- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Heteken belül ár/érték bajnokot avat a Poco
- VoLTE/VoWiFi
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Csíkszélességben verné az Exynos 2600 a Snapdragon 8 Elite 2-t
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
Synthwave #54 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy erre mennyire alkalmazható, de a [Nyquist–Shannon sampling theorem] alapján elég 2x akkora mintavételi fekvencia, mint mint amit szeretnél mérni számottevő zavarok nélkül, és nem nagyon láttam még >>500Hz kijelzőt. Illetve azt hiszem 1000Hz fölé már tényleg halál mindegy lenne menni kijelzőkkel, főleg ha a képkockák nagy része interpolált/extrapolált (de ez igaz 500 és 250-re is, hogy az OF interpolációt nem érdekli hogy hol állt a kurzor félúton). Szóval 2000Hz (egér) felett szerintem javarészt már csak szintetikus méréseken vagy placebóban nyilvánulhat meg a többlet.
-
janos666
nagyúr
válasz
Synthwave #49 üzenetére
Mint írtam, most szerintem kikapcsolhatatlanul aktív már a GSync-et kiegészítő Vsync, mikor aktív a Gsync. Én kezdettől így nyomtam volna a helyükben, mert félreérthető, hogy a VSync kapcsoló mást csinált GSync mellett, mint anélkül, de ugyan az volt a neve magyarázat nélkül.
Szerintem többet árt az, ha bár picit lefarag a késésből az, ha nincs Gsync és limier, de van judder. A judder is rontja a mozgás érzékelését, zavarja az agyad felé a mozgásvektor predikcióját.
Lehet, hogy spórolsz mondjuk 5ms-t, de nem azt látod, hogy picit simítva merre megy és milyen gyorsan, hanem azt, hogy remegve/ugrándozva megy valamerre, közben mint ha meg-meg torpanna, megugrana. Számszerűen pontosabb időben az, ami meg tud jelenni, de te egyenletesen mozgatod az egeret, mégis darabosan mozog a kép...
Szóval én online "verseny" játékhoz is GSync-et, és mellé vagy -3 limitert, vagy Reflex-et javasolnék... -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Synthwave #49 üzenetére
Kivéve klasszik Doomban.
Mármint nálam az is max fps/max Hz, de ha az az ember vagy, aki az eredeti, fix 35 fps-sel akarja játszani, akkor a monitor képfrissítési rátája mindenképp a 35 egész számú többszörösére legyen állítva, ha nem vágódeszkás szeletelést akarsz látni (tehát 144-es monitor esetén 105 vagy 140, a 70-nel ne vicceljünk már).
-
janos666
nagyúr
válasz
Synthwave #44 üzenetére
Ha nincs bekapcsolva a V-Sync, akkor általában két dolog történik:
- míg a refreshrate alatt vagy, addig van egy finom kis képtörés a képernyő legalján
- ha a képernyőfrissítés felett vagy, akkor jön a stutter, mert nem minden képkocka jelenik meg
Próbáld ki egy singleplayer játékban, vagy privát szerveren egyedül, hogy beállsz egy fal elé, és A-D gombokkal rohangálsz a fallal párhuzamosan. Még jobb, ha HUD is van a képernyő alján (azt nézd, lent lesz a tearline). Alacsony fps-el ott lesz a tear line, magassal látni fogod a judder-t.
Ezt már sok emberrel vitattam, pedig volt, aki 1000 fps kamerával is bizonyította.Ja igen, a Reflex-et kapcold ki, ha van a játékban, mert azt hiszem is kiváltja (legalább is a limitert, de talán még a V-Sync-et is, utóbbit még nem teszteltem).
Esetleg előfordulhat, hogy bizonyos esetben sikerült a látható képen kívülre esnie a tearline-nak (ugyan úgy, ahogy az RTSS-ben is van ilyen funkció, hogy tearline control, ami GSync nélkül tolja az utolsó látható sor alá). De dinamikus fps mellett ez nem mindig jön össze.
Egyébként GSync mellett a VSync kapcsoló is annyi lag-ot okoz, amekkora a távolság az alsó tearline és a képernyő alja alatt. Tehát max ~1ms magas fps mellett.
-
janos666
nagyúr
válasz
Synthwave #25 üzenetére
Mikor kerestem a megoldást, belebotlottam a múltkori esetbe, hogy az USA-ban hamarabb frissültek a cuccok, mint máshol. De itt passzol a soft/firmware verzióm.
Azon agyalok, hogy vajon az AMD USB 3.1 vezérlő lehet-e a gond a Win11 driver-el. (Volt már fura tapasztalatom az AMD USB-vel, az ilyen apróságok miatt meg is bántam már, hogy legutóbb az AMD-re szavaztam.) De akkor szerintem más is panaszkodott volna. -
PuMbA
titán
válasz
Synthwave #28 üzenetére
Itt van még egy jó videó róla: What Frame Rate is Needed to Simulate Reality?
-
Feri7619
tag
Az 540hz-es monitor már csak marketing, keresve sem találnál olyan embert, akinek számít, és lassú a 460hz-es monitor és szüksége van az 540-re, majd aztán a 600-ra! Talán ha 10-20 embert találnál a világon esetleg... Amúgy meg... az 540hz-es monitornál 15x gyorsabb a frissítése ennek az egérnek. Csak úgy mondom... Kérdés, ez mennyire számít! Ez statisztika.. .a világ legjobb reakció ideje ~0.1 másodperc! Tehát amíg meglátja valaki az enemy-t, felfogja az agy, és a reakciót végrehajtja a kéz! Ez 95-100millisec, csak úgy mondom! ....és ennek tudatában gondold át, mennyit számít a 0.125ms frissítés 8khz esetén... kb semennyit! Nem ez fog dönteni! Az emberi reakció idő a leglassabb a rendszerben, sokszorosan, ez tény!
-
-
Segal
veterán
válasz
Synthwave #20 üzenetére
Persze 1 darabig engem is beszippantott a marketingduma, de idovel ra kellett jonnom hogy attol hogy megveszem a legdragabb cuccokat meg nem lesz belolem esport versenyzo...
Aki jo valamiben az sok gyakorlassal lesz megjobb es nem azert mert felul a hypevonatra. Egy jo jatekos (megcsak nem is profi) egy 60hz-es monitorral es laptopegerrel is lealazna minket a kedvenc fps jatekunkban. Meg akkor is ha valami 800hz-es prototipus monitor ele ultetnenek minket valami csillioba kerulo egerrel... -
Reggie0
félisten
válasz
Synthwave #13 üzenetére
Pontosan. Mondjuk azt sem ertik sokan, hogy mi ertelme az 540 Hz-nek, de hat ez egy ilyen szakma. Most, hogy egyes telefonokon van 90Hz es 120Hz mar kezdik kapisgalni, hogy van elet a 60Hz felett, de addig meg voltak gyozodve rola, hogy hulyeseg, az ember ugyse lat annyira gyorsan
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xbox Series X, dobozában, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű gar., Bp-i üzletből eladó!
- Xbox Series X, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű garanciával., Bp-i üzletből eladó!
- Eladó Gopro Hero 10 Black edition sok tartozékkal!!
- Brutál GAMER (I7-9700K/RX 6800 Aorus/Z370-F CHIP)
- Simrig eladó PS5/PC kompatibilis. (olvass leírást.)
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 15" 2019 i9 9980HK 32GB 500GB Radeon Pro 560X hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest