- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Fotók, videók mobillal
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Yettel topik
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
Hirdetés
-
2026-ban hozhatja saját IGP-jét a Samsung
ph Persze nagy kérdés, hogy mennyire lesz majd valóban saját tervezésű.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
gp A nyár folyamán véget ér az Epic Games Store exkluzivitása és a Valve rendszerében is megjelenik a teljes kiadás.
-
Mobilarena
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
deadwing
addikt
No megjöttek a ventik a gép oldalába, ezekkel már tényleg halkabb lett a kombó. Az eddigi 80% venti 65 lett.
Nagy kár, hogy a venti vezérlő panelt hibásan kaptam meg iponból... 2 érzékelője nem megy jól. Csomagolása ép volt, bontatlan, viszont az egyik csavarja teljesen szét van nyírva, alig látszik a csillag... Nem kicsit voltam tegnap dühös...
[ Szerkesztve ]
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
-
fornettisuti
veterán
válasz Attix82 #12948 üzenetére
az nem lehetett, mert ellenseg oldala volt mi meg a kezdonkre voltunk beszoritva baserapeltek minket. amugy sem jatszom hainanon. esetleg ha silkroadon csinalnal kepet?
iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod
-
Attix82
őstag
válasz fornettisuti #12953 üzenetére
-
Attix82
őstag
-
TTomax
nagyúr
válasz Attix82 #12956 üzenetére
Az az érdekes,hogy most néztem meg igaz üres pályán de nekem ott azon a ponton ultrán 90-100fps van,és alapon ment a vga...persze tudom ha 64vagyunk akkor már nem ennyi de,a 49 az nagyon kevés,szerintem abban a driver is vastagon benne van...nVvel is esik ott egy kicsit az fps de nem ekkorát...
Szerk: Majd 100%-ot nem hoz a mantle gondolom azt te is belátod,szerintem ott valami bug van a driverral is.
(#12958) Attix82
Most éppen nincs 64es szeró teli de majd megnézem,ha igaz amit írsz akkor nekem sem szabadna ott 50fpsnél többet látnom.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
daveoff
veterán
válasz Attix82 #12956 üzenetére
Nálad valami nagyon nem kerek, egy fps benchmarkot is csinálhatnál Fraps-el, az sokkal többet mutatna, mint egy screenshot, a min fps-t is látnánk. Én akárhányszor mértem nem volt 60 alatti min fps, sőt inkább 70-80 között vol a minimum 290x-el, nem hinném, hogy a 3770k ennyit számítana a 2600k-val szemben, vagy igen?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #12957 üzenetére
Teljesen normális, hogy a Mantle ennyit hoz, ha a CPU rengeteg más dolgot számol. Ennél még többet is szokott a DICE mérni a szimulációkban. Nekik vannak olyan eszközeik, mellyel úgy felépítenek egy jelenetet, hogy mind a 64 játékos ott legyen a képen. Ekkor háromszor gyorsabb a Mantle. Ezért építették be, mert a napnál is világosabb, hogy a játékukban helyenként annyira limitál a DX, hogy a GPU nemhogy nincs belül jól kihasználva, de nem is kap mindig megfelelő mennyiségű parancsot. Láthatód a képen is, hogy 100 órajelből 63-ban van parancs, míg a többi az üres ciklus. Ez a GPU-n belül 20-30%-os kihasználást jelenthet. Ezzel se program, se driver, se semmi nem tud mit kezdeni, mert a limitáció az API-ban történik meg. A driver azért nem lényeges, mert az API adja a parancsot. Ha nem ad parancsot, akkor a driver nem tud a semmiből előállítani valamit, hogy dolgozzon a hardver.
Nem csak a DICE küzd ezzel, hanem a teljes iparág. Igen vastagon jelzi a probléma mértékét, hogy a Mantle privát béta programra egy hét alatt 40 stúdió jelentkezett. Nagyon sokan belátták, hogy itt a limitációt az API jelenti, ennek leküzdéséhez a DirectX-et kell lecserélni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
kell, hogy számítson a driver (meg a GPU-n belüli parancsfeldolgozás), mert különösen a BF4-ben jól látható, hogy egy nVidia kártya azonos CPU-val CPU-limitált esetben jelentősen gyorsabb tud lenni, mint egy hasonszőrű Radeon. két legyet üt az AMD a Mantle-lel egy csapásra, mert a gyengébb CPU-k és a gyengébb DX driverek is elfedhetők vele.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU-n belüli parancsfeldolgozással nincs gond (illetve van, de nem ettől, hanem az aszinkron végrehajtási modell hiányától). Azzal van gond, hogy a processzor nem adja oda elég gyorsan a parancsot. Ezt Repi több prezin is elmondta, hogy ez olyan probléma, amivel sem ők sem pedig az AMD/NVIDIA/Intel nem tud mit kezdeni a driverekben. A BF3-ban is érezték, illetve ezért próbálkoztak a deferred contexttel, de attól még rosszabb lett a helyzetük. Utána mentek oda az Intelhez, az NV-hez, majd végül az AMD-hez, hogy kéne egy új API. Az AMD bevállalta és a többit már ismerjük.
Akármilyen programot vagy drivert írhatsz az nem tud mit kezdeni azzal, hogy az API túl lassan dolgozik.
Nincs lényeges különbség az NV és az AMD driverei között, ha nincs deferred context. Immediate context alatt mindkettő nagyjából ugyanolyan gyors. A deferred contextet meg az AMD nem támogatja, mert egyrészt láthatóan nem működik, másrészt úgy tudnák megoldani ahogy az NV. A processzorból fixen elvesznek egy magot csak a parancslistához. Kétmagos prociknál ez nagyon nem ajánlott. A Thiefbe is úgy van már beépítve a deferred context, hogy csak akkor aktiválja a játék az NV-nek ezt a módot, ha legalább hat logikai processzort detektál. Egyébként ennek a játéknak nagyon jó a deferred contextje 4 hónapot csak ebbe öltek bele a fejlesztők. Lényegében elérték, hogy sose legyen lassabb, mint az immediate context manuális threading mellett. Ez eddig csak a Civilization 5-nek sikerült. A legnagyobb kérdés, hogy az a 4 hónap megérte-e, mert a hat+ szálas procikon nyertek vele 2-5%-ot az immediate context manuális threading modelljéhez képest.
Nem véletlenül felejtjük el a szekvenciálisan dolgozó API-kat és állunk át teljesen a konzolokban látható parallel command buffer API-kra. A Mantle mellett a DirectX 12 és majd az érkező OpenGL 5 is ilyen lesz. Akármennyire ragaszkodott az MS deferred context koncepciójához nem elég a prebuild adatok többszálúsítása, mert akkor is egy render threadben fut össze minden. Utóbbit kell többszálúsítani. Amíg ezt nem osztjuk szét, addig szopunk. Nyilván azért az MS is védhető mert ők nagyon univerzálisan akarnak gondolkodni. Nem akarnak előnyt adni egy gyártónak a parallel command buffer modellel, de van amikor be kell vállalni. Idővel mindenki tervezni fog rá ideális architektúrát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Attix82
őstag
válasz bombibmw #12962 üzenetére
CPU és a GPU alapon volt, itt azaz érdekes, hogy ugye az emberek 90%a azt se tudja mi azaz OC vagy ha tudja nem foglalkozik vele. Megveszik a cuccot és power gomb majd játék...egy mantles géppel elég szép fps értékek mutatkoznak OC nélkül is...DXel meg elég gázos mint látható már OCval is.
Vagyis ,hogy az AMD meglépte ezt a Mantles dolgot nagyon jól tette, így a DX korlátokat eltüntették.
Az biztos , hogy egy IVY bridge vagy Haswell biztos dob rajta valamennyit, ugye azok az SBhez képest ugyan azon órajeleknél 10-15% +t jelent....de hogy +25-30 fpst érne azt kétlem.
-
nagyúr
azért az tök jó, hogy leírod, hogy nincs jelentős különbség a driverek között, közben meg egy rakás teszt azt mutatja, hogy van. mindenki bénán mérne? alig hiszem. azt meg szintén nehezen tudnám elképzelni, hogy az elmúlt 5 év játékainak nagy része deferred contextet használ.
az új API-k térhódítását pedig nagy szeretettel várom - majd 2015-16-ban.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem láttam olyan teszteket, amelyek nagy különbségeket mutatnak. Az NV szintetikus mérései is csak deferred contextre épülnek, mert IC mellett nem mérnek ki lényeges eltérést. Egyszerűen arra a modellre 12 éve fejlesztenek drivert. Nincs hova továbbfejlődni, mert az elmúlt 12 évben volt idő maximalizálni a teljesítményt az adott driver struktúrára és már az adott architektúrára is (talán a Maxwell még kivétel, de annyira nem különbözik a működése a Keplertől, hogy a mostani rendszer ne legyen elég hatékony).
Ma a legfőbb eltérés az NV és az AMD modellje között, hogy az NV nagy sűrűn lecseréli az adott játékba rakott shaderek egy részét sajátra. Az exe alapján a driver az eltárolt shadert tölti be a játékba írt helyett és azzal fut. Ebben a koncepció az, hogy az eredeti shadert jobban optimalizálják, miközben az algoritmuson nem változtatnak. Régen a VLIW korszakban az AMD is csinálta, de manapság már ritkán nyúlnak ilyen koncepcióhoz, mert a GCN a legtöbb shader esetében keveset profitál belőle. Az NV-nek ez azért jó, mert viszonylag sokan használnak übershadert, és jellemzően, hogy a regiszterek allokációja túlzóra sikeredik, ami összességében a GPU kihasználtságának csökkenéséhez vezet. Ez a GCN-re azért nem hat igazán, mert egy shader egységre sok regiszter jut (egy GCN shader egység 4 kB-ot kap), míg a Kepler (1,33 kB/shader egység)/Maxwell (2 kB/shader egység) esetében már kevés, a Fermi esetében még jó volt (4 kB/shader egység). Alapvető optimalizálása az NV-nek, hogy a übershaderek allokációját átszervezik, hogy ne foglaljon le a kelleténél több regisztert a shader futtatása.
Csak, hogy legyen itt minden az Intel is 4 kB/shader egység paramétert használ a Gen7/7.5 architektúrában. Ez az optimális. Ennél kevesebbet a telefonokba/tabletekbe tervezett architektúrák használnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tom_tol
addikt
Sziasztok!
Mi a véleményetek erről ? vagy inkább a vizes verziót? vagy valami mást ?
Szeretnék egy csendes karit ha lehet. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teszteket láttam, csak semmi eget rengető különbséget nem fedeztem fel, ami miatt az egyik driver jobb lenne. Egyedül a deferred context játékokban van eltérés. Ott kétmagos mellett gyorsabb a Catalyst míg több mag mellett a GeForce. Nyilván érthető miért. A Catalyst nem foglal le direkten egy processzormagot. Tehát ez teljesen megmagyarázható.
A CPU-limithez a drivernek sincs sok köze. Az az API-ból ered. Maximum a driver működési struktúrájának van rá enyhe hatása, de nem túl nagy. Nincs univerzális döntés ebből a szempontból, mert a driverek a szerver threadokat szétosztják az elérhető magokra, de a mennyire az nagy kérdés. Senki sem tudja igazán erre a választ, mert ha túl sok magra osztod szét a munkát, akkor kevesebb szabad erőforrás jut a program számára, míg ellenkező esetében a túl kevés szerver szál csökkenti az átlag sebességet, még ha javít is a folyamatosságon és a minimum fps-en. Jellemzően játékokra külön profilozzák a driver szerver szálak számát.
Van egy alternatív speciális megoldás is, amit az NV néha alkalmaz. Ezt nagyon ritkán vetik be játékban, mert hozzányúl a játék szálaihoz. Lényegében egy driveres threading timing koncepció, ami a késleltetés növelése árán ad lehetőséget több szerver szálat futtatni, amivel gyorsulhat a program anélkül, hogy elvesztené a folyamatosság élményt. Ezt régen alkalmazta az AMD, de mára kivették, mert az egy GPU-s késleltetést 2 GPU-s AFR szintre rúgja, és eközben 10-20%-ot ha nyersz. Lehet, hogy ez kell az adott játékban a győzelemhez, de 2 GPU-s AFR szintjén lévő késleltetéssel úgy gondolják, hogy nem éri meg. Az NV is számos profilból kivette. A Skyrimben és a Crysis 3-ban még benne van. A BF4-ben is benne volt elég sok driverben, de az újból már hiányzik. Nem ideális megoldás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Szinyák
őstag
Hi.
Kapott a Fractal házam alulra egy 14-es Arctic ventit a vga-ról szépen fúja le a meleg levegőt . + egy kis tuniggal sem tudtam a VRM-et felkoholni 84 °C főlé VRM 2 : 75 °C .
1100/1350 ment.
Szinyák
-
westlake
félisten
Háború van.
R9 295XPlay nice!
-
daveoff
veterán
válasz m0h0senator #12981 üzenetére
Olvasd el még egyszer a cikket, amit linkeltek! Ez nem X2....hanem új egy magos kártya.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
ricshard444
veterán
A héten lépek a topikból, hogy mennyire időre azt nem tudom, majd ahogy hozza a kedv és a szerencse.
Nem volt rossz élmény a cuccos, de úgy igazán jó sem, tehát nem érzem, hogy ez lenne az igazi.
Lépek párat és ha nem lesz jobb alternatíva, akkor visszatérek valami tuningos, halk modellel.Az erő legyen veletek 27-én
Vannak dolgok...
-
MrM94
őstag
Errol velemenyek?[link] valaki akar adni egy ilyet a 780amert 1 az 1 be
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz ricshard444 #12983 üzenetére
Mi lesz helyette?
-
ricshard444
veterán
válasz GeneraL_XTX #12985 üzenetére
Valami gyengébb GTX van tervben (670-től 770-ig bezárólag még akármi lehet)
Vannak dolgok...
-
MrM94
őstag
válasz GeneraL_XTX #12989 üzenetére
Ember,kaptam privatot.Srac lehozza hozzam.O akar velem cserelni.En a velemenyetekre vagyok kivancsi,hogy megeri e NEKEM..3 hetes 290x Garival kuponnal.
Hogyna lehet elohozni a BS hibat?Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
Habugi
addikt
Hát őő macsek, hogy mást ne mondjak kínáld majd meg egy-két kv-val az illetőt, közben pedig kezdeményezz egy beszélgetést ami a globális felmelegedés videokártyákra gyakorolt esetleges hatásait taglalja..
Amíg ez zajlik, jól teszteld le azt a 290x-et!!
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Habugi
addikt
Ha kapsz időt tesztelni és minden rendben én szemrebbenés nélkül belemennék!
Fogalmam sincs mi válthatja ki a BS-t, ha részletes keresőbe betolod sztem bőven találsz erről infót a topicban, nekem nem volt szükségem ennyi lóerőre de még ha lett is volna, nem tellett volna rá....játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
-
nagyúr
első körben azt nézd meg alaposan, hogy sérülésmentes-e a kártya, korrekt-e a garancia, ill. a jó ár van-e a számlán. kicsit valóban gyanús az ügy, de érvényesíthető garanciával elég jól védve vagy.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Bossi
őstag
Azt lehet tudni, hogy a VRM1 és a VRM2 melyik-melyik az adott kártyán? Remélem nem kérdeztem hülyeséget...
köszi
-
gombcomp
senior tag
Csak vissza kell olvasni...
VRM1 a sárga,és VRM2 a piros.[ Szerkesztve ]
"Ha őseink is elszaladtak volna, valahányszor nehéz idők jöttek, ma üres lenne ez az ország." - Wass Albert
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
- sziku69: Szólánc.
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Horgász topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- LEGO klub
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- Gainward Phoenix RTX3080
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte RTX 4060TI OC Windforce bontatlan 36 Hó gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest