- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
Hirdetés
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Themiamivice #19150 üzenetére
15 napra kell törekedni, de ha 30. napig nem történik semmi, akkor már lehet pedzegetni az elállást, 60. napnál meg pláne... Persze a bolt beinthet, de ha megmondod neki, hogy perre viszed, és tuti megnyered, akkor lehet elgondolkodik, mert akkor nekik kell fizetni a perköltségeket meg minden lószart is. A bírói gyakorlat szerint a 30. naptól neked fognak ítélni.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
válasz Themiamivice #19150 üzenetére
Mikor vetted?
-
asdf_
veterán
válasz Themiamivice #19153 üzenetére
Egy even tul, vagy egy even innen adtad le? Pont ez a lenyeg.
-
Dinter
addikt
Sziasztok.
Tesóm vett egy fülest, ami 3 hónap alatt elromlott, 2 év gari volt rá. Adtak helyette egy másikat, ami 2 hét alatt szintén tropa. Ilyenkor ezt is lehet cseréltetni?
-
Lackooo84
nagyúr
Ezt nem értem miért kérdezed meg mindenkitől, ha jótállási időn belül van nem tökmindegy? Vagy ha a 2 éves jótállásból 1 év letelt, akkor már nem kell törekedniük a 15 napra...? Vagy akkor már akár hónapokig is szopathatják a vásárlót következmények nélkül?
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz 313313 #19158 üzenetére
Azért ez csúnya lenne... Kezdjük ott, hogy te, mint fogyasztó nem is a gyártóval vagy szerződésben, hanem az üzlettel, ahol vetted. Tehát neked ott kell verni az asztalt, hogy ők utána hogy boxolják le a gyártóval, az az ő bajuk.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
turkishzoli
tag
-
313313
addikt
válasz Lackooo84 #19160 üzenetére
Pedig egyre több helyen van már 1+x év garival hirdetve a termék, illetve ha nem is hirdetve a garancia jegyen így szerepel. És külön részletezve van, a lapon, mit takar a +x év, milyen feltételekkel, vagy egy honlap link.
Másrészről meg ha +x év ilyen-olyan garit veszel, ott meg pláne el kell olvasni a feltételek, mert vannak benne érdekes dolgok...
Kutakodok neten, de nem találok nagyon semmi érdemi infót, csak "ködösítés", talán a 2. évben még a szavatosság miatt kb ugyan azok a feltételek, mint az első évben. De ha nem ismeri el az eladó, lehet pereskedni, ami évek és pénz.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
válasz Lackooo84 #19163 üzenetére
Rendben ez te vagy, de sokan máról holnapra élnek, és annyi tartalékuk sincs, hogy elindítsanak egy pert...
Kérdés kinek mi a nagyobb érték.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #19157 üzenetére
Azert, mert jogszabaly szerint 1 ev kotelezo jotallas jar egy vga zsugara (tehat ebben az egy evben jelent jogi fogodzot a torekedni kell a 15 napra, meg a fogyasztonak okozott jelentos kenyelmetlenseg, mert csak erre az egy evre irja elo a jogszabaly). Valamint a 2 es 3 ev garival eladott termekek a valosagban kb. 95%-ban 1 ev teljeskoru + 1 v. 2 ev gyartoi, korlatozott, onkent vallalt jotallast jelent. Az persze, hogy egy bolt sotet mint az ejszaka, es 2 meg 3 ev garisnak ad el egy 1+1 vagy 1+2 ev garis termeket, az a vevot nem kell erdekelje, mas kerdes azonban, hogy velt vagy valos igenyeinek ervenyt kell szereznie valahogy, viszont mire elidnul valami bekelteteos akarmi, mar reg visszajott a kartyaja, tehat az okafogyott lesz, masreszt ugyis az a vege, hogy a kartya kulfoldon van a gyartoi szervizben, es vagy majd visszakapja javitva, vagy visszakap egy ugyanolyat (akar ujat, akar javitottat), vagy visszakap valami hasonlo kepessegu/jobb kartyat es ezt ki kell varnia (es megelozve: ha az elso even tul van es cseret kap, akkor rendkivul nagy valoszinuseggel nem indul majd ujra a garija).
TLDR: az elso egy evben egeszen mas asztalveregetesi lehetosegek vannak, mint az elso egy even tul. -
Lackooo84
nagyúr
Ha a bolt/gyártó a jogszabálytól a fogyasztó javára eltér, tehát több, mint 1 év jótállást ad, akkor ugyan azok a feltételek vonatkoznak, mint az egy éven belül. Ha meg a bolt hazudik, az nem az én problémám, ha én x év jótállással vásárolok valamit. Nem értem mit értesz "gyártói gari" alatt, hiszen mindenhez x év (amennyit az adott gyártó vállal) teljeskörű gyártói jótállás jár, amit újként veszünk, hát ki más tudná javítani/cserélni? A telefonomhoz pl. 2év gyártói garancia jár, ami a rendes gyártói jótllást jelenti, engem nem érdekel ki minek nevezi. És teljesen ugyanazok a feltételek, amikor 1 éven belül romlik el, meg amikor 2 éven belül. A jogszabály nem ismer ilyen, hogy ilyen jótállás meg olyan jótállás. Van a gyártói jótállás, meg a kellékszavatosság, csókolom.
The Truth is out there...
-
313313
addikt
válasz Lackooo84 #19166 üzenetére
Samsung:
"1 „Kiterjesztett Samsung jótállás”: a Samsung az általa forgalomba hozott termékekre 12 hónap teljes körű kötelező jótállást (alapjótállás) és további 12 hónap kiterjesztett Samsung jótállást biztosít. A kiterjesztett Samsung jótállás alapján a jótállás kizárólag a készülék kijavítására vonatkozik, továbbá az alapjótállási időt követően történő fődarab csere esetén a jótállási igény elévülése nem kezdődik újra. Mobiltelefonok esetén a kiterjesztett Samsung jótállás nem terjed ki a készülékkel együtt értékesített tartozékokra, és a beépített akkumulátorra.
2 A Samsung által az alapjótállási időn és a kiterjesztett Samsung jótállási időn felül vállalt kiegészítő jótállás kizárólag akkor érvényes, ha azt a fogyasztó ellenérték fejében megvásárolja. A kiegészítő jótállást az alapjótállás és a kiterjesztett Samsung jótállás időtartama alatt lehet megvásárolni; ennek részletes feltételeiről a Samsung jelen jótállási jegy borítóján feltüntetett elérhetőségein lehet információt szerezni. Abban az esetben, ha a fogyasztó ezzel a lehetőséggel nem él a megadott időszakon belül, kiegészítő jótállásra nem jogosult. A kiegészítő jótállás a kiterjesztett Samsung jótállással megegyező szolgáltatást nyújt."
Huawei:
"A 151/2013 (IX.22.) Korm. rendelet alapján, az abban foglalt kötelezõ (12 hónap) jótállási idõn felül, (ide értendõek a felhasználó által nem eltávolítható, beépített akkumulátorok is) társaságunk további 12 hónap önkéntes jótállást vállal a termékeire [mobiltelefon, táblagép, Watch (okosóra)], az alábbi kivételekkel:
- a készülék dobozában megtalálható akkumulátorra, töltõ adapterre, töltõkábelre, fülhallgatóra 12 hónap"
Többet nincs kedvem keresgélni, van amelyik gyártó már szépen eldugja a honlapján vagy egy fájlba...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Lackooo84
nagyúr
válasz 313313 #19167 üzenetére
Én nem tudom mik ezek a Samsung hungbukok, de nekem eddig ahány gyártóval dolgom volt, soha nem érteztem különbséget tök mindegy hanyadik évben voltam, a Sonyinál a kiterjesztett gari 4. évében sem, ugyanúgy szó nélkül adták volna az új cserekészüléket, ill. adták vissza a pénzt, és ennek így is kell lennie normális esetben, egyébként megtévesztés.
The Truth is out there...
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #19168 üzenetére
Ha a bolt/gyártó a jogszabálytól a fogyasztó javára eltér, tehát több, mint 1 év jótállást ad, akkor ugyan azok a feltételek vonatkoznak, mint az egy éven belül
Teves.És teljesen ugyanazok a feltételek, amikor 1 éven belül romlik el, meg amikor 2 éven belül.
Teves. Peldakat mar olvashattal is, nem toltenem az idom tovabbi peldak elohozatalaval.A jogszabály nem ismer ilyen, hogy ilyen jótállás meg olyan jótállás. Van a gyártói jótállás, meg a kellékszavatosság, csókolom.
Teves. A gyarto sajat feltetelei szerint onkent adott egy even tuli jotallas nem mas, mint egy ptk-s szerzodes egyik eleme. Nem mellesleg mivel nem jogszabaly altal eloirt jotallasrol, hanem onkent adottrol beszelunk, talan nem tul meglepo, hogy a jogszabaly nem ter ki az onkent vallalt gyartoi jotallasra, nem?Én nem tudom mik ezek a Samsung hungbukok
A humbukok, az a gyartoi, onkent vallalt, a jogszabaly altal eloirtakon tul adott korlatozott jotallas feltetelei.a Sonyinál a kiterjesztett gari 4. évében sem, ugyanúgy szó nélkül adták volna az új cserekészüléket, ill. adták vissza a pénzt,
A valosag ezzel szemben az, hogy a masfel eves Sony telefont ugyan kicsereltek, de a -gyarto altal es sajat feltetelei szerint adott- jotallasa egy masodperccel sem hosszabbodott meg, a visszakapott nullkilometeres, folias keszulek az eredeti keszulek megmaradt, fel ev gyartoi jotallasat kapta.egyébként megtévesztés.
Erre celoztam a hulye boltokkal, amelyek 3 evesnek hirdetnek 1+2 garis termeket. Amig egyszer ordasan meg nem szivjak. -
rhenox
újonc
Sziasztok!
Adott egy garanciális termék (MSI R9 270X 2GB HAWK), amit anno már egyszer cseréltek az iPon-nál, viszont a hiba továbbra is fenn állt, ezért garanciális időn belül, idén január 16.-án visszavittem.
Április 16.-án, közel 90 nap leteltével irtam nekik egy e-mailt, amire ezt a bs választ kaptam:
"A terméket korábban átadtuk a beszállítónak (bevizsgálás alatt van a beszállítónál elérhető online rendszer szerint), sajnos még nem rendezte.
A bevizsgálás folyamata nemcsak a hiba meglétének ellenőrzését, hanem a hiba okának feltárását, illetve amennyiben lehetséges a javítás megkísérlését is tartalmazhatja.
A nehezen, vagy hosszas teszteléssel jelentkező hibák detektálása vagy a szerviz/beszállító külföldön lévő telephelye is megnövelheti az ügyintézési időt."
Ennek majd 4 hónapja, azóta sem kaptam más értesítést a kártya állapotáról, a kártya pedig már bőven túl van a 180 napon is.
Közöljem velük, hogy kérem vissza a vételárat és levan a gond? Ha ragaszkodnak a garanciális ügyintézés végéhez és nem akarnak fizetni, akkor irány a fogyasztóvédelem?
Türelmes ember vagyok, de azért nálam is van egy határ!
Köszi a helpet előre is! -
rhenox
újonc
Megtettem.
Egy ugyan olyan kártyára akarják cserélni, csak (gondolom kártérítés gyanánt) egy 4Gb-s verziót adnának belőle.
Van lehetőségem ezt az opciót elutasítani, és a vételárat visszakövetelni (részben vagy egészben)? Időközben vettem egy GTX 1080-at, ugyhogy abszolút semmi szükségem már a régire, nekem ez semmilyen kárpótlást nem nyújt a több mint fél év távlatából!
Az meg, hogy ha nem írok nekik, legnagyobb higgadtsággal ülnek a dolgon még vagy fél évet csak a pont az i-re.
-
Egy 200+ ezres Bosch kávéfőzőnk (még nincs 1 éves) majd 2 hónapja r*had a szervizben. Kérdésem, hogy ugye ilyenkor a szervizben eltöltött idő hozzáadódik a garancia időtartamához? Ha igen ezt hogy igazolják?
[ Szerkesztve ]
-
-
Barell
senior tag
Sziasztok. Adott egy soroksári MM ben vásárolt telefon. Pénteken este éppen 8 előtt vettem. A kérdésem az hogy szépen vissza csomagolva vissza vihetem e ma hogy el álljak a vásárlástól? Számíthatok e arra hogy vissza adják a pénzt vagy utalvány? Köszönöm a választ.
-
TJLavin
tag
Sziasztok. Rendeltem múlt héten egy telefont pick pack pontra. Azonban problémák miatt nemtudom átvenni. Péntek este emailben ezt jeleztem. Értelem szerűen még nem jött válasz de szombat reggel jött a mail hogy oda ért a csomag a pontra. Fog ez nekem valamivel járni hogy ilyenkor mondtam vissza?
-
bullseye
addikt
válasz Barell #19177 üzenetére
Ha a három napos cserére gondolsz, az ilyen formában 10+ éve nem létezik. (Garanciális hiba esetén cserélniük kell, nem javíthatnak, ezt hívják sokan így, innen a keveredés.)
De MM-nél van némi esélyed, hogy így is visszaveszik, csak mert vevőmegtartó hozzáállás, de ez az ő döntésük, ahogy az is, hogy pénzt adnak vissza, vagy csak levásárlásra.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
zsenzso
újonc
Sziasztok!
A vejemék 2016. nov. 3-án vettek egy ASUS /X540-es notebook-ot.
1./ 2017. márciusában elromlott a gép, a szervíz javítási papírján ez áll: "Alaplap, RAM és HDD board cserélve, HDD, RAM 3D-s terheléses teszt, Asus final teszt. ok.
2. / 2017. október: a gépet nem lehetett bekapcsolni, a szervíz szerint csak lemerült az akku.
3./ 2018. februárjában cserélni kellett az akkut, ez sajna már nem volt garancális. ( Ez 17.600.- Ft-ba fájt)
4./ 2018. július 12-én a gép megint megadta magát. 2 hét múlva a gépet a következővel adták vissza: "Cmos
reset, bios frissítve, teszt ok."5. 2018. aug.5.: a gépet be sem lehet kapcsolni.
Ugyan a gép nem az enyém, ki vagyok akadva. Mit lehet még tenni? Milliószor javítgathatják, és annyi?
Először írkáltam, aztán olvastam: céges számlára vették a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
D@niel
addikt
sziasztok,
mi történik akkor ha telekomos garanciális telefon garancia papírján el fogynak a rublikák, mert túl sokszor volt hibás a telefon és ki lett cserélve?
meddig cserélik ugyanarra, van-e lehetőség más típust választani?𝕧𝕒𝕡𝕖 bemutatók, kedvezmények: facebook.com/Dan1el1031
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
pontosabb fórumot nem találtam ezért sorry de itt teszem fel a kérdést.
Utasbiztosítás, légi közlekedés, sérülten szolgáltatták ki a bőröndömet.
Egyelőre részletezés nélkül, de harcolok a biztosítóval, természetesen nem akarnak fizetni.
Kihez lehet fordulni jogorvoslatért, fogyasztóvédelem?
thx
Aurea mediocritas
-
asdf_
veterán
válasz AXisBOLD #19192 üzenetére
Asszem a legfontosabb, hogy atvetelnel a repteren mentel-e egybol reklamalni es van-e jegyzokonyved errol. Nem lenyegtelen szempont meg, hogy magyar vagy kulfoldi repteren tortent-e az eset, es hogy magyar biztositoval kotottel biztositast, vagy mondjuk a legitarsasag bundle-ban kinalt egyet, es a toktudjaki kulfoldi biztositonal van esetleg a biztositas.
-
AXisBOLD
addikt
Szia,
igen egyből reklamáltam,
van jegyzőkönyv,
külföldi-külföldi reptér,
magyar éves biztosítás (több éve folyamatos).(#19194) Lackooo84: nem tudom pontosan mire gondolsz, de nem írtam még máshova szerk: japp, Tékozló Homár.. nem, egyelőre.
[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
szente
addikt
Sziasztok!
Életemben először kell gariztatom. Van egy ilyen jegyzőkönyv amit ki kell töltenem:[link]
Nem teljesen egyértelmű számomra, hogy mi az amit nekem kell beleírnom, és mi az, amit a boltnak.
Tudnátok segíteni ebben? Nem szeretnék felesleges köröket futni a rosszul kitöltött papír miatt.
Itt vannak a kérdéses pontok:
Hiba bejelentésének időpontja
Az bejelentésnek számít, hogy kérdeztem a boltot, hogy hogyan működik a gariztatás náluk?Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog
Itt beírjam, hogy csere?Kifogás rendezésének módja
Itt mit is kér pontosan? Vagy ezt már a szerviz tölti ki az utána lévőkkel együtt?Illetve a garancia papír és a számla nem az én nevemen van, de gondolom a jegyzőkönyvben az én adataimat adja meg.
Egyébként kiscetlire ráírjam a telszámomat és az email címemet, vagy mehet a cím mezőbe?Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
szente
addikt
válasz BornToBePuli #19198 üzenetére
Hát, kérdeztem tőlük emailben, hogy hogyan működik a gariztatás és kb csak ezt a linket küldték el:
[link]"Garanciális ügyintézéshez az alábbiak megléte feltétlen szükséges
- A termék és tartozékai hiánytalan megléte
- Lehetőleg a termék gyári csomagolása
- Számla másolata
- Garanciajegy másolata
- Jegyzőkönyv fogyasztói panaszról (hiánytalanul kitöltve)"Bár ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy nekem kell kitöltenem.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz szente #19199 üzenetére
Első pont ok, na a második pont már nem ok, a csomagolás megléte nem kötelező. Számla VAGY garanciajegy (a termék beazonosítható legyen rajta az a lényeg), nem kötelező mindkettő, a jegyzőkönyvet meg ott nekik kell kitölteni amikkor leadod javításra, aláírod és egy példányt kell, hogy kapj belőle.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Milyen routert?
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
- További aktív témák...
- Redmi note 12 pro 5g 128/6+6gb A leg újabb verzió hyperos android14 Új állapotban egy napos készülék
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Garanciális Raijintek 850W full moduláris új PCie5.0:12VHPWR gold
- Laptopot cserélnék Oculus Quest 3-ra
- Honor magic 5 Lite 5G, 8/256Gb, zöld