- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- A Z Fold7 lesz végül a legvékonyabb hajlítható?
- Google Pixel 9a rapidteszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Angwatt CS1 - akár jó is lehetne
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
fehér_ember #58 üzenetére
Valoszinuleg egy rolleres megette a csokijat igy minden rolleres hibas kategoriaju problemarol lehet szo.
-
tothl
addikt
Egyelőre azt érzem, hogy rohadjon meg az összes rolleres.
Van egy fél milliós tartozásotok felém srácok. -
A Molyember
tag
válasz
KicsiAnthony #38 üzenetére
Szerintem ez tipikusan az az eset, aminek nem lesz idealis megoldasa. Ha a buszsav szelen tekersz/nyomod a “gazt” 25 km/oraval mert ott van kijelolve a savod, azzal a legforgalmasabb helyeken felfogsz tartani vagy 150 embert, mert a busz nem fog elferni melletted, olyan szeles, a tobbi savba meg nem fer be, mert szarasig van autoval.
Ha meg a jardan van kijelolve neked, annak meg a balesetveszelye all fennt, a sok retardalt miatt, ahogy mar taglaltatok. “Melyik ujjamba harapjak” esete.Lehet itt edukalni az embereket kozlekedeskulturabol, de az meg nem egy es nem ket generacio, mire eljut az agyukig, mirol is szol itt a fama, es termeszetesse valik. Addig meg azert csak kell hozni valamit. Ez nalunk egy relative uj hobort, hogy bringaval es foleg rollerrel kozlekedsz az utakon, nem vagyunk egy Hollandia, ahol erre epitettek fel a fel tarsadalmukat es infrastrukturajukat.
-
Tschubi
tag
Nagyobb város nagyobb gond:
[link]
Nálunk is vmi hasonló kellene. -
mindthecrap
aktív tag
Inkább a fejekben kell rendet tenni, hogy ne legyünk ennyire ignoráns társadalom, meg azt tapasztalom, hogy a legtöbb szabálytalanság mögött frusztráció áll, asszony, főnök, stb... a sikertelen emberek az utakon akarnak elégtételt venni. Engem nem érdekel, ha 40 milliós autóban ül és regional senior kutyafüle egy német multinál, nekem akkor is sikertelen ember akinek rohanni kell mindenhová és idegeskedni.
-
válasz
KicsiAnthony #49 üzenetére
Meg az is, ha valójában a józan ész vezérelne minden felsőbb döntéshozatalt, nem pedig a kenőpénz.
-
Reggie0
félisten
válasz
mindthecrap #46 üzenetére
Pontosan. A megoldast a jarmuvokon levo rendszam es a szorgos feljelentes fogja hozni, nem a kresz vizsga. Az majd csak ahhoz kell, hogy kevesebb buntetest vigyenek haza a nap vegen.
A rollereket a kerekparokkal egyutt fel kene rendszamoztatni. -
válasz
KicsiAnthony #45 üzenetére
Ha azt vesszük, az is egy (bár egyéni) döntés, hogy én nap mint nap, a kollektív érdek teljes mellőzésével, hatalmas egóval beszállok az autóba (mert az ÉN időm és az ÉN kényelmem fontosabb a többiekénél). De ha úgy nézzük, akkor amúgy létre is hozták az állapotot a személyautó használat szabályozásának mellőzésével és a társadalom teljes ignoráciába való taszításával. De ez már csak szavakon lovaglás
a lényeg, hogy ez a jelenség itt van köztünk, és valamit tenni kell ellene.
-
mindthecrap
aktív tag
Csak mondtam egy példát. Én 19 éve vezetek de ha bringázok és sietek valahova, bemegyek szembe az egyirányúba akkor is ha nem szabad, ha jön szemből kocsi akkor persze lehúzódom. Vagy ha van egy piros a bicikliúton de nem jön autó és nem veszélyeztetek senkit akkor átmegyek.
A mondandóm lényege az volt, hogy a szabályszegések 95%-a mögött nem a szabályok nem ismerete hanem ignorancia áll. A KRESZ oktatással kitörőlheted, az autósok 98%-ának van KRESZ vizsgája mégis tesz a szabályokra nagyon sok autós.
-
válasz
KicsiAnthony #43 üzenetére
Mondjuk az sem, hogy létrehoztak egy olyan állapotot, amikor is a biciklis és a gyalogos is a járdára van szorulva, mert az utakat ellepték az egyemberes autók. Bár közlekedés szervezéskor nagyobb prioritást is kaptak a személyautók. Ha már az alacsony intelligencia, én már inkább itt kezdeném
-
KicsiAnthony
csendes tag
Igen, bár az idősek szerintem nem gyalogosi öntudatból szédelegnek a bicikliúton, hanem azért, mert idősek. Meg azért visszatérve az eredeti problémára: járdára bicikliutat festeni nem vall túl sok intelligenciára. A sebességek közötti különbség alapján ennyi erővel nyugodtan lehetne bicikliút bármelyik autópályán.
-
válasz
KicsiAnthony #41 üzenetére
Ugyanakkor ott a másik véglet, a bringasávban szédelgők, akik a jól látható útburkolati felfestésekre fittyet hányva (pedig hely az lenne) a bringasávot is gyalogosnak tekintik (kicsit kiemelve itt az időseket, mert nekik ne mondják meg mert “ötvenévesemvoltbiciklisávakkorsemlettsemmibaj” vagy “idősebbvagyokmintafelfestésezértnekemkülönjogaimvannak”). A hangsúly itt tényleg a kultúrán van, minden oldalon vannak arrogáns f@szkalapok. Őket meg kell bírságolni, meg elküldeni egy “Nem körülöttem forog a világ avagy hogyan közlekedjek ember módjára?” kurzusra
-
KicsiAnthony
csendes tag
Nyilván, ha normális tempóban mennének rajta, az más. De ha valaki akkora kulturálatlan barom, hogy elsodorja a bicikliútra tévedő időseket (minek ment oda, ugye...), mert neki JOGA VAN ott száguldozni, az úgy nagyon nincs rendben. Normális országokban, ahol az emberek figyelembe vesznek saját magukon kívül másokat is, ez természetesen működhet.
-
válasz
KicsiAnthony #38 üzenetére
Hatalmas +1, elég sok balesetet meg lehetne előzni vele. Amúgy a járdára felfestett bicikli sáv nem rossz ötlet, csak elég széles járda, meg normális közlekedési kultúra kell csak hozzá
-
Reggie0
félisten
válasz
KicsiAnthony #38 üzenetére
Mondjuk konkretan a jardazason semmit sem segitene a kresz ismeret. Azert mennek ott, mert szarnak a szabalyokra es nem azert, mert nem tudjak, hogy tilos. A kresz ismeret az egy fokkal komplexebb kozlekedesi szituaciokban nyujt segitseget, mint pl. bekanyarodasi, behajtasi, elozesi szabalyok, kotelezo haladasi irany stb.. A kerekparosok nem kis reszenek van jogsija is, ettol meg mennek a jardan.
-
KicsiAnthony
csendes tag
Szerintem elég egyértelmű, mit akarok mondani, de leírom: baromira nem szabadna megengedni, hogy mindenféle vezetési rutin és a KRESZ ismerete nélkül elektromos rollerrel vagy bringával közlekedjenek a városban. Főleg ne a járdán, bár értem, hogy Magyarországon valami idióta kitalálta, hogy fessünk biciklisávot a járdára, de attól az még nem jó.
-
Reggie0
félisten
válasz
KicsiAnthony #36 üzenetére
Es akkor senkinek sem kene kreszt tanulni, vagy megis mit akarsz mondani? Szerinted a kreszben csak a piros lamparol irnak, vagy csak par ures oldal dragan kimerve?
-
Reggie0
félisten
válasz
mindthecrap #33 üzenetére
Szerinted csak a piroson athajtas az egyetlen szabaly amit megszegnek?
-
adamklark
senior tag
válasz
mindthecrap #33 üzenetére
A jogsi olyan mint a kerítés, aki akar úgyis átugrik rajta de valamennyire azért szűr
-
fehér_ember
addikt
válasz
KicsiAnthony #31 üzenetére
Akkoris gáz a név (tuti leragasztgatnám); de ezenkívül tetszik
.
Erő meg kell az emelkedők miatt illetve gondolom terepen is. -
CapriBoy
tag
válasz
KicsiAnthony #21 üzenetére
Így igaz, megy az eszetlen száguldozás!
-
KicsiAnthony
csendes tag
Jó ez a roller fejlődés, csak lassan be kellene látni, hogy jogosítvány nélkül nem szabadna használni. Életveszélyes, ahogy közlekednek.
-
Somatom
veterán
A Simsonból csak a fojtott "NH" kivitel volt SMKP. A "B", az Electronic és az Enduro hivatalosan csak rendszámos MKP lehetett. Az más téma, hogy ezzel nem nagyon törődtek és az "NH" -ból is könnyű volt kivenni a fojtást. De, az biztos, hogy a biciklimen komolyabb fék és futómű van, mint bármelyik szoci SMKP -n.
-
polo493
tag
Pont ezeket lehet kiváltani ilyen roller-el új idők vannak +töredéke az áram költség miatt a használat kb 35ft 100km ,nem büdös káros a környezetre és a ruhád sem lesz büdös olaj benzin szagú befér a kocsiba buszon csak előnye van szerintem a simson lejárt! pont a 2t smkp kell betiltani
-
yerico
senior tag
Legyen így, nincs ezzel gond, csak legyen, aki majd betartatja. Az 1KWh-s rolleren nem kapcsolom be a 3. fokozatot, mert életveszélyes vele, hiába 10-es kerék, meg normális rugózás, ha kicsit is beszitál a kormány, akkor az 55+-os sebesség mellett megfogni gyakorlatilag lehetetlen. Így most a 2-at használom, ott csak 32-36 a vége töltöttségtől függően. Mondjuk nem megyek vele bicikliúton, járdán, és van dedikált SMK jogsim is. Meg sisakom. Szóval részemről tök mindegy, de tény, hogy városban járdán egy élmény, mikor hátulról eltép az ember mellett egy roller hangtalanul és váratlanul olyan helyen, ahol egy gyalogos sem férne el.
-
zsolt160
aktív tag
Nos a Youtube videó alatt előjött a "A magyar KRESZ szerint: r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."
Szerinte a kategória vonatkozhat erre is, hisz egy rollert (mint a bicajt is) lábbal rúgva hajtod előre (tehát emberi erő hajtja), villanymotor rásegít. Tehát ha összevetjük egy bicajjal, akkor ugyan azt az eredményt kapjuk, hisz mind a két esetben elég ha az induláshoz használunk emberi erőt, utána mehet az elektromos motor, amig bírja az akksi.
Más dolog a sebesség.
Mikor még nem nagyon voltak elektromos rollerek, 2017 táján az asszonynak munkába járás miatt lett véve egy kiskerekes elektromos roller, ami sík terepen ment 30 km/h-val. Kis kerekek miatt az út hibái, kavicsok nagyon érezhetőek voltak, könnyen lehetett vele esni, főleg nagy sebesség mellett. Így szerintem még ha nagyobbak és tömlősek is a kerekek, azért a maximum 30-40 km/h az ideális, illetve a bukósisak. Viszont tényleg jó ha van erő, és a kisebb (nagyobb) dombok leküzdhetőek legyenek. Hatótáv is jó szerintem, 20 km volt a réginek, ami sajnos egy éven belül pár száz km után véglegesen megadta magát. -
adamklark
senior tag
Bár nem tudom miért ne lehetne szabályozni. Bérelhető rollereken is van tábla. Legyen egy türelmi időszak csak figyelmeztetéssel utána jó drága büntetés ha valakit rajta kapnak és újonnan vett rollert meg csak azzal lehetne vásárolni. Persze ez sem old meg mindent mert szokás szerint sokan kerülgetik a szabályokat lásd autósok vs KRESZ de valahol el kell kezdeni, büntiből tanulnak az emberek.
-
A "segédmotoros kerékpárokat" (amiből ténylegesen már csak a Dongó-motoros bringák élnek, az összes többi moped vagy kismotor) sem tudják leszabályozni, ld. rendszámtábla, és a rájuk érvényes 50 cm3 és 45 km/h-s max. tervezési sebesség számonkérése.
Kicsit durva, amikor az Árpád hídon 70-nél előz egy rendszám nélküli "robogó". -
Reggie0
félisten
"gyanakkor viszont az ennél valamivel erősebb-gyorsabb gépek továbbra is a szürkezónában lesznek, mert motorkerékpár mivoltukhoz pár dolog erősen hiányzik, bringának pedig messze túl erősek, ahogyan ezt egyébként a KuKirin G2 Max is bizonyította a próba alatt."
Nem lesznek, az uj szabalyozas az erosebb rollereket is be fogja kategorizalni.
-
pusszycat
nagyúr
Kukirin - ez ugy hangzik mint valami potencianövelő...
-
A nevével ellentétben ez NuNirin?
-
Somatom
veterán
Azt pletykálják, hogy már csak a "felelős" miniszter aláírására vár a Kresz módosítás. Ez a roller tuti SMKP kategóriába fog tartozni. Onnantól jogsi, bukó, kötelező biztosítás, nuku bringautak.
Új hozzászólás Aktív témák
ma A Kugoo beemelte a Kirin almárkát a nevébe, de szerencsére a G2 Max mindenben rácáfol az itthon kissé idétlenül hangzó szóösszetételre.
- AsRock P4i65G Alaplap (DOBOZOS)
- Meta Quest 3 128gb - Garanciás 2025.10.16-ig
- Eladó! Azonnal indítható Sugar Daddy társkereső az angol piacra Készen áll a pénztermelésre
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Apple iPhone 12 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest