- Légies iPhone halvány színei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rnorbi
csendes tag
Köszönöm! Sajnos csak átfutottam, mivel az elején anyira azt írta, hogy minden rendben zajlott szerinte és mossák kezüket. De akkor még reménykedek, hátha. Csak az OTP már sokaknak visszautalt, más bank 1 nap alatt, nekem meg még a kártyám is letiltotta a bank ezen ügyből, s mindenféle leveleket küldözget, hogy folyamatban van, türelem, stb. Aztán majd azt mondja, hogy bocs, kifutottunk az időből.
-
rnorbi
csendes tag
Sziasztok!
Én bankkártyával fizettem, Barionon keresztül. NAV-nál, rendőrségnél, fogyasztóvédelemnél és a bankomnál reklamáltam. Első 3 mind elhajtott, de most a bankom is. Nekem nem akar visszautalni. Ezt a levelet kaptam. Mit tudnék tenni szerintetek? Gránit Bank egyébként:
"
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a táblázatban jelölt 60.520 forint összegű tranzakció erős
ügyfélhitelesítéshez kötött művelet, a bankkártyaadatok hibátlan és hiánytalan megadását követően
Bankunk a tranzakció jóváhagyásához jóváhagyáskérést küldött az Ön eBank alkalmazásába. A
jóváhagyás a tárgyi alkalmazáson keresztül 2025.05.21 13:13:02 időpontban megadásra került,
amelynek következtében Bankunk a tranzakciót teljesítette, az Ön számlájának egyenlegét azzal
megterhelte.
A Gránit eBankon történő ügyfélazonosítás a Bankkártyával történő fizetés Erős ügyfél-hitelesítési
eljárásban alkalmazott ügyfélazonosítási mód, amely esetén az azonosítás a Gránit eBank mobilbanki
applikácóba érkező iSMS segítségével valósul meg és a fizetés Kártyabirtokos általi jóváhagyására
szolgál. Az ügyfélazonosítás eBank beállítástól függően történhet biometrikusan vagy mPIN
megadásával.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Bank a Bankkártya Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: Bankkártya ÁSZF) alábbi pontjaiban meghatározottak alapján a fenti tranzakciókat
teljesítette.
„7.4. A Bank a Számlatulajdonos Bankszámláját a Nemzetközi Kártyatársaságtól kapott
Tranzakciós adatok alapján terheli meg. Bankkártyával végzett készpénzfelvételi és
vásárlási tranzakció könyvelése a Nemzetközi Kártyatársaság és az elszámolásban
esetlegesen résztvevő egyéb hitelintézetek által alkalmazott határidőktől függenek. A Bank
ezen, általa nem befolyásolható körülmények miatt nem vállal felelősséget arra, hogy az adott
tranzakciót abban a hónapban terheli, melyben ténylegesen megtörtént. A Tranzakció összege az
elszámolás napjáig, de ATM Tranzakció esetén legfeljebb a 14 napig, és POS, illetve papíralapú
Tranzakció esetén legfeljebb 30 napig zárolásra kerül. A zárolt összeg az elszámolás napján, vagy a
terhelés elmaradása esetén az említett idő elteltével automatikusan feloldásra kerül.
A Mastercard elszámolási körben végrehajtott Tranzakciók terhelésére azon a banki munkanapon kerül
sor, amikor az elfogadó banktól beérkezett a Bankhoz a Tranzakció elszámolásra.”
„10. Fizetési megbízás visszavonása
10.1. Termékek, illetve szolgáltatások ellenértékének Bankkártyával történő kiegyenlítése, a
Kártyabirtokos részéről hitelesítettnek minősül, ezáltal visszavonhatatlan a művelet – kivéve, ha a
Tranzakció terhelését követően bizonyítható, hogy a megbízással, illetve a fizetési művelettel
egyidejűleg az összege nem került meghatározásra és a fizetési művelet összege meghaladta azt az
összeget, amely az adott megbízás és Tranzakció esetén az adott helyzetben ésszerűen elvárható lett
volna.
10.2. A jelen fejezet 10.1. pontjában nevesített Tranzakciók visszatérítése kizárólag a
Tranzakciót elszámoló elfogadóbank/Kereskedő hozzájárulásával lehetséges.”
„11.1. A Bank a Bankkártyával vásárolt árukért és szolgáltatásokért, továbbá azok minőségi vagy
mennyiségi megfelelőségéért, az áru, vagy a szolgáltatás teljesítésének részben, egészben való
elmaradásáért nem vállal felelősséget, a megrendelő és az Elfogadóhely közti egyeztetés koordinálására
kötelezettséggel nem bír. A Bank a Kártyabirtokos és az Elfogadóhely között a vásárlással
kapcsolatban esetleg felmerülő jogvitával kapcsolatban felelősségét kizárja. A Bank az
engedélykérések, hibás Tranzakciók, tranzakciótörlések, jóváírások, stb. teljesítéséért azok
bizonylatainak az Elfogadóhellyel szerződésben álló, a pénztárat működtető, illetve a készpénzkiadó
automatát üzemeltető banktól a Bankhoz megérkezését követően vállal felelősséget.”
„11.2. A Bankkártya jogszabályba és, vagy a jelen Bankkártya ÁSZF-be ütköző használata – ideértve
a Bankkártya felhasználásával eszközölt jogszabályba és, vagy a jelen Bankkártya ÁSZF-beütköző
vásárlást, vagy szolgáltatás igénybevételét is – tilos és a Bankkártya Szerződés azonnali hatályú
felmondását vonhatja maga után. Üzleti Bankkártyákkal szerencsejátékkal összefüggő Tranzakció
jóváírás fogadása céljából a Bankkártyaszám megadása nem engedélyezett. A Banknak nem feladata a
Bankkártya Tranzakciók szűrése, erre a Számlatulajdonos és, vagy a Kártyabirtokos nem hivatkozhat. A
Számlatulajdonos és, vagy a Kártyabirtokos kötelessége, hogy figyelemmel kísérje a mindenkor hatályos
jogszabályok, valamint a jelen általános szerződési feltételek által definiált tiltott áruk és szolgáltatások,
földrajzi helyek és személyek körét.”
„13.2.5.A telefonon történt bejelentést írásban is meg kell erősíteni a vitatott Tranzakció egyértelmű
megjelölésével a Banknál az erre a célra rendszeresített „Bankkártya tranzakció reklamáció bejelentő
lap Lakossági ügyfelek és Gazdálkodó szervezetek részére” nevű nyomtatványon. A nyomtatvány
elérhető a Bank Központi Ügyfélszolgálatán, illetve a Westend Ügyfélközpontban és honlapján. A
Számlatulajdonos/Kártyabirtokos köteles a reklamációjában megjelölni a kifogásolt összeget és a
Bankkártya Tranzakció vélt helyes értékét, valamint leírni a kifogás okát és mellékelni a rendelkezésére
álló valamennyi bizonylatot. A Bank a Számlatulajdonos/Kártyabirtokos bármely okból benyújtott
panaszának megalapozottságát saját hatáskörben vizsgálja meg és dönt a szükséges intézkedésekről.
A Számlatulajdonos írásbeli reklamációjának kivizsgálásakor a Bank jogosult Számlatulajdonostól
és/vagy Kártyabirtokostól bekérni annak bizonyító erejű dokumentációját, hogy Kártyabirtokos minden
tőle elvárhatót megtett az Elfogadóhellyel, illetve Szolgáltatóval a reklamált összeg helyreállítása
korrigálása, jóváírása érdekében.”
„13.2.7.Reklamáció esetén, amennyiben a Nemzetközi Kártyatársaság szabályai szerint a Banknak
lehetősége van, a Kártyabirtokos/Számlatulajdonos kérelme alapján a Bank a Nemzetközi
Kártyatársaságnál, illetve annak tagbankjánál külön eljárást kezdeményezhet. A Nemzetközi
Kártyatársaságnál indított eljárásokra az adott Nemzetközi Kártyatársaság szabályzata
érvényes, a Bank azok alkalmazásával jár el a Reklamációk kezelésekor.”
A Gránit Bank kártyatársasági eljárást (ún. chargeback eljárást) akkor tud indítani, ha a tranzakció
teljesült és az elfogadó nem minősül védett oldalnak, illetve nem telt le a tranzakció terhelését követő
kártyatársasági szabályokban előírt benyújtási határidő.
Bejelentése alapján Bankunk Kártyatársasági eljárást kezdeményezett a kifogásolt
tranzakció tekintetében, amelynek lezárására várhatóan 2025.10.09-én kerül sor.
Tájékoztatjuk, hogy jóváírási kérésének vizsgálatakor bankunk a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról
szóló 2009. évi LXXXV. törvény 44. § (1) bekezdése alapján, az abban foglalt kivételt figyelembe véve
járt el.
Kártyatársasági eljárás indítása esetén a reklamáció kezelése a Nemzetközi Kártyatársasági
szabályoknak megfelelő eljárásrend szerint történik. Ennek értelmében a kivizsgálás időtartama, a
Bankunktól független, külső Nemzetközi Kártyatársasági szabályok alapján, egyes esetekben akár 120
napig is eltarthat.
A vizsgálat lezártáig, szíves türelmét kérjük.
(III) Egyéb jogorvoslati lehetőségek:
Tájékoztatjuk, a hogy a Bank álláspontja szerint a jelen ügyfélpanasz:
a) a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá
szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére irányult.
Továbbá tájékoztatjuk, hogy amennyiben válaszunkkal nem elégedett, lehetősége van a polgári
perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései alapján a határkörrel és illetékeséggel
rendelkező bírósághoz fordulni. A kereset befogadásáról a bíróság saját hatáskörében dönt.
A Bank telefonszáma +36-1-510-0527, e-mail címe: panasz@granitbank.hu, postai levelezési címe:
GRÁNIT Bank Nyrt. Ügyfélszolgálat 1439 Budapest, Pf. 649.
Budapest, 2025.07.02." -
rnorbi
csendes tag
válasz
Gaabeennnn #973 üzenetére
Ha nekem se jön vissza a pénz, akkor leszek az 5.
-
rnorbi
csendes tag
Én sajnos nagyobb összegben vásároltam náluk 3 hete, kártyával fizettem. Még vissza is igazolták, hogy minden ok, beszerzik az árut. Aztán mikor lejárt a határidő, hogy küldeniük kellene, akkorra már se kép se hang. Se pénz, se termékek. Legalább küldenék vissza a pénzt. Szerintetek valahogy vissza lehet szerezni a pénzt?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Metal topik
- Légies iPhone halvány színei
- Everest / AIDA64 topik
- Synology NAS
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Háztartási gépek
- Trollok komolyan
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Gigabyte B450M S2H + Ryzen 5 1400 kisebb-nagyobb hibával
- Nokia 105 4G (2023) charcoal, Nokia 110 4G (2023) midnight blue
- ASRock B550 PG Velocita + Ryzen 5 3600 + 32GB (4x8GB) DDR4 3600Mhz CL18
- Philips 58PUS8505 Smart LED Televízió,146 cm, 4K Ultra HD ,Android, Ambilight, HDR10+ KIJELZŐHIBÁSAN
- Canon EOS 250D kiegészítőkkel, táskával (CSAK 200 expoval !!! )
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest