Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -FreaK-

    veterán

    Nemzetközi jegyet próbáltam venni az előbb a MÁV oldalán, több mint két órát szoptam vele, majdnem összetörtem a laptopot a végére.

    Csak business class-on van egymás mellett három hely, ezen már túltettem magam. A grafikus helyfoglalásnál kiválasztva a helyeket a tovább gombra nyomva az csak teker és teker, nem megy tovább, három különböző böngészővel próbáltkoztam két órát.
    Oké, feladtam, legyen automatikus helyfoglalás. Tovább megy, beraktam a kosárba, fizetés.
    Sikertelen 3x. Majd a végén kiírja, hogy a túl sok próbálkozás miatt törölve, kitörölte az egészet a kosárból.

    Közben is vannak mindenféle egyéb hibák, pl. a 3. Személy nevét nem jegyzi meg, minden egyes alkalommal be kell írjam.

    Az agyvérzés kerülget már.

    Újabb próbálkozásra sikerült, 5e Ft-al drágább lett közben..

  • -FreaK-

    veterán

    válasz sss #1561 üzenetére

    szia!

    Nem saját hiba volt, az első vonat késett, így nem értem el a csatlakozást.
    Ott Bécsben éjjel nem volt semmilyen ügyfélszolgálat, a kalauztól kellett volna kérjek esetleg igazolást, ha tudtam volna róla, hogy kell. Persze nem tudtam..

    Mindkét vonatra volt helyfoglalás.
    Ott senki nem nyomtatott volna semmit szerintem, akkor sem ha van nyitva ügyfélszolgálat. Vehettem jegyet a következő vonatra az app-ban.

    Igen, olvastam a kártérítési szabályzatot, de itt most nem a normál késés volt a probléma, amúgy sem lépte át a 60 percet.

  • -FreaK-

    veterán

    Sziasztok!

    Kis segítséget szeretnék kérni, mit tudok tenni ilyen esetben.
    Történet röviden:

    2024 Július 9.-én vásároltam egy nemzetközi vonat menetjegyet, a Tatabánya-Ulm Hbf. útvonalra.
    A jegy tartalmazott egy átszállást is, Wien Hbf pályaudvaron.
    A vonat azonban már Tatabányára is 50 percet késve érkezett meg, Wien Hbf-re pedig 22:15 körül ért be.
    Sajnos a csatlakozó vonat, amire át kellett volna szállnom 21:55-kor elindult a bécsi pályaudvarról, így azt lekéstem.
    Ebből kifolyólag vásárolnom kellett egy jegyet a következő vonatra, ami Ulm Hbf felé tart, ez 89EUR-ba került.
    (ehhez még hozzá tenném, hogy 3.5 órát várakoztam éjjel a bécsi pályaudvaron a ~32fokban, mert az a következő vonat is rengeteget késett, de ez most is annyira nem is lényeges)

    Írtam kártérítési igényt az Osztrák ÖBB-nek, mert az új vonat is rengeteget késett, viszont ez nem nyert, mert a célállomásra már csak 54perc késéssel érkezett meg, és csak 60-tól adnak kártérítést.

    Írtam a MÁV ügyfélszolgálatnak is, amiben kértem, hogy fizessék ki ezt az extra 89EUR-s jegyet, amit az ÖBB-nél vásároltam kényszerűen.

    Ez a válasz jött rá:

    "Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött igényét. A vonatkésés okozta kellemetlenségért a társvasút nevében is szíves elnézését kérjük, igénye kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk:

    Személyszállítási Üzletszabályzatunk nemzetközi rendelkezésének 7.1.1. pontja alapján, ha a személyszállítási szerződés szerinti végleges célállomásra való megérkezés több mint 60 perces késéssel várható, az Utas jogosult az alábbiak közötti választásra:
    a) a menetjegy teljes árának visszatérítése ugyanazon feltételek szerint, mint amelyek szerint a fizetés történt, az utazás meg nem tett részére vagy részeire, illetve, ha az utazás az utas eredeti útiterve szempontjából már érdektelenné vált, a már megtett részére vagy részeire, adott esetben a kiindulási helyre történő lehető legkorábbi visszajuttatás biztosításával együtt. A visszatérítés feltétele, hogy a forgalmi akadályról az utas a vasúti társaság ügyeletes alkalmazottja vagy a vonat jegyvizsgálója által kiállított igazolással (illetve záradékolt menetjeggyel) rendelkezzen. A visszafizetés ugyanazon feltételek szerint történik, mint az alábbiakban a 7.1.2. pontban ismertetett átalány-kártérítés kifizetése; vagy
    b) az utazás folytatása vagy elterelése a végleges célállomásig hasonló szállítási feltételek mellett a lehető legkorábban; vagy
    c) az utazás folytatása vagy elterelése a végleges célállomásig hasonló szállítási feltételek mellett az utas által választott, későbbi időpontban.

    A b) és c) pontban leírtak esetén, ha az utas menetjegyének az érvénytartama lejár, akkor a vasúti társaság a menetjegy érvénytartamát meghosszabbítja, illetőleg a menetjegyet az eltérő útvonal igénybevételére érvényesíti. A menetjegy érvénytartamának meghosszabbítását, illetve az eltérő útvonalra történő érvényesítését a vasútállomás ügyeletes alkalmazottja, illetve a vonaton a jegyvizsgáló végzi.

    Tekintettel arra, hogy továbbutazásához új menetjegyet vásárolt az osztrák vasúttársaságtól, a menetjegy visszatérítésére kizárólag ők jogosultak, így kérjük, hogy kérelmét a szükséges mellékletekkel együtt az illetékes osztrák társvasúthoz szíveskedjék benyújtani.

    A megélt kellemetlenségek miatt ismételten szíves elnézését kérve, megkeresését köszönjük. Ügyfélszolgálatunk a jövőben is áll szíves rendelkezésére."

    Jól értelmezem, hogy ahhoz, hogy ők nekem kártérítést fizessenek, kellett volna kérjek késési igazolást a kalauztól amikor leszálltam a késve megérkezett vonatról? miközben rohantam, hogy megnézzem, hogy hátha megvárt-e a csatlakozó vonat? Valamint erről persze nekem kellett volna tudnom, hogy késés esetén ilyen igazolást kell kérni? Ez komoly? :W
    Nem létezik náluk semmilyen elektronikus nyilvántartás, hogy melyik vonat mennyit késik, mikor ért be egy adott állomásra? Valamilyen rendszer kell legyen, mert ugye a pályaudvarokon kiírják, hogy egy vonat mennyit késik..

    Még ha kértem volna is ilyet, akkor is csak a jegynek a fel nem használt szakaszát fizetnék ki, ami adott esetben lehet, hogy kevesebb mint az újonnan vásárolt jegy ára, tehát még ebben az esetben is kárt okoztak nekem.

    Van bármiféle javaslatotok, hogy mit tudok tenni ez esetben?

Új hozzászólás Aktív témák