- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nevemfel
senior tag
A ref canonical akkor kell, ha ugyanarra a tartalomra többféle link mutat. A canonicallal jelzed pl, hogy ez az igazi url. pl. a www.site.com, akkor is, ha valaki épp pl. a www.site.com/home.aspx url-en áll, vagy a mobilváltozaton m.site.com. Beágyazod ezt az oldalba, és a Google tudni fogja:
<link rel="canonical" href="https://www.site.com/">
Ha azt akarod, hogy a Google ne kövesse az oldaladon a linkjeidet az indexelés során, akkor a rel nofollow-t kell használni:
<a href="https://www.site.com/" rel="nofollow">Link text</a>
Ha az összes linket követését tiltani akarod, akkor meg:
<meta name="robots" content="nofollow" />
-
martonx
veterán
Hol van az oldal leírása? Simán előfordul, hogy a meta tag-et ignorálja a google.
Hogy mikor mit rak ki, az nem büntetésből van, mikor mit gondol éppen relevánsnak.
Jól látod duplikált tartalomhoz ez a tag a megoldás. Mondok egy példát.
Webshopban van egy terméked, aminek van 10 különböző színű változata, de igaziból mind a 10-hez ugyanaz a szöveg, minden ugyanaz van feltöltve, kivéve a képet, meg mondjuk a termék nevét (férfi ing piros, férfi ing zöld stb...).
Ekkor a google hátrébb fog sorolni, mondván, hogy te direkt optimalizálni akarsz a férfi ing szavakra, csináltál csomó kamu url-t, miközben mindegyiken ugyanaz van, azaz szerinte csalni akarsz.
Ekkor jön jól, hogy a canonical tag-el meg tudod mondani, hogy ezek összetartoznak, és jelezni tudod, hogy melyik az indexelendő, és melyek az ismert "duplikátumok".
Vagy másik példa mikor egy oldalad van, de az X nyelven Y url-en elérhető, és igaziból mindegyik pont ugyanazt tartalmazza. Ekkor is jól jön, hogy meg tudod határozni, hogy melyik az igazi.Ennek ismeretében döntsd el te, hogy neked ez kell-e vagy sem.
-
martonx
veterán
Az XMLHttpRequest a legrosszabb választás. Az axios elméletben lehet jó választás, ha tudod mire kell, és mi az a plusz funkciója, ami miatt mindenképpen szükséged van rá (nodejs világban azaz szerver oldalon szokták automatikusan behúzni, mert ott lényegtelen plusz 20kbyte bundle size, illetve rémlik, hogy abban nincs a böngészős Fetch API).
Kliens oldalon, ahol minden kbyte js számít(hat) a pagespeed miatt, eléggé életbevágó tud lenni, hogy behúzol-e plusz 20kbyte-ot, csak azért, amire egyébként ott van a Fetch API.
És ezzel meg is válaszoltam, hogy igen a Fetch API használata a jó megoldás böngészőben. -
Taci
addikt
Megnéztem egy másik oldalt, ahol ugyanígy vannak a linkek létrehozva (hirstart.hu), és ott is ugyanígy ugrál.
Szóval ez a Chrome sara.
Bocs a sok kommentért, hamarabb is megnézhettem volna, de azt hittem, nálam van a hiba.
Persze ettől még jó lenne megoldást találni rá.
És amúgy csak atarget="_blank"
-ra ugrál, ha az nincs, akkor nem csinálja.
Lehet, megy egy report a Google-nek. -
Taci
addikt
Sikerült szépen le is videóznom:
1. Megnyitom a Test 7-es linket. Mivel ezt nyitottam meg elsőnek, nincs ugrálás.
2. Visszamegyek az oldalra.
3. Felgörgetek a Test 2-es linkhez.
4. Rákattintok. (Látszik a kattintás is.)5. A rákattintás pillanatában visszaugrik az előzőleg kattintott linkhez (Test 7), miközben elkezdi megnyitni az új tabot. Ez nagyon szépen látszik is ezen a képen.
6. Aztán amikor visszamegyek az oldalra (bezárom az újonnan megnyílt tabot), a megfelelő linknél várakozik (Test 2), mintha semmi se történt volna.
-
Taci
addikt
Sikerült "elkapnom", hogy valamiért a link <a href...> aktív marad kattintás után mobilon. Onnan vettem észre, hogy megváltoztattam a színét, és úgy láttam meg, hogy az eredetileg fehér szöveg kék maradt kattintás után. Szóval ezzel lehet a baj. Ha visszanavigálok az oldalra, még mindig kék, aktív, gondolom, ezért is ugrik oda vissza.
Tehát az azelőtti pillanatban, hogy az új oldal megnyílna, és az új link "bekékülne", még visszaugrik az előző (még mindig aktív, kék) linkre. Aztán megnyílik az új oldal, és az új link marad "kék".
Bootstrap amúgy, nem tudom, köze van-e hozzá.Szóval azt kellene valahogy elérnem, hogy kattintás után ne maradjon a link fókuszban. Márpedig azt látom, ez a Chrome alap működése.
Athis.blur();
nem segített (nyilván ez csak a vizuális részen segítene amúgy is). Areturn false;
-t használva nem nyitja meg a linkeket.Mi lehet jó megoldás erre?
-
-
lanszelot
addikt
Frissítés:
Sikerült megoldani, a css végére tettem a property-t , hogy látható legyen mit módosítottam -
lanszelot
addikt
Először is köszönöm szépen,
Sajnos így se megoldható
Az elemek ott vannak, működnek, csak nem láthatóak, így is eltolódikA második megoldás nem jó, mert auto play-t nem tudja.
Sok féle megoldás van, de csak ez tudja az auto play funkciót /csak ennél indul el oldal betöltéskor anelkül, hogy aktivitás kellene az oldalon, pl klikkelés/ -
martonx
veterán
"Vagy ilyenkor az a teendő, hogy oké, átdobom a főoldalra, de nézem, milyen linkről érkezik, és ha van ilyenem (JS által kezelve), akkor módosítom az URL-t, kvázi beírom vissza, miután már a főoldalra került, plusz az aloldal-1-hez tartozó JS-t is futtatom, hogy "azt a látszatot keltse", mintha valóban az aloldal-1-re navigált volna?"
Nem átdobod, hanem ilyenkor a főoldalt küldöd vissza szerver oldalról, azaz az url nem is fog változni
Sőt, ettől kezdve már nem is lesz semmi másod csak a főoldalad.
Utána a többi stimmel, mivel az url nem is változott, a főoldalon futtatod a JS-edet, ami úgy fog tenni, mintha az aloldal-1-re navigált volna, ebben a kliens oldali routeolásban tud nagy segítség lenni a többször emlegetett page.js (hiszen végülis pont ez történt, az url nem is változott, eleve ezt az oldalt kérte az ember, hiszen ezt az url-t írta be).
Ezt a működést hívják SPA-nak: Single Page App-nak. -
-
coco2
őstag
Azért abban nem biztos, hogy mind egyet értünk @martonx-al. Csak azért, mert ő a mai napon éppen bal lábbal kelt (majd lesz szíves áttolni az ágyát a szemben lévő falhoz, vagy átrakni a párnáját a másik oldalra
), a segítő szándékkal zéró probléma van még akkor is, ha valamit eltévesztettél. Ez egy közösségi fórum, itt minden megfogadott tanácsért mindenki úgy felel, mint a saját véleményéért. Aki nem ellenőrzi le a kapott tanácsot, magára vessen. Legalább egy évtizede már így van nyilvános fórumokon.
Semmi baj sem volt az adott tanáccsal.
-
martonx
veterán
rel="canonical"
Teljesen másra szolgál. Ez arra való, hogy a Google SEO ne pontozzon le azért mert duplikáltnak véli a tartalmadat, miközben te csak más termék variánsnál jeleníted meg ugyanazt a szöveget, vagy csak az url-ben más egy szegmens pl. nyelvesítés miatt.
Nagyon jó, hogy próbáltok egymásnak segíteni, de ez így erősen vak vezet világtalant helyzet. Ha valamiről fogalmad sincs, akkor nem kötelező megpróbálni válaszolni. Mondjuk azt se bánnám, ha rajtam kívül mások is aktívabban segítenének a kezdőknek.
-
martonx
veterán
"Lehet, tévedek, de szerintem azok az oldalak nem a kiterjesztést "tüntetik el", hanem az egész fájlnevet."
Részben tévedsz. A normális routinggal rendelkező webappoknál eleve értelmezhetetlen az egy file egy url felálllás. Aztán, hogy ez egy SPA-ságból fakad, vagy olyan backend frameworköt használunk, aminek van routingja, az mindegy is.
-
Mondjuk ez lehet. Mint említettem feljebb, az index.php nálam is rejtett, ezt be tudtam állítani a tárhelyszolgáltatónál. Ezek szerint akkor ez a megoldás és csak én hittem, hogy a kiterjesztés van elrejtve.
Bár elárulom, abból indultam ki, hogy azt is lehet. -
coco2
őstag
A webszervereknek van olyanja, hogy default index file. Kicsit kotorászol, bármilyen webszervert is használsz, meg fogod találni. A fenti példák nem bonyolultan vannak csinálva, alapból olyanok. Alapból teljesen felesleges kiírni az index.html vagy olyasmiket. De vannak, akik kiírják, vagy a böngészők visszaírják, aztán azt teszik el könyvjelzőbe stb. Nem kell mögötte értelmet keresni. Csak van.
-
martonx
veterán
De miért ehhez form???
Hidd el, a keresés akkor is fog működni, ha nem formozol. És akkor nem kell meghágni az onsubmit-ot sem, sem azon aggódni, hogy mi lesz, ha több form is lesz az oldalon
Mert ha jól gondolom, úgyis a gomb nyomására küldöd el az inputban lévő szöveget a szerver oldalnak ajax-al.
Ehhez nem kell form -
nevemfel
senior tag
Mindkét megoldás jó. Az én verzióm akkor jobb, ha több dolgot akarsz submitnál ellenőrizni. Például, ha csak akkor akarod megakadályozni a submitot, ha a mező üres. Kényelmesebb, és áttekinthetőbb beírni egy többsoros kódot egy eseménykezelő függvénybe, mint egy html obsubmit attribútumba belezsúfolni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 7 5700X processzor eladó /Garanciás/
- Xbox Series S + 2 kontroller
- Dell laptop eladó i5 11. gen, 8GB RAM, 512GB SSD, újszerű állapotban!
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP Elitebook Folio 9470M - i5-3GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" I DP I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új Apple iPhone 16 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Asus Rog Strix G16
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest