- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Google Pixel topik
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Jellemzően minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő kilencedik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de ritkán előfordulhat, hogy a 15. napig vagy még tovább kell várnod. Ilyen esetekben érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást arról, hogy a vásárlásod sikertelen volt. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolmesz
aktív tag
Ma délelőtt bepróbálkoztam az Auchan-ban a szokásos módon (Gpay - Curve - Raiffeisen összeállítás), és rendben ment a fizetés.
Nem csináltam kártyacserét, mert én sem igazán láttam logikusnak, hogy a kártya romlott volna el, inkább csak valahol a rendszerben lehetett a probléma, mert a fizetések végimentek minden résztvevőn (ahogy előttem is írták már), a saját bankomban is megvolt a terhelés (majd jóváírás). Ezt ha csendben is, de úgy látszik javították, bárhol is volt a gebasz, csak elsunnyogták a kommunikációt.
Mindenesetre továbbra is magamnál tartom a bankkártyámat is, biztos, ami biztos. -
zolmesz
aktív tag
Én is beszállok a 050-es hibakódos buliba. Curve mögött egy Raiffeisen-es kártya, a Curve meg Google Pay-ben, telefonnal érintve használom. Csütörtök reggel még ment a fizetés a CBA-ban, délután már nem ment a Lidl-ben, majd pénteken délután sem az Auchan-ban, jöttek a 050-es hibakódok. A kártya pár hetes, de az aktiválása óta rendben működött, ingyenes csomag, a piros Investor kártya.
Csak a statisztika miatt írom, hátha valakinek érdekes.
-
zolmesz
aktív tag
Hétvégén megint volt egy sikertelen fizetésem Gpay-en keresztül, kb. 22e Ft volt.
Úgy látszik, nálam azok a Gpay-es fizetések nem mennek, ahol már kellene PIN kód a fizetéshez, ez most talán 15e Ft, ha jól tudom.
Gpay-jel fizetve nem kér semmilyen PIN kódot, de nem is sikerül a fizetés.
Curve kártyával fizetve PIN kód bekérés, megadás, megy tovább.
Ha nem akarok kártyát magammal vinni, akkor az ilyen "nagyértékű" fizetések esetén jöhet a RaiPay, ha már a Raiffeisen megcsinálta -
zolmesz
aktív tag
Nekem a fent leírtakon kívül nem volt más problémám a Curve kártyával, a Curve - Raiffeisen páros, illetve újabban a Gpay - Curve - Raiffeisen trió szépen teszi a dolgát.
Revolut-om is van, de azt nem érzem szükségesnek beépíteni a láncba, azzal kapcsolatban nincs tapasztalatom. Azt csak feltöltésre és devizaváltásra használom, ahol nem muszáj, nem bonyolítok. -
zolmesz
aktív tag
Ugyanez volt nálam is, Gpay - Curve - Raiffeisen-es bankkártya. A "normál" összegű fizetések rendben mennek, de már kétszer is eljátszotta ezt, amit írtál. Legutóbb az autószervizben fizettem volna vele 100e Ft fölött, visszadobta. Közvetlenül a Raiffeisen-es kártyát használva sikerült a fizetés. A régebbi esetre nem emlékszem, hol volt és mennyi, de szintén nagyobb értékű volt.
Még én sem tudtam kideríteni, mi okozza ezt, mondjuk sokat nem is mentem utána, meg most már számolok ezzel, hogy máskor is megtörténhet. -
zolmesz
aktív tag
Bekerült egy új funkció a "kínos helyzetek" ellen. Beállíthatsz 2 backup kártyát, hogy ha az elsődlegesen beállított fizetési kártyával nem sikerül a fizetés, akkor automatikusan a backup kártyáról próbálja megoldani a fizetést.
Még nem próbáltam, csak éppen szembejött velem a Facebook-on és meg is találtam az alkalmazásban is. Account - Settings - Anti-Embarrassment Mode menüpont. -
zolmesz
aktív tag
Hébe-hóba én is megpróbáltam, be tudom-e állítani Gpay alá a kártyámat, de mindig volt valami baja, úgyhogy lemondtam róla. De 2 hete megint megpróbáltam, és sikerült, jött az sms a kóddal és működik is a dolog, eddig hiba nélkül mindenhol sikerült a telefonnal fizetnem.
-
zolmesz
aktív tag
Nekem is megérkezett az investor kártyám pár hete, nagy nehezen sikerült is aktiválni (kb. a 3. ügyintéző tudta megmondani, hogy igazolnom kellene magam és küldött linket, hogy hol tegyem), és poénből megpróbáltam felvenni a Gpay-be.
Felvenni sikerült is, de a banknál is igazolnom kellene magam, és ezt egy telefonhívással tehetném meg, más opció (pl. sms) nincs ott. Szóval eddig eljutottam, nem utasította vissza egyből a kártyát, mint pl. a magyar kártyámmal, de mivel nekem nem fontos Gpay, nem hívtam fel azt a külföldi számot.
A kártyaszámom egyébként 5375 9000-cel kezdődik, ha esetleg valakinek fontos, aki hasonló helyzetben van, de kellene neki a Gpay. -
zolmesz
aktív tag
Nekem meg megérkezett a piros investor kártyám, de azt sem tudom aktiválni, mert valami hiba van, próbáljam meg később, szóval ez sem működik most náluk.
-
zolmesz
aktív tag
Ha az alkalmazáson belül nem aktiváltad a kártyát, persze, hogy nem tudod használni.
Egyébként...
"If you can't see the 'Activate your Curve' button in-app, please sign out and sign back into the app."
Ez még segíthet, hogy kijelentkezel, majd visszalépsz, hátha megjelenik az aktiválás gomb, ha nem, akkor keresd az ügyfélszolgálatot.(ugye nem a Facebook-ról jössz, ahol valaki fűnek-fának adott Curve meghívót, hogy kereshet vele 5 fontot?)
-
zolmesz
aktív tag
Szerintem én is így jártam.
Pénteki Auchan vásárlás, másnap a karácsonyi Curve ajándék, hogy újra adnak pontot 3 hónapig, én meg szomorkodtam, hogy jöhetett volna egy nappal korábban, mert pont egy a szokásosnál nagyobb vásárlás volt az előző napi bevásárlásunk.
Erre ma én is kaptam a Curve Cash kártyára pontokat az Auchan után.
Köszi Curve (remélem nem veszi vissza)!
-
zolmesz
aktív tag
Én sem értem, minek erőltetik többen is ezt a Google Pay, Samsung Pay vonalat, főleg, ahogy írták is előttem, itthon még nem is támogatott. Bohóckodunk vele, hogy aztán reklamálhassunk, pedig semmi alapunk nincs rá, aztán csodálkozunk, ha nem törődik velünk az ügyfélszolgálat.
Olyan nehéz elővenni azt a kártyát fizetésnél, amíg hivatalosan is támogatott lesz nálunk ez a két szolgáltatás?
Vagy ragasszátok a telefon hátuljára a kártyát, és már meg is van a "telefonnal fizettem" életérzés -
zolmesz
aktív tag
Én nem tudom minek köszönhető, de a Facebook "Curve Magyarország" csoportját mostanában ellepték a "megjött a kártyám, hogyan aktiváljam" és a "hogyan vehetem le az ajándék pénzt" bejegyzések.
Jelige: "segicség". -
zolmesz
aktív tag
válasz
zolmesz #2125 üzenetére
Folytatódott a történet, a mai napon visszakerült a pénz az Unicredit számlámra .
Várom a folytatást, mikor terhelik be megintFurcsa dolgok történnek mostanában, ma ugyanezzel az Unicredit-es bankkártyával (nem Curve-ön keresztül) nem tudtam fizetni online, mert nem küldött sms-t a biztonsági rendszer, hanem hibát írt ki 2x is, pedig jól adtam meg minden adatot, mégis authentikációs hibát (X0) küldött vissza.
-
zolmesz
aktív tag
Érdekes dolog történt, és ahogy olvasom, a Revolut topikban is sokan írnak erről.
Tegnap értesített a Curve alkalmazás, hogy visszavonta 2 tranzakciómat (refunded), 2 külön helyen történő fizetés volt, és október 4-i tételek. Itt annyi a különbség a Revolut-osokhoz képest, hogy Unicredit-es bankkártya volt a Curve mögött. Természetesen az Unicredit számlámon nem történt semmilyen visszavonás, szóval fura egy eset, kíváncsi vagyok, mivel fogják magyarázni. -
zolmesz
aktív tag
Tegnap megvolt az első elutasított kártyás vásárlásom egy Spar-ban.
Beállítottam, hogy most a Revolut legyen a kiválasztott kártya, majd boldogan mentem vásárolni, de elutasított. A hiba papírt nem hoztam el (tudom, amatőr hiba volt), pontosan nem tudom, mire hivatkozott. Majd ezután közvetlenül a Revolut-tal fizettem, ami gond nélkül sikerült.
Fedezet volt rajta, technikai hibáról sem kaptam levelet a Curve-től, és a Revolut-ban is minden engedélyezve volt, és a helyalapú biztonsági dolog is ki volt kapcsolva.
Nem tudom, az számít-e, de a Curve-ben a regisztrált Revo kártya pénzneme HUF-ra van állítva. Ez lehetett gond? Vagy csak pillanatnyi technikai probléma lehetett? -
zolmesz
aktív tag
Pénteken nekem nem volt gondom (tulajdonképpen eddig még sosem volt gondom vele a júliusi regisztráció óta), délben Tesco, délután Update bolt és Auchan, mind ment rendesen, Unicredit kártyával a háta mögött.
-
zolmesz
aktív tag
Ma hallottam egy számomra új infót, nem tudom, másoknak mennyire új:
A 30 GBP feletti vásárlásokat a Curve nem engedi paypass módban fizetni, még akkor sem, ha megadod és jól adod meg a PIN kódot, tehát magyarra átszámolva kb. 10500 Ft feletti vásárlások esetén mindig be kell dugni a kártyát és természetesen meg kell adni a PIN kódot.
Valaki tapasztalt ilyet, hogy esetleg emiatt nem tudott fizetni paypass módban?
Visszanézve az eddigi vásárlásaimat július 10-től, 11800 Ft volt a legmagasabb vásárlásom a Curve-vel, de ennél is paypass módban fizettem és rendben volt. -
zolmesz
aktív tag
válasz
Peter.70 #1295 üzenetére
Hát akkor meg is van a "probléma" oka.
Amíg függőben (pending) van a tranzakció, addig nem is használhatod fel. Ha már volt egy kártyás, PIN kódos tranzakciód, akkor lesz "nem-pending", és onnantól lesz benne az egyenlegedben és használhatod fel.Ahogy KTU is leírta, amíg én is leírtam
-
zolmesz
aktív tag
A Curve kártyához alapból jön egy PIN kód, amit az elején a program megmutat (nálam legalább is így volt), utána pedig, ahog gzbotii is írta, a programban a Card - Show PIN menüpontban tudod megnézni, ha elfelejtetted volna.
Aktiválni a kártyát, ha megérkezett, egy PIN kódos vásárlással, vagy ATM-nél PIN kód cserével tudod, de ha nem tudod a jelenlegi PIN kódot, ezek nem fognak menni, szerintem.De ezt a mondatodat nem igazán értem én sem: "Próbáltam aktíválni a kártyám, ha jól értem sikerült"
Vásároltál, adtál meg PIN kódot, és üzent a program, hogy sikerült az aktiválás?
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Építő/felújító topik
- Elite: Dangerous
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Synology NAS
- További aktív témák...
- Thomson Streaming Box 240 TV okosító / Számla / Garancia /
- Apple iPhone 13 Mini / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 84% akku
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest