- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
#77646080
törölt tag
Most már számodra késő, de elgondolkodtam rajta, hogy mivel lehet máskor tovább lépni. Azért, hogy ne történjen meg újra veled vagy bárki mással: ilyenkor, ha munkaidőn túl, de még a jótállás utolsó napján hibásodik meg az eszköz, érdemes e-mailben jelezni feléjuk az igényedet. Ekkor (ha jól gondolom) nyoma van annak, hogy te még időben bejelentetted feléjük a problémát, attól függetlenül, hogy a munkaidő már lejárt és esetleg még egy hétvége is közbe esik.
Arra gondolok, hogy a bejelentésed miatt megkezdődik a jótállás érvényesítése, hiába van a "garancia" utolsó napján akár 23 óra 58 perc, amikor ők megkapják a leveledet, onnantól az már megtörtént bejelentés.
Ha tévedek, akkor kérem, javítsatok ki, de szerintem ez lehetne járható út. Hiszen amikor a baj megtörtént, MÉG volt jótállásod, csak napok múlva vitted vissza, ami bukó. De ha rögtön írsz e-mailt, annak van nyoma.
-
válasz #77646080 #19605 üzenetére
Pontosan! Úgy igaz!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
#77646080
törölt tag
válasz MaxxDamage #19606 üzenetére
Oké, köszönöm a megerősítést.
-
válasz #77646080 #19610 üzenetére
Igen, és e-mailen jelezve hivatalos is. (nyoma van)
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
hergendy
csendes tag
Sziasztok!
Van egy videókártya ami 2 év után gariba került venti miatt. Most kb 4-5 hét után szóltak, hogy nem tudja a gyártó javítani vagy újra cserélni, ezért ezzel egyenértékben bármit választhatok tőlük (aqua), a kérdésem az lenne hogy a termék akkori ára (72e) vagy a jelenlegi ára (85e) a mérvadó egy ilyen levásárlás esetében? Valaki tudja esetleg az erre vonatkozó jogszabályt? Mert vicces lenne hogy 2 év után garanciális levásárlással nem tudok egy ugyanolyan terméket megvenni mert felment az ára.
Előre is köszi a helpet[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
-
LQ75
újonc
válasz stLhee #19554 üzenetére
Úgy látom itt többen vannak akik vásárlók és a másik fél nem igazán képviselődik. A lényeg nem az, hogy neki van a polcon vagy nincs. Ha a termék hibás és garanciális, azt minden esetben vissza viszi a volt a nagykerbe és ők cserélik/javítják. És itt a lényeg. Ha cserélik semmi gond. Ha viszont javítják és Te közben kapsz az ő polcukról egy újat, akkor neki a javítottat ami egyébként a tiéd, teheti be a csökkentett értékű(javított) termékek közé. Igen hamar eladósodna a bolt. Ezért várják ki a folyamat végét. DE egy hónapon belül köteles adni valamit. Vagy a javítottat vagy egy újat. Nem érdemes trükközni mert a túloldalon is emberek dolgoznak. Igen bántó mikor hazudnak a vevők. Hogy ő nem tehet a dologról. A ciki, hogy ez kiderül a szervizelés során. Hiába nincs külsérelmi nyom. Ha pl. van külsérelmi nyom, akkor azon nyomban elutasíthatják fizikai sérüléssel a garanciát. Ilyen esetben ha nincs hazudozás és elmondja az ember, hogy elbénázta, mert van ilyen emberek vagyunk, jobb eséllyel erőn felüli segítséget is kaphat. Nálunk legalább is
-
mályva
aktív tag
Sziasztok.
Az Alzához bevittem a videókártyámat garanciáztatni, úgy hogy én használtan vettem egy magán személytől. A helyszínen az Alzás szervízes azt mondta, hogy majd ha kész lesz a kártya, és megyek be érte, akkor vigyek egy meghatalmazást attól az embertől akitől vettem ,hogy átvehetem.
A kérdés az lenne, hogy én úgy tudom hogy csak cég esetében kell a meghatalmazás, miért kérnek akkor MAGÁNSZEMÉLYTŐL?
Ez valóban így van? Mert én vásárlás előtt szétnéztem, és ki volt hangsúlyozva hogy magánszemélytől való vásárlás esetén nem kell meghatalmazás.
Ki mit szól erre?
Előre is köszönöm
Megbízhatóságom: 208 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა
-
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #19622 üzenetére
Ez azert baromsag, mert ha a kezeben ott van a cucc, akkor a termek tulajdonosa megbizott benne annyira, hogy ne csak a szervizeles elott, hanem a szervizeles utan is a kezeben legyen, ergo az egvilagon semmi akadalya annak, hogy javitas utan ugyanaz kapja vissza, mint aki leadta, ergo fel nem fogom, hogy miert puposkodik ezen a tuloldal.
A termeket annak adom vissza, aki leadta, vagy akinek a kezeben van az eredeti munkalap es jon vele atvenni (amennyiben a leado ez ellen nem el kifogassal leadasnal). Totalis modon nem erdekel, hogy tulajdonjogilag kie a termek es sima javitas eseten erdektelen is (de amugy penzvisszanal is ugyanez az allaspontom). -
Gyuri27
félisten
válasz Attix82 #19622 üzenetére
Ha ott a termék és ott a számla akkor miről beszélünk?
Eddig még úgy van, hogy a boltos, szervizes nem kérhet személyit.
Egyébként természetes személy esetén nem személy függő a jótállás.
Valamivel igazolod, hogy onnan van a termék és kutya kötelessége a boltnak, szerviznek a szükséges dolgokat megcsinálni.Amd - Radeon - Ryzen
-
őstag
válasz Gyuri27 #19625 üzenetére
nem tudom honnan szeded ezeket az okosságokat
bárki kérhet személyi igazolványt, ha valamiért szükség van a másik fél azonosítására egy ügylet kapcsána bolt azzal van jogviszonyba, aki az adott terméket megvásárolta
ha nem az viszi vissza, aki megvásárolta, miért ne kérhetné, hogy igazolja a tulajdonjogot
főleg ha pl pénzt kell majd visszafizetni, akkor én sem fizetném vissza másnak, mint aki igazolja a tulajdonjogotmás kérdés, hogy a vevő miért nem nyugtára veszi, akkor nem kell nevesítenie magát
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
De miert vizsgalja, miert akarja vizsgalni a termek tulajdonjogat a szerviz? Kit erdekel kie? Toluk van? Igen. Garis? Igen. ----> Le kell gariztatni, es a javitottt/cserelt peldanyt ugyanannak a kezeb nyomni, aki a hibasat behozta. A francnak kell fotelrendorseget jatszania valakinek, amikor semmi indok/szukseg nincs ra?
-
Gyuri27
félisten
válasz LuckyL #19626 üzenetére
A te személyed miért is érdekes? Ha valami elromlott és nem a fogyasztó a hibás kötelező ami a jogszabályban fel van sorolva. Ha a mikulás viszi vissza ha gipsz jakab.
Azt meg el nem meséled, hogy sima boltos elkéri a személyim. Illetve elkérheti de marhára nem fogom oda adni.
Arról megint nem beszélve, hogy családtag, rokon helyett is mehetek én a boltba. Akkor viszem az anyakönyvet, házasságlevelet meg ilyenek.Ha nem kérsz áfást sok boltban a "számlára" azt írják VEVŐ.
Olyankor megnézik a személyit és nem az van bele irva hogy vevő nem állnak veled szóba?Olyan ez mint annó, hogy számla másolatot nem fogadnak el. Vicc.
Meg ha elveszett a számla akkor nincs gari. No ez is vicc.
Tessék olvasni, kérdezni.Attix82: a termék lehet a páromé, anyámé stb-stb. De a bolt a garival foglalkozzon nem velem.
Majd ha valahol olvasol olyat, hogy sima garis ügyintézéshez kell személyi kérlek szólj.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
válasz Attix82 #19627 üzenetére
Nekem cseréltek már terméket, ami nem az én nevemen volt és új termék már az én nevemre került. Baromság amit mondasz már bocs... (és 255k-s termék volt)
Úgy néz ki boltja válogatja... (ki mit kér/kérhet?)
Jogszabályban nem tudom miként szerepel, de ha érintett lennék, tuti utána néznék ennek.◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Attix82
őstag
válasz MaxxDamage #19630 üzenetére
Attól még, hogy nálad így jártak el nem biztos, hogy jogszerű is.
Itt inkább a pénzvisszafizetés a problémás mivel ha cég névre lett vásárolva és el lett könyvelve / ÁFA visszaigényelve (eladták a terméket sunyiba) és egy idegen visszakapja a pénzt, attól még hivatalosan a cégnél van közbe meg már ugye nem is létezik az a termék. A minuszos számlával meg bizonyítani kell a cégnek, hogy már nincs ott.
De nekem igazándiból mindegy, de egy adásvételi szerződés nem tart semeddig ...ja , hogy akkor a céges eladásoknál ez problémát jelent ....
Holnap felhívok egy fogyasztóvédelmis szervet és megkérdezem, engem is érdekel, hogy is van ez.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Attix82 #19631 üzenetére
Én a terméket úgy küldtem vissza, mint ahogy a bolt (iPon) adta el (doboz, full tartozékok, stb..) és bár nem az én nevemen volt, de én küldtem el (garancia futár jött érte, ingyenes oda-vissza) és én is kaptam vissza (a csere darabot, amit külföldről küldtek, maga a gyártó)
Sőt!
Most van nálam egy megint nem olcsó termék (1.3 milla érték), számla, gari doku, ami nem a nevemen van (mind2 digitális formában, de ki is nyomtattam) és a boltnak írtam/felvettem velük a kapcsolatot gari ügyben (ha a 3 év alatt szükséges lenne) és álltak a rendelkezésemre, nem zárkóztak el és segítőkészek/korrektek voltak, minden infót megadtak. (számla és gari doku másolatot küldtem a szóban forgó tárgy beazonosításához)Tegyük fel, ha nem adok el valamit, de elajándékozom egy távoli rokonnak/ismerősnek és az gariztatná, de nem tudja mert nem az ő nevén van? (baromság)
Amúgy csak úgy veszek használtan nagyobb értékű terméket, hogy ha szükséges (lenne) az eredeti tulaj is rendelkezésre álljon, segítsen (ha gátolna ebbe a bolt pl.)
Van olyan is, hogy páran össze állnak és rendelnek azonos terméket db/fő arányban és az is egy név/számlán van. A számla/gari doku digitálisan érkezik és azt nyomtatják (mindenki kap egy példányt) aztán ha gariztatni akarja (bármelyik személy) akkor gond nélkül megteheti.
UI:
Ja és a számla magánszemélynek szól. Név, cím, ir.szam feltüntetéssel. (Online rendelés)[ Szerkesztve ]
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
őstag
válasz Gyuri27 #19629 üzenetére
figyelj, nem engem kell meggyőznöd
ha én boltos lennék és te visszajönnél kis béla névre szóló számlával, és pénzvisszafizetést kérnél, biztosan nem állítanék ki neked storno számlát, amíg személyivel nem igazaolod hogy te vagy kis béla vagy adásvételivel, hogy a te tulajdonodban van a termék
ellenben garanciális javításra például átvenném enélkül is
a másik kérdésedre már válaszoltam, ezért kell nyugtára venni terméket és akkor nincs ilyen gond
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #19634 üzenetére
ezért kell nyugtára venni terméket és akkor nincs ilyen gond
Vevőként ez szép gondolat, de a boltos viszont nem hülye, amennyiben egy normális számlázóprogram használatával kiválthatja az online pénztárgépet, annak beruházási, karbantartási, üzemeltetési, x évenkénti felülvizsgálati költségét, addig hülye lesz online pénztárgéppel és így nyugtával bohóckodni.
-
Gyuri27
félisten
válasz LuckyL #19634 üzenetére
Figyi nem érdekel a könyvelés technika.
Vissza viszem a terméket és a papirt. Javitsátok ki vagy cseréljétek ugyanolyanra.
Ha ez nem megy és vissza kell adni a pénzt kiteszed a pultra és csók.
Én se kérem el a te személyid.De mondom mutass valami irást, hogy nekem magánszemélyként igazolnom kell magam egy boltosnak.
Amd - Radeon - Ryzen
-
őstag
válasz Ryder1 #19643 üzenetére
hát a nav honlapján mégsem ezt írják, nagyon kiváncsi lennék arra az állásfoglalásra
[link]itt a második találat nekem a nav honlapja, a pdf-et direktben nem tudom linkelni
(#19642) asdf_
érveket érdeklődve meghallgatok, flegmázásra kiváncsi nem vagyok[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #19644 üzenetére
Nem fogom neked elokeresni, ne haragudj meg. Kereskedokent havonta kuldom fel a PTGSZLAH nyomtatvanyt a szamlazoprogram keszpenzes szamlainak exportja alapjan a NAV-nak es nincs online penztargepunk. En tudom, hogy a mi a szitu, hasznalom, csinalom vagy harom eve, te meg beszelsz fogalmatlanul a vilagba olyanrol, amirol gozod sincs. Ha ki akarod okositani magad a temaban, akkor a google a baratod.
-
chopin42
őstag
Nos olvasom az utóbbiakat. Ma megint felhívtam alzát, van-e gari a gpu-ra? Számla sorszáma bediktál, céges vásárlás, cég megszűnt (megbízható ph eladó, ugyebár...), számla a kezemben, cucc a gépben. Kérdezősködik kicsit, majd megtalálja, 36 hó, x időtől. Átküldje-e a számlát? Mondom ja, illetve tudom-e garanciáztatni így, hogy a cég már nem létezik, és azt mondta, persze, hozzam be, számlával, és mehet a menet, ha szükséges.
Szóval, ha mondjuk megszűnik a cég, aminek a nevén a számla van, attól a gari érvényes? Általánosságban kérdem.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
őstag
világosan ottvan a nav honlapján, hogy bolti kiskereskedelemnél kell pénztárgép
ti valamiért a néhány kivétel alá tartoztok, de ezt nem írod le, nektek miért nem kell, mi a tevékenységetek?
innentől kezdve ki a fogalmatlan?utálom az ilyen flegma, semmire fölényeskedő embereket...tartsd is meg az infot magadnak és örömködj rajta hogy jól megmondtad,
gratulálok, innentől kezdve ignoráltalak (köszi ph a premium opciót)
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #19647 üzenetére
Siman csak arrol van szo, hogy nem kivanok a sajat idombol 5-10 percet azzal tolteni, hogy az isten tudja hany szaz oldalas adotorvenybol megtalaljam neked azt a negy sort, amiben ez le van irva, hogy olyat keresgessek, amirol 100000000000%-ban tudom, hogy ugy van, ahogy mondom. Kulonosen akkor nem, amikor rogton utanad leirtak, hogy amennyiben minden ertekesitesrol szamlat allitanak ki, akkor nem kell online penztargep (kiegeszites: havi adatszolgaltatas viszont igen).
En pedig azt utalom, amikor valaki tudas nelkul eszt oszt es jobban tudja, mikozben nem tud semmit es bonuszkent meg o is van felhaborodva.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Beszéltem a fogyasztóvédelemmel és ahogy írtuk is páran csakis a számlán szereplő emberrel van kapcsolatban az üzlet, az a jogos tulajdonos és csak Ő vele van jogi viszonyba az üzlet.
Említették itt, hogy az új terméknél a nevét is átírták hát az egy komoly problémába eshet mert ugye ő nem is vásásrolta meg hivatalosan a bolttól, vagyis az Ő tulajdonába nem is lehet a termék. (Garancia papír csak egy fecni ami csak tájékoztat hova és meddig szól, attól még nem a tied)
Csakis hivatalos papírral, adásvételi / átruházás / ajándékozással adható át.
Totális tévedésbe vannak itt sokan, hogy vásárolhatják agyba főbe "feketén" a termékeket. (pénzvisszafizetésnél bukhatnak ki a dolgok mert nem adják oda Jóska Pistának).
Röviden: Számla a mérvadó ha nem a TE neveden van, akkor nem a tied. Kell hozzá hivatalos papír , hogy mostantól Te vagy a tulajdonos.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- BestBuy ruhás topik
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Egérpad topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Star Trek
- Gitáros topic
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB