KuKirin G2 Max - nevével ellentétben

A Kugoo beemelte a Kirin almárkát a nevébe, de szerencsére a G2 Max mindenben rácáfol az itthon kissé idétlenül hangzó szóösszetételre.

Bevezető

Itt a tavasz… és ezt sokféleképpen lehet folytatni, de jelen írás apropója az, hogy kirajzottak a bringások, a rolleresek és a motorosok is az utakra. Ez pedig mifelénk azzal jár, hogy újfent kapunk megkereséseket különböző gyártóktól, akik elektromos rollert kínálnak tesztre. A Kugoo nem ismeretlen márka mifelénk, történetesen egy Kugoo S1 Pro immáron több mint három éve teszi a dolgát Bocha pajtásnál, egyszer el kellett vinni szervizbe, de ott csak valamit a szoftverrel matattak, azóta hibátlan. Nem egy Ferrari, de működik.


[+]

Azóta viszont eltelt némi idő, így aztán amikor a Kugoo marketingesének levele bezuhant, hogy válasszunk a friss kínáltból egy gépet, akkor egy középmodell mellett döntöttünk, a G2 Max valamivel többet tud, mint a G2 Pro, de kevésbé izmos, mint az 1500 eurós G3 Pro. Ez “csak” 1000 euró körüli összeget kóstál, ami mellbevágóan soknak hangzik egy rollerért, csak hát ahogyan a telefonoknak, úgy a rollereknek is felugrott az áruk, hogy mást ne mondjak, a friss Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra ennél is többe kerül idehaza (miközben az egy Navee S65, amit szintén 1000 euró körüli összegért lehet bezsákolni külföldi rendeléssel).

De. Mielőtt belekezdünk az ismertetésbe, még mindig ott toporgunk egy kicsit, hogy a roller az úgy amúgy micsoda a KRESZ szerint, mert jelen pillanatban leginkább egy semmi. Sem nem kerékpár, sem nem motorkerékpár, miközben több tízezer ilyen kétkerekű közlekedik már hazánkban is vagy saját tulajdonban, vagy valamilyen közösségi megosztós cég flottájában. Nem akarok okvetlenül demagóg módon rámutatni, hogy bizonyos törvényeket máról holnapra átver a kormányzat, más — talán fontosabb — jogszabályok módosításával pedig évek óta pepecselnek, de rollerügyben mindig nyilatkozik valami jóképességű, hogy már készül, már mindjárt, már hamarosan, legutóbb például inkább a kerékpárokhoz történő hozzárendelésről volt szó 300 wattos maximális teljesítményt és 25 km/h-s csúcssebességet meghúzva, ami hellyel-közzel illeszkedik az EU országaiban már meglévő szabályokhoz. Ugyanakkor viszont az ennél valamivel erősebb-gyorsabb gépek továbbra is a szürkezónában lesznek, mert motorkerékpár mivoltukhoz pár dolog erősen hiányzik, bringának pedig messze túl erősek, ahogyan ezt egyébként a KuKirin G2 Max is bizonyította a próba alatt.


[+]

Szerény véleményem szerint a kínai eredetű gyártók márkanév-keresztelője sokszor teljes mértékben hasraütés jellegű, a Kugoo ugyan szintén kicsit bohókás hangzású, de a KuKirin a mi kicsiny országunkban minimum mosolygós reakciókat vált ki. De ezzel nincs mit tenni, jóval nagyobb cégeknek sem mindig sikerül minden nyelvhez megfelelő nevet választani, rád nézek Seat Ronda, meg rád, Nissan Almera Tino, meg rád is, Foscam, esetleg Neffos. Ezen érdemes inkább túllendülni, mert úgy egyébként a G2 Max sok szempontból kifejezetten király, ez pedig itt egy kis spoiler volt, de a következő oldalakon kifejtjük részletesen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • KuKirin V3 - a pedál csak dísznek van

    Megint egy elektromos meghajtású bicikli, aminél nincs arányban az emberi áttétel és az elektromotor teljesítménye és hozza a kategóriában ismert tulajdonságokat.

Előzmények

  • KUGOO S1 Pro elektromos roller teszt

    Kipróbáltuk a sokak által magasztalt, a Xiaomi megoldásánál kicsit olcsóbb elektromos rollert. A teszt nagy kérdése, hogy a kettő közül melyiket érdemes választani.

Hirdetés