- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Íme az új Android Auto!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Mobil flották
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
fsb1000
nagyúr
Megnézem teljes képernyőnél is.
Az a gond, hogy nekem most kifogástalanul megy a GTA4 Vsync nélkül is, tehát lehet hogy méréssel se fogok semmi különöset tapasztalni. (vagy majd visszarakom a GTX460/2GB-ot és visszaórajelezem)Egyébként GTA4-ben van olyan ingame beállítási lehetőség is hogy 1920x1200 / 59 fps.
Nekem ettől szokott megbolondulni. Rég használtam és már nem tudom pontosan mitől állt át 59re, de asszem kifagyás vagy install után vagy mikor lekérem az ajánlott beállítást.
Nézd meg hátha nem 60-on van nálad.(#600) TTomax
Sajnos ezekből egy sem müxiki, de ha valakinek sikerül letölteni átküldhetné nekem is. -
fsb1000
nagyúr
Lehet hogy van valamiféle összeesküvés elmélet. Rengeteg fórum foglalkozik stutteringgal.
Sok helyen linkelik a fpslimiter_0_2.zip programocskát de minenhol törölve, blokkolva.
Pedig találtam olyan fórumot is ahol TimeFrames ábrákkal is alátámasztják áldásos hatását.Én nem hiszek az ilyesmiben (mármint a multik elnyomásában, olajcégek blokkolják az alternatív dolgokat, stb), de az valószínű hogy egy ilyen programocska nem csak a dadogást szünteti meg, de a késztetést is hogy 2x akkora VGA-t vegyen az egyszeri user.
-
fsb1000
nagyúr
Igazad lehet, a videon is jól látszik a gond. Nekem nincs semmilyen gyakorlati tapasztalatom a 30fps fixálásra.
Csak arra gondoltam érdemes lenne kipróbálni.Viszont ahol eddig Vsync-et alkalmaztam, ott nekem nem jelentkezett kellemetlen mellékhatás. Igaz főleg GForcokkal teszteltem. Viszont ATI-nál kb az volt amit leírtál, de akkor nem gondoltam, hogy ez a Vsync hibája, én inkább a kártyát okoltam, mert hasonló teljesítményű GF, ugyanazokkal a beállításokkal nem produkálta.
Szóval lehet érdemes lenne megvizsgálni hogy az általad leírt Vsync nyügök mitől származnak és mennyire kártya függők.
-
fsb1000
nagyúr
Ezt nem tudtam, de ingame beállított Vsync hatása windowed módban is tapasztalható néha 55-56, néha 59 vagy 61-re áll be az FPS. Persze lehet, hogy ezt más módon érik el, de ettől még a jótékony hatása megvan.
Szinte mindig windowed módban játszok, mert sokkal könnyebb átnavigálni másik programra, illetve zavar ha a "teljes" látóteremet betölti a játék.
****
(#589) priti
Mi a frászt vársz a fórumtagoktól mit mondjanak?
A mostani vízállás jelentés szerint Tőled semmit.Személyeskedsz és össze vissza beszélsz.
Nem találod a helyes abasztrakciós szinteket, nem jó példákat hozol és tévedéseket tényként írsz le.
Egy GPU működését nem kell atomi szinten megérteni, meg a vsyncet se kell "kernel" szintű kódként bebiflázni, de az egyszerű usernek is lehet róla fogalma miként működnek a dolgok.Senki nem tudja leírni pontosan mi történik egy robbanómotor hengerében a gázokkal, mégis tudnak az emberek motort tervezni, gépkocsiba építeni és autót vezetni.
Mert megtalálják a helyes absztarkciós szinteket és leírható modellt, okoskodó hadoválás helyett.
Van aki az autókról szeret beszélgetni, mer nem jól megy az autója vagy csak büszke rá hogy maga újjítja fel a motort, van aki meg a játékok akadásáról vagy más anomáliájáról szeret beszélgetni, mert napi gondjai vannak ezzel kapcsolatban. -
fsb1000
nagyúr
Köszi! Így már értem.
Az OSD beállítását lehet erre a célra használni. Kicsit nyakatekert de biztos müxik, és érdekes lehet Vsync nélkül valamint Vsync által meghatározott frekvencia egész számmal osztott értékeit próbálgatni.A moziban vagy videót nézve teljesen elfogadható a 24-30 fps is. Játékoknál is az lehet, ha nincsenek hirtelen nagy méretű képváltozások. És egyáltalán nem mindegy hogy egy rendszernek 120 vagy 60 vagy 30 képet kell kiszámolni másodpercenként.
Csak az a kérdés hogyha ez ennyire erőforrás kimélő és mikrolagg eltüntető eljárás, akkor a játékokban miért nem alkalmazzák? Miért nincs minden játékban olyan opció ahol a képszámítás frekvenciáját lehetne limitálni?
A legtöbben van egy Vsync ON/OFF azt jónapot. -
fsb1000
nagyúr
Szerintem meg nem mondhatod, hogy 60Hz a dolga, mert nem ez a működési elve.
És ha nem 60Hz-en fixál, annak nem feltétlen az az oka hogy "szar", Pl windowed módban biztos lehetnek épeszű okai, hogy miért nem 60Hz-en fixál néhány esetben.A vsync nem egy különálló rendszer mint ahogy egyik hsz-edben vizionáltad (festő, meg galériatulajdonos, vagy mittomén mi), hanem csak egy beállítási paraméter amely befolyásolja a képmegjelenítési metódust, nincs külön vsync csip, sem pedig vsync szoftver.
Ha van is galériatulajdons a VGA analógiában, akkor az nem a vsync. A vsync az az utasítás amit otthon kap az asszonykájától, hogy miként rakja ki a képeket.
-
fsb1000
nagyúr
Ismét szeretném kérni, hogy írd le lépésről lépésre mit állítasz be ahhoz, hogy ilyen jól működjenek a játékaid, mert szeretném GTA4-el és BF3-al is kipróbálni.
Az operációs rendszered milyen? XP vagy Win7?Az AB-ben hol állítasz fps limitet?
A driverben pontosan mit állítasz be?
A GTA4-ben és a BF3 mit állítasz be? -
fsb1000
nagyúr
A v-sync-nek 60Hz a dolga, ha nem 60 akkor szar
Én azt hiszem ezt csak te gondolod így. És nem is helyesen gondolod.
A vsync nem a 60 Hz-hez köthető, hanem a monitor és az alkalmazott felbontáshoz tartozó maximális képfrissítés frekvenciájához.*****
"Ha 480-a van akkor semmi szüksége a v-sync-re"
Én ezt nem így gondolom, valószínüleg a Vsync és annak lehetséges pozitív hatásainak félreértelmezéséből vagy nem ismeretéből fakad a véleményed.
-
fsb1000
nagyúr
Szerintem ez egy valószinű felvetés.
A 192 bittől előre féltem - szerencsére nem érzékelhető a jelenség. Erre nyilván a gyártó is gondolt tervezéskor.A fele ekkora 3D számítással bíró GTX285-ön 512-es volt az memóriabusz (persze alacsonyabb frekivel), de annál nem voltak ilyen anomáliák. Olyan szép egyenletes diagrammokat produkált hogy csak na.
-
fsb1000
nagyúr
Üdv!
Egy olyan anomáliát mutatnék, amely szubjektíven nem érzékelhető, de lehet mégis tanulságos.
Frapssal mentettem le a Frametimes adatokat. A cél az volt, hogy megnézzem a GTX660 tuniung esetén miért nincs fps növekedés, ha a GPU órajelét 10%-al emelem.A felső ábrán default állapot, a képmegjelenítési idők sorában ciklikusan jelentkezik akár dupla nagyságú kiugrás is. Ez olyan mint egy tipikus akadás, de a mérési idő alatt csak 2 alkalommal érte el a 16 ms-os határt.
A második ábrán a memória órajele 10%-al lett megemelve, de az fps több mint 14%-al növekedett, pedig a tuning csak 10%-os volt. Talán magyarázat rá, hogy az FT ábra kissé kisimult a mérhető dadogás kevesebb és 0 tüske éri el a 16ms-t
A harmadik ábrán a +10%-os GPU tuning mellet nem növekszik az fps, de az FT ábra jobban tüskés, 16 alkalommalk éri el a 16ms határt, és bár az ábrán nincs, de a 33msecce határt is átlépi, amelyet már egyesek érzékelni is tudnak.
Ez még nem a klasszikus dadogás, de egy-egy reccenést lehet érzékelni a monitoron.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- CASIO órák kedvelők topicja!
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- LEGO klub
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- OLCSÓBB!!! több EIZO EV2456 FlexScan 24" 1920x1200 16:10 IPS fekete több jelenlegi ár: 170.000.-!!!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest