- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CYBERIA
őstag
Konfigurázzál:
-
CYBERIA
őstag
válasz
tkazmer #1500 üzenetére
K. jó, akkor D3 néven is több motor lesz? Az S60-nál egész más adatok vannak:
S60 D3 118 kW (163 PS) -
CYBERIA
őstag
Egy kisautóba 2,3 literes motor azért vicces lenne
Szerintem egy turbós 1.6-os bőven kiszolgál egy Mini méretű kocsit, ráadásul még vezethető is marad.(#1496) irsaab: giccsparádé
(#1497) tkazmer: műszaki adatok alapján olyan nagy különbség nincs a két motor között.
D5: 420 N·m @ 1500-3250 f/p
D3: 400 N·m @ 1400-3000 f/pD3-mal még egyikünk sem találkozott, úgyhogy kár lenne leírni. Főleg hogy ez is öthengeres.
De legalább most már ha jól tudom a D5 sem luxusadós...
-
CYBERIA
őstag
Ez az a dombról legurulós fajta, ugye? Egy másik változatát ismerem:
XC90-hez: A D3 nyomatékban azért elég jó, ráadásul a fronthajtás kevesebb energiát emészt fel, mint a négykerékhajtás. Amúgy nem tudom D5-tel milyen az XC90, nem nagyon ismerem.
(#1491) irsaab: a Cooper S már most is 175 lóerős, szerintem egy ekkora autóba nem rossz. Azt meg senki nem mondta (tudtommal), hogy a SAAB nem használhat ennél erősebb változatot.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
Ha a tempomattal együttműködik, akkor szerintem akármilyen sebességnél működik.
Mint mondtam ez is kikapcsolható, ráadásul nem az alapfelszereltség része.
Én még mindig nehezen tudok elképzelni olyan helyzetet, ahol a kocsi önálló fékezése akadályozza meg a vészhelyzet elkerülését, de nyilván ez a rendszer is csak annyira tévedhetetlen, mint maga sofőr. A biztonsági öv is olyan dolog, hogy előfordulhat olyan helyzet, amikor szerencsésebb ha nincs bekötve, de azt hiszem nem kell megmagyaráznom a hasznosságát.
Szerintem jogi következménye egy ilyen esetnek inkább az USÁ-ban lenne, ott szinte mindenért lehet perelni:
Az autópályán sétált, elütötték, emiatt beperelte a Google-t egy amerikai nő
-
CYBERIA
őstag
Az a baj ezekkel a példákkal, hogy nem életszerűek. Szerintem az emberek 99,999999 százaléka eleve nem is próbál meg átmenni ilyen sűrű keresztforgalomban a piroson. A vészhelyzetet eleve nem az okozná, hogy a számítógép befékez. A vonatos példát meg azért nem értem, mert a vonat oldalról jön, arra nem érzékeny a rendszer.
Egyébként is ki lehet kapcsolni ezeket a segédrendszereket (gyakorlatilag az ABS kivételével), szóval nem tudok olyan helyzetet elképzelni, ahol ezek megnehezítenék a továbbjutást.A „régi” S60 nekem is tetszik.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
D5 is hányféle volt már!
163, 180, 185, 205 lóerő ami kapásból beugrik.
A következő lesz vagy 220 lovas. -
CYBERIA
őstag
160 lovas.
Őszintén szólva sokallom a fogyasztást, ez még átlagfogyasztásnak sem kevés, nem hogy minimumnak.
Ráadásul akkor ez nem is a nagyturbós, hanem lättrycksturbo. Körülbelül 2000-tól már húznia kéne mindenképpen, te meg azt mondod majdnem 3000-től kezd el húzni.
Gyanúsan nagy eltérések ezek, még a T4-től is jobbat lehet várni. -
CYBERIA
őstag
Igen, sajnos ez egy ilyen értelmetlen jogszabály, látszik mennyire volt képben a jogalkotó.
Ha a motor karakterisztikája miatt csalódtál akkor rosszul tetted, abban az időben közel sem volt ilyen kiforrott a turbók alkalmazása. Én éppen emiatt választottam a B5244T motort, azon viszonylag kicsi a turbó, így a teljesítménye még a T4-nél is kisebb, viszont a legnagyobb nyomaték már 1600-as fordulattól megvan.
-
CYBERIA
őstag
Nem a régi konstrukció a baja, hanem ugyanaz, mint ennek az 1,6 literes turbónak.
Tettek rá egy viszonylag nagy turbót, aminek előnye hogy magas fordulaton kicsi a fojtása tehát magas teljesítmény érhető el, viszont alacsony fordulaton kisebb a kipufogógáz sebessége, ami miatt nincs értékelhető töltés. Ez nem kedvez a hétköznapi vezetési szokásoknak, mert rákényszeríti az embert vagy a komótosabb gyorsulásra, vagy a magasabb fordulatszám-tartomány használatára. Ez utóbbi meg nem kedvez a fogyasztásnak.
Ilyen szempontból a VW TSI motorjai sokkal ügyesebbek, a 170 lóerős TSI ugyanennyi nyomatékot ad le, csak éppen 20%-kal alacsonyabb fordulatszámon, és 13%-kal kisebb lökettérfogatból.Szerintem egy 5 méteres „limuzinhoz” amúgy nem illik az a fajta idegbeteg viselkedés.
-
CYBERIA
őstag
válasz
CYBERIA #1432 üzenetére
Itt is azt írják nagyjából:
Opel Insignia Sports Tourer 1,6 Turbo Sport (2009) teszt
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 turbo - 2009 -
CYBERIA
őstag
Őszintén? Én szinte csak 2200 alatt használom, a turbó alig tud felpörögni városban. Kivétel autópálya, de azt meg nagyon ritkán használom (ui. Kecskeméttől Délkeletre nincs autópálya, Nyugatra meg nem járok).
Egy 2,4 literes motort nem kell forgatni városban, mert alul is van használható nyomatéka.Ez az 1,6-os meg majdnem úgy viselkedik alacsony fordulaton, mint egy jobb szívó 1.6-os.
A 9-5 pedig biztos hogy 16 mázsa felett lesz, ehhez viszonyítsd a motort.Az S80 DRIVe-ról pedig eddig sem voltam túl jó véleménnyel.
A 250+ lóerő a másik véglet, az arany középút valahol a 2 literes motorok környékén lesz.
Egyébként röviden a témában szerintem ezt érdemes elolvasni: Teszt: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer
-
CYBERIA
őstag
Dehogy nincs:SAAB 9-5 műszaki adatok
Hiába a turbó, nézd meg hogy 2200-as fordulattól adja le a legnagyobb nyomatékot, ebből azt hiszem lehet arra következtetni, hogy alacsony fordulatszámon mennyire döglött. Automata váltó nélkül elég kellemetlen lehet. Csak olyan meg nincs hozzá.
A 9,5-es gyorsulás szép adat, de városban nem ezt fogod érzékelni.
Egy második turbóval szerintem sokkal használhatóbb lenne. Meg drágább is. -
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
válasz
tkazmer #1414 üzenetére
Na most még azt nem értem, hogy ezeket csak három évig lehet használni? A szövegből úgy tűnt, hogy három év után értékesítik. Tehát ha te ugyanolyan kocsival szeretnél járni, akkor rendelnek egy ugyanolyan másikat?
A másik dolog az, hogy nekem egy Mini havi 160-ért nem tűnik olyan kevésnek.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
válasz
tkazmer #1408 üzenetére
Na én nem nagyon vagyok képben ebben a témában, bérbeadásnál a konfigurálás hogy működik? Meg úgy általában mik a költségek?
Sipi16: hát igen, én is arra gondoltam. Mondjuk ezen a kocsin 850R felnik vannak
Greg54 is alakítgatta szépen a kocsiját, most úgy tudom eladósorba került.
YouTube
CarstylingMondjuk alapból sem olyan gyenge a motor, simán el lehet vele közlekedni. Mégsem 1.6D .
-
CYBERIA
őstag
Hát az álmom egy V90 lenne, csak az a fehér hollóhoz hasonló tulajdonságokkal bír.
Amúgy egy izmosabb 740-nel is meglennék, egy 780-at meg legfeljebb csak a szoba közepére tudnék elképzelni, dísznektkazmer: 8,7-et ír a katalógus automatával (8,2 kézi váltóval), de olyan szempontból nem lényeges, hogy a kipörgésgátlót így is megdolgoztatja.
Ahogy nézem, a Momentum felszereltségben is olyan dolgok vannak amik jók, de ha százezrekről van szó, akkor már árnyalódik a helyzet.
Tudom, hogy vannak akik az alapján állítják össze az autót, hogy hogy lehet majd a legjobban eladni, ezek kvázi másoknak veszik az autót, de én egyfelől a magam ízlését tartom előbbre valónak, másfelől meg ha egyszer le lesz cserélve az autó, akkor a régi legfeljebb alkatrésznek fog menni vagy veteránnak, de használható állapotban nem kapja meg senki
Mondjuk az új S60-at amúgy sem kedvelem igazán, szóval csak elmélkedés az egész.blint63: év vége felé jön a 2 literes motor egy erősebb változata 240 lóerővel T5 néven, de hát az is csak 4 hengeres
-
CYBERIA
őstag
válasz
tkazmer #1402 üzenetére
Láttam a héten az előző S60-at gyorsulni, elég szépen vonszolta magát
Egyébként őszintén szólva nekem még az is sok, ami az alap változatban van, egyedül a Premium Sound Hangrendszer hiányzik meg az ülésfűtés. Legyenek jók az ülések, legyen jó a mechanika, nekem elég annyi. Egy 850 már nagyjából mindent tud, ami nekem kell, leszámítva a hátsókerékhajtást
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
válasz
V.Stryker #1394 üzenetére
Az biztos, hogy ha rászánod magad hogy veszel egyet, vigyél magaddal valakit aki ért hozzá, és te is kritikusan állj hozzá, próbálj ki minden extrát, minden kapcsolót, tesztút során meg ne sajnáld, ha baja van úgy jön elő leghamarabb. (Nem csak SAAB vásárlása esetére igaz.)
Nem szabad az első darabot megvenni, nézz meg minél többet, és akkor te is össze tudod egymással hasonlítani. -
CYBERIA
őstag
válasz
V.Stryker #1391 üzenetére
Én semmi hátrányát nem veszem észre a turbónak, hidegen nem kell hajtani, ha hajtva van akkor az izzó turbót hűteni kell egy kicsit (normál körülmények között nem fordul elő), de mivel nem közvetlen befecskendezéses meg nincs 2000 bar-os befecskendezési nyomás, ezért az injektor ugyanannyit bír, mint egy szívó motorban.
Alkatrészárakat nem tudom összehasonlítani, a kopó alkatrészek szerintem egyiknél sem vészesek, de mondjuk például egy turbó nagy összeg minden gyártónál. Alkatrészre lebontva össze lehetne hasonlítani, de nem annyira vagyok képben.SAAB-nál mire kell készülni? Mit is mondjak, benzineseknél a gyújtás panelja szokott rendetlenkedni, ezt cserélni kell. A mátrixkijelzőnél is tipikus jelenség hogy elszállnak a képpontok, én úgy tudom hogy ezt van aki tudja javítani. Most így hirtelen azt tudom javasolni, hogy kérdezz meg egy SAAB tulajdonost, biztos többet tudna mondani.
Szerintem nem vészes a helyzet, más meg azt mond amit akar: Vételi tanácsadóSipi: például: MOL Evo Neo, OMV Carrera 100, Shell V-Power Racing
-
CYBERIA
őstag
válasz
V.Stryker #1379 üzenetére
A 2,2-es az GM, a 1,9-es meg az összlökettérfogat alapján gondolom FIAT.
Benzinessel annyi a baj, hogy a leggyengébb változatot leszámítva LUXUS adó kategóriájában van mind. Én részemről egy 2.0t BP vagy 2.3T BP motort választanék, de az meg 180 és 210 lóerő, ami Magyarországon már túl sok.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
válasz
V.Stryker #1373 üzenetére
ISUZU 6DE1, meg tudom mondani.
Én azt mondanám, hogy átlagban 7,5 literrel el lehet járni, vezetési stílustól és állapottól függően ennél lehet több, és egy kicsit kevesebb. Maga a motor nem lenne rossz, de néha elég nehezen felderíthető hibákat produkál. Tény hogy ha szerencsétlen darabot fog ki az ember, akkor elég drága mulatság tud lenni, egy szerencsésebb darabnál csak a szokásos dolgok (DI [ennél mondjuk épp nem], SID stb.).
Egyek legszebb autó az biztos, maiak közt ilyen férfias autót nem látsz (talán még a 9-3, bár az sem ennyire, vagy Mustang és társai, de az meg más kategória). Az sem hátrány, hogy a SAAB-osokra nem néznek olyan rossz szemmel, mint a drága német autók tulajdonosaira.
Én is érdeklődöm a skandináv (és germán) dolgok iránt, szinte minden szinten. De azt azért mindig tudom hogy honnan jöttem és ki vagyok, és aggasztónak találom az ott zajló demográfiai folyamatokat, ezt nem is győzöm elégszer hangoztatni.
-
CYBERIA
őstag
válasz
tkazmer #1360 üzenetére
Lehet, sőt biztos hogy stabilabb hátteret jelent Kína, lehet hogy nem romlik a minőség, de hadd ne a kínaiakat kelljen már pénzelni még autóvásárlásnál is. Céltudatos vásárló lévén nem fogok olyan autómárkát vásárolni, amivel nem Európa gazdaságát támogatom. Nagyon meg fogom nézni, hogy az adott cég kiknek a tulajdonában áll, ez most már biztos. Már a Ford sem kellett volna, de ez így már vállalhatatlan.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
Ezek után felmerül a kérdés, hogy meddig lehet az erőt csökkenteni? Ha 109 LE, 240 N·m harmonikus, akkor 100 LE, 90 LE, 60 LE milyen? Én tudom, azzal is el lehet közlekedni. Sőt meg merem kockáztatni, hogy a 130-at is túl lehet vele lépni. Talán el kéne gondolkodnia a Volvonak, hogy a VW 1.2 TDi-hez (75 LE) hasonló motorral nem lehetne-e még alacsonyabb fogyasztást produkálni. Ha a Polo megfutja a 170-et, akkor az S80 is menne 150-et. Az meg egyeseknek bőven sok, cserébe talán még 4 liter alatt is fogyasztana. Persze azt azért nem állítom hogy elfutna egymillió kilométert.
-
CYBERIA
őstag
<100 LE 1,5 tonnás gépbe? Milyen típus?
Lehet hogy volt ilyen, de akkor sem mondhatnám, hogy „még elég volt”, szerintem az ilyenre jobban illik a „volt, de sz¤rul is ment” kifejezés.
Személyautóra értve, kisteherautónál más.Manapság egy 1.3-as Swift is 90 valahány lóerő, egy S80-hoz elég nehezen passzol egy 109 lovas dízel. Hiába 240 N·m, a kis motornak köszönhetően azt csak nagyon keskeny sávban adja le, tehát elég sokat kell váltogatni, ami nem illik egy ekkora autóhoz.
Érdekes lenne a helyzet PowerShift váltóval, de az gyakorlatilag olyan, mintha nem is létezne. -
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
válasz
V.Stryker #1300 üzenetére
Az nem fun, hanem fan
Egy Volvo biztonsága túlmutat azon, hogy hány csillagot és pontot kap Euro NCAP teszteken, pl. úgy hogy a biztonságtechnikai központ megtörtént balesetek elemzéséből vonja le a következtetést. Évtizedek óta.
Ennél sokkal többet már nem nagyon lehet tenni. -
-
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1284 üzenetére
Én ehhez a témához annyit fűznék hozzá, hogy a valóságban egy 4 csillagos és egy 5 csillagos közül könnyen megeshet, hogy a 4 csillagos jön ki jobban egy ütközésből, az eltérő tömeget leszámítva is.
Nézzük a 2009-es év toplistáját:
1. VW Golf VI
2. Honda Insight
3. Toyota Prius
4. Hyundai i20
5. Toyota Avensis
5. Volvo XC60
5. Opel/Vauxhall AstraNyilván való hogy ha egy i20 megtalálna egy XC60-at, melyik jönne ki rosszabb állapotban az incidensből.
Valamint azt is megjegyezném, hogy az XC60 eredményét a gyalogosgázolás eredménye húzza le, ami egy frontális ütközésnél nem elsődleges szempont.
Az aktív biztonságot nem is említem, az összes többi a listából együttvéve nem tud annyit mint az XC60 egymaga.Ami még fontos az az, hogy a Volvo olyan helyzetekre is felkészíti az autókat, ami az Euro NCAP-nél nem szempont, pl. a jávorszarvas teszt.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Viccrovat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Call of Duty: Vanguard
- További aktív témák...
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 4790K / 16GB DDR3 / RX 5700XT 8GB / 512GB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2052
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest