Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cidalain

    veterán

    válasz ratkaics #12389 üzenetére

    Nyilván a gyertya begyújtását számolja. Gondolom amikor gyújt akkor a gyertyának van fogyasztása, így az mérhető valahol (vagy a pipánál, vagy valahol a gyertyakábelen). Két gyújtás között kell mérni az eltelt időt, és ezt kivetíteni egy percre. (Vagy várni mondjuk 10 gyújtást, és ennek az idejét vetíteni 1 percre)
    Figyelni kell mert 4 ütemű motornál egy gyújtásra 2 fordulat jut, 2 üteműnél meg egy gyújtásra egy fordulat (ha az emlékeim jók).

    >> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<

  • DigitXT

    félisten

    válasz ratkaics #12389 üzenetére

    Alacsony nyomás esetén "test"-re záró "olajgomba".
    Felejtős, teljesen értelmetlen műszer: amikor jelez, a motornak már reszeltek.
    Rendes jeladó kell, vagy ellenállás alapú, vagy saját elektronikával rendelkező:
    utóbbi kényelmesebb, mert csak 5V kell neki és 0-5V közötti kimenő jele van,
    pontos, megbízható... Az ellenállás alapú érzékeny a csatlakozásra (nagyon),
    és fizikailag sokkal nagyobb, emiatt nekem sokszor volt vele gondom.:))

    NTC ellenállás, vagy valami hasonló megoldható a vízkörben.
    Igen, jellemzően 10K NTC "szabvány" utólagos műszereknél. De amit gyárilag
    beleraknak (jellemzően a termosztátnál van gyári jeladó, jó esetben 1/8"NPT!),
    bármi lehet. (A menetet érdemes előre ellenőrizni, mert ez az 1/8"NPT is csak
    az utólagos műszerek de facto szabványa: össze lehet keverni az M10-zel.:D)
    Legbiztonságosabb: vízcső elvág, bele egy adapter és abba a megfelelő jeladó.

    mágneses elven működő impulzus jeladó, mint a bringákon
    Megoldható, de nem valami pontos: mekkora motor, mekkora a kerék/tempód?
    GPS nem rossz, de késik, és kiviteltől függően nem túl pontos értékeket ad.:B
    Nekem gyárilag 6 jel esik egy fordulatra és 13"-os a kerekem: ez viszonylag jó.

    Feszültségmérés: Ez talán megoldható.
    Na igen, ez teljesen triviális... Lenne: annyiban bonyolítottam meg az életemet,
    hogy az a cucc, ami összegyűjti az adataimat hajlamos volt újraindulni, amikor
    leesett a tápfesz 8-9V-ra indítózásnál. Szóval beraktam egy pufferkondenzátort,
    és egy diódát elé, aminek mellékhatása, hogy a tápfeszt nem méri pontosan.:DDD
    (De a diódán eső feszültséggel szoftverből korrigálok, úgy "közel használható".)

    Ez nem tudom még pontosan, hogyan működhet...
    Úgy, hogy a gyertyapipán nagyfesz ugrál, ami a köré tekert vezetékben, mint az
    "antennán" jelet generál, amit lehet számlálni. A fordulatszám meg abból adódik.
    Ahogy előttem írták, nem mindegy, hogy 2T, vagy 4T, bár ez "attól függ", ugyanis
    simán van, hogy a 4T motor is belegyújt tök feleslegesen egyet a kipufogásba is,
    mert úgy egyszerűbb volt a gyártónak, így pont ugyanannyi jeled van, mint 2T-nél.

    A kapott impulzusok értékelésében viszont árnyalnám cidalain kommentjét.:R
    Szokás pl. egy teljes másodpercig számolni az impulzusokat, abból számolható
    az aktuális fordulatszám közelítőleg, és viszonylag stabilan. Hátránya, hogy nem
    teljesen valós időben követi az eseményeket, lemarad a gyors változásokról és a
    pontossága +/- 60 rpm. (Csak a 60 többszöröseit fogod tudni ilyen módon mérni.)
    Nekem sokkal jobban tetszik az a megoldás, hogy a két gyújtás közötti időt kell
    mérni, és abból következtetni az aktuális fordulatszámra. A lehető leggyorsabban
    így lehet reagálni, biztos nagyon szép analóg görbe jönne ki belőle: hátrány, hogy
    a kijelzett érték ugrál, de nagyon. Ha meg elkezdesz átlagolni, hogy simítsd, már
    ott is vagy, ahol a part szakad. Mondjuk el tudom képzelni, hogy a logfájlba megy
    pontos érték, kijelzésre meg jó a közelítő, akár analóg műszeren (léptetőmotorral).
    Amúgy is az analóg fordulatszámmérőnek van egy szépsége, intuitív, megszokott.
    (Az, hogy manapság jellemzően léptetőmotor hajtja, tehát alapvetően tök digitális
    a működése + véges a felbontása, senkit nem érdekel. Csak szaladjon a mutató.)

Új hozzászólás Aktív témák