- Egy óra, két rendszer
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Honor Magic V2 - origami
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
makkmarce #43 üzenetére
Írd csak le
A natív több késleltetéssel jár, mint a DLSS + framegen.: 3ms
framegen nélkül!
DLSS-el
9-10ms.ha rákapcsolod a framegent, elveszted azt a 9-10ms-t, de 2-3x annyi képkockát kapsz.
Én azt mondom, hogy attól függ, 200FPS-re én se kérnék késleltetés árán 3x szorzót, de 15 FPS-re abszolút jöhet, még a tényleg jóval nagyobb késleltetés árán is (játéktól függően)eldöntheted, hogy neked mi a fontosabb, megéri-e NEKED bekapcsolnod.
Szerintem ez borzasztóan egyszerű, te meg full ismeretlenül próbálsz fórumon karaktergyilkolni, mintha nem lennék nálad jobb matekból
(tessék, visszadobtam a "
hülyébbkevésbé vagy okosabb, mint én" kártyát)
Szerintem ebbe fölösleges belemenni, én már néhány hozzászólással ezelőtt is megértettem, hogy neked ENNYIRE fáj az a pár ms, ami nekem nem fáj. Csak gondoltam jobb, ha te is leírod, hogy itt most ~10ms-eken megy a nagy problémázás. (meg néha annyin se).
De mondok két példát:
CS:GO-ban én se kapcsolnám be, ott tényleg minél alacsonyabb latency fontos
Civ VI-ban persze, hogy bekapcsolnám, pláne alacsony kategóriás leendő 5050/5060as kártyán, ahol a sok csicsa miatti alacsony FPS-ből abszolút használhatót készít a kártya.Olyan jó lenne egy fekete-fehér világban élni, ahol minden vagy jó vagy rossz, totálisan átmenetek nélkül.
-
válasz
makkmarce #38 üzenetére
ahol amúgy azért eléggé látszik, hogy a framegen nem duplázza meg a latencyt, igen, ad hozzá (ezt sosem kérdőjeleztem meg), viszont relatív keveset, ehhez képest pedig folyamatosságban egészen sokat, viszonylag kevés vizuális torzítás mellett.
Az én véleményem szerint ez megéri, de értem az álláspontod, én is jobban hiszek a valós framekben, csak én már ennek is örülök
-
makkmarce
őstag
válasz
Celithrandi #31 üzenetére
kijött közben a framegen teszt, hát, elég zajos, bár gondolom majd pofozzák még.
https://youtu.be/Q82tQJyJwgk?t=600 -
makkmarce
őstag
válasz
BerserkGuts #35 üzenetére
grafikus beállításokban vagy engedik állítani, vagy nem
-
BerserkGuts
addikt
Az élesítés esetleges szükségessége is megjegyzendő, mert a DLSS 3 temporális jellegéből adódóan hajlamos lehet arra, hogy különböző, jellemzően kisebb, általában nehezen észrevehető képtorzulások mellett általánosan homályosítson a képkockán. Ez igazából nem hiba, a technológia velejárója, és lehet alkalmazni élesítő szűrőt, hogy korrigálható legyen a homályos hatás. Utóbbi beépítése mindig a fejlesztő feladata, és alapértelmezetten nem szokott aktív lenni ez a rendszer, a felhasználónak kell kérnie a program beállításain belül..
Szerintem elég nagy hiba.
És ezt hol lehet kérni??? vagy mi ez ?
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Celithrandi #29 üzenetére
hát azt látni kell: Q-52 egy 240Hz-es monitoron látod simán
itt az ufo teszt: [link]
vagy ha jól be van állítva akkor magas Hz-en megy vrr is [link] https://www.testufo.com/vrr
de nekem csak 90-et enged firefoxal pedig 120Hz a TV
De így sem annyira tiszta a kép hogy jól lássam a Q-52-est még 120Hz-el semDe a 240Hz-es monitoron igen (de a tv nagyobb jobb azt használom : ) már
(+meg 240fps input laggok nélkül talán a cs2 meg a rainbow6 amik képesek ilyenre azokkal meg nem játszom már)
-
makkmarce
őstag
reflexet be tudod kapcsolni framegen nélkül is, tehát független ettől.
Amiről te beszélsz az fizikai képtelenség, ha csak nem képes a program gondolatolvasásra, akkor NINCS esélyed az alá menni, mint amennyi a valós frissítési frekid.
ha 30fps-es rendernél 33ms alá tudná menni, az azt jelentené, hogy gyorsabban renderelsz, mint 30 fps, tehát ilyen nincs.
Ráadásul van a monitornak késleltetése, az egerednek késleltetése, a drivernek késleltetése, stb.
Az ELMÉLETI maximum a 33ms(vagy minimum, ha úgy tetszik), ehhez kerül közelebb a REFLEX, nem pedig ezt lépi át, ahogy szükséged van a következő képkockára, ha szeretnél két képkocka között interpolálni. Szebb lesz a mozgás? igen. Nő a lag? igen, csodák nincsenek.
Én értem a marketing szöveget, csak attól még a valóság az, ha valami 30 fps, akkor ott bizony 1 képkockát elkészíteni 33ms lesz.
Tehát a valós 50ms-et (ugye többi késleltetéssel együtt) leviszi mondjuk 40-re, ami dicséretes, de 33ms alá nem tudsz így menni.
A DLSS módoknál azért csökken ugye az latency, mert gyorsabban fut a játék(nő az fps). A framegen azért jócskán rácsap: -
válasz
makkmarce #30 üzenetére
Tudtommal nem. Erről szól a REFLEX elnevezésű cucc.
Ez azért nem úgy van, hogy a 30 helyetti 60 fps még a 30nál is nagyobb késleltetést okoz, hanem pont arról is van szó a framegen esetén, hogy igen, valamivel NŐ ugyan a késleltetés ahhoz képest, mintha natív 60fps-ed lenne, de nem annyival. Ez nem úgy van, hogy a kövi képre vársz 33ms-t ÉS még valemennyit, aztán kikerül a monitorra X ms-ig és jöhet a valós kép. Az átlag késleltetésed ha nem is 16ms lesz, de valahol 16 és 33 közt, így érzetre IS jobb, és vizuálisan IS jobb.
Úgyhogy szerintem elszámoltad, felesleges 100ms-ekről beszélned.
A te számításodban az egész framegen NÖVELI a késleltetést, miközben pont arról van mindenhol szó, hogy csak picit nő.
REFLEX:
A lényege, hogy optimalizálja a játék és a grafikus kártya közötti kommunikációt, hogy a bemenetek gyorsabban érjenek el a képernyőre.
Hogyan működik az NVIDIA Reflex?
Render Queue optimalizálása:
A hagyományos renderelési folyamatban a GPU gyakran várakozik a CPU-ra, ami puffert eredményez (render queue). Ez a puffer lehetővé teszi, hogy a rendszer a stabil képkockasebességet fenntartsa, de növeli a késleltetést.Az NVIDIA Reflex eltávolítja vagy minimalizálja ezt a puffert, így a CPU és a GPU szorosabban együtt dolgozik, hogy az események gyorsabban megjelenjenek a képernyőn.
Jobb időzítés:
Az NVIDIA Reflex úgy módosítja a GPU működését, hogy az közvetlenül a bemenetek alapján kezdje el feldolgozni a képkockát. Ezáltal csökkenti az "idle" időt, amit a GPU a CPU utasításaira várva töltene.
Reflex SDK:
Az NVIDIA Reflex SDK lehetővé teszi a játékfejlesztők számára, hogy integrálják a Reflex technológiát a játékokba. Ez finomhangolja a renderelési folyamatot és optimalizálja a játék motorjának működését a késleltetés minimalizálása érdekében.
Hardware-accelerált funkciók:
Egyes monitorok és egerek (pl. G-SYNC monitorok és Reflex támogatott egerek) kiegészítik a Reflex technológiát, hogy pontosabb méréseket és további késleltetés csökkentést biztosítsanak. -
makkmarce
őstag
válasz
Celithrandi #29 üzenetére
utánhúzásos lesz érzetre, tehát elmozdítod az egeret, megmozdul az egér, de közte lesz 50ms framegennel, 33ms framegen nélkül, cserébe nem fog ricegni, de ennyi erővel lehetne 100+ms és 120 fps 30 fps-ről, hisz erről szól az új framegen.
Nem mondom, hogy nem lehet hasznos bizonyos esetekben, de semmi köze a gpu teljesítményéhez, csak parasztvakítás. Inkább az RT magokat négyszerezték volna. -
makkmarce
őstag
válasz
Celithrandi #27 üzenetére
hát, én játszottam 30 fps-el, határeset, hogy időben tudsz e ugrani, védeni, mert nem 30fps lesz a gond, hanem 30 fps +1 frame késésben leszel.
van 1 kiszámolt képkockád: 0ms
sima 30fps esetén a következő képkockát 33ms után látod.interpoláció esetén késésben leszel, mert miután kész a képkockád 33ms-nél, utána 33+33/2ms-nél kapsz egy interpolált kockát: 49ms, aztán kapod a végleges kockát 66ms-nél. (remélem jól számoltam). Tehát az akciódat jobb esetben 50ms után látod, ami kb 20 fps érzetet kelt késleltetésben.
Ezeket inkább arra találták ki, hogy a 480hz-es monitornak is legyen értelmeHogy ON legyek, találtam egy ilyet: hát nem lesz túl acélos, ha tényleg ezek a számok, de legalább a nevezéktan valamennyire helyes. Felhozták az RT-t az nvidia előző generációjához.
most, hogy jönnek ki az RT only játékok, tényleg ideje volt.
-
Celithrandi
addikt
-
makkmarce
őstag
válasz
Celithrandi #25 üzenetére
a többi funkció eddig is volt, az a 60 meg nem valódi 60, nem lesz jobb az input lagod, mivel a következő képkockának már el kell készülnie, utána az nem jelenik meg, hanem szépen megvárod míg berakja a köztes képkockákat. Sajnos ezzel marad az utánhúzás érzés. Könnyű kipróbálni, átrakod a pc-t 30 fps-re és mozgatod az egeret.
Ezt egyébként már rég feltalálták a tv-knél, ott a "szappanopera" funkcióIngyen dlss frame generátor bárkinek, ha egy tv-t raksz monitor helyett
Egyik sem befolyásolja a valódi sebességet, csak szebbé vagy rondábbá teszi a játékot.
-
makkmarce
őstag
válasz
Celithrandi #23 üzenetére
mi köze a dlss-nek a kártya teljesítményéhez? ráadásul a régi kártyákon nem fut az új.
-
makkmarce
őstag
válasz
Celithrandi #21 üzenetére
frekvencia * shadermag, kb ennyiből áll a teljesítmény, régebben is ennyiből megközelítőleg ki lehetett számolni. Az RT-nél szintén az rt magok * freki szám, és ha nincs technológiai csere (nem láttam, hogy lett volna), akkor kijön a mágia. Persze lehet úgy számolni, ahogy az nvidia, hogy felszorozza a kamu, generált frame-ekkel
aztán egyből 2x gyorsabb minden, mint a 4090, hisz odainterpolált még két-három képkockát.
-
ATi GAMES
tag
Itt is látszik, hogy sok területen lehet hasznos az AI. Ennek ellenére sok fórumon meg közösségi médiás felületen köpködik az Nvidia új kártyáit, mert szerintük nincs érdemi fejlődés. De abba nem gondolnak bele, hogy ez is az és hogy ehez is kell azért hardver...
-
makkmarce
őstag
válasz
Komplikato #11 üzenetére
az a boss-os demó konkrétan egy vicc, amit egy átlagos programozó pár nap alatt leprogramoz mindenféle AI nélkül. Ahhoz nem kell AI, hogy 5 játékos közül válasszon egyet a boss és azt csépelje.
Az NPC-s beszélgetés az jó lenne, de a komplexre még kevés az erőforrás(mókás is lenne, ha mondjuk 8-10GB VRAM-ot lefoglalna a kártyádból a társalgó, aztán gazdálkodj a többivel a játék grafikájának
, bár a nyelvi modellek is mennek szépen össze, 5 éven belül biztos lesz olyan játék, amiben már normálisan lehet csevegni.
-
Nagynozi
aktív tag
A cikkhez csak annyit szólnék hozzá, hogy a Ray Reconstruction nem egy denoiser? Tehát lényegében az összes külön működő denoisert egy darab A.I. alapú denoiserre cseréli, ami nem csak DLSS mellett működik és nem csak az alacsonyabb belső felbontáson használható, Cyberpunk 2077-ben például DLAA mellett is be lehet kapcsolni a Ray Reconstruction-t. Tehát natív képet is javít.
-
Celithrandi
addikt
válasz
Komplikato #14 üzenetére
ja hogy ez a címe, azt hittem control képek ezért írták oda
-
Komplikato
veterán
válasz
Celithrandi #13 üzenetére
Már a Control-ra gondolsz? Hivatalosan az Alan Wake sorozat mellékszála, egy nem kicsit elvont akciójáték, meg az első aminél leolvadt a géped az RT-től.
-
Celithrandi
addikt
hülye kérdés, de mi ez a játék a képeken?
-
Predatorr
őstag
Ha a hiba a technológia része, a technológia hibás.
-
Komplikato
veterán
Érdemes keresni NVidia Ace demókat (videókat), mert egyre több lesz. Picit több lesz az, mint útkeresés. Van olyan (MMO?) játék, ahol a Boss a csapat összetétele alapján választ támadási stratégiákat és az összes már lejátszott meccs alapján variálja azokat, hogy kétszer ugyan úgy ne lehessen legyőzni. Van ahol konkrétan beszélgetni lehet az NPC-kel. Na jó, de eddig is volt ilyen, csak az mind felhőből futott, ez meg már a tárolt trainengel megy offline is. Ezt azért írom, mert az ACE-ről szóló régebbi videókból nekem is az jött le, hogy ez csak is online módban, felhőből megy. Hát nem.
-
CRTs
aktív tag
sőt, ezt tényleg lehet jobbnak látni a natív minőségnél is, de ez preferencia kérdése.
Inkabb hinni lehet ui.
nativ az ott kezdodne hogy 4k-ban nem esnek szet dolgok mikor kikapcsolod a TAA-t.
Amit nem tudsz megtenni mert szetesnek dolgok tehat a nativ megszunt un. pixel-soup javára.
Javitsatok ki ha rosszul gondolom nem arcoskodas.
-
Micsurin
nagyúr
Nem néztem a thumbnailt... hirtelen reménykedtem NPC-k útkeresésére és döntés vezérlésére is használják végre. Jaj az a naív lelkem...
Köszi az írást
-
Ajándékok
aktív tag
válasz
bertapet11 #6 üzenetére
Az az ASUS blog-ban volt.
De úgy látszik eleget fizetnek a PH/Abu -nak, hogy itt is reklámozzanak. -
nyakdam
aktív tag
Köszi az összefoglalót!
-
GreatL
őstag
Mivel mindegyik ugyanaz a betűtésztaleves, jobb hűtéssel esetleg kisebb zajszintet tudsz elérni, mást nagyon nem. Megkerülhetetlen feszültségkapuk védik a GPU-t.
-
Ajándékok
aktív tag
Ahogy látom kiemelted az Asus modelleket. Mi az előnyük az többi gyártó kártyáihoz képest?
-
Jó összefoglaló, köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Quadro FX 570 eladó
- Beszámítás! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest