- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
-
-
Batman2
őstag
Szevasz
Mármint a dúsítóra gondoltál ?
Dízeleknél inkább úgy nevezik, a különbség, hogy benzinesnél a szivató emeli a keverék benzin koncentrációját, addig a dízeleknél ez csak az alapjáratot emeli meg.
Azt minden beindítás előtt érdemes feltekerni és ha már melegszik a motor és hallod, hogy már magasabb fordulaton jár alapjáraton, mondjuk a következő lámpánál, vagy a következő utcasarkon, akkor tekersz rajta vissza egy kicsit, ennyi !
És mindaddig veszel vissza, amíg túl gyorsnak tűnik már az alapjárat, eglsz a minimumig.Amúgy nem okoz semmi problémát, ha rajtamarad, csak nagyobb lesz a fogyasztásod.
Szóval az pont arra van, hogy ne kelljen a lábadat folyton a gázpedáln tartani, amíg bemelegszik a motor. Néha ugye nehéz lenne, mivel, gondolom nincs három lábad.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Puttyos
csendes tag
Ez tényleg nagyon jó! Az enyém akkor tényleg olyan, ahogyan sejtettem: mindenem még ugyanaz, mit ahogyan gyárilag kijött!!! Szín, felszereltség, motor stb.!!!!!!
Mondjuk az évjárat egyedül, ami nem stimmel, mert a forgalmim szerint 81-es, az oldal szerint pedig 80-asnak kellene lennie! -
Templomegere
senior tag
Szia !
Egy teljes , tehát blokk, forgatyúsház, hfej, adagoló , vezérlés , porlasztók , izzitás . Teljes felújítása kivül belül.
porlasztók felújítva , nem új csak a csúcs 4 db kb 30e
főtengely köszörül, csapágysor kb 30-40e
blokk fúrás - kb 10-20e
ha nem fúrás hanem hüvelycsere akkor kb 20-40e
4 db minőségi (mahle) dugó kb 80-100e
adagoló beállítás (ha minden jó benne) kb 5-10e
adagoló belövés , +kisebb problémák kb 10-20e
hfej felújítás ( meglévő szelepek szabályzása, szimering csere , szelep fészek szabályzása , nyomásproba , ha kell szelep vezető csere ) kb 20-40e
vezérlés (himbák, veztengely , vezlánc , lánckerekek , adagoló meghajtó tengely +persely csere ha kell ) kb 20-100e
izzitás ha kell kb 5-30e
tömitéskészlet 20-40e
olajpumpa felújítás ha kell 10-30e260e-500e között is lehet
Szóval nem kicsi pénz , ehez jön még a munkadíj , a festékek , ha kell a polirozás ára .
Minden a bontásnál derül ki , az is lehet hogy nagyon nem kell belemerülni a cserékbe , és 4 db dugó + fúrás + tömitéskészlet + beállítások , és akkor mindjárt más . (120-150e) , szóval pontos számokat bontás , mosás , mérés után tudok, tudnék adni .
Ami biztos , ezér a pénzért egy olyan motort kapsz , amilyenre vágysz. Azt is tudni kell hogy én nem sufnimunkát , nem gyors felujítást ,és nem igérethalmazt nyújtok.
Az hogy meddig tart , szintén a bontás után derül ki , na meg a mesterember programjától . Ha az öregnek nincsen sok munkája akkor rá nem nagyon kell várni .(Ő fúr , köszörül , illeszt , hfejet rendberak. )
Nekem anno csak a 4 porlasztó került 80e-90e ft-ba az adagoló felujító készlet volt 120e , szóval bele lehet merülni ............
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nem olcsó mulatság, látsd az én példámat, nekem is a végén cserlni kellett szinte mindent, nem volt elég fúrni, igaz az enyém már leaállt, akkor vittem el, ha a tiéd még megy, akkor lehet, hogy jobba helyzet !
Szóval nagy kérdés, és az is, hogy vajon volt e már felújítva, amit nyilván nem tudsz, mert ha igen, akkor szinte biztos, hogy minden csere a motorban, ha nem volt még felújítva, akkor még valszeg el bír egy újabb gyűrűsor elkopást !
Legalábbis az én példámból kiindulva, mivel nekem már csak valami bóvli, vacak, legroszabb minőségű utángyártott dugattyúk voltak benne, szóval legalább két garnitúra gyűrű kopott egy henger hüvelyben.
Ráadásul a vacak bóvli sz@rul kopott és ezzel teljesen tönkre téve a henger falát is.Nekem 210 lett eddig a költség, de még nem tökéletes, szóval még lehet, hogy porlasztókkal, vagy adagolóval is bajlódni kell és persze utángyártott alkatrészekből lett felújítva főleg, mivel annyi pénzem nincs, hogy a legjobb minőséget vegyem meg, amit Templomegere kollega is javasolt !.
Amúgy előszőr nekem is 100-150-et mondott a szerelő.
Meghát, azon is múlik, ki hogyan rakja össze, templomegere kollega biztosan jobban csinálja meg, mint nekem, ahol én csináltattam !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
úr isten 150e ft ????? ezekért???? hát soha az életben az fix .
Lengőkaroknak 20-30 év után sincs olyan bajuk amit nem lehet pár ezer forintért megcsinálni , a féltengelyeket pedig gyönyörűen felújítják . asszem kőkemény 8-12e ft/ db áron .Szóval lehet hogy eredeti , lehet hogy zsír új, de ezek nem olyan alkatrészek amiket nem lehetne megoldani tökéletesen sokkal olcsobban . Egyszerűen szerintem ezt nem kellett volna
legalább kérdeztél volna mielött megveszed
-
Batman2
őstag
. . . No, látod !
Nekem is egyszer a szerelő cserélte le az olajat, be volt szorulva a csavar, kiszedte, de olyan barbár módszerekkel, hogy megrepedt mellette az olajteknő, és azóta minden olajcsere után be kell ragasztani a csavar mellett a repedt részt.Mikor reklamáltam, hogy csöpög és hegesztesse meg, még neki állt feljebb és kikérte magának, hogy ő csinálta volna a repedést !
Egy panelházi garázsban működött, akna nélkül, nem is mentem a környékéra sem többet !!Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
Merci w123 féltengely zsír új , gyári beszállítótól : BR 52029 ft / db
Lengőkart soha nem kell cserélni , ha rozsdásnak is látszik , az amax felületi rozsda , azt tigris páncálos anyagából faragták , vastag vas az egész .
Nekem 12ft/db volt az ára a felujitottnak , nem mindegy hol csináltatod , nekem is fél év garit adtak rá , de immáron második éve hibátlanúl üzemel .
-
Puttyos
csendes tag
A dízelen kérded? Mert azon a motortérben, a szervószivattyú öntvényére van felcsavarva, felül egy asszem 19-es csavar oldásával vehető le. Arról ismerhető meg, hogy üzemanyag vezetékek vannak rácsatlakoztatva a csöveire. Egyébként tök olyan mint más autókon az olajszűrő. Plusz nekem van egy egyszerű átlátszó műanyag szűrő is a csőbe bekötve. A benzinesen nem tudom.
-
Dawess
csendes tag
Hali...
Mindenképpen le fogom ellenőrizni a nagyobb szűrőt is, a kicsit már lecseréltem.
Azt SOHA ne felejtsd el milyen autód van...a miénk 1,5 tonna. Normál esetben. Semmi nem pótolhetja a téli gumikat, mivel sokkal lágyabb az összetétele. Csak próbáld ki, tapogass meg egy nyári gumit most, meg egy télit is. Érezni fogod a külömbséget. Ajánlom a Szilikon tartalmú téliu gumikat, különösen jobb nehezebb autókra. Tudom mert egyik barátomnak van egy Pneuservis-je...ő mindent elmondott Szóval téli.
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
spirit007
senior tag
Téli gumi ügyben azt tudom tanácsolni , hogy legalább "olcsó" kategóriásat vegyél , mert kár lenne összetörni ennek hiányában a kocsit .
Én évek óta Barum/Debica kategóriájú gumikkal járok (ezek is elfutnak 60-70 ezer Km-t !) és még egy garnitúrát sem koptattam el 5 éves intervallum alatt . Főként mivel télen eleve kevesebbet közlekedek autóval (~10E /tél) 5-6 év után meg tanácsos kidobni a gumit , mert felkeményedik/rühesedik , akármilyen márkás .
Amúgy kicsit túl van misztifikálva a dolog . A tapadása némileg jobb mint a nyárinak , viszont ami lényegesebb , az a borda mélységből adódik , történetesen a "latyak kiszorítása" sokkal jobbJa és mégvalami .
Érdemes külön felnit venni a téli gumikhoz , mert így évi 2 gumicserét meg lehet spórolni .
Jó állapotú acél felni garnitúra használtan ~16 ezer + egyszeri gumi felrakás ~6 ezer vs. évente 2x 6ezer gumiszerelés -
Dawess
csendes tag
Sziasztok!
Jah pont ezt akartam mondani...ha 1,5 tonna elszáll imádkozzon mindenki az úton. Az addig ok, hogy összetöröm a kocsimat, meg magamat...de képzeljétek el ha összecsattansz egy nyomorult Suzukival amibe egy anyuka meg a kisfia halad, természetesen nem bekötve... nah mind1 legyünk óvatosak barátaim...
...vannak kisebbek is az utakon....[ Szerkesztve ]
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
. . .Mondjuk esetleg csúszik a kuplungod !
nem hallasz kicsit csikorgó, nyekergő, vagy visútó, szóval erősebb súrlkódásra utaló hangokat ?
Ha benyomod a kuplungot, mindíg rendesen szétválasztja a hajtást és a kerekeket?
szóval nem reszel a váltó, mikor váltasz, vagy egyesbe teszed?Ha igen, akkor nézdd meg a fékfolyadék szintedet, ha kevés, vagy törött az odal cső, akkor nem megy a kuplung rendesen !!!
De csúszhat az ékszíj is, akkor viszont általában visítani szokott erősebb gyorsításkor.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Mintcar #1092 üzenetére
Sosem lesz sajnos gyári állapotú az autó felújítás után sem. Pontosan azért, mert a gyári alkatrészek horror árban vannak, az utángyártottat viszont csak egy nagyon ügyes és lelkiismeretes kasztnis tudja úgy megcsinálni, hogy abból a lehető legtöbbet hozza ki. Coupe-ra eléggé speciális elemek kellenek, ezért még csak utángyártottat sem tudtam mindenből venni. Ilyenkor a lakatos saját kreativitását vetette be. Az anyagokat a lakatos szerezte be. Gyártmányát tekintve sztem nincs sok választék. Doblemez pl aranyárban van, 6számjegyű ott maradt a foltozgatás. Így jött szépen lassan össze az egész gép.
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
w-123
csendes tag
válasz Mintcar #1171 üzenetére
a gyári cuccotNév:, Gaál-Car. Város:, Budapest XVI. Cím:, Csömöri utca 130. .... Mercedes, Mercedes összes típusához gyári és utángyártott alkatrészek kedvező áron! ...
.azutángyártott pedig kkerholm,volt.de a padlo lemez az már jobb volt pedig az is kkerholm volt.A Gaálnak van telcsi száma is holnapra megkeresem neked -
B3
csendes tag
válasz Mintcar #1273 üzenetére
A kormányművel nekem is vannak gondjaim, "3-400.000 km útán jelentős a holtjáték mindegyiken" ...a miénk is bőven 500.000 felett van már.
Ráadásul a szervo is kapitulált. Kiváncsi lennék ,hogy a szervószivattyu hibásodott meg vagy a kormányműben van a gubanc, hogy lehetne ezt kideríteni? Mert a szervószivattyúhoz a bárdiautónál találtam Lemförder javítókészletet 6775ft ért, ( első ránézésre 1 marék tömítőgyűrű meg hasonló szöszök) ennyiböl megoldódna a szervóprobléma? Mert ha a kománymű a "ludas" azt már nem javíttatom, mivel a hatalmas holtjáték adott.
Szóval a kormányműcsere nekem is esedékes lenne.. csakhát az a 700.000ft komoly visszatartó erő. A 420 dollárosban én is benne lennék csak az meg gyanúsan olcsó a 700ezerhez képest.
A szálítást biztos meg lehet oldani valahogy..(haveromék mennek ki nyáron kaliforniaba dolgozni +táborozni, akár ők is hazahoznhatnának 1et-1et ) amugy az UPS vagy vmi nemzetközi csomagküldő is elhozná biztos, csak megbízható legyen az alkatrész minősége.
A másik dolog ami nekem nem tiszta ,h a szervószivattyúnak van valami köze a fékrásegítéshez? mert az sem müxik.Üdv mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
W123 200D 1980 (220D blokk)
-
ákos123
csendes tag
válasz Mintcar #1273 üzenetére
Kormánymű probléma nekem is van
Konkrétan úgy éreztem tegnap, hogy megálláskor kőnek mentem de legalább egy többkilós terméskékőnek kell lennie gondoltam mert akkorát szólt!
Hátratolattam, persze nem volt semmi. Szerekőnél voltam ma és hát letört egy db a fogaskerékből. /valamelyikből nem emlékszem pontosan/. Úgyhogy csere még jó hogy van igaz bontottan.
Apropó. TUDNÁTOK OLYAT, HOGY KORMÁNY SEGÉDIRÁNYÍTÓ TENGELYHEZ JAVÍTÓKÉSZLET?
ILL. PERSELYEK ÉS TENGELY HA NINCS JAVÍTÓSZETT.
KÖSZÖNI ÁKOS123W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
ákos123
csendes tag
válasz Mintcar #1273 üzenetére
még egy: vagy a totalcaron, vagy a vezess.hu-n találtam többoldalnyi leírást az 123-ról és itt említést tesznek egy ún. Pitmann v. Pittmann tengelyről amit be kéne néha állítani különben "megadja magát" és nagy holtjátékokra számíthat a játékos.
Nekem is gond van veleW123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #1495 üzenetére
Szevasz
Hát, ha esetleg egy kicsit már be van sülve és szorul, akkor esetleg, de akkor szerintem visítania kellene az ékszíjnak és igencsak forróak lennének az ékszíj tárcsák a hatalmas súrlódástól,
és valszeg az ékszíj engedne hamarabb, kitágulna.Nézdd meg egy menet során és után, hogy tapasztalsz e ilyeneket, aztán szerintem ki is zárhatod.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Mintcar #1499 üzenetére
benzinnel vagy gázolajjal megy az autó (jobb esetben), úgyhogy el tudsz menni vele generátor nélkül. Viszont azt javaslom, hogy világítást ne nagyon használj az utadon. Ha mégis, akkor nem baj, ha van akksi töltő vagy pótakku
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Puttyos
csendes tag
válasz Mintcar #1523 üzenetére
Hát valahol Kamcsatka mellett, asszem ! Nem tudom mi a fene lett az időjárással, de tegnap egész nap, napközben -3,-4 fölé nem ment, reggel meg konkrétan -14. Volt olyan hely, ahol elhaladtam, itt az Alföldön, ahol az utcai digitális kijelzős hőmérséklet jelző -8 -at mutatott. PEDIG MÁR NÉHÁNY HETE, VAGY NAPJA, OLYAN SZÉP IDŐ VOLT. A múlt hét végén már nyitott tetővel, gyönyörű napsütésben, egy szál dzsekiben mentem autókázni. Most meg nagykabátban is befagyott a s....-ggem.
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #1745 üzenetére
Nagyon jó cikk, fantasztikus !!!
Teljesen átérzem a fickó érzéseit, elvégre már majdnem én is megváltam tőle, mikor annak idején végleg megállt a motorja.
És minden hasonló cikk elolvasása után megállapítom, hogy mennyire szerencsés voltam, jobban mondva, mennyivel szerencsétlenebbül is járhattam volna, mint ahogy mi vettük az Öreget !
Én már csak ilyen érzelgős típus vagyok és már valszeg ilyen is maradok.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #1816 üzenetére
Szevasz
Az bizotos, van mit igazítani a Klokkerholmon is !
Főleg az íves széleket csinálják nagyon csúnyán, totál hullámos az ilyen helyeken a lemez, meg van gyűrődve, valahogy nem rendes a formájuk, mart akkor ezt is lepréselnék !
Amúgy a többi része még el is megy.
Ezen túl van még Olman, Isam, Maxicar, meg valami Embo, de azt csak egy helyen láttam és ezek csak nehány elemet gyártanak, csak a Klokkerholm az, ami majdnem mindent gyárt karosszéria téren.
Az Isam-nak még honlapját és terméklistáját sem leltem, valami olasz gyártmány tán.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #2013 üzenetére
Te jó ég !!!!!
Az egyik fotón a műszerfal val lekapva és a hőmérséklet mutató már felelé ki van akadva, felülről mutatja a 120 fokot !!!
Felfőzték a motorját ???
Sajna, németül nem nagyon értek, az angol verzió meg elég rövid.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dawess
csendes tag
válasz Mintcar #2077 üzenetére
Nem láttam a gépeket, de a figura az megbízható, egy ezermester.Beszéltem vele úgyhogy látom, hogy vágja a MB123-as témát...Ott dolgozik ahol nekem is van a cégem, nyergesvontatókat javítanak.Egyébként meg 30 km-re Párkánytól, Csúzról van a figura....
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Hangyaírtó
csendes tag
válasz Mintcar #2160 üzenetére
Szia!
Hát az én kérdésem az lenne ezzel kapcsolatban, hogy a merci szervízben szerinted ismerik ezeket a régi autókat is úgy, hogy biztonságban rájuk merjem bízni? Én arra tippeltem, hogy valami régi, idősebb szakemberben lehet, hogy jobban megbíznékMercedes-Benz W123 2400D 1977