Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • King Unique

    titán

    válasz sopruk #5979 üzenetére

    Volt már arról szó ebben a topikban is többször (példa), hogy elsődlegesen értelemszerűen mindig a gyártó/termék weboldalán leírt információk és a saját személyes tapasztalat a mérvadók, nem az egyes webáruházakban lévő helyenként hiányos vagy pontatlan információk, értékelések.
    Ahol a linkelt webáruházban ez a "megsemmisítette a HDD-n lévő adatokat" ki tudja pontosan mit takar, mivel nem lett kifejtve és itt a topikban sem panaszkodott eddig senki ilyen problémára aki ilyen dokkolót használ. Meg ott konkrétumok nélkül ennyi erővel akár az is lehet, hogy a kedves tulaj csak félreértelmezte az adatok megsemmisülését és valójában nem is történt olyan, vagy ha esetleg igen akkor a saját hardver- és szoftverkörnyezetében nem stimmelt valami, vagy ő maga csinált valamit rosszul (user error) és azért lett gond. Vagy ha nem az előbbiek és nem is a HDD-k hibája miatt történt, akkor még esetleg a gyári hibás dokkoló esete jöhet szóba, de az ugye nem általánosan és nem ténylegesen jellemző minden egyes olyan termékre, hanem csak esetlegesen egyes példányokat érintő eshetőség és ezért az alapján megint nem lehet általánosítani.

    Ha már probléma, akkor max. pl. olyan fordulhat elő, ami legutóbb egy másik esetnél lett itt részletezve. Vagyis ha eltérő logikai szektorméretet használ a dokkoló USB-n (pl. 4Kn) mint ami pl. PC-nél van SATA-n (pl. 512e), a felhasználó pedig olyan 2+ TB-os és GPT séma szerinti HDD-t helyez a dokkolóba, ami máshol (nem a dokkolóban) lett inicializálva és particionálva. Viszont eddig nem említette itt senki, hogy az említett dokkolóból 4Kn (4Ke) szektorméretet használó változatot kapott volna. Meg ugye az utóbbi esetben sem arról van szó, hogy megsemmisülnek az adatok, max. nem lehet direktben hozzáférni máshol az eltérő logikai szektorméret miatt a HDD-n lévő partíció tartalmához, ellenben az eredeti helyre visszahelyezve a HDD-t továbbra is hozzáférhető lesz a tartalma.
    + Windowson is pl. a biztonságos szoftveres eltávolítás hiánya okozhat rossz esetben adatvesztést vagy RAW problémát (példa), de az ugye egyben user error is, mármint ha nem használja a dokkoló kedves tulaja a tárolóeszköz fizikai eltávolítása (pl. USB-kábel kihúzása, dokkoló kikapcsolása) előtt.

  • King Unique

    titán

    válasz sopruk #5818 üzenetére

    Annál a korábbi esetnél az volt a gond, hogy eltérő logikai szektorméretet (4Kn vs. 512e) használt USB-n a 2 külső ház, azért nem lehetett normál módon hozzáférni a másikban a HDD tartalmához, a már meglévő partícióhoz. Amiből következik az is, hogy ha megegyezik a szektorméret (pl. 512e) esetedben a Captiva és az új Sharkoon külső házaknál, akkor nyilván nem lesz ilyen gond. Ha eltérő, akkor viszont értelemszerűen lehet. Bár az utóbbinál sem feltétlen minden esetben, mivel főleg 2 TB feletti tárolókapacitású és GPT séma szerint inicializált merevlemezeknél szokott ez probléma lenni, ellenben ≤ 2 TB és MBR felállásnál már nem feltétlen (példa).
    + Az előbbihez kapcsolódóan itt egyébként nem szimpla formázásról van szó, nem az a lényeg, hanem az inicializálás MBR / GPT séma szerint, majd utána a particionálás.

Új hozzászólás Aktív témák