- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Aktív témák
-
válasz
VinoRosso #3569 üzenetére
a gridet nagyon, de a legtöbb platform limites esetben a memória órajel-emelés is hoz a konyhára.
janos666, #3570: a memóriakezelés szempontjából mindegy, hogy hánymagos a CPU - btw. amúgy Nehalem alapú kétmagos nem várható?
Jelenleg játékra szerintem is elég a két mag, amelyik képes is kihasználni többet, az is messze lesz a 4-mag-100%-tól, tehát, ahogy írod a jobb tuningpotenciállal ezt 80-90%-ban vissza lehet hozni, a maradék 10-20% miatt meg főjön a benchmarkolók feje (oh, shit
)
1920x1200-ban egyre inkább nem elég az egy GPU, Crysis-t és Clear Sky-t ugye ismerjük, aztán nemrég néztem pl. a Cryostasis demot, egyik szimpla GPU-s kártya sem vinné koherensen 30-40 fps felett fullHD-ben, és így tovább.
rocket, #3577: a GT300 jelenlegi státuszát elnézve, az év végi megjelenés még viszonylag ideális esetben is ambíciózus, és ezen sok változás mellett minden lesz az eset, csak nem ideális.
-
GT200 -->GT300 minimum 2x teljesítménynövekedés.
Ez ment a G92->GT200 kapcsán is, aztán mi lett belőle... Nem szabad ennyire hiányos paraméterek mellett ilyen messzemenőket következtetni.
A GT300-as pletykák amúgy is szaglanak nekem, új architektúra, új gyártástechnológia, DX11, talán még Chuck Norris sem tudná ezt mind együtt sikeresen megvalósítani
-
milyen csend lett hirtelen
-
szerintem pont fordítva - az elméleti teljesítmény / tranyó ettől javul, mert az elmélet az, hogy kiküszöbölik a SIMD működés veszteségeit (pl. ha csak 4 adaton kell ugyanazt a szekvenciát végrehajtani, akkor a 8 elemű SIMD fele pihen) - viszont szerintem a gyakorlatban a 8-utas SIMD-ek nem termelnek számottevő ilyen veszteséget, ezért az extra vezérlési logika majdnem pocsékba megy. de ez már a hipotézis szint
az ATI VGA-knak 16-utas SIMD-jei vannak, és a SIMD egy-egy eleme egy 5-utas MIMD egység - ez utóbbiakkal van a gond kihasználhatóság szempontjából. -
-
addig azért még el fog telni pár év, mire a flexibilis pipeline-ra építő motorok megjönnek. addig feltehetőleg az AMD és az nVidia sem csak a babérokon ül - különösen, hogy valamilyen szinten a DX11 is ebbe az irányba piszkálja őket.
azt persze nem mondom, hogy az Intel nem fogja megsz**atni őket, mert a sw renderer sokkal inkább hazai pálya lesz a kékeknek - de arról azért várhatóan nem lesz szó, hogy kétféle VGA-t kell tartani (max. az ultra enthusiast körnek). -
válasz
sniper elite #3315 üzenetére
arra én is kíváncsi lennék, miből maradt ki schwartz a GTX285-tel
-
válasz
schwartz #3298 üzenetére
nem akarok negatívkodni, de a Crysis-nél ugyanez a quadcore hype-olás ment, oszt' szegény csak dualcore ready... ne így legyen, persze.
sniper: gta4 kapcsán felesleges bármin meglepődni. lehet, hogy abban a pillanatban éppen az intake ventillátor fordulatszáma limitálta a teljesítményét
-
köszi
hiába a négy mag, ha a kutya se használja. a "négymag-barát" játékoknál (GRID, Bioshock, Mirror's Edge) is csak annyi az igazság, hogy előfordulhat, hogy 4 mag esetén 50% fölé megy a CPU-használat, de a négy mag konstans dolgoztatásától messze vannak. 5GHz-es E8400 rulez... -
válasz
VaniliásRönk #3183 üzenetére
OK, de akkor mi lehet?
effektív buszsebesség a PCIE-n keresztül? akkor az nem is a CPU hibája, hanem a chipseté
-
válasz
VaniliásRönk #3165 üzenetére
értem már, mire gondolsz - ez bennem fel sem merült, mert aki akkora marha, hogy a platform limitáció kiméréséhez elkezdi a platform munkáját is csökkenteni, az sütheti a tesztje eredményeit.
felbontás, AA, postprocessing az, amit biztonságosan le lehet butítani, a többit meg kell nézni.
mondjuk így már értem, hogyan megy egyes tesztekben 300fps-sel a FEAR -
nem ironikus egy kicsit az AI kapcsán zombikat emlegetni?
de lényeg a lényeg - legjobb esetben is 2009Q4-ről beszélünk, nem?
a teszt eredményeit nem értem, és azt sem bírom összerakni, amit VaniliásRönk ír - a Far Cry 2-ben a 2 940-es között 20% különbség volt 800x600-ban, ebből hogy a fenébe' lesz 6% előny a másik fél javára a VGA-limitáció közelítésével?
Jelen állás szerint egy bizonyos szint felett mindegy milyen procit raksz a gépbe, ha azt játékra használod.
Ez attól függ, mik az elvárásaid. Ha ki akarod használni a 4870X2-esedet, akkor az a bizonyos szint meglehetősen magasan van. -
ezt nem teljesen értem - ha ultralow beállítás mellett a Core i7 sokkal gyorsabb (nekem is ez rémlik mindenféle benchmarkokból, de a bal herémet azért nem tettem volna rá), akkor mitől lenne gyorsabb a Phenom kevésbé CPU limites esetben?
amúgy két 4870-es GPU-val már igen sok játékból ki lehet hozni a platform limitet - lehet, hogy ez a limit pl. 70-80 fps körül van a Phenommal, de ha a szimpla 4870 is megy 50-60 körül, akkor meggondolandó, hogy van-e értelme dupla pénzt kiadni 40%-kal nagyobb teljesítményért.
a VGA-n számított AI-t még egy kicsit korai emlegetni, nem? vagy tudsz valamit a közeli jövőről?
-
SLI-ről infokat vettem - de ennek a skálázódáshoz ugye nincs köze, csak igen/nem jelleggel
az AMD-s megoldás nekem is megfordult a fejemben, de nem tudom, ténylegesen mennyire jók játékra a Phenom II-k, ezért inkább nem okoskodom velük
pH-User: a RAM sebssége egyes esetekben nagyon kevés lesz, nem sok játék memória-limitált, de azok viszont akkor nagyon.
másrészt az a gond 4850CF-fel, hogy az 512M VRAM miatt pont ott fog befulladni a dolog, ahol már elkezdene a CF extra sebessége érvényesülni. egy csomó tesztemben az látszik, hogy 1920x1200 4xAA-hoz már kell a több memória. -
válasz
VinoRosso #3139 üzenetére
lehet x38-at kapni normális áron, csak keresni kell
de amúgy ha költséghatékonyan akar valaki CF-et, akkor P45-ös lapban érdemes gondolkodni, ha két GPU-nál megáll, akkor nem lesz gond a 8x-os PCIE sávszélesség.
az SLI-vel kapcsolatos problémák nekem inkább user errornak tűnnek, régebbi és kiforrottabb, mint a CF, ráadásul az AFR kezdettől a fókuszban volt. de abban amúgy teljesen igazad van, hogy a multi-GPU problémásabb és vannak hátrányai - aki ilyet akar, az ezekkel legyen tisztában és vállalja fel.
sidenote: miért beszélünk külön a GTX295-ről? az is csak egy szimpla SLI...pH-User: nagyban függ attól, milyen CPU és memória van mellé...
JColee: ááááááááá, csak véletlen egybeesés
-
válasz
VinoRosso #3135 üzenetére
nemt'om, mi bajod az X38-as lapokkal
de nyilván akkor szimpatikusabb ez a lehetőség, ha a lap már adott.
itt egy teszt példának, szimpla 4830 van csak benne, de a Crysis, a FC2 és az Oblivion kivételével számolhatsz a teljesítményének a 180-200%-ával - ha így nézed, jóval több, mint az esetek felében a 285-ös fölött lyukadna ki. az is igaz, hogy crysis-ezni nem annyira király.
szóval akkor mi az alternatívád a 4830CF-re? a 4870-nél sokkal gyorsabb, különösen annál az 512M-s változatnál, ami egy árban van vele.
ill. az is érdekelne, hogy a 4890CF-et mivel helyettesítenéd.és szegény SLI meg mit vétett?
tzsolesz: a másik helyen válaszoltam
-
köszi mindenkinek az elismerést
Abu: köszi a tippet, meg fogom próbálni a cfg-s dolgot, ha ismét lesz nálam X2-es kártya - Warheadre biztosan nem adok ki további sokezer pénzeket
VinoRosso: szerintem két esetben van értelme a CF-nek:
- ha már van egy kártyád, és megfelelő alaplapod
- ha a legújabb generációs kártyákból csinálod - erre kitűnő példa old gray (leendő) 4830CF-je, ami jelen áron újonnan 50 pénz körül van, és az esetek felében üti a GTX285-ötleviske, #3123: ha megmondod, honnan szerezzek 2900XT-t, 8800GTX-et vagy Ultrát, ill. 8800GTS-512-t, akkor biztosan
az egyikkel viszont szolgálhatok: 4670 vs 9600GT vs 9800GT vs 3870, a 3. oldalon van a Stormrise. a 3870 előnye nem lepett meg, a 4670 szereplése annál inkább -
bár nem a topic valamelyik kártyája szerepel benne (jó is lenne
), talán itt is érdekes egy CrossFire skálázódásról szóló cikk.
-
-
nekem igen gyanúsak a 32-utas MIMD tömbök. egyrészt (bár nem vagyok otthon a GP alkalmazásokban) nehezen tudom elképzelni, hogy a SIMD-ek akkora hátrányt jelentenének ott, főleg, hogy már a GT200-ban sem klasszikus SIMD-ek vannak, hanem inkább STMD-k. másrészt ki a jóisten fogja ezt az 512db kvázi-önálló processzort közös munkára kényszeríteni? a GT200 ütemezője biztosan nem (vagy max. úgy, ha 8-16-32-utas SIMD-nek programozza őket) - egy ilyen designhoz szvsz specifikusan megírt programok szükségeltetnek.
-
a második az tetszik, de az elsőt csak amolyan technológiai f... akarom mondani melldöngetésnek érzem. én már nagyon szeretnék látni egy olyan játékot (legyen az FPS, FPRPG vagy autós), ahol nem fullad bele az engine abba, ha 15-20 (ne adj' Isten 50-60) egyéb karakter animálgat körülöttem...
-
-
a low clock gDDR5 az a 800MHz-es
amúgy ha pl. 600MHz-en menne a 4750, akkor ahhoz a 4770 mintájára 640MHz-es gDDR5 kellene, ami cca. 1150MHz-es gDDR3-nak felelne meg - ez meg már nem is science fiction.
másfelől abban biztos vagyok, hogy a 4750 sebességét elsősorban a sávszélességen keresztül fogják "beszabályozni" az árához. -
follow-up a 8800GT / 9800GT fogyasztás témához. megnéztem a 9800GT fogyasztását, meglepett az eredmény. idle-ben 106W-ot fogyasztott az egész gép (ebből a VGA a hatásfokkal való korrigálás után 27W), terhelés alatt pedig játéktól függően 160W és 178W között volt a maximum. ez azt jelenti, hogy a CPU, a memóriák és a VGA összes extra fogyasztása a legrosszabb esetben 72W volt - ha ebből nagyon szerényen 20W-ot adok a CPU-nak és a memóriáknak, akkor 52W marad a VGA-ra, azaz 80%-os hatásfok mellett a valós fogyasztás = 27 + 42 = 69W. rendkívül szimpatikusan visszafogott.
egy dolog viszont nagyon látszott: a VGA-k fogyasztása korántsem egyformán alakul játékról játékra. míg a 4800-asok a Stormrise és a Crysis alatt ettek a legtöbbet (összehasonlítva a GRID-del, a Call of Juarezzel és a Unigine-nel), a 9800GT esetében csak a GRID-del tudtam 170W fölé menni. ez rögtön tesz egy szép nagy kérdőjelet minden fogyasztás-teszt mellé, ahol ugyanazzal a játékkal mértek minden kártyát...
-
válasz
tzsolesz #2843 üzenetére
jogos a kérdés, de arról van szó, amit úgy is hívnak
az nVidia amúgy óvatosabb duhaj a TDP tekintetében - eddig egy kártyájuk sem fogyasztott a gyakorlatban a közelében sem. ezzel szemben pl. a 4850 és a 4870 erősen feszegeti a TDP határait (sőt, ugye szőrös fánk esetén hajlamos túl is menni rajta). ezért nem lennék nagyon optimista a 4770 kapcsán.
-
miután a 4850-et sok helyen eléggé fogja a memória-sávszélesség (erről is van tesztem
), egy idő után hiába toljuk felfelé a 4770 core órajelét, a 800MHz-es memória egyre jobban behúzza a gyeplőt. A 750MHz már 30%-kal több, mint a 4830 575-je, de alig hiszem, hogy átlagosan 14-15%-nál több gyorsulást hozna a 4830 felett (ahol ugye 12.5%-kal szélesebb a cső, és várhatóan az időzítések is jobbak).
tzsolesz, gyiku: engem meglepne, ha a 750MHz-ben még sok tuning-tartalék lenne - a 4830-asok viszont hajlamosak elmenni akár 800-ig is...
tzsolesz: miből gondolod, hogy ennyivel kevesebbet fog enni a 4770?
-
-
-
nem Neked szólt specifikusan, többek írtak erre utaló dolgokat
Abu: de mit tudnak csinálni? ha képtelenek normális áron midrange chipet csinálni, akkor marad az átnevezősdi - nem mintha a GTS250 rossz kártya lenne, de osztják őket érte rendesen, ez biztos nem tesz jót a piaci résznek. és ha a GT300-as chip is ilyen monster lesz, akkor annak is nehezen lesz midrange verziója...
-
sztem azért még nem kellene eltemetni az nVidia-t - a Stormrise egy méretes nyakleves, de azért messze nem úgy mutat, mint a Half-Life 2 az FX5000-esek idején. meglássuk, mit fognak mutatni a közeljövő játékai...
Skizz, 2291: szerintem elkéstél a tanáccsal
-
válasz
VaniliásRönk #2168 üzenetére
a GTX27x-est nem tudom, hogy mennyit fog enni, viszont a 260+ a már a 4870-nél kevesebbet fogyaszt, és a GTX295 is alatta van a 4870X2-nek. úgyhogy nem értem a felvetést...
-
nagyon úgy tűnik, hogy a Stormrise jelentősen jobban megy ATI HW-en - de messze nincs szó akkora felfordulásról, mint anno a HL2 esetében. nálam biztosan tesztalany lesz, akkor majd meglátjuk - addig a linkelt topicban megosztott mérésekből arra saccolok, hogy egy 4870 kb. 10-20%-kal lesz a GTX285 felett.
-
konkrétan szerintetek hogyan lennének gyorsabbak a shaderek? dual-issue, mint a Geforce-ok esetében? külön shader clock domain? nagyon más ötletem nincs... amúgy a 4870 szerintem elsősorban ROP-limitált, tehát kicsivel gyorsabb shaderek olyan túl sok extrát aligha hoznának...
-
válasz
Dark KillerX #1883 üzenetére
hmmmmm... ez legalább még humoros volt
-
válasz
tzsolesz #1875 üzenetére
a CB tesztből két számot én is meg tudok erősíteni: a 9600GT 1280x1024 4xAA mellett nálam is 21fps, a 4850 pedig 1280x1024 0xAA és 16xAF mellett pedig cca. 41 fps (náluk 43 0xAF mellett, az lehet reális).
a beidézett pH! teszt melyik forceware-rel készült?
szerk. most jut eszembe, hogy 1024x768-ban nálam is rettentő ocsmányul ment a CoJ - nem emlékszem fps-re, de lassabb volt, mint 12x10-ben
-
egyrészt shader oldalon egyszerűbb a programozás, másrészt a GT200 több ROP- és textúra-kapacitása sem elfelejtendő. az nVidia keze biztosan benne van itt-ott, de messze nem csak ettől van a különbség.
a Stormrise-ról már rebesgettek mindenfélét, de ezt tényként kezelni elég khmmm... bátor dolog. várjuk, meg amíg megjelenik - már csak 4 naptzsolesz: Call of Juarez hmmm...
-
oh no, már megint...
a játékok nagy része azért gyorsabb az nVidia kártyákon, mert a felépítésük jobban megfelel a játékírók... hmmm... komfortzónájának. az 1.2 elméleti TFlops a szép szekvenciális gondolkodás mellett jó, ha 6-700 gyakorlatira lefordul, a többi komponensben pedig a GT200-asok erősebbek.
struktúrában van persze differencia - ezért a DX10-es potenciális előny. viszont egyelőre még nagy kérdés, mi lesz ebből a fene nagy potenciából. én egyelőre csak a Battleforge bétát láttam, ahol számottevően belassult a 9600GT-m DX10 alatt (miközben a Radeon nem) - de ez még csak egy béta. megkérdezhetem, hogy a Stormrise-zal mennyit játszottál / teszteltél? lehet, hogy 1 hét múlva én is ezt fogom mondani, de ma még nem 1 hét múlva van
-
válasz
butcher eu #1824 üzenetére
A Catalyst Control Center alapján az újdonság 124,8 GB/s-os maximális memória sávszélességgel gazdálkodik, ami bizony nem elhanyagolható előrelépés a Radeon HD 4870-es modell 111 GB/s-os eredményéhez képest
Aha, a 4870-es a 900MHz-es gDDR5-tel és a 247-bites busszal
-
válasz
leviske #1758 üzenetére
az 1900-as felbontásokban valamivel biztosan jobb az 1G-s változat, de nálam 4xAA mellett csak a Stalker: Clear Sky borul be csúnyán, a többi memóriaigényes játéknál (GRID, Crysis, FC2) szépen kompenzál az irdatlan sávszélesség. tudsz linkelni tesztet, ahol rendszeresen sokkal gyorsabb az 1G változat?
-
válasz
leviske #1754 üzenetére
sok esetben igencsak korlátozza, tesztem is van erről
amennyiben valaki megelégszik a 4xAA-val, akkor 1680x1050-ben lényegében mindig, 1920x1200-ban pedig többnyire elég az 512M VRAM.
ja, és az nVidia kártyákban sincs már memory leak bug - Abu múltkor leírta valamelyik topicban, miért zabálják jobban a memóriát, mint a Radeonok. -
válasz
cowboy_bebop #1736 üzenetére
mer' szerinted az AMD vezetői mennyit tudnak ezekről?
-
azé' ez erős túlzás. hasonlóan élénk a fantáziája mindkét csávónak, de ha olvastad Charlie oknyomozását az nVidia forraszanyagos kálváriájáról, abból azért kiderül, hogy korántsem hülye emberről van szó, és a bulvár műfaj keretein belül többnyire rendben van, amit ír. persze, csak többnyire
-
válasz
Dragbajnok #1621 üzenetére
Köszi
Bluegene, 1620: arra az architektúrális hablatyra én is benevezek egy mérés erejéig
-
bár ide csak szőrmentén kapcsolódik, a nagy architektúrális elemezgetések közepette érdekes lehet - RV670 vs RV730.
-
válasz
csatahajós #1528 üzenetére
nyilvánosan meghajolok háromszor Mekka felé, ha tévedek, de ez nekem nagyon tipikus Fuad-ware-nek tűnik. teljesen új architektúra? come on...
-
khmmmm, ezt mintha elfelejtettem volna
bár fogalmam nincs, hogy ez mennyit hoz, de pár ilyenből biztosan összejön a 60M...
g50v: ezeket mi is nagyon szeretnénk tudni
az aktuális divatos pletyka 950MHz-es magórajelről csiripel, és az RV770-nel megegyező unit-számról. ezzel a GTX280 környékén landolhat, időnként alatta, időnként felette...
Aktív témák
Hirdetés
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Windows 11
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Windows 10
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ismét elérhető 3db - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 64GB fekete / ÚJ KIJELZŐ / ÚJ AKKU / 12 hónap jótállás
- Crucial 240GB SSD eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest