- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- 175 fotó, amit a Vivo X300 és X300 Pro kameráival készítettem
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik topikban belinkelt videódban látszik az eltérés több helyen is. [link]
A részletek a lényegesek, mert az árnyékok raszterizálás mellett az apró részletekben csúsznak el. Egyszerűen mag a raszterizálás nem igazán alkalmas a jó minőségű megvalósításra, a frustrum tracing pedig drágább eljárás, és konzervatív raszterizálást igényel.A videóban ezeket érdemes nézni:
- 1:20-21-nél a növény a két kép közepein. RT-vel a finom geometriákon is van árnyék. Ez általánosan is látható a fákon is. A háttérben látszódó kis épület is jobban van árnyékolva.
- 1:38-nál van a jelenetben egy rakás árnyék, és nagyon jól látszik, hogy RT nélkül mennyire erősen kell alkalmazni a lágy szélű árnyékolást. A valóságban ennyire gyorsan nem vesznek el a részletek, csak sokkal messzebb vetülő árnyéknál. Az RT-s megoldás megőrzi a részleteket, de mégis lágy szélű. Ez szintén megfigyelhető több helyen is.Ezek azok az apró problémák, amelyekre raszterizálással egyszerűen képtelenség reagálni. Trükközheted napestig, de sosem éred el azt a minőségi szintet, amit az RT shadows tud adni. Ráadásul utóbbit nagyságrendekkel egyszerűbb implementálni.
Ha messzire lövöd a sugarakat, akkor az kellemetlen a LOD számára. Az RT a jelenlegi specifikációban egy memóriazabáló dolog, hacsak nem maradsz nagyon a kamera közelében, de ezt a játékot nem úgy tervezték, hogy szűk terek legyenek benne, tehát nincs különösebb választás, muszáj sokáig lőni a sugarakat. Az más kérdés, hogy lehetne low szint is, ahova elég lehetne 1 GB VRAM is, azzal nem enne az effekt 3 GB-ot, de sokkal rosszabb is lenne a minősége, hiszen előtted jelenne meg pár méterre minden árnyék. Effektíve úgyis visszakapcsolnád a raszterizált verziót, mert az lehet, hogy nem kezeli jól az árnyékokat, de legalább nem csak a virtuálisan 4-5 méteres körzetedben lesznek láthatók.
Van a Godfallban teljesen dinamikus GI, a Sony-val közösen dolgozták ki az alapul szolgáló effektet. Az RT esetében az a lényeges kérdés, hogy meg tudod-e oldani a jó minőséget nélküle. Sok eljárásra meglehet, például GI-ra height field vagy distance field GI, visszaverődésre hibrid SSSR. De árnyékra sajnos nincs semmi értelmes megoldás.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Futás, futópályák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Battlefield 6
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- GoodSpeed: Pillangóhatás: F billentyű meghibásodása -új gamer számítógépasztal
- Formula-1
- Bemutatkozott a HHKB legújabb, Topre kapcsolókkal szerelt billentyűzete
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Mini / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 84% akku
- OLCSÓBB 10.13.! Dell Latitude Precision XPS Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, Vostro 8-12. gen.
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



