Hirdetés

Aktív témák

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz hobizoli #19 üzenetére

    ''SZVSZ, ha az Athlonnal a rendszerbusza lenne korlatozo tenyezo, akkor a K7+nForce2 parosnak nagyfelbontasban jobban, meredekebben kellene zuhannia az FPS ertekeknek, leven egyre tobb adat van, tobbet szamol a CPU+VGA, viszont egyre jobban terhelodik a rendszerbusz...de megis kisebb mertekben lassul.''

    Ha nagy a felbontás, az közvetlenül csak a grafikus kártyát terheli jobban, ezért annak memória átviteli sebessége lesz a kritikus tényező.
    De vannak olyan 3D játékok is, amelyek menet közben is gyakran cserélgetik a textúrákat az operatív RAM és a grafikus memória között (lásd Quake3), főleg, ha kevés a kártyán a lokális memória. Ezeknél fog számítani nagyobb felbontásoknál is az operatív RAM átviteli sebessége.
    Az olyan alkalmazásoknál pedig, ahol szinte mindent a CPU számol (mondjuk nagy felbontású DivX lejátszás), ott még jobban számít. Hasonló a fordított eset is, amikor nagy sebességgel szeretnénk konvertálni/szűrni/tömöríteni videót. (Hogy ez Tom tesztjeiben nem jön elő elég pregnánsan, az csak azért van, mert hót primitív, kevés adatot megmozgató konverziókkal tesztel, ő tudja csak miért.)

    Ha az AthlonXP-nek hirtelen kicserélnék QDR üzemmódúra a rendszerbuszát (azaz hasonlóra a P4-éhez), akkor a következőkre lehetne számítani:
    1.) az L1/L2 cache-ben futni képes kicsiny programok lényegében változatlan sebességgel futnának,
    2.) nagy adatbázisok és szerverek effektív átviteli sebessége csaknem megduplázódna,
    3.) gyengébb grafikus kártyánál legfeljebb kis felbontásoknál és színmélységeknél lenne lényeges javulás,
    4.) gyors grafikus kártyáknál viszont 1024x768 fölött is,
    5.) és a sok adatmozgással járó multimédia programoknál és adattömörítőknél is lényeges gyorsulás lenne.

    Minthogy az AMD nagyon szeretne lépni a szerverek irányában, a 2.) pont lényeges. 3D játékoknál az egyre újabb 3D gyorsítók megjelenésével összefüggésben, azzal mintegy összhangban érdemes gyorsítani az átvitelt. (De mert a 3D gyorsítóknál még gyorsabb volt a fejlődés az utóbbi években, mint az alaplapi CPU-knál, az AMD-nek felesleges visszafognia magát.) Multimédia, elsősorban videó feldolgozást végző programoknál abból lenne célszerű kiindulni, hogy a HDTV felbontású (illetve moziba szánt) videókat/animációkat is PC-ken lehessen megcsinálni.

Aktív témák