Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
focvis #316291 üzenetére
Sehogy…
kerítés motort/kertrendezés, meg a parlagfű szezon agyonvág minden egyebet… mellette dolgoznom se ártana többet…
Most épp a veszek téligumit, aztán majd kiderül merre tovább ami így elsőre bevillan. - nehezen engedem el a könnyű széles, 20-as felni dolgot.Ezt áruljátok el miért kell csinálni? (Dráva utca, mérni is szoktak) Sose fogom fel ennek a lényegét… értelmetlen úgy is dugó van, nem mellesleg veszélyes, utolsó sorban meg pusztán tahó… a poén, Camponánál a két sávos körforgalomba már előtte voltam… mert azt nem ismeri, hogy kell használni.
[link] -
válasz
tboy93 #316265 üzenetére
Voltam Focussal, Z4-el többször is, off szezon már legjobb választás, igazából az utolsó kis falu is tud élményt adni, bármerre mész.
A kérdés mennyi időre mentek, mennyire akartok sokat menni, hány szállásban gondolkoztok.
Nem lehet mellélőni semelyik részével… minél délebbi részre mész, annál autentikusabb lesz és annál kevesebb a turista.
Vannak termálvizes részek, azokat is érdemes útba ejteni… nem is tudok néhányat kiemelni, annyi jó hely van. -
válasz
tboldi #316149 üzenetére
Azért mentem amúgy, kerítéshez “muszály” ezt használnom, vagy hát ez lesz a járható út. Meg lehet az autónak a toldatait ezzel kell megfogatnom, ha biztosan tartós eredményt akarok.
Krimpelő az szerintem gagyi, de ennyi pénzért ha évente kell 3-4 alkalommal, már megérte. -
válasz
6030D #316145 üzenetére
Most az előbb megint mértek jelöletlen új teherautóból, Szszmiklóson belterületen, de már kiszúrtam messziről waze nélkül is, megint a 40-es szakaszt mérik, ahelyett hogy a kb 400m-el arrébb levő iskola mellett figyelnének…
Nem jött még csekk lehet megúsztam pár hete mikor elkezdték ezt az új helyet használni.Elküldtek paradicsomot meg mozarellát venni, vettem azt is. [kép]
-
válasz
szőröscica #316039 üzenetére
Van egy K&H-s kontaktom ha érdekes (privatba atdobom), ugyan nekem bolond ár jött (persze ez így is messze a legjobb, 1M+os éves díjakat dobtak a kalkulátorol)… de egy próbát megér. 400k önrésszel, 450k éves díj, 100k önrésszel 660k/év.
-
válasz
brumi1024 #316006 üzenetére
Fórumon kézrátétellel javítják - értsd rá kell egyet sózni, I3-nál is létező hiba amúgy, engem ott elkerült.
Na ja a fordítás… az olyan igazi Teslas…
pit stop
Garázsba voltam, épp csak betettem sebességbe, hogy kitegyem az utcára a kocsit. 2x évesen volt egy pici koccanásom, anyóson ültem egy ismerős autójába Trabant, amibe a kutya elrágta az övet… műszerfalat letérdeltük, fejjel meg az üveget elértem… előtte se meg azóta se ülök be kocsiba öv nélkül. Nagy mákom volt semmi baj nem lett, egy kis fejfájáson kívül, üveg berepedt…
Ha jól láttam egy 60-70e Ft-os javítás, de ugye még garis.tboldi
Mókás főleg mikor a manualt olvasod… aztán megszokod. -
Derült égből “villámcsapás”: a szép az egészben, hogy nem töltöttem még DC-n az autót, elvileg tipikus hiba töltőnyílás mögött kábel lazul meg lesz kontaktos, mivel 8e Tesla jut egy szervizre (most megy a cikkezés erről) tuti malmozás lesz egy darabig, majd írok mi volt, eddig 24 órával a lejelentés után semmi reakció.
Amúgy jön megy AC-n tölt, vélhetően dc-n is menne. -
válasz
brumi1024 #315703 üzenetére
Arra lennék kivancsi, valójában mennyi maradt még benne, de ránézésre bátor dolog volt.
- igaz ha lemész 50-90-es tempóra, ott nagyon barátságos értékek jönnek ki a folyamatos haladás mellett… pályán mennyivel mentél 100 körül saccolom.
28% az kb 21,5 kWh akku kapacitás ha jól számolom, szóval a 110 km esetén teljesen reális döntés, hogy meg kell lennie.
Azért a zabszem ilyenkor ott van50-es töltőn 5 perc alatt kaptál volna legalább 4 kWh-t, jöhettél volna végig rendesen
-
Ezt csak úgy itthagyom így vasárnap estére.
-
válasz
tboy93 #315528 üzenetére
Simán lehetne olyan töltőket létrehozni, ami csak 6-8A-AC-t ad, de ebből lenne egy panel előtt 30-40-50 db… éjjel fel lehet tölteni a kicsi 15-20 kWh akkus városi autókat, ami bőven elég lenne a városban. Szemléletváltás kell ehhez, meg infrastruktúra. Pl ott vannak azok a kis gyösz iOn, C-zero-k 1,5-2,5M Ft körül.
Előbb kell a hazai akkugyár, majd utána rákényszerítik a lakosokat a városban és a matek megint jo lesz tudjukkiknek. Sokféle lehetőség van/lenne amúgy, amivel lehetne ezt segíteni, valójában támogatni. -
válasz
Peter.70 #315514 üzenetére
Nem tudom a társasházi dolgokat, én családi házban nőttem fel, pár évet laktam albérletben Bp-en, az összes többi az relatív önálló, legalább is közmű tekintetében, most meg minden tekintetben, meg garázsom is lett, az is fontos szempont volt. Nem is nagyon hiányzik senki akivel közösködni kellene...
Ahogy brumi1024 is írja, a lényeg azon van, hogy tudd tölteni, a napelem az egy extra... kiadás oldalról is, meg megtérülés oldalról is... szóval nem feltéltenül éri meg, nekem minden villany a fűtés, de pl az öntözés is fúrt kútról megy, amihez szintén villany kell, ergo ingyen locsolok. Sok kis apró dolog összessége ami össze tud állni, ha próbálsz tervezni. (no meg ha hagyják is... ugye mint a napelem szaldó szétverése... khmm opusz titász érdekek miatt)ArthurShelby
Mert még szerencse, hogy az új autók lásd BMW M5 olyan rettentő könnyű lett.
macilaci78
Egy Kia Ceed az nem Tesla kategória - nincs semmi bajom a Ceed-el amúgy ne így értsd, vegyél példának akkor egy Ioniq-ot, ami 120le és 4,8M Ft, 110e km-el.Almát az almával itt azért nem egy 3-4-500le-s autót kell összevetni, egy benzinessel.
Társasházban más a matek, de ha 71 Ft-os villanyt számolsz, az is 2,4l benzinnek felel meg.Ráadásul ha városban közlekedsz, nem 20 kwh-t eszik egyik autó se, hanem alatta azért jócskán és egyből 2l alatti szintet kerülsz. Napelem minden egyéb jóság nélkül.
Nagyon nehéz amúgy meghatározni, mennyit érdemes/szabad autóra költeni ebben teljesen egyetértünk, nekem is sok matekozás volt mielőtt ebbe belecsaptam. -
válasz
macilaci78 #315505 üzenetére
Elektromos auto pont olyan mint, egy modern fűtés, házszigetelés is kell mellé, komplex koncepció esetén adja ki igazán. Nekem se férne bele ilyen értékű autó, ha nem azt látnám, hogy otthon töltve mennyi kiadást fogok. Igen bele kellett tenni előre a pénzt napelembe, ingatlanba, ez nem könnyen összerakható ez is tény, illetve az életvitelen is sok múlik. Az évben eddig kb 30-40e Ft üzemanyag költségem volt… az is a Z4-be ment, amit már eladtam, eközben lassan 1 Mwh ment bele a Teslába, több mint 4e km alatt, így kell venni. Benzint nem tudsz se termelni, se olcsóbban venni, csak annyiért amennyit épp kiszabnak, nagyobb a kiszolgáltatottság azt gondolom.
-
válasz
tototos #315454 üzenetére
Többet fogyaszt igen, 3-5% legalább, de van teszt ahol 10% is van a difi, miközben sulyban talán 9 kg van a kettő auto között gyári adatok szerint. Meg gyártás függvényében volt Panasonic illetve LG akkuval szerelt is, egyik 82 kWh másik 79 kWh Nekem pana van, egyik jobban tölthető hideg időben de nem emlékszem már melyik.
Ezer megy egy dolog miatt is fogyaszt egy EV épp annyit amit, szóval elég egy szelesebb idő vagy +1 ember vagy csomag, vagy csak egy laposabb kerék.
Tesztekben is egyiken van mondjuk 20”-os kerék másikon csak 19” máris más a fogyasztás.
Igazából egy közel 2T-ás EV átlagosan 20 kWh/100 km-t kér pályán 130-al ez egy jó iránymutató. -
-
válasz
tboldi #315443 üzenetére
14 éves, ha hazaérünk jön a ház elé és bekísér, itt is meg az előző háznál is, házban sose csinál semmit, pedig ha jön a hideg állandóan bent van, nem megy fel semmire, nézve mások macskáit nem lesz utódja, túl magasan van a mérce.
Mondjuk a napi 2 evést (száraz és nedves táp) azt megköveteli… voltam párszor zárás előtt aldiba miatta. -
válasz
szőröscica #315442 üzenetére
BMW-s?
most vettél egy Alfát
-
Napi fogyasztás illetve újabb tapasztalatok.
Halásztelek-Szekszárd—Halásztelek normálisan hajtottam, nem előzgettem, nem gyorsulgattam:
288 km 58 kWh elhasznált energia : 20,1 kWh/100km
100%-ról indultam, 14,6%-on értem haza, végig megengedett (ha valaki utolért belsőben 140-ig felmentem, hogy ne tartsam fel, es kimentem a szélsőbe), forgalom nem igazán volt az M6-on, 2 sávelterelést leszámítva de az is haladós, illetve a város/elővárosi szakaszok, ami relatív kevés hányada volt az útnak. Domborzati viszonyok miatt, odafelé kevesebbet evett, vissza többet.
Ebből jól látszik, hogy a performance kb 330km-es távot tudna pályán szabályokat betartva, nyáron merülésig, ha csak a nagyon kényelmes 20-80% közötti részt nézem akkor 200km-enként kell kb 12-13 percre megállni. (ennyi idő kellene megfelelő töltőn) 1000km-es szakaszon ez 1 óra töltést jelentene.
110-el közlekedve ez nagyot ugrana, 400 km feletti táv lenne a 100-0, a 80-20 meg 250 km, tehát 4x12 perc töltés kellene azaz 48 perc.
Szerintem nincs értelme tökölni ezért a különbségért, ha van töltő az útvonalon, ha nincs lehet játszani az átlaggal.
Minél többet megyek annál jobban szokom meg a dolgokat, figyelem a hangokat, viselkedést. Most épp a futómű van soron, alapvetően nekem nincs vele bajom, nekem nem kemény mint amire panaszkodnak, simán bírnám ennél feszesebbel is. Ami viszont előjön, rossz utakon (az a tipikus magyar útjelenség, bal első dombon, jobb hátsó dombon átellenben meg gödörben a kerekek) úgy érzem elveszik, eltűnik a feszesség, elnyeli a hibákat de furán mozog. Lehet amúgy kasztni csavarodás is, de leginkabb szerintem lengéscsillapító, nem bírja lekövetni a terepviszonyokat.A kép nyomokban macskát tartalmaz.
-
válasz
szőröscica #315424 üzenetére
Váltóolaj +1, én 126 e km-el vettem az volt az első, gyári volt még, nem is kellett utána foglalkozni semmivel, pedig írva volt a váltó is.
-
válasz
BigBlackDog #315185 üzenetére
Ez ugye oldalról jövő hirtelen esemény, itt nem sípolt semmit - idő se volt rá szerintem csak korrekciót hajtott végre. Sávelhagyásra szokott sípolgatni, meg kormányozni sávközépre, ha azt érzékeli, hogy lemegyek az útról. Illetve ma a városban mászkáltam, ott volt olyan, hogy kereszteződés telizöld, jobbra kanyarodtam volna, zebráról meg a sutyerák gondolta inkább keresztbe sétál át az autó előtt, akkor azt jelezte hanggal, meg kormányrezgéssel ,de ugye ott mentem 5-el, taxis esetben meg azért volt egy kb 40-es tempó legalább.
-
Ma megvolt az első rendes automata vészfékezés tapasztalatom… 2 párhuzamos sáv balra hamarosan kezdődő harmadik balra kanyarodó, jobb szélsőben tippelni se kell taxis… kivarrta az indexet és behúzta a sávomba az autót oldalról mellettem… előre láttam, hogy ba akad majd pofátlankodni, el is kezdtem picit lassítani, fékezni ha kellően sötét beférjen… erre vészhelyzetként érzékelte az autó - logikusan amúgy hiszen átért a sávomba vonalon túl, berántotta a lábam alól pedált a padlóra, volt hátul riadalom, én meg néztem mint nyuszi a nulláslisztben leginkább a visszapillantó tükröt megállnak-e mögöttem.
Végül persze nem sorolt be a taxis csak bepróbálkozott ezt ugye az auto már nem tudta értelmezni, taxis inkább tovább ment és 3 autóval előbb ugyanezt eljátszotta, sikerrel áthúzva a baloldali kanyarodóba.
Kicsit vegyesen látom, igazából jogos volt, közben meg veszélyes is… hátulról ha belém jönnek, egy “bepróbálkozás” miatt az nem lett volna mókás, persze ha simán nekem jön oldalról se, persze ha valaki nem figyel simán bele is rongyol ha nem ad neki helyet. -
Féktárcsa kérdés, nézegetem a teszteket közben, melyik a jobb választás, kinek van esetleg tapasztalata?
Curved Slotted & Dimple Drilled vagy Straight Slotted
Logikusan szellőztetett tárcsa mindegyik. -
válasz
macilaci78 #315028 üzenetére
Az a baj az ilyen embereken nem is lehet segíteni…
-
válasz
szőröscica #314989 üzenetére
Keress egy céget szerintem is aki áttolja… ez rengeteg idő.
Nekem a holland I3-at 2 nap alatt megcsinálták, igaz Győrbe le kellett vinnem…
-
19” 8J esetén 9,9kg az Autec wizzard (az a könnyű sorozat ha jól látom) a JR sl széria 8,8kg.
Mondjuk mindegy Autec eseten inkább 18-19” van egyikbe sincs 20-as.Nagyon kell a könnyű felni illetve féktárcsa se lenne rossz…. arra is találtam forrást úgy néz ki, mert fura árak vannak mire az országba érnek ezek a cuccok na…
-
Felni szín téma, köszi mindenkinek!
Nekem a kék/lila tetszik de picit csajos, a zöld/bronz kevésbé tolakodó ezzel szemben, a sima bronz is járható lenne, de abból meg “rengeteg” van.
Racionális alapon amire többen is utaltatok/voksoltatok egy sima fekete az ideális választás, javítani is lehet, meg nem feltűnési viszketegség szint.
Teljesen fekete lenne az auto nem tökölnék ahhoz bátran mernék választani kaméleont, fehér mellett dilemma.
Az egész amiatt van, hogy 200 eur-al olcsóbb a jelenlegi akció miatt az egyedi szín, mint az alap színek. - ne kérdezzetek ez milyen akció, de ez van
Tavaszig van időm megvenni - ha nem élek a mostani akcióval, egy könnyű felni nyárra lesz az irány a gyári nehéz 20-as meg lesz télre. Egyszerűen nem éri meg gyári felnit vennem, ami használtan durván 120-140e Ft-al olcsóbb, ha meg elengedném a 20-as méretet már pariban lenne. (találtam jó nem hazai forrást JR felnire)
Mondjuk az egyedi színek között ott vannak az alap színek is… még levelezek velük kíváncsi vagyok. - illetve azért rákérdezek a kaméleon színekhez van-e javító toll.
Ami nem került szóba, a piros féknyergek fekete felni esetén maradhatnak mert passzolnak, egyéb szín mellett viszont azt is festeni kell.
Köszi mégegyszer! -
válasz
szőröscica #314698 üzenetére
Gratula, jó választás és szép is.
-
válasz
xEon1337 #314566 üzenetére
Megosztó ez a szín, de igazából rengeteg olyan fényviszony van amikor biztosan kellemes.
Nekem a Lexus szürke ló, ez az RX, NX, UX, RZ annyira nem követhetően “egyforma”.
LC Convertible jár itt a környéken azt azért állandóan megnézem.
Lexus hmm jut eszembe, tegnap egy RX450h ment a pályán előttem, 2022-es még, nem is értem mit gondolt, értem, hogy V6 meg 308le, de annyira tepert előttem szerintem végsebesség körül gondolom le akart rázni hátha lemerülök, aztán mikor volt egy emelkedő meg kanyar BP-előtt és láttam ahogy megúszik a csónak na akkor nagyon visszavett.
Mondjuk meglepően jól ment… de nem tudom nekem az inkább a kényelem luxus ami eszembe jut nem a pályán “száguldok”. -
válasz
norbert1998 #314246 üzenetére
Annyira irigykedem, én meg alig találok alternatívát a Teslára… lemegy a gari, a fék lesz az első amit eldobok, talán addigra valaki gyárt is megfelelőt.
-
-
válasz
rbalint88 #314216 üzenetére
Ugyanez volt vasárnap mi akkor voltunk. (Akarattya) 1:40 alatt értünk le, haza 1 óra. Ez az eset spec visszafelé volt, lefelé értelmetlen lett volna bárkinek jobbra tartást “magyarazni” úgy is akkora tömeg volt, ott az se segített volna ha tényleg mindenki egyből jobbra tart amikor lehet.
Figyelgetem ki hogy megy Teslákkal, de azért nem jellemző, hogy nagyon mennének az említett tempóban. A többség 120-130 között és ha üres a terep akkor se lövi el, mert inkább fontos a megmaradó töltés.. -
Nekem télen volt a Z4-en, de levettem, mentem egy kört lemostam, de nem éreztem tisztának… így nem tettem vissza, ponyvát is macera összehajtani - hogy tiszta is maradjon, eltenni, elővenni, utána meg lett garázs, azóta a padláson “hallgat” a ponyva, ideje volt eladni mielőtt szétporlad.
-
Rám tegnap egy 4s ablakmosózott, mert nem akart lemenni előlem a belsőből (nem villogtam, nem indexeltem, nem tahóztam, csak lendületesen közeledtem +30-al mint ahogy ment kb), vélhetően cseszte az egóját, hogy lehet haladni villannyal is. Bementem a középsőbe és elgurultam mellette, hogy ne kelljen fékezni… a szokásos lusta vagyok kimenni eset, hiába van 4-5 autonyi hely közepén, az 5-ős bmw-s aki előtte ment meg levágta a szitut, rátaposott a gázra, hogy vissza tudjak sorolni bentre és rögtön ki is húzódott és elengedett ahogy megint volt hely a középsőben… had haladjak. Egyesek rátartiságát nem fogom megérteni soha… főleg ott ahol van 3 sáv egy irányba. Szerencsére van sok sofőr aki figyel, együttműködik a forgalommal… de ennek kellene lennie az alapnak.
-
válasz
adamssss #314204 üzenetére
Szerintem kell rá egy bevonat és ennyi (pénztárca függő mi), ponyva arra jó, ha egy autót leteszel, több hétre/hónapra, csak tiszta autóra lehet/javasolt rátenni.
Nekem volt ponyvám, egyszer volt alatta a kocsi, 2 hónapot, utána soha többet nem került fel. - most adtam el -
válasz
Reggie0 #314165 üzenetére
Igen nagy a difi főleg ilyen értékeken már.
Én most pályán idefelé chill üzemben jöttem, de eleg is volt a puha kormányzás kb 30-40 km után… valahogy nekem ezek a nagyon könnyed vezérlések nem jönnek be.
Futómű lehetne néha keményebb is, de így még családi szemmel emészthető a komfort, meg lehetne még lentebb is néha, sajnos igazán jó megoldás nincs minden szituációra. -
válasz
brumi1024 #314142 üzenetére
Gondoltam, giga nagy difi nincs a kettő kocsi között se fogyasztásba se hatótávban - kb annyival fogyaszt többet az I4 mint amennyivel nagyobb az akkuja ha jól emlékszem (netto 75 vs netto 80), 80-ig töltök én is, de ma jöttünk Balatonra, ki tudja merre az arra a nap folyamán, ezért tudtam lesni egy 100-ról tervezetet.
Pont úgy jártam amúgy ma mint Te… 0-130 között volt minden is… ez jól mutatja az hazai morált… és 120-al ha elmegyek jobbról még nekik áll feljebb.
[kép] fogyasztás, meg a hatótáv is viccesfocvis
Ez a műbőr már tendencia lesz, jönnek is a szövet huzattal a Teslaban is… a prémium kiváltság lesz a bőr ahol az ügyfelek hajlandóak kifizetni.
Az mondjuk rohadtul jó, hogy nem “zúztam” be az oldalát…
Viszont kis anomália… rögzítettem a felvételt - ugye még vissza is néztük ott, hazaértem este mondom lementem, de nem volt meg. Lehet veszek is fel rá egy hibajegyet kíváncsi lennék mi lehet az oka. Pendrive ha televan akkor a régit írja felül, előző napról minden megvolt meg még hetekkel korábbról is. Mondjuk kellene bele egy nagyobb ssd, rendelek is szerintem egyet, Fb-on is azt láttam arra váltanak sokan a gyári usb-ről, gyorsabb is lesz ami biztosan segít ha vissza akarom nézni.Tototos
Használat függő nagyon a fogyasztás, de nem igazán jó ha semmi otthoni töltésed nincs, ez tény.Guminyomás
I3-at 3 bar-ra kellett fujni Teslat meg 2.9, de azt látom sokan mennek 3-3,1 baron, nekem is jobban bejön ha felküldöm oda, de melegen az már elég magasra megy 3,4-et is láttam a múltkor, akkor azért picit szisszentettem le belőle amint megálltam. -
válasz
brumi1024 #314133 üzenetére
Ez nagyon nyugisnak tűnik, fogyasztás teljesen tuti - pláne eső is volt, vélhetően a hazai szakaszon szedted össze a változó sebesség miatt azt a 22 kWh-t regerenatív fékezéssel.
Az meg nem is meglepő sajnos amit a változó sebességről írsz, itthon állandóan ez van, folyamatos tempó nem lesz, mert ilyen a társadalom.
[kép] - nekem 100%-ról egy 31 perces töltést ír, sokkal jobb a 2 megállás ekkora távon amúgy.
Kíváncsi vagyok visszafelé is ugyanezeket az értékeket kapod-e. -
válasz
focvis #314124 üzenetére
Igen, gyári felnihez kell egy kis pogácsa, másik meg egyedi et-s így ez megoldva, amúgy éppen elfér ami az átmérőt illeti.
Nekem is eszembe jutott, igazi tél nincs, ha meg odakeveredek kötelező a hólánc… megint másik téma ugye.
Ebben a méretben nincs árban difi, kb ugyanott mozog a teli mint a 4s. -
Téli felni/gumi dilemmával újra felhozakodnék.
Picit viccesen néz ki, de mi van, ha 18"-os könnyű felnire megyek rá és arra egy jó Eco gumi?
Verzió 1:
20-as gyári felnik 400-450e körül vannak, ezekre a gumi, 340-500e Ft... attól függ ugye milyen márkát veszek. (eleje pl egy Hankook, közte van mondjuk Nokian - teteje mondjuk Pirelli/Michlen) összesen legalább 750e
Verzió 2:
19-es gyári felnik 300-330e körül mennek, gumi már olcsóbb, 320-370e Ft ugyanaz a szint mint az előbb említettnél, itt már "csak" 620e
Verzió 3:
18-as gyári felni 200e körül megy, mondjuk az retek ronda, de 200-260e Ft-ból veszek rá gumit. Összesen: 400e
Verzió 4:
18-as SL01-es felni 460e, gumi ugyanaz 200-260e Ft, összesen kb 660e - cserébe nagyon könnyű felni, ami fogyasztásban is segíthet és ami a 18-as mellett szól, az a sokkal kisebb zaj, egy 20-as téli gumi olyat visít, hogy nagyon.
Itt van Bjorn-nek egy tesztje, ez sokat elmond YT: [link]
Jah igen, 18-19-20" esetén is 235mm a gumi szélesség, csak más a profil 45-40-35 így csökken a mérettel arányosan. -
válasz
szőröscica #314111 üzenetére
No de mi van a 0. verzióval, az lemaradt...
amennyiben az első lehetőséget jól értem, igazából nem látom miért akarod magad szivatni valami olyan autóval amivel csak a szopóroller lenne, miért nem egy jó kis carsharing... Bp-i vagy, kézenfekvő olcsó, akkor és akkora amikor Neked kell, nincs fenntartási költség, nem neked kell vele foglakozni, nincs ilyen gumi olyan gumi... nem kell tankolni se, szerintem ez is racionális, ha így is úgy is egy másik céges autó kapja a valós terhelést.
2.-es verzió végéhez, asszony dobbantana a cégtől, ez távlati dolog, akkor nincs is értelme vele foglalkozni, mert nem tervezhető, 1-2 év, vagy család bővülés... az egészet így is úgy is szétborítja/újrarendezi.
3-as részt nem látom értelmesnek, nagy értékvesztés, tuti nem logikus döntés, ha van céges. Nekem ugye nincs és nem is várható, így másképp látok előre... de ha lenne, biztosan nem ebbe tennék pénzt ugyanis csak bukni lehet rajta. Ritka eset, ha nem... lásd Z4 nálam... amúgy ha tudsz autót tölteni én olcsó elektromost biztos megnéznék 1-es kategóriába, főleg városi használatra... behozza az árát a benzin/olajcsere, meg a sok apró szarság cserén.
-
Megmaradt autós “kacatokat” ki hol szokott eladni?
Kerékcsavarok/kerékőr, gyári váltókar, rendszámtábla világítás, LED-es oldalsó fény/visszapillanto burkolat. Bontott levegőszűrő tisztító készlet? Marketplace? Vagy autospecifikus csoportba öntsem be. Van egy rakás ingyen vigyék, nem akarom a kukába dobni is. (pici filleres dolgok) -
válasz
rbalint88 #313938 üzenetére
Azért ha van állófűtés/hűtés más a dolog, Z4-be én is beleizzadtam, pedig nem vagyok egy izzadó a típus. Teslaba még nem volt ilyenem, hogy na most aztán tiszta víz vagyok.
Persze egy szellőztetett ülés tényleg más szint és igazából nem is értem miért nincs minden bőrösbe mikor ez ezer éves egyszerű technika. -
-
válasz
szőröscica #313894 üzenetére
Jövő héten rábeszéllek egy Teslára.
-
válasz
szabonagyur #313853 üzenetére
Ez nagyon szép, Gratula!
-
válasz
bulikavagyok #313645 üzenetére
Z4 10-11 hónap alatt ment el, I3 2 hét alatt de azzal mákom volt.
Ez van, majd nagyobb lesz akkor kezébe adom a porszívót…
- édes álom
-
válasz
szőröscica #313640 üzenetére
Persze, meg lángszóróval is.
6030D
Ez is szívás mert ez meg mindentől lenyomatos lesz, persze porszivo meg bőrtisztitó spray meg egy rongy és megvagy, textil koszos lesz az macerásabb. -
Becsszó tegnap kitakarítottam a kocsit… családi életvitel előnyei. - naptej, homokozó és viszlát tisztaság
-
Jól gondolom, hogy ha Gödre mennék dolgozni, eszembe ne jusson a városon átmenni? Inkább körbekocsikázok a nullás/M2-őn.
Tényleg ekkora káosz van ott? 48 perc vs 1,5 óra? -
-
-
válasz
radi8tor #313343 üzenetére
Sajna nem sajna, olyan világot élünk, ahol mindenki siet, ha kell ha nem, egyszerűen temérdek idő elmegy az életedből amennyiben a lehető legszabályosabban akarsz közlekedni. Sok helyen nem is indokolt a sebesség korlátozás, meg úgy összességében temérdek a totojázó, aki nem indul el zöldre, hanem még keresi a váltót meg a kéziféket. Ma is kb 3-4 auto tud egy zöldön átmenni… itt nálunk ha jövök le a nullasról, hát a második nem bealudt, így harmadikként már sárgába mentem bele, kb 5-8 autónyi távolságra maradt le az elsőhöz képest mire kiért az egyenesbe.
-
válasz
focvis #313340 üzenetére
Szerintem Te is mint sokan mások nem eszetlenül közlekedsz, fékezel de nem satura, meg ha kanyarodsz se állandóan úgy, hogy túrja az elejét, innentől meg csak az számít hol hajt.
Más:
Belvárosban parkolni igazi kihívás, 35-40 perc parkolás után beülsz a kocsiba és ez fogad:
Mondjuk azt a diáklány is tarkón csaptam volna aki ott ücsörgött idegen auto elején.
-
válasz
grizlisandor #313339 üzenetére
Ez de unalmas bocs, ezt van aki végighallgatja?
Rászántam pedig egy bő 10-15 percet.
-
Én is tervezek menni, viszont vélhetően inkább fél 7-re tudok csak kiérni. (vacsi/fürdetés után) sokkal korábban biztosan nem.
-
válasz
macilaci78 #313024 üzenetére
Megnézném azért ezt, hogy valóban ebből van-e, nem más EU forrás… itt minden pénzt kétszer vesznek fel egy feladatra.
tototos
A parlament mélygarázsban van pár Tesla (Teslanyu-tól) kérdés kiknél… de ahogy nő az arány országosan is el fogjak ezt törölni. -
válasz
brumi1024 #313021 üzenetére
A vicc az, hogy felsorolt listában kb 21 olyan város van ahol még van ingyen parkolás, 18 helyen már visszavonták... mondjuk én a parkolási díjjal sem vagyok kibékülve... hiszen az egész meg a levesbe, semmi nem kerül vissza ebből sehova az autósoknak. Nincs belőle térfigyelő kamera, nincs belőle fedett parkolás, vagy töltő... vagy bármi. Lufi hámozás az egész...
-
válasz
macilaci78 #313019 üzenetére
Sajnálom, a figyelmetlenséget még értem... de ha az ember koncentrál ott van fejben, akkor eléggé nehéz benézni, csak szándékosan lehet átmenni.
-
válasz
MunezXBK #313014 üzenetére
No igen...
Tom1939
No igen a sárga, az előfordul, de kb mikor alá érek akkor vált át... piros, vasúti átjáró... valakinek pici esze van, ezek olyan dolgok, amik semmit se érnek meg... és nem a bírságra meg a büntetésre gondolok.Szada85
Küldenek többnyire hozzá ragasztó csíkot (többnyire mivel ezek kínai cuccok, valami noname szalag jön - ami persze lehet jó), vagy pl most vettem egy sötétítő fóliát, ahhoz jött egy textil kendő, meg egy kis flakon, hogy előtte azzal kell lepucolni a felületet. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- HP 14 Elitebook 1040 G9 FHD+ IPS i5-1245U 10mag 16GB 512GB 5G Modem Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! Gamer PC, notebook, konzol, Apple termék, hardver KAMATMENTESEN!
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest