Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Timer #34000 üzenetére

    És neked mint hobbistának nem öli meg az egész fotózást az, hogy megrendelésre, határidőre, elvárásra kell dolgozni?

  • Timer

    veterán

    válasz lugosi #34001 üzenetére

    Nem, mert saját magam választom ki azt az embert, akivel fotózni szeretnék, illetve azt, hogy mit fotózunk pontosan, és általában ehhez a feltételeket is én biztosítom, kivéve smink és ruhák. Nyilván mivel TFCD, tartozom a modellnek annyival, hogy nem három év múlva küldök neki át néhány AI által feljavított képet a napról. Szerődést írunk, amiben benne van, hogy maga választhat ki adott darabszámú képet a sorozatból, és azt határidőre megkapja, a tőlem telhető legjobb minőségben kidolgozva. Az az én tapasztalatm, hogy soha nem azokat a képeket nézik ki, amelyek szerintem a legjobbak a sorozatból, ezért is ilyen szűk a mennyiség, amit választhatnak, mert én még legalább ennyit ki fogok dolgzni. Egy kép az én módszeremmel és alaposságommal kábé 2-3 óra munka alaphangon. Ez persze nem jelenti azt, hogy én kiemelten jól vagy szépen utómunkázok, egy biztos, hogy lassan. Azokat a képeket, amelyeket én választok és dolgozok ki, azokat szintén megkapja majd a modell, de arról már nincs szerződés, nincs határidő, nincs ígéret, lehet, hogy hónapok telnek el, ez csak amolyan bónusz a modellnek. Workshopokról is szoktam küldeni így a modelleknek 2-3 képet, bár idén még egyre se jutottam el sajnos.

    Valahl persze igen, megöli az élményt az utómunkázás, de nem a határidők miatt, hanem mert nem tudom elengedni, hogy ne menjek rá minden hibára aprólékosan. Mivel általában glamour / boudoir vonalon próbálok mozogni, ez nyiéván egész teset jelent. Régebben csinált profi fotós képeket hasonló témában a feleségemről, és nemrégiben visszanéztem a képeket. Akkor azokat kiválónak láttam, most meg azt néztem, hogy olyan dolgokat hagyott meg (karcok a bőrőn, bugyivonal nyoma, stb.), ami kábé tényleg 15 percet jelentett volna képenként. Na ehhez képest én durván tolom, de jó eséllyel nem én csinálom ezt jól, mert Ő sokkal többet keresett a munkája során csak 1 évben, mint én valaha a fotózással fogok.

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34000 üzenetére

    Van haj/smink a modelleken. A modellek 170-180 közöttiek, a "feladathoz illő alakkal". (más modell vállt be bikinire és más utcai ruházatra) Itt vidéken azt a pénzt kapják ettől a cégtől mint a pesti ff modellek a tegnap bemutatott futószalag fotózáson. Van olyan lány aki 10 pózt lenyom 30 sec alatt, beszalad az öltözőbe és 1 percen belül már a másik szettben pózol. És van akinek ez 3x ennyi idő... de abban egységesek hogy arcra mindig jók, és bikinire alakban sem kell korrigálni őket.
    Szóval 255-ös fehér háttér, minimal arcretus a modellnek (1000-1200 pixeles fotókon nem sok látszik a hibákból), színhelyes sorozat mert a ruháknál ez elengedhetetlen. Két méretben átadva kb 150-300 kép közötti mennyiség.

    Pénteken esküvőztem. Rövid esküvő.. ma kész az anyag. Kreatívon kb 40 kép lett leválogatás után. Szóval muszáj ennyire gyorsnak lenni...

  • Timer

    veterán

    válasz ph_5.5 #34003 üzenetére

    Oké, de ha nem műhely titok, mi fér bele konkrétan egy arcretusba? CRAW alatt automata face skin detection, texture -10, aztán heal brush-sal egy gyors vágta és ennyi? Meg némi dnb? Esetleg ehelyett egy laza freqsep? Esküszöm, egy fotósnak már fizettem is azért, hogy megnézshessem, hogy retusál ki egy esküvőt, de abból a szempontból csalódást volt, hogy a konkrét retus rész az nagyjából annyi, hogy ecsettel végig kente az arcokat a közeli képeken (a nőkét), aztán texture csúszka picit lejjebb, az egészre rá a szokásos preset, és viszlát. Én meg a hónalj bőrének gyűrődésével, meg a narancsbőr takarításával elvagyok másfél órát...

    [ Szerkesztve ]

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Timer #34004 üzenetére

    Mert te ráérsz szüttyögni (már elnézést a kifejezésért), de akinek ez nem játék hanem üzem, az erre nem ér rá. Gondolok itt arra, hogy valamiért elkér 300e Ft-ot, ha abban benne van 30 órája akkor megéri, ha 300 óra akkor inkább elmegy biztonsági őrnek mert azzal jobban keres. Ugyanis az az idő amit ezzel eltölt az mástól veszi el a rendelkezésre álló idejét, annyival kevesebbet tud dolgozni, annyival keveset felkérést tud elvállalni.

  • Timer

    veterán

    válasz lugosi #34005 üzenetére

    Félreértesz. Nem bántani akarok senkit, vagy minősíteni. Az a minimum érdekelne, amivel már átadtok fizetős munkát, mint profik. Láttam 1 embert, aki dolgozott valahogy, az érdekelne, hogy ez általános (az ok az mindegy nekem), vagy van, aki több energiát tesz bele ebbe? Esetleg van valami olyan AI-adaptív preset, ami kihasználja a PS fejlett automatizmusainak tulajdonságait, és a color grading mellett a retust is megoldja 1 kattal? Nem értem, hogy a tökömben lehet ennyire rövid időket tartani tucatszámra átadott képekkel.

    A sebességnek amúgy semmi köze a minőséghez. Hogy a saját szakmámból hozzak példát: a munkatársam kábé 2-3 órát elkúr azzal, ami nekem max 1, vagy még annyi sem. Ettől még amit elvégez, az általában rosszabb minőségű, mint az enyém. Ezért is írom, hogy lehetséges, én teljesen rossz úton járok, és mások tized ennyi idő alatt jobb, vagy a megrendelők számára még bőven elfogadható minőséget tesznek le az asztalra. Elsősorban én is fotózni szeretek, nem utómunkázni...

    [ Szerkesztve ]

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Timer #34004 üzenetére

    Egy ilyen kültéri üzletnek készült reklámfotó retusálása 15 perc. Nekem.

    Egy fehér hátteres webshopos - kb 3 perc.

    Az utóbbiban pár száz ilyen fotózás rutinja van benne.
    1. tudom milyen papírt kell vennem állandóan
    2. tudom becsukott szemmel is hogy a vakuk mekkora teljesítménnyel kell hogy dolgozzanak, és mit hova tegyek.
    3. a feldolgozásnál kalibrált színprofil miatt normális eredményt kapok már a digitális hívásnál
    4. minden eszköz megvan az utómunkához, minden cucc gyors

    #34006Timer "Az a minimum érdekelne, amivel már átadtok fizetős munkát, mint profi"

    Nincs ilyen hogy minimum. Illetve van- a megbízó igénye. Megtisztelő volt fotózni pl Pokorni Liával. Tündéri, gyönyörű, jófej... Eszembe sem jutott volna úgy átadni bármely fotót róla (országos kampány- nagyméretű nyomatok) hogy azon bármilyen hibát is találjon Ő vagy a megbízó. Ott a retus képenként 30 perc minimum volt. Nem azért mert csúnya, hanem mert megérdemli a tökéletes munkát a másik fél.
    Ahogy megérdemli a webshop is... de ha 95%-is is sok nekik minőségben, de időben nem fér nekik bele 48h csúszás akkor 95%-os megoldás is hibátlan számukra. Ahogy írták.. ez fast fashion...
    Óriásplakát amit fotóztam az kint van hetekig. Sokan látják... és hiába 20m-ről nézzük, a mérete miatt a ráncok, bőrhibák, színi eltérések ott is látszódnának. Ezért ott is alapos retus kell. Profi munka = az amiért fizetnek. És rengeteg olyan fotót láttam már amiért ha én lennék a megbízó, nem adtam volna pénzt. És egy csomó olyat amit illett volna jobban megfizetni, mert a fotós többet nem fog nekiállni, mert nem érte meg neki... de tiszta volt a lelkiismerete az átadáskor.

  • Timer

    veterán

    válasz ph_5.5 #34007 üzenetére

    Köszönöm a részletes választ! 3 perc? Belém verted az ideget! :P Csinálj egy utómunka WS-t, egy résztvevőd már van.

    [ Szerkesztve ]

  • Beldar

    tag

    válasz Timer #34008 üzenetére

    Szerintem itt nem lehet egzakt timeframe-eket megadni, nagyon különböző szcenáriók vannak. Biztosan sokat számít a rutin, a profizmus, ha fotózáskor már eleve "tökéletes közeli" az a portré, vagy fashion fotó és nem utólag kell WB-vel szüttyögni, és a lányon se kell 10 bibircsókot meg narancsbőrt eltüntetni, ilyenkor teljesen reális a 2-3 perc, én is így vagyok sokszor, pedig csak hobbista vagyok szintén. Pl. ha utólag vesszük észre, h a lány mellett eldobott pzs hever vagy a háttérben minden fotón ott van egy szemetes kuka, mert a helyszínen nem figyeltünk, akkor magunkat szívatjuk, mert minden képen retusálhatjuk :)

  • Timer

    veterán

    válasz Beldar #34009 üzenetére

    Néhány éve volt egy fotózásom, ahol olyan 30 képről szedtem le konnektort, gázcsövet. Élmény volt, ráadásul akkor még a fostos Luminarral dolgoztam.

  • DonRazzino

    senior tag

    Sziasztok! Egyik nap felkeltem jókedvűen egy horvát szigeten a korosodó laptopommal (4 éve csúcs gamer volt) és betoltam a leválogatás után 670 darab képet az előző fotózásról, amit ott akartam megcsinálni. Gondoltam ráhúzok egy batch denoise-t LR-ban az összes képre, hiszen ISO1600-25600 között készült mindegyik, rájuk fér. Mivel ebbe háromszor összefosta magát a GPU gyorsítás ezért a laptop ment hardverapróra én meg hirtelen izgalmamban vettem egy Macbook Pró-t mert, hogy ott majd a 38 magos GPU nem fog letérdelni.
    Most kezdtem el belakni a szerkezetet, az első fejfájásom, hogy 2014 óta használom a Fast Stone image viewert a képeim leválogatására. Mivel uncompressed RAW-ot lövök a Sonyval, amiben teljes 33 megapixeles jpg van "beleépítve", ezért kiválóan tudtam eddig vele pillanatok alatt válogatni.
    Miért nem LR-ban teszem ugyanezt? Példa: Egy fájl 60 MB nagyjából. Egy karate bajnokság egy napján ellősz 3000 képet, amiből 300 az átadandó (csak a ütés/rúgás találatok és szép mozdulatok csúcspontjai érdekesek, a többi kuka) tehát "pozitív válogatási módszert" alkalmazok, tehát azt jelölöm ki amit megtartok. Ezét nem óhajtok 182 GB adatot bedobni LR-ba teljesen feleslegesen.

    Kérdésem: Milyen fasza, fenti célra alkalmas képnézegető-válogató progit ismertek? Egy barátomtól kaptam Photo Mechanic-hoz licensz kódot, az lesz az első amit kipróbálok, tehát azon kívül keresek lehetőségeket.
    Köszönöm előre is a tippeket!

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz DonRazzino #34011 üzenetére

    Csak leválogatni akarod a fotókat vagy csinálni is velük valamit? Nekem a Lightroom rutinom, hogy importnál azonnal "Uncheck All" és ahogy lapozom végig őket, azt pipálom amit importálni akarok.

    Btw jó választás volt a MacBook, nem tudok most ennél kiemelkedőbb laptopot teljesítmény/fogyasztás/ár háromszögben mérlegelve. Nekem a 26 megapixeles lossless compressed X-Trans Fuji RAW fájlokat úgy nyeli, mint kacsa a nokedlit és még repetát is kér a végén. :D Nem beszélve arról, hogy 20 év Windows után megváltás color management oldalról is a MacOS, nincsenek ostoba anomáliák.

  • DonRazzino

    senior tag

    válasz Stauffenberg #34012 üzenetére

    Csak levágatni, utána kerülnek LR-ba. De elég gyakori, hogy 1000+ képről van szó és az eddigi gépeimen a LR Library nem volt egy villám. Főleg, hogy végül a képek 15-25%át tartom meg.

  • seredy

    tag

    Sziasztok, csak egy amatőr kérdés: fényképezőgépek esetében mi a belépő szint a gép árát tekintve? Ha mondjuk az ember csak hobbiból kattintana, és az alapokat akarná megtanulni, van értelme egyàltalán beruházni? Vagy ilyen esetekre a telefon fenykepezoje is megteszi (iPhone 11, nem mai darab)?

  • Timer

    veterán

    válasz seredy #34014 üzenetére

    Ajjjajj, cunamit fogsz kirobantani... ;] Szerintem ha a végén értékelhető képet is akarsz kapni, nem csak elkúrni az idődet a semmire, akkor Nikon Z50 magasságban kezdenék nézelődni, használtan, persze. Ennél olcsóbat, tükröset is vehetsz, de ha beleszeretsz a hobbiba, azt cserélni is akarod majd, a Z50 pedig hobbi gépként jó lesz évekig, korszerű szolgáltatásokkal. Ha pedig csak tényleg tanulni kell, nem számít semmi extra funkció, szemkövető eye-af, ilyenek, akkor egy aps-c tükrös váz is megteszi, Nikon D3500 például jó kis gép volt, extrém akku idővel, teljes funkciós vaku papuccsal. Nagyon olcsó így sem lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • freelanced

    addikt

    válasz seredy #34014 üzenetére

    Attól függ mennyire szeretnéd beleásni magad, illetve, hogy mi a cél. Egy dedikált gép nagy szabadságot ad manuális beállitások, objektivek stb. terén, de több foglalkozást, energiabefektetést, tanulást igényel. Ha ezekre kész vagy és érdekel, én mindenképp ajánlok egy gépet, de ha nem és csak az a cél, hogy "kattingass", megörökits egy pillanatot mindenféle plusz nélkül, akkor arra elég egy telefon is, és esélyes, hogy jobb képet kapsz mint egy fényképezővel ahol kevésbé fogja a kezed a rendszer. Persze a modernebb gépeknél már azért más a helyzet, több opció van, jobban rásegit, de talán még a telefon mértékénél nem járnak a tükörnélküli gépek sem, de sok esetben többet tudnak nyújtani kényelmi szolgáltatások terén mint a tükrös gépek.

    Ha pedig gyakorolni szeretnék és tényleg érdekel a téma, szinte bármit vehetsz. Nekem alapból Nikon volt mindig, szóval abban javasolhatok valamit, de nem jelenti azt, hogy más márka ne lenne jó. Ha komolyan érdekel és szeretnél tanulni, komolyabban belemenni a fotózásba, még ha hobbi szinten is, akkor jelezd és szerintem tudunk itt ajánlani opciókat, akár száz alatt is amivel el lehet indulni.

    [ Szerkesztve ]

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • Jahno

    őstag

    válasz seredy #34014 üzenetére

    Alapra bármi jó, max. hamar kinövöd és önteni kell bele 2 milliót, vagy idejében felhagysz vele, mint ahogy a hasonlóan nekilódulók 90%a.

    Canonnak elbaszott az üzletpolitikája, Nikon nehezen szedi össze magát és ár-értékben a nagyobb vasak is gyengébbek, mint egy olcsóbb Sony és Sonyra sok natív bajonettes obi van újonnan és használtan is. Így röviden összefoglalva azt a 200 oldalt, amit ki lehetne vesézni róla és ahhoz, hogy értsd ahhoz érteni kellene a fotózáshoz is. Néha a tartozék vagy egyéb ellátottság sem mindegy, meg hát mire "hobbiból"? Volt aki egyből makrózni meg madarászni szeretett volna, másik meg csak a gyerek fellépését a tornacsarnokban és nem hitte el, hogy oda erős vas kell.

    Régebbi tükröst is vennék olcsón, de aztán nem ruháznék be obikra meg mindenre, sokan nem hiszik el, hogy az ilyen 6-10 éves vasak biza öregszenek és bármikor megállhatnak, akkor jön a meglepetés. Nem baj ha kevés az expó, gombok, szalagkábel, zár, mert az olyan. Nehéz ügy.

  • Jahno

    őstag

    válasz freelanced #34016 üzenetére

    Sok ismerős járt úgy, hogy vett valami gépet és csak áll a polcon, mert nyűg, nem adja ki, RAW, kidolgozni, válogatni, jajj YT videók, automatán nem lesz olyan jó, vagy csak simán sokat vártak minőségre is egy családi nyaralástól és szülinapos képektől, amihez jobb gép kell és sok tanulás. Itt megnyomták a gombot, sokadikra sem adta ki, feladták. Rengetegen vannak így, én is ezt szoktam mondani, baromi sok elmélettel, kavarással és idő ráfordítással jár a fotózás. Ez néha csoportokban a kérdezőkön is látszik, azonnal akar mindent, ki sem próbálja, el sem gondolkozik rajta.

    Nekem pld. gyengém a Nikon D3300 környéki sorozat. Marha jó, amire ahogy. Occsó, de mikor valaki eljön egy ilyennel és nem látja annyira keresőben a makrót mint mi, mikor nem úgy fókuszál, mint a többi és sokkal kevesebb képért is küzdeni kell, akkor jön meg az étvágy.

    Nekem is az volt a bajom, mikor a kisebbeket kinőttem, hogy nem sok köztes választás van. Kicsit szebb, kicsit jobb, nincs stabi, van stabi és ha nem minimális minőségi/tudásbeli ugrást szerettem volna sok pénzért, akkor nagyon sok pénzért kapom meg ugyanazt és egy kinőtt pár éves gépbe rögtön belevertem 1 milliót, amivel még sehol nem vagyok, pár éves használt váz és obik, semmi pro cucc. Bár ezzel könnyen vagyok, mert bármit tudok tarhálni, ha kell :C

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz seredy #34014 üzenetére

    Én nagy barátja vagyok a mobil fotózásnak is, de szerintem ha fényképezni akarsz megtanulni, jobban jársz egy rendes cserélhető objektíves fényképezőgéppel (praktikusan már inkább egy élő (!) MILC rendszerrel és nem DSLR-el).

    Kérdés hajlandó vagy-e használt felszerelésben gondolkozni vagy mindenképpen az újhoz ragaszkodsz.

    Szerintem egy iPhone árán össze lehet rakni újonnan is egy tök jó kezdőfelszerelést, amiben van bőven potenciál a későbbi fejlesztésekhez és a tanuláshoz is.

    Sony A6100 + PZ 16-50mm OSS (330k)
    Sigma 30mm f/1.4 (130k)

    Én erősen javaslok egy fényerős, mindenes fixet is az alap zoom objektív mellé. A telefonnal fotózás miatt ismerős lesz, hogy ezzel kötve vagy egy fix látószöghöz, de cserébe kevés fénynél meghálálja a fényerőt és a mélységélességgel is tudsz játszani a témák elég széles skáláján. Nem kötelező a fenti Sigmában gondolkodni, csak példaként dobtam be.

    De az A6100-nál jobb tipp, hogy használtan "fillérekért" mennek a Sony A6000 + PZ 16-50mm OSS kitek (100-120k), itt főleg a 4K videóról kell lemondani az A6100-hoz képest (meg egy kicsit régebbi az AF rendszer, de kezdőként ne érdekeljen túlságosan, jó az is). Szerintem kevés ennél jobb kezdőszett létezik ár/érték arányban és nem buksz sokat, ha a vázat később cserélnéd, mert kinőtted. Ha ügyes vagy, lősz mellé használtan egy fényerős fixet 30 és 50mm közötti tartományban és megvan 200 ezer körül a buli és egy akkora cipőt kapsz, amibe még bőven idő míg belenősz.

    [ Szerkesztve ]

  • seredy

    tag

    Köszönöm a válaszokat, bocsánat a túlzottan általános kérdésért utólag is, tök jó, hogy ilyen informatív és elgondolkodtató válaszokat adtatok.

    Fotózáshoz sok közöm nincs, telefonnal persze rengeteget csinálok, mert megörökíteni mindent meg akarok, foleg családi dolgok, tájak, épületek. De abszolút amatőr és laikus szinten csinálom, mint szerintem az emberek jelentős része. Aztán néhány napja kíváncsiságból kezdtem el a téma iránt érdeklődni kicsit komolyabban, szerintem hihetetlen jó, hogy már egészen alapvető dolgokkal is mennyivel jobb képeket lehet készíteni, telefonnal is — hülye példa, de ettől a harmadolási szabálytól / elvtől dobtam egy hátast, mennyi egyszerű, és mennyire hatásos. :D És akkor a tobbirol nem is beszéltünk.

    Ezt követően fogalmazódott meg bennem, hogy milyen lehetőségek lehetnek itt. Még pár hónapot várok, meglátom, nem-e unok bele, egy 100 ezres gépet se akarok úgy megvenni, hogy porosodjon. Még ha ez a belépő szint alja is, ahogy olvasom.

  • Jahno

    őstag

    válasz Stauffenberg #34019 üzenetére

    "Én erősen javaslok egy fényerős, mindenes fixet is az alap zoom objektív mellé. "

    Na, itt vannak azok, amik majd kialakulnak. Nekem csillagfotózáson kívül ezek hiányoznak a legkevésbé, használni sem tudom, pont nem jó a gyutáv, pont korlátos ott és akkor, ahol vagyok. Aztán hajamra kenhetem a fényerőt és esetek 90%ban teljesen jól el vagyok a két kitobival. Más meg lehet nem, csak néha erőből megmondják, hogy fix 17, 25, 35, és klasszikus 50mm-es milyen jó, oszt mikor ott vagyok valahol és nem férek be meg nem kettő, hanem 10 másodpercenként kellene cserélgetni obit, akkor szerintem ezek csuklanak. Akik dolgoznak vele azokat sem mindig értem, bár képet nem láttam, max. lehülyéznek, hogy "meglehet azt oldani", de ha egy templom, házasságkötő terem vagy esküvői sátor nem fér bele úgy, hogy a szülők vagy a pár egy képen szerepeljen, akkor az nekem pont használhatatlan. Pedig asszem elég szép fix sorom van, igazából ha azt is hozzárakom amit állandó jelleggel tudok haveroktól kölcsönözni, akkor 4-500mm közt és nagy része FF is, ennek ellenére nem nagyon értem és nem áll kézre.

    Mellékesen én is a 6xxx-es sorozatot mondanám, mert lehet rá építeni, ha jön-megy az étvágy, akkor van rá n+1 obi, olcsó az akku, sima SD kártya, világjegy. Ha most vesz rá obikat akkor azok natívan mennek a Sony legújabb csúcs vázain is, míg másnál lehet kompromisszumot kötni, konverterrel bohóckodni és sok pénzt gyűjteni azt átmeneti konverteres állapot alatt míg natív bajonettes obi sort rakunk össze. És ezek után miért is ne Sonyt? Ár-értékben jó és bővíthető cucc, akkor is ha most vesz egy 6000es vázat és kinövi/megkotlik, lehet rá építkezni. Kolléga szokta itt emlegetni, mikor úszóversenyen dumáltunk itt a Z8-9es felhasználókkal és szomorúan vették tudomásul, hogy más olcsóbb cucc bőven lekörözi ez egészet, hogy hát sok évre ruháztak be, van akinek hitel és sok más, aztán mégsem érzi azt a nagy meglódulást, amit ilyen drága váz+obi kombóktól elvárna. Hát van ez így.

    Én meg makettkedek tovább azzal ami van, igényem lenne, lóvé nincs, meglátjuk mik lesznek a sok éves tervek.

  • Jahno

    őstag

    válasz seredy #34020 üzenetére

    Hát figy, merrefelé vagy? Benézek a szekrénybe, valami régebbi Fuji/Nikont lehet pár hónapra tudok kölcsön adni, de csak mert jó kedvem van. Pentax is lett volna, de fogta magát és megdöglött (mondom én, hogy ilyenek ezek a sok éves vázak, egyszer csak megállnak). Felmérem a lehetőségeim meg az obi parkot. Legrosszabb esetben D40 kittel van, de az tényleg őskövület, ha nappal mész 1-2 kört itt-ott a városban/erdő szélen, és csak úgy megnézed az érzést, kidolgozod a képeket, szüttyögsz némi tananyaggal akkor lehet előbbre tudunk lenni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Jahno #34017 üzenetére

    Szerintem ne vegyük el senki kedvét ilyen rémtörténetekkel! :)

    Lehet sokan vásárolnak impulzusból fényképezőgépet, kerékpárt, hangszert és hasonlókat, hogy belevágnak egy hobbiba és három hónap múlva elmúlik, de legalább azok kedvét ne vegyük el előre, akik egy közösséget keresnek kérdezni.

    Nem kell beleönteni 2 milliót, azt sem tudjuk még mit akar egyáltalán fotózni, ha csak simán általános dolgokat (és feltételezem a mobillal összehasonlítás miatt, hogy inkább ez a megfejtés, semmint a madarazás), akkor nem kell erre a világ összes pénze.

    A tanulást bele kell tenni, de ezt sem kell annyira túlmisztifikálni, csak simán menjen és kattintgasson és közben néhanapján olvasson egy kicsit a kompozícióról meg a technikai alapokról. Nem kell ehhez vért izzadni, de ha már a nulladik percnél azt kapja valaki, hogy 90% eséllyel beletörik a bicskája (nem fog), akkor inkább bele sem vág.

  • Jahno

    őstag

    válasz seredy #34020 üzenetére

    Vagy mi lenne ha egy átlagos/komolyabb kis kompakttal kezdenél el fotós szemmel fényképezni? Alap értelmes zoomos bármit néha 10es alatt sikerült lőnöm, nyilván este/hajnalban fény nélkül meghalnak, de legalább kiderül, hogy klasszikus értelemben vett valamilyen fotózás és annak valamelyik ága érdekel-e....

    Ez szokott lenni egyik fő témám, mikor magyarázzák, hogy jaaaaajj nem a gép számít és nem a f. nem. Kimentem egy ilyen csumpival a térre és már hülyét kaptam, hogy 1-8 másodperc közt valamikor fókuszál, szóval eltervezett és mozgó témára már alkalmatlan volt. És nem, nem lehetett előre megoldani egyszerű olyan feladatot sem, hogy majd oda fókuszálok időben és várok meg hasonlók. Áááááá.

  • Jahno

    őstag

    válasz Stauffenberg #34023 üzenetére

    "de ha már a nulladik percnél azt kapja valaki, hogy 90% eséllyel beletörik a bicskája (nem fog),"

    10 éve olvasok fotós csoportokat, meg haveri kört megnézve ez a nagy átlag. Vagy mikor tele van a piac sok éves 1-2ezer expós gépekkel? Ez egy gyenge hétvége, vagy ha madarakon kell fókuszt tesztelnem.

    És nem csinálják, fellángolás, annyiban marad. Többi meg kiderül, azóta azért írtam konstruktívakat is (:-

    De van egy ötletem. Éppen 2 hónapja volt ismerős aki azt mondta ugyanerre, hogy nem fogja feladni és határozott, tanul, gyakorol és csinálni fogja. Ráírok, hogy merre tart :-P

  • freelanced

    addikt

    válasz seredy #34020 üzenetére

    Nos mindenki hozzátette a meglátását, ez a szépsége a fórumnak, rengeteg különböző ember és elgondolás találkozik, igy mindenkinek kicsit igaza van, kérdezőként kicsit sok lehet egyszerre, de ha elgondolkodsz egy-egy válaszon sokszor van benne ráció, szerintem mindenki meglehetősen hasznos dolgokat irt, amit egy-egy ember nem feltétlenül szedett volna össze magától.

    Alapvetően, én azt mondom, hogy szinte mindegy milyen géppel kezdesz HA a tanulás a cél, nem pedig a jó fotók. Mert véleményem szerint, nagyon sok minden kell egy jó fotóhoz, ebbe néha a szerencse is beletartozik, de ezen felül a kézségek elsajátitása, a gép használata, különböző szabályok, és még ez is sokat tud változni egy-egy stiluson, kategórián belül, de leginkább a motivációd fogja első sorban, főleg az első időkben meghatározni azt, hogy merre haladsz, mert valahol belefektetett idő alapján látható a fejlődés. (Mondom ezt úgy, hogy bőven én is az elején vagyok, de épp ezért néhány dolgon már átrágtam magam, néhány dolog mert tart, igy főleg ezekről, többet tudok nyilatkozni, de ahogy irtam is, itt a fórumon bőven vannak emberek akik régóta fotóznak és rengeteg energiát, időt öltek bele, motivációról nem is beszélve, szóval kapsz majd mindenféle szintről válasz).

    Összességében szerintem nem árthat kigondolni, hogy milyen irányba mennél, ha azzal a rendszerrel kezdesz tanulni, az előny lehet, de azért manapság nem akkora dolog az sem ha mást kell megtanulnod, sok minden hasonló lesz, szóval pár hét aztán abba is belejössz. Nikon oldalon és simán javaslok akár valami régebbit ha találsz, ezeket ki kell fogni, D7000, D7100, D300(S), ezek simán szoktak száz alatt lenni. Amiért pont ezek, az az, hogy viszonylag újak, nem épp az alap gép, ami elsőre kicsit sok lehet, de cserébe nem fog limitálni valaminek a hiánya, nyilván technológiában, megapixelben nem ér fel a mai gépekhez, de szerintem kezdőként fontosabb, hogy megtanuld az alapokat, a lehetőségeket amire több mint elég egy ilyen gép, mire oda jutsz, hogy limitál maga a technológia eldől, hogy érdekel-e, ha meg igen úgy is szánsz rá még. Plusz ki lehet fogni fiatal, keveset használt darabokat, kevés expóval, ha épp jó áron fogod ki, hasonló áron el is adható egyébként. Amiért D7XXX és nem mondjuk D5XXX vagy D3XXX az a vázmotor. Szerintem nem rossz ha az ember régebbi objektivekből is válogathat, simán akad ilyen a szekrényben valakinél, a padláson, egy vásárban vagy akár a neten használtan fillérekért, igy több objektivet tudsz kipróbálni, megismerni kis pénzből. De nyilván ha ez nem szempont, akkor az alsóbb, nem vázmotoros kategória is jó lehet, én ajánlom. Nyilván ilyen gépre azért nagyon sokat nem javaslok költeni (magára a gépre, egy egy objektiv később is jó lehet), de akár ilyen 50 alatt és környékén is kifogható, ha meg nem tetszik, eladod aztán kész. No de persze ez az én meglátásom.

    Nikon D90 sample photo. Cat, pet, animal photography Nikon D90 sample photo. Boat, rowing boat, lake photography

    Ezek például D90-el készültek, nyilván csak random válogattam három képet, de szerintem egyiknek se kell kimondottan szégyenkeznie, inkább a téma, a kompozició, az objektiv milyensége, és a kép hangulata miatt működik a kép. Ha találsz egy jó lehetőséget sokszor nem a felszerelésed fog igazán befolyásolni. Igen, lehetne jobb, könnyebb, és vannak kategóriák ahol azért befolyásol a felszerelés, nem állithatom azt sem, hogy mindent meg tudsz vele csinálni majd, de ismerve a felszerelés limitációit, és azon belül mozogva még mindig rengeteg lehetőség van, közben megismered a gépet, magát a hobbit, és az igényeidet, aztán a következő gépednél már tudsz ezeknek megfelelően mozogni. Meg sokszor érdemes arra gondolni, hogy egy-egy régebbi gép csúcs volt mikor megjelent, sok profi fotós használta, nem kevés pénzért mentek újonnan, és akkor megfelelt. Pedig akkor is nyomtattak képet, akkor is készültek jó fotók stb. Szóval ahhoz képest kevesebb nem lett, inkább a modern gépekkel összehasonlitva tudnak gyengék lenni, no de ugye nem feltétlenül muszáj összehasonlitani. Másrészt ha jól rémlik a 4K felbontáshoz mindössze 8MP kell (javitsatok ki, hogy mennyi a pontos, 8.2 körül rémlik). Szóval ebből is látható, hogy ahhoz hogy TV-n, monitoron nézd egy régi gép tudása is elegendő lehet.

    WallOfText vége :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

  • Rapid136

    őstag

    válasz seredy #34020 üzenetére

    A technikai részén túl, még azt is gondold meg, hogy átfordult a piac a MILC irányába.
    Ez azért érdekes, mert lehet hogy olcsón veszel tükrös gépet, de már igy is túlkinálat van belőlük a használtpiacon, ha feljebb akarnál lépni és eladni.

    A másik a tanulás, elvben érdektelen a gép, hiszen mind csak egy érzékelő amire objektiv vetit képet...
    de! a MILC vázakban azt a képet kapod, amit aztán elkészítesz, akár a belső keresőt nézed, akár a kijelzőt, ha állítasz valamit, azt kontrollálod rögtön
    a tükrös gépek itt jelentős hátrányban vannak, lefotózol valamit, elveszed a szemedtől, megnézed a kijelzőt, állítsz a gépen, felemeled, elveszed...
    tudom, hogy enerációk tanultak igy fotózni, de azért már ha lehet könnyebben is, akkor miért ne?

    Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."

  • Jahno

    őstag

    válasz Rapid136 #34027 üzenetére

    Én tükröset csak olyan mentalitással vennék, hogy ha van egy szett, akkor azt teljesen elkárolom. Használom, tanulópénz volt és nem lehet eladni, vagy csak simán megdöglik a váz és totálkár.

    Valamint mondasz, mert nekem haver mondta, hogy teljesen másképp kell gondolkozni tükör nélkül én meg elsőre nem értettem. Aztán mutatta néhány hozzászólásom, hogy úgyis látod a keresőben a fehéregyensúlyt, úgyis látod ezt meg azt, MILCnél van szélső fókuszpontod, míg a legtöbb tükrösnél csak dísz estébé, van korrekció, finomhangolás, front/backfókusz, egyik obi egyik vázzal ilyen, mások meg amolyan. Obi végigtekeri-e a teljes pályát vagy fogja rááll a tárgyra és még követi is? Egyik követi, másiknál csak ezt mondja a leírás... Csak én ezeket észre sem vettem, használtam és kész.

    Aztán most már minden MILC, nem csak azt írjuk, mint 10 éve, hogy ez lesz a jövő, mert lassan már múltként van mögöttünk (mondta Molnár Koelhó :-D)

    És ha azt nézem olcsón tud talán venni egy barátságos Oly vagy valamilyen kitet, olcsóbb, mint a Sony, csak legyen tanulópénz és ne ragaszkodjon a márkához. Mire rájön a korlátaira, arra késő lesz. Bár én szeretnék úgy lenni, hogy nem verem bárminek a korlátait, mert az olcsóbb lenne :C

  • Timer

    veterán

    válasz Jahno #34028 üzenetére

    Ezért írtam, hogy Z50. Elég jó kis gép a tapasztalatok alapján, és a képminősége sem rossz, pedig én pixel peeper vagyok. Azzal a vázzal meglesz egy darabig, és a múltból, meg a jelenből is tud rá obit választani.

    [ Szerkesztve ]

  • Jahno

    őstag

    válasz Timer #34029 üzenetére

    Én arra a múltból nem szórakoznék, majd lesz mindenféle Z bajonettes és heló. Mondjuk érdekes, Nikonos haver újított egy Z50+Z5 kombót és most Sonyra cserél. Nem is teljesen értettem miért, mert közben nem nagyon volt konkrét baja a Nikonnal és olyan obikat is összeharácsolt rá, mint 35-150, meg társai, akkuk, vezérlés, bigyó.

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Timer #34029 üzenetére

    Nikon apsc milcet szerintem majd akkor, ha a gyártó kitalálta, hogy komolyan gondolja-e.

  • Jahno

    őstag

    válasz lugosi #34031 üzenetére

    Kellene egy vonal a hobbistáknak, kezdőknek ésatöbbi, viszont ahhoz semmi nem elég occsó. Egy közepes Z30 kit kereső nélküli géppel 340ezer pénz, kicsit értelmesebb +100ezer. Canon meg -100ezer, el is dőlt, hogy Canon kitet fog venni és márkánál marad.

    Egyelőre Z50es kit 400ezer felett az első használható cucca, aztán meglátjuk, hogy APSC-t mennyire folytatja, mert jött a vlogos cuccaival, retró kinézetű mindenfélével, csak obik legyenek rá. Persze az alacsony árfekvés Fujira sem mondható el, bár legkisebb keresős APSC kitje jóval olcsóbb, mint a Nikon és sokan kb. eddig látnak, mennyibe kerül. Aztán szembesül vele, hogy egyikre van occsón nagylátó és tele, Fujinál meg vakarózunk.

  • Grillo

    senior tag

    válasz Rapid136 #34027 üzenetére

    Pontosan. Én DSLR-t korábban tartósan soha nem használtam, néha próbálgattam, de az is sok éve. Aztán lett MILC, ebbe tanultam bele. És idén vettünk cégbe 90D-ket, lehetne használnom az MFT helyett, de volt nálam pár napot, és számomra sokkal nehézkesebb, nehezebb. Persze biztosan beleszoknék, de egyszerűen nem is vonz, pedig nagyobb felbontás, nagyobb szenzor...

  • Timer

    veterán

    válasz lugosi #34031 üzenetére

    Szerintem pont oda szánta igazából az FTZ adaptert a gyártó, így rengeteg F obi játszik a múltból. Egyébként meg van natív választás is rá (Nikkor Z DX 50-250mm f/4.5–6.3 VR) és a 18-55 ugye. Általános céllal fotózó hobbistáknak mi kellene más, ha a két natív Z megvan rá?

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Timer #34034 üzenetére

    Továbblépési lehetőség kéne, ha esetleg a kezdetektől el szeretne indulni valamerre. Kukázni vázat / obit nem jó üzlet.

  • Jahno

    őstag

    válasz lugosi #34035 üzenetére

    Ezért mondom mindig a Sonyt. Fenti Nikonos havert is most kérdeztem, hogy miért váltott ha végre összerakott egy jó szettet? Aztán Ő is mondja, hogy obi választék, ár-érték és egyéb miatt. Ráadásul negyedik Sonys lett a fotós csoportunkban, csereszabatos mindenünk. 2 hét múlva megyünk fotós csavarogni vidékre, oda ki kell számolni a cuccot is, hogy mit tudunk vinni és elég jó opció arra, hogy az obik, vakuk, mindenfélék közösek legyenek.

    Canon nem tudod mit akar és csak kavar, Sonynál nagy a használt piac és minden is jön rá sorban, Nikon Z még szedegeti össze magát, meglátjuk meddig jut, de E bajonettnek sok év előnye van, az nagyon meglátszik. Én bevittem szervízbe az A7est, 100ast mondtak zárcserére, így inkább kukázom és gyűjtök pár évig egy következő vázra.

  • Timer

    veterán

    válasz lugosi #34035 üzenetére

    Én abból indulok ki, hogy a legtöbb hobbista nem fog továbblépni, mert baromi drága sport ez. Akkor meg már mindegy is, hogy mik az opciók. Nincs a kezemben statisztika, de szerintem sokkal több olyan DSLR / MILC van piacon, amit kit objektívvel, vagy maximum még egy plusz üveggel használnak addig, amíg megy, mint mondjuk olyan, ami full szettben van 4-5 lencsével, és teszem azt 5 évente cserélik a vázat, stb. Szívem szerint Z5-öt írtam volna tanácsként, de én alapból azt vallom, hogy fullframe alatt nincs élet. Nem azért, mert olyan k_rva profi lennék, hogy derogál az APS-C. Volt, kettő is. Egyszerűen a képminőségre háklis vagyok, mert ha már az ember nem telefonnal vagy kiskompakttal fotóz, akkor legyen értelme is a körülményeskedésnek, ami egy külön eszköz használatával együtt jár. Nyilván ez már magával vonja azt a dolgot is, hogy ha volt más hobbid, azt elfelejtheted, mert ez minden pénzedet viszi. Egy 1.8-as portré obi páros Z-re (50/85) itthon nem fér bele a félmillába, de az a durva, hogy lassan szürke boltból vásárolva se.

    [ Szerkesztve ]

  • Grillo

    senior tag

    válasz Timer #34037 üzenetére

    Hát igen. Ismerősi körben is, akinek mondjuk volt korábban komolyabb DSLR-je, egy üveg, és valójában kvázi folyamatosan automata módon használta. Csak volt pénz manira, kapta szülőktől, használta is sokat, csak nem tanult meg hozzá kb. semmit.

  • Jahno

    őstag

    válasz Timer #34037 üzenetére

    " használnak addig, amíg megy, "

    Ezt írtam fentebb, nem is használják, meg sok olyan fotós is van akik évek múlva sem értenek összefüggéseket, minimálisat használják a cuccokat, tele van a világ kevés expós cuccokkal, vagy mikor megsaccolják mennyiért lehetne 4-5 év nem használt után eladni, akkor rájönnek, hogy inkább hagyja a polcon és "majd lesz valami".

    Ismerős is nem régen írt "szia Jani, el akarom adni a gépem mert nem használom. Nikon D610, hibátlan állapotú, 3037 expo van benne. Segítenél hogy szerinted mennyiért érdemes hirdetni, illetve mennyiért lehetne eladni? (doboz, leírás, töltő, a saját hozzávalóival, semmi extra)? előre is köszi"

    Pedig ilyen tele, olyan fényerős obi, lesz majd állványom, fotós túrára megyek Izlandra, ésatöbbi. Akkor is hümmögtem, hozzánk nem nagyon csatlakozott, képet sem sokat láttam a csajtól, közben jött két gyerek és vidéki ház projekt? Nem mertem beszólni, hogy lófasz lesz ebből és nem fényképezés. Aztán ez lett belőle. 10 éves ilyen gépnek meg nem sok értéke lehet, akkor vette újonnan, mikor megjelent. És nem valószínű, hogy a 3ezer expóból 2900 jó képe lett.

    Nézegetek fotós csoportokat, baromi sok a hirtelen fellángolás, vesznek valamit aztán meg is állnak ahol vannak. Többi meg nehéz, mivel kezdő csoportokat lesem és van egy csomó erős hobbista haver sok jó cuccal, így elég szélsőségesek lesznek a mintavételeim is.

    Saját fotós csoportomban pár ember volt aktív a 4ezer tagból, másik fotózzunk együtt csoport is kihalt, mindig a nem értek rá, nem tudom, jajj most ez van meg amaz van. Egyszer megcsináltam, hogy 3-5 éves legrégebbi tagokra poénból rákérdeztem, világukat nem tudták de most éppen ebben a 3 évben nem nagyon fotóztak. Vannak érdekes csodabogarak is, pld. akik sokat költenek cuccra, cseréli pro obikra meg mindenféle prémiumra, folyton variálnak a szettel aztán elmúlt 2 évben egy konkrét expót sem csinált semmivel. Van itt minden ja.

  • Timer

    veterán

    válasz Jahno #34039 üzenetére

    Az egyébként nem is meglepő, hogy gyerek mellett sokan feladják. Nálunk két éves a Kislány, és az érkezése előtti évben kaptam rá mocskosul a fotózásra, bár már előtte is az életem része volt, de akkoriban kapott el a stúdiózás világa, amiben megtaláltam azt, amit addig kerestem. Másfél éven át folyamatosan jártam workshopokra, imádtam tanulni, kísérletezni a fényekkel és a stúdió technikával, modellekkel dolgozni, egyszóval csinálni minden percét. Ez most is így van, de már ünnepnap, ha eljutok egy WS-re, vagy össze tudok szedni egy jó kis TFCD projektet. Mondjuk szerintem ez mindenkinél ilyen szitu, és egy anya nyilván nem is dönthet másképp erről az első 2-3 évben. A férfi igen, de szerintem az olyan embert meg is lehet b@szni társként, aki a gyerek születése után pont úgy él, mint előtte. Sokan ezért hagyják abba, de legalább ennyien ezért kezdik el nőként, mert szerencséje van, nyugodt jellemű gyermeket szült, és van ideje mellette "élni" is.

    A másik liga pedig a technokrata, ismerek ilyen srácot is. D850 majd Z9, és csak a drága gyári lencsék. Fingom nincs, mit dolgozik, de csomó ws-re jár, pedig ott is van két kisgyerek, szóval biztos nem az utolsó forintját szórja el a hobbira. Mert az neki, tudtommal Ő sem fotóz pénzért soha. Csak elkapta a flow, nem képes leállni, mindig kell az új élmény / tudás / technika. Mondjuk ezt megértem, nekem is nagyon nehéz volt visszavenni pénzből, időből egyaránt. Mindkettő szorított, hát engedtem el belőle a család javára, mert ez volt a logikus. Változik a világ, adaptálódni kell. Ettől még a vágy, a szándék ott lehet az emberekben a fotózásra. Biztosan van olyan, aki évtizedek után kezdi újra. A lényeg ,hogy a jártasság megmaradjon, legalább alapszinten.

    [ Szerkesztve ]

  • Reinhardt

    őstag

    Hello,

    Felmentem https://jimpl.com/ -ra, hogy ellenorizzem egy fenykep metadatajat.

    Lako azt mondta, hogy a kepet bekolozeskor keszitette (23/07/24), de az adatok azt mutatjak, hogy a kilotozese napjan keszult egy iPhone 13 Proval (ki kene fizetnie a matrac cseret).
    Irtunk neki, hogy nem tudjuk elfogadni a hamisitott kepet.
    Erre visszairta, hogy a kep nem hamisitott es a datum azret 23/09/20 mert akkor toltotte at a kepeket az iPhonejarol a Huawei telefonjara...
    Ami szerinten nagy baromsag, de tudni szeretnem, hogy tevedhetek -e.

  • Rapid136

    őstag

    válasz Reinhardt #34041 üzenetére

    Nekem mobilon, ha visszamentek képeket, akkor átdátumozza a másolás napjára.
    Viszont az EXIF-ben két dátum van, legalábbis a fényképezőgépeknél, az egyik az eredeti készítés, a másik az utolsó módosítás.
    EXIF viewert keress.

    Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz Reinhardt #34041 üzenetére

    A fájl dátuma változhat mozgatáskor és egy fájlt sem nagy kunszt átnevezni. Viszont a képben lévő EXIF adat nem változik. Ugyanakkor az EXIF is módosítható, törölhető, és a készítés dátuma a kamerán beállított dátumtól függ. Mondjuk telefon már általában automatikusan állít időt.

    Minden esetre nekem furcsa, hogy valaki beköltözéskor dokumentál egy sérülést, elkoszolódást, és nem küldi azonnal a főbérlőnek visszakereshető módon a hibát vagy nem írja bele az átadás-átvételi jkv-be. Az sem valószínű, hogy a telefon beérné csak a dátum beírásával a fájl nevébe, mert egy nap nem egy kép készül. Egy Faststone vagy IrfanView rendesen megmutatja a képben lévő metaadatokat. Nézd meg azzal is.

    De mivel te követeled rajta a matrac árát, így a beköltözéskori hibátlan állapot bizonyításának kényszere is a "felperesé" azaz a tiéd. Ha a bérlő aláírta, hogy minden hibátlan és faja, akkor akár azt is mondhatod, hogy az átadás után 10 perccel keletkezett a vitatott sérülés, amikor átadtad, még nem volt ott. Azt sem az én tisztem eldönteni, hogy egy profi takarítással orvosolható-e amit látunk vagy emiatt GTK a matrac, de én is tiltakoznék egy ilyen fizesd ki felvetés ellen. Legfeljebb ha új volt beköltözéskor és enyém lesz a matrac. Egyébként az is avul.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Reinhardt

    őstag

    válasz Lassú Víz #34044 üzenetére

    A kep neve miatt kezdtem gyanakodni, mert en is erre gondoltam, hogy ez igy keves.
    Most mar nem kerek tole masik kepet, mert az eredetinel, ugye meg nem gondolt arra, hogy manipulalja az exifet, de mostmar...
    Reszletes inventory formja volt, ahol mindent jora vett. Es egyebkent is tobb fazisban ellenorizzuk a szobakat bekoltozes elott, es az elozo lako kikoltozese utan. A matraccal nem volt problema elotte.
    Meg ugye az o logikaja szerint szerint a masolas datumat mutatja, en letoltottem a kepet az emailjebol, es meg a telefonomra is felmasoltam, volt olyan exif nezo ami mutattott modify date-et amikor feltoltottem, de az origial/create date sosem valtozott 23/09/20-rol.

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Reinhardt #34041 üzenetére

    Csak mellékszál, de érdekelne hogy hogy “töltötte át” iPhone-ról a Huawei-re közvetlenül a képeket.
    De legyen egyszerű a megoldás, küldje az eredetit az iPhone-ról.

  • -szabi-

    őstag

    Hi

    Mivel Pana gyári alkalmazásának ez még mindig nem megy.
    Telefonon futtatok egy gps track programot majd exportálom a gpx fájlt.
    Van olyan szoftver ami exif időindex alapján a gpx fájlból beírja a képbe a gps adatokat?

    üdv
    szabi

  • Jahno

    őstag

    válasz lugosi #34046 üzenetére

    File neve almás és persze a dátum is múlt beli. Másik telefonra simán konvertálva mehet fel, az mindent átír. És az eredetinek kinéző név sem garancia, módosítható. Azt kellene kicsavarni az almás felhő mentésből ami nem lesz....

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz -szabi- #34047 üzenetére

    Biztos nem megy? Én a Panasonic image appal csinálom ezt, lementi a tracket és a fotózás végén beleírja a jpg-be.

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Jahno #34048 üzenetére

    Még egyszer kérdezem hogy a módszer érdekelne hogy hogyan töltötte át a szifonról a huaweire a képeket.

Új hozzászólás Aktív témák