Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gurabli

    senior tag

    Sziasztok!
    Teljesen kezdő vagyok linux téren, ezért nagy segítségre lenne szükségem.
    Van egy AMD XP 1900+, 256 RAM, 320GB gépem, ami "szerverként" megy egész nap, se billentyűzet, egér, monitor nincs rajta, távoli asztallal érem el az asztali géppel vagy laptop/netbookkal.
    Ami fut rajta: xp pro, utorrent, hanewin nfs server (a WD HD lejátszóhoz lan megosztáson). Kezd elegem lenni a windowsból, gondoltam lecserélem linuxra az oprendszert, biztos gyorsabb, stabilabb lesz, mint az xp.

    Letöltöttem az Ubuntu 10.04-et, kipróbáltam, de nem sokra jutottam, még azt sem tudom, hogy kell nfs megosztást létrehozni, amit majd lát a WD lejátszó. Igazából az egész vinyót meg szeretném osztani, gondolom az export fált kell szerkeszteni, de hogyan? És mit kell beírni? Megoldható mindez grafikusan, hogy ne keljem parancssorral?

    Ami kellene:

    - egy igazán jó torrent kliens az utorrent helyett (DigiLAN)
    - távoli asztal, hogy a windows gépekkel is el tudjam érni a linuxos gépet
    - gyors nfs megosztás
    - samba, mert gondolom csak így lesz látható a win hálózatból

    Vírusirtót nem is kell telepítenem egyáltalán? Tűzfalat sem?

    Elnézést a láma kérdésekért, de igazából keresni sem tudok neten, mert nem tudom linux világban :) mit hogyan kell, mindenhol csak parancssorokat látok:)

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz #25954560 #9875 üzenetére

    Igen, ezt már olvastam. De itt is csak a samba megosztást írja le, azt nem, hogy az nfs-t hogy kell beállítani.
    A WD lejátszón is (valamilyen) linux fut.

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

  • gurabli

    senior tag

    válasz Vladi #9879 üzenetére

    Köszönöm mindenkinek a segítséget!

    Sajnos nem túl sok időm lesz rá, de nagyon izgalmas a téma és vonzó is, ezért biztos belevágok.