- Milyen okostelefont vegyek?
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
Aktív témák
-
elit_hun
őstag
hops
[Szerkesztve] -
elit_hun
őstag
http://level505.com/2006/12/30/the-full-ati-r600-test/1/
R600 teszt,12 oldal! -
elit_hun
őstag
Én arra lennék kiváncsi hogy sztetek miylen CPU hajtaná ki az R600-at,egy C2D E6300@3300mhz kihajtaná?Persze tudom hogy ez debil kérdés,de csak van tippetek
-
elit_hun
őstag
pár kép:
hops,most látom már beküldtek 99%-ban megegyező képeket...sry
[Szerkesztve] -
elit_hun
őstag
hoppá,itt van a más említett angol szövegnek a forditása
Az Nvidia legújabb zászlóshajója, a G80-as már egy ideje kapható, ám a rivális R600-as kódnevű GPU-ja körül elég nagy a hallgatás. Most némi információ jelent meg, amelynek segítségével ha pontosan nem is, de körvonalakban képet kaphatunk a kanadai cég soron következő csúcskártyájának GPU-járól.
Az ATI R600-as tulajdonképpen az Xbox R500 Xenos GPU továbbfejlesztett változata, kettőjük között lényeges különbségek vannak. Az Xbox-nál megtalálható eDRAM mérete 10 MB, az R600 ezzel szemben ötször annyit tartalmaz, valamint a választható felbontások között is jelentős eltérések vannak az R600 javára, annál ugyanis rendkívül sok lehetőség közül választhatjuk ki a számunkra megfelelő, akár 5Mpixeles felbontást.
Az R600-as memóriavezérlője is említést érdemel, a külső memória vezérlő 512-bites, ám ez belülről kétirányú, azaz megduplázza a sávszélességet, ami így 1024-bites.
A gyártó elképzelése szerint a pixelek leghatékonyabb feldolgozásának módja az, ha 16 pixelt dolgoz fel az egység órajelenként, ezért 16 ROP egységet kapott a GPU. Pusztán a ROP egységek számának tudatában nem szabad kijelenteni, hogy az R600-as gyengébb a G80-nál, ugyanis a helyzet teljesen más.
Az eddigi csúszásnak okai az A0-ás szilícium hibáira vezethetők vissza, a jelenlegi A1-es változattal kapcsolatban nincsenek információk, ám a végleges, sorozatgyártásban készülő modellek már az A2-es revíziót foglalják majd magukban.
Egyelőre az R600-as nem a végleges órajeleken működik, a cég célja a 7-800 MHz-es tartomány elérése, így a GPU fill rate-je azonos vagy kis mértékben magasabb lesz, mint jelenleg a G80-é.
A 24 db ROP egység 575 MHz-en 13,8 milliárd pixelt képes feldolgozni órajelenként, míg ugyanez az érték 16 ROP egységnél 750 MHz-en 12,0 milliárd pixel órajelenként. Ennek értelmében az ATI a shader-intenzív alkalmazásokban jobb esélyekkel indul a nagy riválissal szemben.
Ha a nyers marketing mögé nézünk, akkor megérthetjük, hogy nem a shader egységek puszta száma a lényeg, hanem a mögöttük rejlő technikai megoldás. Papíron az Nvidia GPU-ja 128 shader egységet tartalmaz, míg az ATI R600-asa ''csak'' 64-et. Ennek értelmében gondolhatnánk, hogy fele annyi shader feldolgozó egységgel csak fele akkora teljesítmény jár. Ez szintén téves következtetés.
Az ATI R600-asának shader feldolgozói nem mások, mint 4 utas SIMD egységek. Ez a megoldás sokkal komplexebb, mint az Nvidia ''egyszerű'' skaláris rendszerű shader technológiája.
Az R600-as az SIMD egységekkel egyszerre 4 skaláris egység adatait tudja kiszámolni, így a teljesítménye 256 skaláris egységével egyenértékű, szemben az Nvidia 128-as értékével.
A várakozások szerint a DX10-es játékoknál az egyszerűbb feladatok elvégzésénél az NVIDIA terméke lehet gyorsabb, de bonyolultabb shader műveleteknél már az ATI R600-asa veheti át a vezetést. A G80 vs. R600 hasonlít a régi Athlon XP vs. Pentium 4 küzdelemre: az egyik több adatot dolgoz fel órajelenként, míg a másik a magasabb órajel alkalmazásával képes hozni az azonos teljesítményszintet.
Az R600 és a G80 egyaránt rendkívül komplex termékek, több szász gigaflop-os számolási teljesítménnyel rendelkeznek, és rendkívül sokféle felhasználásnál állják meg a helyüket, legyen az HDTV broadcast vagy akár játék.
ja és hogy nehogy vki azt higye én forditottam:[link]
Komplikato:igazad van...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
elit_hun
őstag
válasz
Komplikato #121 üzenetére
Twenty-four ROPs at 575MHz equals 13.8 billion pixels per clock, while 16 ROPs at 750MHz will end up at 12.0 billion pixels. At the same time, expect ATI to far better in more complex Shader-intensive applications.
hmm,ahogy én számolom az a 24 darab 575-ön erősebb...no de végülis ők csak jobban tudják mint én
64 drab 4 irányban skálázható shader,ez mit takar?SIMD unit,ez micsoda? -
elit_hun
őstag
válasz
Komplikato #108 üzenetére
Nekem is sajna olyan érzésem van...no de lehet reménykedni,attól még hogy a 6-osok mindig félresikerültek(X600>X1600 és talán X2600?)Ez még lehet jó...
Aktív témák
Hirdetés
- Fedezd fel az NVIDIA világát! Kamatmentes rèszletre is!
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest