt váltakozik, gyakorlatilag ez okozza az akadozást.
Az alsó képen szintén vsync mellet fix 60 fps, de a RivaTuner segítségével fixáltam az fps-t 60-ra, aminek köszönhetően szinte teljesen megszűnt az ingadozás a képkockák közt. Ráadásul a cpu kihasználtság is megemelkedik ezzel, 8-10%-ról felugrik 14-16%-ra!
Csak a RivaTuner-l sikerült ezt elérnem, tehát, ha valaki ezt tesztelni akarja, azzal próbálja. Más fps fixálóval is javul a helyzet, de közel sem ilyen mértékben.
Valaki hozzáértő igazán felvilágosíthatna, hogy alapból miért nem ilyen egyenletes sok játék frametime értéke, miért kell ehhez külsős program, továbbá, hogy mi történik a háttérben, miben és miért segít a fixálás ilyen mértékben. Jó lenne leadni ezeket az NV felé, hátha korrigálnák.
-
-Solt-
veterán
válasz
Crossfit007 #634 üzenetére
Ilyen a technológia... ezzel nem lehet mit csinálni!
-
-Solt-
veterán
-
-Solt-
veterán
válasz
Crossfit007 #628 üzenetére
Ez nem mikroakadás, nem röcögés... ha nincs annyi FPS-d ahány Hz-n megy a monitorod, (tehát, ha nincsenek szinkronban), akkor ez a jelenség tapasztalható... mindegy, hogy AMD vagy NV kártyád van, ez ilyen.
Törekedj arra, hogy meglegyen a 60FPS... egyébként a jelenség valószínűleg a CF miatt erősebb nálad.
-
-Solt-
veterán
válasz
sotetlovag97 #616 üzenetére
Én első körben kipróbálnám a TS-t. Lehet, hogy a skype laggol, és emiatt érzékeltek FPS droppot...
-
-Solt-
veterán
A kép nem azért csúszik szét, mert sok, vagy kevés az FPS, hanem azért, mert nem kap szinkronjelet, ha a vsync (vertikális szinkronizáció) nincs bekapcsolva!
"A vsync a vertical syncron sign rövidítése, vagyis függõleges szinkron jel. A videokártya akkor adja ezt a jelet, amikor kirajzolt egy teljes képet, és hamarosan új képet kezd kirajzolni (pl. 100Hz-es képfrissítés esetén másodpercenként 100-szor).
Amikor egy program a képernyõre rajzol, akkor általában kettõspuffer technikát használ. Ez azt jelenti, hogy két kép van a memóriában (sõt tripla buffernél 3). Az egyik az, amit a képernyõn látunk, a másik az, amit éppen kirajzol. Ha befejezte a kirajzolást, megcseréli a két képet, és az válik láthatóvá, amelyiket utóbb rajzolt, a korábban látható képet pedig letörli, és oda rajzolja a következõt.
Ha a vsync be van kapcsolva, akkor a program megvárja, amíg a videokártya vsinc jelet küld, és csak akkor cseréli meg a két képet, míg kikapcsolt vsyncnél azonnal, amint befejezte a kép kirajzolását. Ennek az a hátránya, hogy egy pillanatra a képernyõ felsõ részén még a régi kép látható, az alsó részén már az új."
Ha valaki kikapcsolt vsync-kel, 60Hz-es képfrissítés mellett quake-ezik 200fps-sel, akkor egy képen 4 vagy 5 kirajzolt kép egy-egy darabját látja."
A limiter nem a kép szétcsúszásának a kiiktatására lett kitalálva, hanem arra, hogy ne legyen nagy FPS drop, amikor mondjuk 150-ről beesik 75-re, vagy 50-ről 30-ra... Plusz még arra jó, hogy a VGA mondjuk a játék menüjében ne tekerjen 100%-n azért, hogy a menü 2000+ FPS-l menjen... lásd Stalker.
-
-Solt-
veterán
Az fps fixálásnak az is a lényege, hogy mehet vele párhuzamosan a vsync, így is segít. Én képtelen vagyok vsync nélkül játszani... egyszerűen hányingerem van a szétcsúszó képtől. Annak érdemes kikapcsolnia, aki inputlagot észlel miatta, és nem zavarja a szétcsúszó kép.
Ahány ember, annyi nézőpont, vélemény, habitus, tapasztalat, stb... felesleges egymással foglalkozni, mert az sehova nem vezet. A fórum arra van, hogy mindenki leírja a tapasztalatait, és abból mindenki annyit merít, amennyire szüksége van.
-
-Solt-
veterán
Frametime táblázatokat én is csináltam... egyértelműen simább a futás, ha fixálva van az fps, mivel így nincs akkora ingadozás. A stutteringre, microlagra ez a megoldás, én így tapasztaltam... ahol nekem jelentkezett, a fixálás mindig segített. Kivétel lehet ez alól a CF, SLI, de az megint más tészta...
Ettől a VGA nem lesz erősebb, a teljesítmény sem nő, csupán élvezhetőbb a játékmenet... az FC2 esetében nem értem, hogy a CPU kihasználtságot ez miért befolyásolja... ez már meghaladja az ismereteim!
-
-Solt-
veterán
Sajnos teljes mértéknem a programozókon múlik ez... én nem állítom, hogy szándékosan szarakodnak ezzel, de azért sokat elárul, hogy a legtöbb ilyen gond az NV címeres játékoknál van, (pl FC2) illetve olyan játékoknál, ahol sejteni lehet, hogy nem az AMD felé húznak. ( Pl IL-2 CloD )
Szerencsére ez a jelenség azért nem tömeges, egy normálisan megírt játék esetében nincs gond a vsync-l... bekapcsolod a játékon belül, oszt csókolom!
Viszont, ha ilyen akadás gond van, akkor érdemes ebbe az irányba indulni...
-
-Solt-
veterán
Van itt egy kis félreértés szerintem!
A vertikális szinkron már teljes egészében a DirectX API része, így a programozókon múlik annak a működése. ( CCC alól nem is lehet már kényszeríteni ) Sajnos sok esetben eléggé elcseszik, és a véleményem szerint ennek a következménye a microlag.
Lehet látni sok játék esetében, hogy monitorozás közben a bekapcsolt vsync ellenére 60 fölé megy az fps, vagy éppen egy pillanatra beesik 55 környékére. Ha kikapcsoljuk a vsync-t, és azt látjuk, hogy ekkor nem esik le az fps 55 környékére, akkor már lehet sejteni, hogy vsync nyűg van. Jobb esetben ezek az akadások szinte észrevehetetlenek, ha csak az ember nem monitoroz folyamatosan, rosszabb esetben jelentkezik a microlag. Ilyenkor érdemes minden játék esetében az fps fixálással próbálkozni.
Tipikus példa erre az FC2. Bekapcsolt vsync, fix 60 fps, mégis akadozik... Ha ilyenkor fixáljuk az fps-t 60-ra, akkor ez megszűnik. Nem tudom pontosan, hogy miért, de ilyenkor az FC2 esetében még a CPU kihasználtság is megnő...
Elvben igazad van a 30 fps-t illetően, viszont a gyakorlatban sajnos az a tapasztalat, hogy, ha 30-ra fixálod, akkor hiába van meg stabilan a 30 fps, oldalra mozgásnál, forgolódásnál darabos a kép, közel sem olyan sima, mint 60fps-nél.
Íme egy videó erről a jelenségről 720p-ben nézd meg, a címe pedig ne tévesszen meg, most már tudom, hogy ez nem microlag!
Szerintem ez az egyik fő oka annak, hogy a 30 fps-re fixálás nem terjedt el... esetleg olyan játékokban lehet ennek értelme, ahol kevés forgolódás van, nem túl intenzív a játékmenet. Pl FSX.
Zárszónak még annyit, hogy a fixálást, ha van rá lehetőség, akkor a játékon belül kell megtenni ( ha a motor tudja ), mert a külsős programok okozhatnak galibákat... főleg az AMD-re igaz ez. FC2-ben például ez a hivatalos álláspont a microlag megszüntetésére: -RenderProfile_MaxFps 60 ( ezt kell beírni az exe után )
Ha erre nincs mód, akkor ott az MSI AB, vagy a RadeonPro. Előbbi mindennel működik, utóbbi sok játékot nem támogat, sőt a FRAPS-l is hajlamos összeakadni. A lényeg az, hogy csak akkor menjenek, ha olyan játékkal játszunk, amikor szükség van erre. Érdemes először egy próbaértékre állítani a korlátozást, hogy lássuk valóban működik, nem csak a vsync miatt marad 60-n az fps.
Sok infó Abu-tól van, köszönet neki... sokat nyúztam!
-
-Solt-
veterán
válasz
quailstorm #551 üzenetére
Nekem ilyen nyűgöm nincs, viszont vsync nélkül én képtelen vagyok játszani... borzasztóan zavar, ha megtörik a kép...
Használj csak fps fixálást vsync nélkül... fixáld 60-ra, vagy 120-ra, és próbáld úgy...
-
-Solt-
veterán
Tegnap egy érdekes dolgot vettem észre.
DX10 plusz vsync alatt fix 60 fps ellenére a Far Cry2 elég szép kis akadásokat produkált... ismert hiba, elég sokaknál előfordul. Találtam egy leírást, ahol azt javasolták, hogy játék közben konzolba ezt beírva megszűnik az akadás: gfx_maxfps 30
Kipróbáltam, az akadás tényleg megszűnt, de a 30 fps-n közel sem olyan szépen fut a játék mint 60-n. Gondoltam egyet, és kipróbáltam azt, hogy a végére nem 30-t, hanem 60-t írtam be...
Láss csodát, megszűnt az akadás, gyönyörű sima lett, sőt a cpu-t is jobban terheli így. Nem tudom miért, de amíg nem írtam át, addig rendre visszavett az órajelből a cpu, és olyan 20-25% környékén volt a kihasználtság... miután átírtam, nem vett vissza az órajelből és a kihasználtság felment 35-40%-ra...
-
-Solt-
veterán
No majd ránézek...
Közben ahogy nyomogattam a laptopot, ezen is előjöttek ilyen 5000+ értékek... asszem nem tulajdonítok ennek túl nagy jelentőséget!
Az jobban bosszant, hogy úgy néz ki behalt az alaplapomon két usb slot. :S Nem érzékeli sem a wifi-t, sem a billentyűzetet... az egeret tölti, de ennyi...
Az eszközkezelőben ki írja az usb vezérlőknél, hogy unknown device, ( akkor is, ha semmi sincs az usb portokba dugva ), ha rákattintok akkor meg azt írja, hogy: A winfos leállította az eszközt, mert problémákat jelzett. Kód:43 :S
-
-Solt-
veterán
Tisztában vagyok vele, hogy mit mér. A kérdés nem ez volt!
Kizárólag akkor jelez szélsőséges értéket, ha a billentyűzetet használom, vagy, ha a G13-t! Arra szeretnék fényt deríteni, hogy ez normális jelenség-e... gondolok itt arra, hogy a leütések miatti lag természetes jelenség-e, avagy sem...
-
-Solt-
veterán
Urak!
A DPC latency működésével képben van valaki? Normális, ha gépelés közben ilyen 4-5000 környéki qs értékeket kapok?
-
-Solt-
veterán
Ezt a 60 alatti akadást már úgy ahogy lelkileg feldolgoztam... erre most hozzá jön, hogy a trackir még 60 fps mellett is akad...
Pedig ez 1000%, hogy jó volt... vaj sima volt minden játékban, most meg pont ugyanúgy akad, mint a forgolódás közben, amikor nincs meg a 60 fps...
Ez győzött meg arról, hogy valami márpedig nem gömbölyű... nem tudom, hogy mi, de valamivel gáz van...
Tán a jövőhéten ki tudom próbálni egy kollégánál... neki hasonló konfigja van, csak asus lap + gtx580... átviszem hozzá a trackir-t is, hátha az szart be... :S
-
-Solt-
veterán
Egyébként felkínlódtam egy 32 bites XP-t... na ezen még szarabb minden... még jobban ugrál! Nem lehet, hogy a memória kezeléssel van gond?
-
-Solt-
veterán
Na neeeeeee...
Hogy mire találták ki, magasról le...
Játék, szimulációs programokat írnak rá, külön árulják az alkatrészeket, amikért nem kevés pénzt kérnek, innentől kezdve működjön! Nem érdekel hogyan oldják meg... VAGY, figyelmeztessenek, mi-mivel nem működik helyesen!
A konzol, más néven "hülyegyerekképződoboz" nem az én világom. Lesújtó véleményem van róla a reá írt játékok színvonalát illetően... majd, ha képes lesz futtatni közepes grafikán egy szimulátort ( nem a dirt3-t, és nem forza mittudoménmit ), akkor elgondolkozom rajta... és akkor a kiegészítőkkel még sehol nem vagyunk...
A konzol arra jó, hogy bebaszva ökörködjünk a haverokkal havonta egyszer 2-3 órát... minden más értelmes játékra számomra alkalmatlan!
-
-Solt-
veterán
No találtam valami nyűgöt... nem tudom ez mit és mennyiben befolyásolhat, de valami nem kerek. Leszedtem a EZT a kis programot, és teszteltem vele... amikor a billentyűzetet használom, igencsak pirosba ugrik, és hibát jelez...
Még tesztelgetem mi okozza...
Ha valakinek van kedve nézze már meg, hogy nála mi a helyzet... no meg valaki elmondhatná, hogy egyáltalán mi ez!
-
-Solt-
veterán
Hogy teljes legyen a kép...
Úgy voltam vele, teszek a szaggatásra, játszom egy kicsit... belőttem úgy az ArmA2-t, hogy stabilan meglegyen a 60FPS... nem valami hű de szép így, de jobb mint a szaggatás...
Indítom a TrackIr-t, erre mit ad Isten... ha TrackIr-l forgolódom, akkor 60FPS mellett is úgy akad mint amikor nincs meg a 60FPS... ha egérrel forgolódom, akkor semmi gond...
Én ilyet még komolyan nem láttam...
-
-Solt-
veterán
G13 kijelzőjén folyamatosan monitorozom a teljesítményt, hőfokot, stb...
Engem az a jelenség zavar, hogy 60FPS-n kiváló minden, 50 fps-n meg akad. Ez szerintem nem normális dolog... az, hogy valami 30-35 fps körül nem teljesen folyamatos, az oké... na, de 50fps környékén... és nem 1-2 játék, hanem minden!
-
-Solt-
veterán
Közben megnéztem, hogy ArmA2 alatt tényleg csak forgolódásnál van-e jelen az akadás... azt már írtam, hogy ha megyek előre, akkor nem látom...
Gondoltam gyorsítok a dolgon... motorra pattantam, és nagy sebességnél bizony látni, hogy akkor is akad, ha nem forgolódok, hanem előre haladok...
( mármint akkor, ha nem fix 60 az fps )
-
-Solt-
veterán
Rendben Urak, köszönöm a segítséget... ha lesz valami előrelépés írok!
-
-Solt-
veterán
Esetleg, ha valami jó angolos átolvasná EZT a pár hozzászólást. Ha jól értelmezem, a csóka pont azzal küzdött amivel én, de a megoldást nem tudom a kevéske angolommal rendesen értelmezni... a fordító meg eget verő baromságokat ír ki...
-
-Solt-
veterán
Én ezeket mind elhiszem, de amikor felteszem a konkrét videót, belinkelem a topikba, majd rákérdezek, hogy Urak, nálatok is így akad, ha nincs meg a 60fps? Erre jön a válasz, hogy NEM!
Látják a videót, és látják, hogy náluk mi van...
Gyengébb gépekkel, azonos fps számmal, azonos felbontáson, azonos monitor méreten, azonos szoftverkörnyezetben náluk nem akad, nálam igen...
Én nem tudom, hogy erre mi a logikus magyarázat, de az fix, hogy valami nem működik úgy, ahogy kellene. Ha más is látna hasonló akadásokat forgolódás közben, akkor nem hiszem, hogy senki nem mondaná azt, "hogy igen, nálam is ilyen"...
Én nem hiszem el, hogy normális dolog az, hogy csak akkor folyamatos a kép, ha megvan a fix 60fps, ha meg leesik 50-55-re, akkor jön az akadás... 35fps-re még rá lehet fogni, hogy nem olyan sima mint a 60, no, de 50-55-re? És nincs átmenet... 60fps-n kiváló, 50fps-n pont úgy akad, mint 35fps-n...
No meg, ha vsync gond lenne, akkor kikapcsolt állapotában a kép szétcsúszásán kívül akadást nem lenne szabad látnom nem?
A lényeg az, hogy kipróbálom valahol valakinél másik monitoron, másik alaplapon, mert biztos vagyok benne, hogy ennek nem így kéne működnie...
-
-Solt-
veterán
válasz
El Kebir #395 üzenetére
Na most mértem egyet vsync nélkül is... a táblázat ugyanolyan tüskéket rajzol mint vsync-l... ez az első 10 frame átlag 37fps mellé,
28.983
28.083
26.806
27.496
29.122
27.191
27.966
27.634
26.554
27.743Ha nehezen is látni meg, de úgy látom így is akad...
A kollégának ugye 37 fps körüli átlagnál 30ms körüliek az értékei... nekem 27ms körül mozognak... mondjuk ennyivel gyorsabb a 6990 a GTX560-nál... no, de az is baj kikapcsolt vsync mellett, hogy a gpu "túl" gyors? Vagy az lesz amit rumkola mond, és a monitor nem bírja követni a gpu-t?
-
-Solt-
veterán
válasz
El Kebir #389 üzenetére
És min múlik, hogy ez az érték melyik ms szekcióba tartozik?
vsync off beállítást próbáltam, de annyira foss lesz a kép, hogy képtelen vagyok bármit is meglátni rajta... :S
A driverben vsync off, és játékokban állítom... ha játékban kikapcsolom, akkor ugye a win7 alatt driverből nem tudom kényszeríteni...
-
-Solt-
veterán
A grafikától független az akadás... az akadás kizárólag attól függ, hogy megvan-e a 60fps... ha megvan, akkor sima a kép, ha nincs, akkor akad...
Erre adott HSM kolléga egy logikus magyarázatot amit már lentebb idéztem, de a szerint akkor is folyamatosnak kéne lennie a képnek, ha monitor frissítési frekvenciájának a felére korlátozom fixen az fps-t... de nálam akkor is akad... pedig, ha 72Hz-nek a felét veszem, 36fps-n már elég folyamatosnak kéne lennie a képnek...
-
-Solt-
veterán
Automatikusan skálázza a word, nem én állítom be az értékeket... ha mellé teszem azt a táblázatot, ahol nálam is folyamatos a kép, akkor kb hasonló görbe jön ki, mint a felső a képen...
Az első 10 frame szaggató kép mellett,
25.107
26.674
25.559
26.938
25.16
27.261
25.248
27.04
25.459Az első 10 frame alacsony fps, de folyamatos kép mellett,
31.263
27.909
30.523
31.282
32.164
34.117
32.86
28.909
27.307Az első 10 frame 60fps, folyamatos kép mellett,
21.199
13.33
17.591
16.53
16.274
15.385
17.162
15.646
16.816Ha jól tudom a FRAPS a vga-ból érkező jelet monitorozza... ha ez így van, és azt mondod, hogy szerinted az ingadozások kb egyformák, akkor hogy lehet, hogy a közel egyforma jelek közt látványban ekkora eltérés van?
-
-Solt-
veterán
Na van egy kis "változás"...
Egy másik ismerőstől megkaptam az ő Fraps adatait ArmA2 alól, és ÖSSZEHASONLÍTOTTAM az én adataimmal. A felső az övé, az alsó az enyém. Elég durva a különbség... most már csak azt kéne tudni mi okozza ezt...
( Neki GTX560 + TN paneles 24" full hd monitora van )
-
-Solt-
veterán
Csak ami nálam van az nem microlag...
A monitorom topikjában ki lettem okosítva... :S
"Az nem számít 60FPS felett, hogy mennyire egyenletes a képek közt eltelt idő, ugyanis mindegy, hogy 2ms vagy 10 vagy 15 alatt készül el a kép, mindenképp meg lesz várva a következő képfrissítés (ami 17msec-enként van 60hz esetén) mire ez eléd tárul, ergó minden képkocka között egyenletes 17ms telik el, függetlenül attól, mennyi idő alatt készült el. 60hz alatt már problémásabb a dolog, mertha 18ms vagy több alatt készült csak el a kép, akkor az előzőt kellett kitenni újra (a monitor nem tud várni) és akár 16ms-ig áll a rendszer, mire ki tudja tenni ezt a képet, és elkezdheti a következőt számolni."
Ez látható az alábbi VIDEÓN. Nálam csontra az van, ami a baloldalon látható...
-
-Solt-
veterán
Csak nálam ez mindennel így van, és a régebbi driverek sem segítettek rajta. Azért példálózom az ArmA2-vel, mert azt régóta játszom, és jó pár konfigon próbáltam már... 30fps felett már teljesen jó volt...
A szimulátorok mindent felzabálnak... repülés közben elég gyakran van 60 alatt az fps. Pont azért kell ilyen bitang gép... bf3 meg a crysis nem az én világom... azoknak nem vettem volna ilyen gépet!
Tudsz valami buhera xp-t mondani, amin tehetnék egy próbát?
-
-Solt-
veterán
válasz
ProciVettel #355 üzenetére
Default bios-t toltam előtte, az meg visszarakja IDE módba!
De azért köszönöm... bármilyen ötlet jó, mert amilyen idegállapotban vagyok napok óta, már képtelen vagyok reálisan gondolkozni!
-
-Solt-
veterán
válasz
kranazoli #353 üzenetére
Kb gőzöm sincs, hogy miért nem akarja az igazat... kiírja, hogy NON SYSTEM DISK bla bla bla, és ennyi!
Pedig erről telepítettem kb fél éve a párom laptojára az xp-t... asszem én valami dimenzió zavarba kerültem az egész gépemmel együtt!
Próbáltam a 8-t is... lehet, hogy valami szar verziót kaptam le, mert az usb-s wifi adapteremet képtelen voltam telepíteni rá... anélkül meg nincs net, ami nélkül nem tudtam telepíteni a netframework 3.5-t, ami nélkül meg nem indul el többek közt az arma sem!
Leszedtem egy olyan csomagot ami nem a netről tölti le magát, de amikor végzet a telepítéssel, közölte, hogy márpedig ő csatlakozni akar a windows updatehez!
Kezdek megkattanni...
-
-
-Solt-
veterán
Egér csere már volt... másik usb-re, és ps3-ra is. Nem segített.
Ahol kipróbáltam másik IPS monitorokkal, ott másik billentyűzet volt, tehát elvileg ez sem lehet... no meg már próbáltam lehúzott billel is...
Vsync probléma lesz, csak tudnám mi okozza. Most kipróbáltam egy Panasonic plazma TV-n is, csontra ugyanezt produkálja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Villanyszerelés
- Azonnali mobilos kérdések órája
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Előzetes élménybeszámolón a Mafia: The Old Country
- Nem sok meglepetést tartogat a Galaxy S25 FE és Tab S11 Ultra külseje
- Gaming notebook topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest