- Garmin Venu Sq 2 - alaptudás a négyzeten
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- iPhone 17 Pro prototípus a vadonban
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Tíznaponta azért tedd töltőre az Ulefone-t!
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Kezünkben a Honor Magic V5
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez az a library, ami felhekkel egy bináris kódot az IMU-ra indításkor? Én játszottam egy időben sokat vele, és a raw értékekkel nem érdemes vesződni, hagyd, hogy a DMP dolgozzon! És igen, idő kell neki, hogy megálljon a drift, attól függően, hogy mennyire találod el az alap kalibrációs értékeket, 1-5 percig is tarthat. A rossz hír, hogy pontosan sosem fogod eltalálni, mert mindentől függ, főleg a chip hőmérsékletétől, ami meg ugye bekapcsolástól kezdve folyamatosan változik, a környezet hőmérsékletétől függően. Próbáld ki, ha kézbe veszed és az ujjaddal elkezded melegíteni, rögtön elkezd driftelni.
-
And
veterán
Először is fordítsuk vissza a nevezéktant. A tranzisztor állapotait egy szelephez hasonlíthatjuk: nyitva van, ha áram folyik rajta, és zárva, ha nem folyik az áram. Azon a rajzon a relé a vezérelt eszköz: ha a tranzisztor kinyit, a relé meghúz. Vagyis a relével párhuzamos dióda (gondolom ezt akartad írni) dolga nem a relé 'földre húzása'. Az a dióda csak akkor nyit ki (-> kezd el vezetni), ha a katódja negatívabb az anódnál. Belátható, hogy ez alapesetben, statikus állapotban sosem következik be, hiszen nyitott tranzisztor / meghúzott relé esetén záróirányú feszültség van rajta, zárt tranzisztor / elengedett relé mellett pedig konkrétan nulla. A dióda dolga annyi, hogy a relé behúzótekercsén a kikapcsoláskor (a relé elengedésekor) megjelenő tranziens, negatív irányú feszültségcsúcsot eltüntesse. Ezért ellenállással több okból sem lenne helyettesíthető: utóbbi egy lineáris alkatrész, nem félvezető, és a relével párhuzamosan kapcsolva csak a bekapcsolt / nyitott tranzisztoron átfolyó áramot növelné mindenféle lényegi haszon nélkül.
-
2. A kérdés ennél összetettebb. A relé bemenetének nem kell lebegni, csak lehúzó ellenállás helyett felhúzó ellenállást kell rá kötni, mivel a gpio0 magas szintet kér a boot ideje alatt. Ez viszont azt a problémát hordozza magában, hogy a relé a bootig bekapcsolva van, a bootnál megkapja a magas szintet, akkor kikapcsol, majd utána tudod a gpio-val újra bekapcsolni.
A FET-es megoldás ezt ki tudja küszöbölni, legfeljebb egy kisebb impulzust kaphat bekapcsoláskor, amit vagy elnyel a relé tekercse, vagy egy kondenzátorral ki lehet védeni. -
Miért akarod mindenképpen arra a pin-re kötni a relét? Az összes többi pin már foglalt?
Miért nem használod egyszerűen fordított logikával a relét (és kötöd a vezérelni kívánt dolgot a NO helyett a NC-re vagy fordítva), és húzod fel a pint, ami nem okozna gondot?
A FET-es megoldás a fenti megoldás egy olyan variációja, ahol a relé bekötése marad úgy, ahogy most van, a vezérlő pin logikája megfordul, amit a FET visszafordítana: magas jelszintre a FET kinyit, és földre zárja a rá kötött relét. -
Bekalibrálja magát, de indítás után időbe telik, nálam ez eleinte 1-2 perc is volt. Ezt az időt lehet csökkenteni bizonyos alap kalibrációs érték pontosításával, amivel fél perc körüli szintre sikerült leszorítani (addig csak forog körbe-körbe, egyre lassabban, végül megáll).
Az önkalibrációra szükség is van, mert nagyon hőmérsékletfüggő a cucc, kézzel melegítve is hajlamos a slip-re, tehát nem lehet permanens módon előre kalibrálni sajnos. -
Szia! A gyorsulásmérő+gyro+iránytűről tudok nyilatkozni, amivel nekem tapasztalatom van, 9dof (9axis) IMU, az nagyon pontos, de szüksége van 1-2 percre az indulásnál a kalibráláshoz. Utána meglepően pontos, egy légegeret csináltam vele, jobb lett, mint a gyári.
GPS-ről elég sok tapasztalat van itt a topikban, használd a keresőt, én még nem használtam ilyet. 20ezerből több autót is tudsz építeni, ezek a szenzorok jellemzően pár $-ba kerülnek,+ kell majd hozzá valamilyen mikrokontroller, de az is bőven belül van a kereten.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- BestBuy topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Háztartási gépek
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Debreceni gyorsétkezdék, éttermek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Filmgyűjtés
- További aktív témák...
- Eladó Ryzen 9 5900X RTX 3070 TI Számítógép.
- DDR5 RAMOK
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel N4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!