Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56474624

    törölt tag

    válasz HuMarc #3193 üzenetére

    Azért nem értettem a 125-öt, mivel én úgy láttam, hogy MNPR egy négyzet és a 125 nem négyzetszám

    Itt ehhez még, hogy a négyzetszámnak olyan szinten van köze a négyzethez, hogyha a négyzet oldalai egészek (az adott mértékegységben), akkor a területe négyzetszám (az adott mértékegység négyzetében). De egyébként ebben a feladatban szóval nem említették, hogy a négyzet oldalai egész egységnyi hosszúságúak.

    A megméréshez pedig annyit, hogy egyrészt ezt soha nem fogják elfogadni egyetlen matematika feladatnál sem. :N Másrészt egész biztosan rossz következtetésre jutottál a mérésből. Azaz leméred vonalzóval, kapsz egy eredményt cm-ben/mm-ben. Csakhogy nem abban kérdezték, hanem az általuk megadott egység hosszúságban. Tehát le kellett volna mérned azt is, és azzal osztani a négyzet oldalának a cm-ben lemért hosszát, akkor kaptad volna meg az általuk megadott egységben.

  • #56474624

    törölt tag

    válasz HuMarc #3193 üzenetére

    c rész alapján MAR háromszög területe 5*10/2. Ebben semmi pith. nincs.
    Aztán 4* terület(MAR háromszög) + 25. De ezt már leírták. :)

    Amúgy nem semmi, hogy ugyanezt a felvételit iratják azokkal is, akik fazekas c osztályba (spec. matekra) mennek. Persze aztán szóbeli kiszűri, de jól emlékszem, hogy én is anno mennyire örültem, hogy nem kellett 8.-osként szóbeliznem, csak írásbeliznem. Írásban jobban tudtam érvényesülni. Így viszont ezt a lehetőséget elveszik. Nem tudom, kinek az ötlete volt ez a központosítás, sokkal izgalmasabb feladatok voltak régebben egy-egy ilyen felvételin, pláne a fazekasén. :)

Új hozzászólás Aktív témák