Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz
Protezis #160 üzenetére
ez jo otlet, koszi!
igen, nalunk is csak egy felev parh.prog volt (valami pascalfc vagy hogy hivtak azt a nyelvet), ami epp' csak arra eleg, hogy az embernek nemi halvany fogalma legyen szemaforokrol, meg ugy altalaban a problemakrol amik elojohetnek, de tenyleges mt programozashoz keves volt
emlekszem, az elmeletre ugy kaptam meg a kettest hogy "na most az egyszer megadom", a gyakorlati vizsga meg ugy tetszett a tanarnak, hogy ott huldezett hogy hu de jo, jajj de jo, aztan mikor latta hogy milyen lett az elmelet, azt mondja: "nagy baj lenne ha csak harmast adnek?" mondom nekem nyóc, nem kell a kredit -
doc
nagyúr
válasz
Protezis #158 üzenetére
köszi mindkettőtöknek
a gond az, hogy nem írtam még olyan programot, ahol ez tényleg hasznos lett volna (vagy csak nem jöttem rá)
de majd befalom a könyvet, igyeXem megérteni, aztán a végén még Qrva okos leszek
esetleg van még ötletetek, hogy milyen témákkal érdemes foglalkozni? a Design Patterns is úgy jutott eszembe, hogy láttam pár álláshirdetésben, gondoltam csak megnézem már mi ez
tervezem még alaposan belemerülni a QT-be, idővel az OpenGL-be, de hirtelen nincs más ilyen jellegű ötletem -
doc
nagyúr
-
doc
nagyúr
jé, feljött a topic
ha már itt vagyok:
ki használta/használja a Design Patterneket? mostanában kezdtem el foglalkozni a témával, és nagyon jónak tűnik, de érdekelnének gyakorlati tapasztalatok is
-
doc
nagyúr
válasz
S.P.Q.R. #130 üzenetére
a project fejlődése illetve "elkészülése" nem (csak) a PM-től függ
a mi játékunk is elkészült, igaz, szerintem még kellett volna bele egy-két apróság, de mindegy
viszont hiába készült el, és tette a dolgát remekül a zenész, a grafikusok, meg talán én is mint programozó, ha a játék kvázi eladhatatlan, mert nincs is piacra dobva. reklám kell, sok helyre bepróbálkozni, csinálni vele valamit. azzal hogy a vinyón üldögél, nehezen lesz bevétel...magába a fejlesztésbe szerintem ne szóljon bele nagyon egy PM, mondja el az elképzeléseit, sőt, a program/designtervet is csinálja meg, hogy tudjuk merre haladunk, figyelje azt hogy hogyan halad a project, hogy ne legyenek felesleges körök, pluszban elvégzett melók (nálunk sajna volt bőven), koordinálja a munkát, de ne ő mondja meg hogy hogyan írjam a kódot
-
doc
nagyúr
válasz
S.P.Q.R. #127 üzenetére
nem kell hogy jó programozó legyen, elég ha van némi fogalma a dologról, arról hogy milyen megoldás mennyire reális/időigényes, inkább legyen jó "menedzser"
sajna a saját tapasztalatomból beszélek, egy ideje foglalkozom játékfejlesztéssel, és a tavaly áprilisban (!!) befejezett játékunk még mindig alig van kint a neten, a mostani meg már vagy egy hónapja nem haladt semmit, szóval katasztrófa...
pedig némi agilitással, meg "menedzserséggel" bőven meg lehetne ezeket a problémákat oldani, de a mi projectvezetőnk... -
doc
nagyúr
nyilván teljesen másra való az XML és az SQL (pl.)
perpill. pl. egy flash menüt fejlesztek, ami 3D-s modelleket használ, ezek Collada objektumok (xml-ben tárolja a teljes modellt), a beállítások szintén xml-ben vannak, erre tökéletes, felesleges is lenne valami adatbázist mögé tenni (sőt, egy 3D objektumot elég érdekes lenne mondjuk SQL táblaként megoldani...)de mikor a php-val kezdtem foglalkozni, próbaképp csináltam egy több opció szerint kereshető/szűrhető listát a dvd-imről, ott nyilván sql-t használtam, eszembe sem jutott az XML
szóval almát körtével hasonlítunk, szerintem
-
doc
nagyúr
te beszélsz feltűnési viszketegségről meg "agyfosásról" ?
amúgy a felhozott példád remek, pontosan ez az a terület, ahol az OO sokkal kényelmesebben használható.
[i]
plus (a,b) : int;
a,b int;
plus:=a+b;plus (a,b) : real;
a,b : real
plus:=a+b;
[/i]itt most ugyanazt leírtad kétszer, azzal a különbséggel hogy az int-et kicserélted real-re... pont ezt (és még sok más "robotmunkát") segít elkerülni az OO szemlélet
pl. tegyük fel hogy az int és real nem alaptípusok, hanem annál bonyolultabb szerkezetek. ilyenkor ha szeretnél mondjuk még egy típust, nem kell szorgos hangya módjára copy-paste-elni, majd az int-eket más típusra cserélni, hanem egész egyszerűen származtatod az új, kibővített osztályt a régiből, és automatikusan jól működik minden. akkor kell a szóban forgó függvényt újra megírni, ha mást csinál, ha ugyanazt, akkor nem kell ötmilliószor lemásolni, erre való a virtuális metódus
egyébként már példát is hoztam a polimorfizmusra, tessék kicsit scrollozni, olyan sokat nem postoltam még ebbe a topicba...
-
doc
nagyúr
komolyan nem erzed, hogy milyen nevetseges vagy? osszefoglalom az altalad eddig elmondottakat:
"nem ertek az OOP-hoz, nem ismerem, de akkor is szar, semmi ujat nem hoz, tulbonyolit mindent, eroforrast pazarol, parasztvakitas az egesz, mondhattok barmit akkor is igy van es kesz"
az meg mar elhangzott, hogy a PLC nagyon mas vilag, mint a PC, nyilvan nem is "celpontja" az OOP -nak
irj programokat PC-re, mondjuk osszetettebbeket, ahol egyszerre sok dolgot kell csinalnod/kezelned. en is "sima" C-vel kezdtem, elveztem a strukturaltsagot/prodecuralitast a BASIC meg tarsai utan, de idovel nagyon nehez volt kezdben tartani egy-egy nagyobb kódot, mikor minden kis változáshoz egy rakás helyen kellett beletúrnom a kódba, aztán nyomozni hogy mi maradt ki, amitől még mindig nem jó...
az OOP nagyon kényelmes megoldást kínál ezekre a helyzetekre, remekül módosítható, átlátható, és ha valami kész van, akkor azt szépen elrakod, mint egy konzervdobozt, és nem kell beletúrni, csak elolvasni a dobozt, hogy hogyan kell használni és kész
elvileg persze ugyanezt meg lehet csinálni a hagyományos módszerekkel is, de az én tapasztalatom azt mutatja, hogy a sokkal nyögvenyelősebb.
aztán vannak olyan területek/nyelvek ahol az ember eleve nem tud mást csinálni, mint használni az OOP-t, pl. Java, ActionScript3, stb
megszokás után az ember soha nem szokik le róla
arról nem beszélve hogy milyen szép egy OO program. tudom, ez baromi szubjektív, de nekem akkor is sokkal jobban bejön egy Enemy.selfKill() mint egy Kill(Enemy)
vagy hogy hatmillió különféle objektumod mindegyikének mondhatod hogy "show" meg "hide" vagy "moveTo", nem kell külön függvényeket csinálni az összes típusra, mondjuk ShowBullet(), ShowShip(), ShowEnemy(), stb... persze itt is kihasználhatod hogy többféle típusú paraméterrel megírod ugyanazt a függvényt, de akkor is sokkal több meló, meg hogy elővegyük a vesszőparipádat: sokkal több felesleges erőforrás (ram, stb) elpazarlása
Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Iqos cigaretta
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Legion 5 Gaming. Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H370 i5 9500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB ZALMAN S2 TG be quiet! 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged