Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #42686 üzenetére

    Alapvetően az AMD-nek mindegy, hogy van-e mesh shader egy játékban vagy nincs. A legacy kódokat mindenképpen szállítani kell, és azokból tudnak NGG módba fordítani az 5700-asokra is. Az RDNA 2 pedig megeszi a mesh shadert.

    A fejlesztők számára nem kell az AMD kímélete. El tudják dönteni, hogy belefér-e +50 ezer sornyi kódot írni, és ezt folyamatosan karbantartani a vásárlóbázis maximum 10%-ára. Nyilván az AMD is átgondolta ezt a kérdést, és arra jutottak, hogy a magas költségeket figyelembe véve nem éri meg. Nem véletlenül tervezték úgy az RDNA2-t, hogy majdnem minden vertex és geometry shadert NGG-be fordítson a fordító. Ugyanígy gondolhatott volna erre az NVIDIA is. Egyébként létezik mesh shadert használó játék már. A Gears 5 Xbox Series S/X frissítése erre épít. Megvan írva a teljes kód, és azt se hozza át a Microsoft PC-re, mert jelentős többletköltsége lenne a support oldalán. Egyszerűen a vásárlókból nem termelik ki. Ehelyett olyan megoldásokat portolnak vissza PC-re, mint az új VRS. Az legalább a support költséget nem növeli jelentősen, és abból is lehet nyerni egy rakás teljesítményt. Talán többet is, mint a mesh shaderből, miközben a költségek szintjén olcsóbb. Persze a Microsoft igazán kinyithatná a pénztárcát a mesh shaderre, hiszen nagyságrendekkel nagyobb anyagi tartalékaik vannak, mint bárki másnak, de osztottak-szoroztak, és egyszerűen nem éri meg, még úgy sem, hogy a portolás copy-paste lenne.

    A mesh shader akkor kezd majd igazán terjedni, amikor a vásárlóbázis 60%-a is el tudja majd érni. Addig igazából pénzkidobás fejlesztői szemmel. Nekem sem tetszik, de ez van. Némelyik fícsőr beépítése olcsó (például VRS), némelyiké pedig költséges.

Új hozzászólás Aktív témák