Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rnorbi

    csendes tag

    válasz efemm #1045 üzenetére

    Köszönöm! Sajnos csak átfutottam, mivel az elején anyira azt írta, hogy minden rendben zajlott szerinte és mossák kezüket. De akkor még reménykedek, hátha. Csak az OTP már sokaknak visszautalt, más bank 1 nap alatt, nekem meg még a kártyám is letiltotta a bank ezen ügyből, s mindenféle leveleket küldözget, hogy folyamatban van, türelem, stb. Aztán majd azt mondja, hogy bocs, kifutottunk az időből.

  • rnorbi

    csendes tag

    Sziasztok!
    Én bankkártyával fizettem, Barionon keresztül. NAV-nál, rendőrségnél, fogyasztóvédelemnél és a bankomnál reklamáltam. Első 3 mind elhajtott, de most a bankom is. Nekem nem akar visszautalni. Ezt a levelet kaptam. Mit tudnék tenni szerintetek? Gránit Bank egyébként:
    "
    Tájékoztatjuk továbbá, hogy a táblázatban jelölt 60.520 forint összegű tranzakció erős
    ügyfélhitelesítéshez kötött művelet, a bankkártyaadatok hibátlan és hiánytalan megadását követően
    Bankunk a tranzakció jóváhagyásához jóváhagyáskérést küldött az Ön eBank alkalmazásába. A
    jóváhagyás a tárgyi alkalmazáson keresztül 2025.05.21 13:13:02 időpontban megadásra került,
    amelynek következtében Bankunk a tranzakciót teljesítette, az Ön számlájának egyenlegét azzal
    megterhelte.
    A Gránit eBankon történő ügyfélazonosítás a Bankkártyával történő fizetés Erős ügyfél-hitelesítési
    eljárásban alkalmazott ügyfélazonosítási mód, amely esetén az azonosítás a Gránit eBank mobilbanki
    applikácóba érkező iSMS segítségével valósul meg és a fizetés Kártyabirtokos általi jóváhagyására
    szolgál. Az ügyfélazonosítás eBank beállítástól függően történhet biometrikusan vagy mPIN
    megadásával.
    Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Bank a Bankkártya Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételek (a
    továbbiakban: Bankkártya ÁSZF) alábbi pontjaiban meghatározottak alapján a fenti tranzakciókat
    teljesítette.
    „7.4. A Bank a Számlatulajdonos Bankszámláját a Nemzetközi Kártyatársaságtól kapott
    Tranzakciós adatok alapján terheli meg. Bankkártyával végzett készpénzfelvételi és
    vásárlási tranzakció könyvelése a Nemzetközi Kártyatársaság és az elszámolásban
    esetlegesen résztvevő egyéb hitelintézetek által alkalmazott határidőktől függenek. A Bank
    ezen, általa nem befolyásolható körülmények miatt nem vállal felelősséget arra, hogy az adott
    tranzakciót abban a hónapban terheli, melyben ténylegesen megtörtént. A Tranzakció összege az
    elszámolás napjáig, de ATM Tranzakció esetén legfeljebb a 14 napig, és POS, illetve papíralapú
    Tranzakció esetén legfeljebb 30 napig zárolásra kerül. A zárolt összeg az elszámolás napján, vagy a
    terhelés elmaradása esetén az említett idő elteltével automatikusan feloldásra kerül.
    A Mastercard elszámolási körben végrehajtott Tranzakciók terhelésére azon a banki munkanapon kerül
    sor, amikor az elfogadó banktól beérkezett a Bankhoz a Tranzakció elszámolásra.”
    „10. Fizetési megbízás visszavonása
    10.1. Termékek, illetve szolgáltatások ellenértékének Bankkártyával történő kiegyenlítése, a
    Kártyabirtokos részéről hitelesítettnek minősül, ezáltal visszavonhatatlan a művelet – kivéve, ha a
    Tranzakció terhelését követően bizonyítható, hogy a megbízással, illetve a fizetési művelettel
    egyidejűleg az összege nem került meghatározásra és a fizetési művelet összege meghaladta azt az
    összeget, amely az adott megbízás és Tranzakció esetén az adott helyzetben ésszerűen elvárható lett
    volna.
    10.2. A jelen fejezet 10.1. pontjában nevesített Tranzakciók visszatérítése kizárólag a
    Tranzakciót elszámoló elfogadóbank/Kereskedő hozzájárulásával lehetséges.”
    „11.1. A Bank a Bankkártyával vásárolt árukért és szolgáltatásokért, továbbá azok minőségi vagy
    mennyiségi megfelelőségéért, az áru, vagy a szolgáltatás teljesítésének részben, egészben való
    elmaradásáért nem vállal felelősséget, a megrendelő és az Elfogadóhely közti egyeztetés koordinálására
    kötelezettséggel nem bír. A Bank a Kártyabirtokos és az Elfogadóhely között a vásárlással
    kapcsolatban esetleg felmerülő jogvitával kapcsolatban felelősségét kizárja. A Bank az
    engedélykérések, hibás Tranzakciók, tranzakciótörlések, jóváírások, stb. teljesítéséért azok
    bizonylatainak az Elfogadóhellyel szerződésben álló, a pénztárat működtető, illetve a készpénzkiadó
    automatát üzemeltető banktól a Bankhoz megérkezését követően vállal felelősséget.”
    „11.2. A Bankkártya jogszabályba és, vagy a jelen Bankkártya ÁSZF-be ütköző használata – ideértve
    a Bankkártya felhasználásával eszközölt jogszabályba és, vagy a jelen Bankkártya ÁSZF-beütköző
    vásárlást, vagy szolgáltatás igénybevételét is – tilos és a Bankkártya Szerződés azonnali hatályú
    felmondását vonhatja maga után. Üzleti Bankkártyákkal szerencsejátékkal összefüggő Tranzakció
    jóváírás fogadása céljából a Bankkártyaszám megadása nem engedélyezett. A Banknak nem feladata a
    Bankkártya Tranzakciók szűrése, erre a Számlatulajdonos és, vagy a Kártyabirtokos nem hivatkozhat. A
    Számlatulajdonos és, vagy a Kártyabirtokos kötelessége, hogy figyelemmel kísérje a mindenkor hatályos
    jogszabályok, valamint a jelen általános szerződési feltételek által definiált tiltott áruk és szolgáltatások,
    földrajzi helyek és személyek körét.”
    „13.2.5.A telefonon történt bejelentést írásban is meg kell erősíteni a vitatott Tranzakció egyértelmű
    megjelölésével a Banknál az erre a célra rendszeresített „Bankkártya tranzakció reklamáció bejelentő
    lap Lakossági ügyfelek és Gazdálkodó szervezetek részére” nevű nyomtatványon. A nyomtatvány
    elérhető a Bank Központi Ügyfélszolgálatán, illetve a Westend Ügyfélközpontban és honlapján. A
    Számlatulajdonos/Kártyabirtokos köteles a reklamációjában megjelölni a kifogásolt összeget és a
    Bankkártya Tranzakció vélt helyes értékét, valamint leírni a kifogás okát és mellékelni a rendelkezésére
    álló valamennyi bizonylatot. A Bank a Számlatulajdonos/Kártyabirtokos bármely okból benyújtott
    panaszának megalapozottságát saját hatáskörben vizsgálja meg és dönt a szükséges intézkedésekről.
    A Számlatulajdonos írásbeli reklamációjának kivizsgálásakor a Bank jogosult Számlatulajdonostól
    és/vagy Kártyabirtokostól bekérni annak bizonyító erejű dokumentációját, hogy Kártyabirtokos minden
    tőle elvárhatót megtett az Elfogadóhellyel, illetve Szolgáltatóval a reklamált összeg helyreállítása
    korrigálása, jóváírása érdekében.”
    „13.2.7.Reklamáció esetén, amennyiben a Nemzetközi Kártyatársaság szabályai szerint a Banknak
    lehetősége van, a Kártyabirtokos/Számlatulajdonos kérelme alapján a Bank a Nemzetközi
    Kártyatársaságnál, illetve annak tagbankjánál külön eljárást kezdeményezhet. A Nemzetközi
    Kártyatársaságnál indított eljárásokra az adott Nemzetközi Kártyatársaság szabályzata
    érvényes, a Bank azok alkalmazásával jár el a Reklamációk kezelésekor.”
    A Gránit Bank kártyatársasági eljárást (ún. chargeback eljárást) akkor tud indítani, ha a tranzakció
    teljesült és az elfogadó nem minősül védett oldalnak, illetve nem telt le a tranzakció terhelését követő
    kártyatársasági szabályokban előírt benyújtási határidő.
    Bejelentése alapján Bankunk Kártyatársasági eljárást kezdeményezett a kifogásolt
    tranzakció tekintetében, amelynek lezárására várhatóan 2025.10.09-én kerül sor.
    Tájékoztatjuk, hogy jóváírási kérésének vizsgálatakor bankunk a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról
    szóló 2009. évi LXXXV. törvény 44. § (1) bekezdése alapján, az abban foglalt kivételt figyelembe véve
    járt el.
    Kártyatársasági eljárás indítása esetén a reklamáció kezelése a Nemzetközi Kártyatársasági
    szabályoknak megfelelő eljárásrend szerint történik. Ennek értelmében a kivizsgálás időtartama, a
    Bankunktól független, külső Nemzetközi Kártyatársasági szabályok alapján, egyes esetekben akár 120
    napig is eltarthat.
    A vizsgálat lezártáig, szíves türelmét kérjük.
    (III) Egyéb jogorvoslati lehetőségek:
    Tájékoztatjuk, a hogy a Bank álláspontja szerint a jelen ügyfélpanasz:
    a) a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá
    szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére irányult.
    Továbbá tájékoztatjuk, hogy amennyiben válaszunkkal nem elégedett, lehetősége van a polgári
    perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései alapján a határkörrel és illetékeséggel
    rendelkező bírósághoz fordulni. A kereset befogadásáról a bíróság saját hatáskörében dönt.
    A Bank telefonszáma +36-1-510-0527, e-mail címe: panasz@granitbank.hu, postai levelezési címe:
    GRÁNIT Bank Nyrt. Ügyfélszolgálat 1439 Budapest, Pf. 649.
    Budapest, 2025.07.02."

  • rnorbi

    csendes tag

    válasz AK47M4R #952 üzenetére

    Ez jó hír, nekem sajnos semmilyen visszajelzésem nincs még. Gránit Bank, szintén kártyás, Barionos fizetés.

  • rnorbi

    csendes tag

    válasz pitör84 #937 üzenetére

    Szia! Igen, én is most kaptam ugyanezt a választ a NAV-tól.

  • rnorbi

    csendes tag

    válasz Brekk #900 üzenetére

    Mivel végleg bezártnak van írva, már nem lehet értékelni sajnos.

  • rnorbi

    csendes tag

    válasz KROK640 #662 üzenetére

    Én 21-én rendeltem, fizettem kártyával, melyet nem csak automata üzenet igazolt vissza, hanem másnap kaptam egy olyat, hogy minden ok, a beszerzést megkezdték. Azóta viszont semmit nem kaptam.

  • rnorbi

    csendes tag

    Én sajnos nagyobb összegben vásároltam náluk 3 hete, kártyával fizettem. Még vissza is igazolták, hogy minden ok, beszerzik az árut. Aztán mikor lejárt a határidő, hogy küldeniük kellene, akkorra már se kép se hang. Se pénz, se termékek. Legalább küldenék vissza a pénzt. Szerintetek valahogy vissza lehet szerezni a pénzt?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés