- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple iPhone 17 - alap
- MIUI / HyperOS topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
-
Mobilarena
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez az a library, ami felhekkel egy bináris kódot az IMU-ra indításkor? Én játszottam egy időben sokat vele, és a raw értékekkel nem érdemes vesződni, hagyd, hogy a DMP dolgozzon! És igen, idő kell neki, hogy megálljon a drift, attól függően, hogy mennyire találod el az alap kalibrációs értékeket, 1-5 percig is tarthat. A rossz hír, hogy pontosan sosem fogod eltalálni, mert mindentől függ, főleg a chip hőmérsékletétől, ami meg ugye bekapcsolástól kezdve folyamatosan változik, a környezet hőmérsékletétől függően. Próbáld ki, ha kézbe veszed és az ujjaddal elkezded melegíteni, rögtön elkezd driftelni.
-
And
veterán
Először is fordítsuk vissza a nevezéktant. A tranzisztor állapotait egy szelephez hasonlíthatjuk: nyitva van, ha áram folyik rajta, és zárva, ha nem folyik az áram. Azon a rajzon a relé a vezérelt eszköz: ha a tranzisztor kinyit, a relé meghúz. Vagyis a relével párhuzamos dióda (gondolom ezt akartad írni) dolga nem a relé 'földre húzása'. Az a dióda csak akkor nyit ki (-> kezd el vezetni), ha a katódja negatívabb az anódnál. Belátható, hogy ez alapesetben, statikus állapotban sosem következik be, hiszen nyitott tranzisztor / meghúzott relé esetén záróirányú feszültség van rajta, zárt tranzisztor / elengedett relé mellett pedig konkrétan nulla. A dióda dolga annyi, hogy a relé behúzótekercsén a kikapcsoláskor (a relé elengedésekor) megjelenő tranziens, negatív irányú feszültségcsúcsot eltüntesse. Ezért ellenállással több okból sem lenne helyettesíthető: utóbbi egy lineáris alkatrész, nem félvezető, és a relével párhuzamosan kapcsolva csak a bekapcsolt / nyitott tranzisztoron átfolyó áramot növelné mindenféle lényegi haszon nélkül.
-
2. A kérdés ennél összetettebb. A relé bemenetének nem kell lebegni, csak lehúzó ellenállás helyett felhúzó ellenállást kell rá kötni, mivel a gpio0 magas szintet kér a boot ideje alatt. Ez viszont azt a problémát hordozza magában, hogy a relé a bootig bekapcsolva van, a bootnál megkapja a magas szintet, akkor kikapcsol, majd utána tudod a gpio-val újra bekapcsolni.
A FET-es megoldás ezt ki tudja küszöbölni, legfeljebb egy kisebb impulzust kaphat bekapcsoláskor, amit vagy elnyel a relé tekercse, vagy egy kondenzátorral ki lehet védeni. -
Miért akarod mindenképpen arra a pin-re kötni a relét? Az összes többi pin már foglalt?
Miért nem használod egyszerűen fordított logikával a relét (és kötöd a vezérelni kívánt dolgot a NO helyett a NC-re vagy fordítva), és húzod fel a pint, ami nem okozna gondot?
A FET-es megoldás a fenti megoldás egy olyan variációja, ahol a relé bekötése marad úgy, ahogy most van, a vezérlő pin logikája megfordul, amit a FET visszafordítana: magas jelszintre a FET kinyit, és földre zárja a rá kötött relét. -
Bekalibrálja magát, de indítás után időbe telik, nálam ez eleinte 1-2 perc is volt. Ezt az időt lehet csökkenteni bizonyos alap kalibrációs érték pontosításával, amivel fél perc körüli szintre sikerült leszorítani (addig csak forog körbe-körbe, egyre lassabban, végül megáll).
Az önkalibrációra szükség is van, mert nagyon hőmérsékletfüggő a cucc, kézzel melegítve is hajlamos a slip-re, tehát nem lehet permanens módon előre kalibrálni sajnos. -
Szia! A gyorsulásmérő+gyro+iránytűről tudok nyilatkozni, amivel nekem tapasztalatom van, 9dof (9axis) IMU, az nagyon pontos, de szüksége van 1-2 percre az indulásnál a kalibráláshoz. Utána meglepően pontos, egy légegeret csináltam vele, jobb lett, mint a gyári.
GPS-ről elég sok tapasztalat van itt a topikban, használd a keresőt, én még nem használtam ilyet. 20ezerből több autót is tudsz építeni, ezek a szenzorok jellemzően pár $-ba kerülnek,+ kell majd hozzá valamilyen mikrokontroller, de az is bőven belül van a kereten.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Temu diktál Magyarországon, a hazai e-kereskedők fulladoznak
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- The Crew sorozat
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LEGO klub
- További aktív témák...
- Playstation 5 lemezes - Gran Turismo 7, Tony Hawk's Pro Skater 1-2 eladó!
- ROG Ally (2023) RC71L + JSAUX HB1201S
- Vadonatúj, bontatlan iPhone AIR 256GB fekete és kék KÁRTYAFÜGGETLEN! 1 év Apple garancia!
- 3D nyomtatás kiváló minőségben / számlával / akár 9 színnel / széles anyagválaszték,
- HP,15.6",250 G6,8.gen.core i5 (8X4,0Ghz)8-32GB RAM,256GB-1TB SSD,nagyon jó akku,Win.11,szép
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3384, 95% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Utolsó 1 darab - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest