Hirdetés
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMDFan
addikt
Én továbbra is azt javaslom, hogy bármennyire megbízol a szerelőd képességeiben, olyan emberhez vidd el, akinek van VIDA-ja, mert különben bármennyire is jó szerelő, sötétben tapogatózik. A VIDA pedig szépen ki fogja írni, hogy mi a baja az autónak. Ezek az 5Ft-ért vásárolt bluetoothos OBD2 olvasók meg az univerzális android appok lóf***t sem érnek, max játéknak jó, hogy megnézd mennyi az aktuális fordulatszám
-
Ez nettó hülyeség, a baj a probléma megoldással van. Pék szerelő látja, hogy ó, lambda hiba, gyorsan cseréljük ki és minden jó, holott a hibakódot nagyon ritkán jeleznek konkrét hibát. Ezt úgy kellett volna kezdeni, hogy ellenállást mér a lambdán, megvannak-e a gyári értékek, persze ehhez kell egy Volvo-s szervizkönyv vagy adatbázis, ahol ezek fent vannak. Amúgy elég erősen fojtószelepházra gyanakszom. A saabom ugyanezt csinálja rossz fojtószeleppel, meg vészmódba áll.
-
person
senior tag
2-3 dollàrèrt beszerezhetőek ezek az OBD-s kütyük, ahhoz kèpest nagyon is sokat èrnek, többször olvastunk ès töröltünk velük hibakòdot gond nèlkül, nyilvàn nem egy gyàri cucc, de nem is vàlogat, kocsiban elfèr, arra jò amire kitalàltàk, a protokollnak megfelelő hibakòdot kiolvassa az ùtszèlèn is. Mondjuk egy szerelő talàn ne ezzel dolgozzon.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Váltó update:
Szerelőm kikapott mindent ami a váltó felett volt, leszedte a vezérlőjét, rádugta a sajátját, és mindenen ellenállást mért. A mágnesszeleptömb 5 - 5,6 ohm között kéne hogy legyen 20 fokosan, de 6,9 volt, így legalább a hiba meg van. Rátesz egy lapáttal hogy ahogy melegszenek a mágnesek, úgy veszítenek a mágnesességükből, így hidegen ez észrevehetetlen, melegen meg néha alig alig, fel sem tűnne másnak, néha jobban. Futott a VIDA, mentek a táblázatok, tűrés határok stb...
Voltam ma a kereskedésben, még nem mondtam nekik mi van, csak kérek egy szakértői véleményt tőlük is, meg kértem egy ár ajánlatot váltó cserére. £6128 ~ 2.000.000,- körül mai árfolyamon. Ebben benne van a váltó, konverter, minden járulékos alkatrész és programozás plusz a munka díj is. Privát szerelőnél aki fa mentes övezetben lakik £4600.
Elvileg a héten megjön a jelentés tőlük is, na onnantól lesz érdekes a sztori, ha a saját feltárásukkal cáfolják meg magukat és a korábban elvégzett olaj cseréjüket.
Kitűztem egy határidőt is, szeptember végére szeretném ha minden rendeződne, erre is hajtok, persze nem csak rajtam műlik.
Megjött nekik az új XC60, kipróbáltam, jobban tetszik mint az XC90, vagy bármi más a mostani kínálatból. Viszont még mindig nem kapott el az érzés hogy cserélném rá akármelyik mostanit, vagy akár pár év múlva ha elérhető áron lesz...
aero.
+1
Lehet kábel szakadás, szoftveres hiba, nem tudjuk mi okozza, ezt rendesen vissza kéne követni, mert a találomra cserélük egy két dolgot az sokba kerül, és nem célra vezető.
Héten hallottam 2 váltó cseréről, ahol kiderült hogy egyik esetben sem a váltó volt a rossz, csak nem érdekelte őket (márka szerviz) az nem működik, akkor azt cseréljük. Nem jött be. Persze a tulajnak azt mondták hogy a váltó volt a rossz, és a csere oldotta meg... Rengeteg dolgot le kell ellenőrizni, nekem is lett volna vagy 5 váltóval kapcsolatos tesztem, de a másodikon kibukott a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Már ne haragudj de mi a nettó hülyeség? Az a javaslat szerinted nettó hülyeség hogy talán érdemes a hibakódokat a gyári szoftverrel kiolvasni valami dzsunka kínai szar helyett? Gyanakodni lehet sok mindenre, de egy hibajavításnál érdemes olyan eszközöket használni amiket a gyár pont erre talált ki, nem pedig cserélgetni ezt meg azt, amire éppen gyanakodik az szerelő. Valószínűleg a szakszervíz is csak poénból használ VIDA-t... Nettó hülyeség persze...
-
Az a nettó hülyeség, hogy semmirevalónak nevezed a kiolvasókat, mert nem értesz hozzá. Sejtem én, abból amit írtál. Nagyon hasznos és egyszerű találmányok a megfelelő kézben. Aki meg nem akar érteni hozzá, menjen rendes szervizbe, ne orosz rulettezzen. Nem tudom feltűnt-e, de ugyan ezt írtam le, amit most kifröcsögtél magadból.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Ahham, én fröcsögök amikor te hülyézel le
Igazad van, tök felesleges a VIDA, használjon mindenki kínai OBD2 csatit, univerzális szoftverrel, csak érteni kell hozzá... Édes istenem. Nyilván a Volvo meg a többi gyártó azért küldi gyári képzésre a márkaszervízek szerelőit, mert olyan nyilvánvaló minden. Én tudom jól, hogy nem értek hozzá, ezért javaslom, hogy Volvo szerelővel nézesse meg az autóját a kolléga, mert adott esetben nem elég ha valaki lelkiismeretes. Ha pedig személyeskedünk, akkor neked javaslom keress rá a Dunning–Kruger hatásra...[ Szerkesztve ]
-
Ezt nem kommentálnám, kicsit túltoltad. Menj és olvasd el mégegyszer mit írtam eredetileg, aztán rájössz, hogy ugyanarról beszélünk, csak valami felett elmentél. A szavaimat pedig kérlek ne forgasd ki, senki nem hülyézett (és személyeskedett) le senkit. Illetve köszönöm szépen, nem kérek a kioktatásból a diagnosztikai szoftverek és módszerek felhasználásáról.
-
A baj alapvetően azzal van, hogy sokan készpénznek veszik a hibakódokat, ezt sok szerelő is eljátssza, a végfelhasználó meg szívja a fogát, hogy a fél autó ki lett cserélve, és még mindig szar. Ez nem a kiolvasó hibája, és ahogy írtad "lóf*szt*" se érnek, az így nem igaz, hiszen pontos hibakódot ad, de mint alább is tárgyaltuk, ez csak iránymutatás, pedig rengeteg klasszikus módszer létezik, a gyári diagok mellett oszcilloszkóp, multiméter, stb. Peace out.
Nyilván vannak akik nem engedhetik meg, hogy hozzáférjenek gyári diaghoz. Nekem a legközelebbi szerviz Pesten van, oda 200km. Inkább vettem magamnak egy gyári kiolvasót az olcsósított kategóriából, és a hibakódokat felütve a neten, mindig meglett a megoldás, csak kicsit leleményesnek kell lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Nem "oldalnak" válaszolok de az ilyen univ obd cuccok kifejezetten hasznosak. Pl Roveres csoportba szinte mindenkinél van mivel ritka autó még ritkább megoldásokkal és nincs hozzá annyi szerelő mint egy Volvohoz, meg szoftverük sincs rá mert pár száz autóra em veszik meg. Ott úgy megy hogy a hibakódot kilesik és a csoportbéli szerelők az alapokat elmondják ez alapján hátha otthon tudnak vele mit kezdeni. Miért éri meg ez nekik? Mert ha nem tudja megcsinálni akkor viszi a segítőkész szerelőhöz és nagyon jó reklám, ha meg tudja akkor úgy sem ahhoz a szerelőhöz vinné de a reklám ismét él. Van ott pár szaki akik rohadásra keresik magukat Roverekből pedig mindig leírják a hiba lehetőségeket, de pont ezzel hajtják a maguk malmára a vizet. Vagy a neten is lehet alap hibakódra keresni és elindulni ha van egy kis érzéke az embernek hozzá és annyit szívott a szervizekkel mint én. A törlés meg nem arra van hogy töröld és volt hiba, nincs hiba. Hanem ha rendbe raktad otthon akkor a végén törölsz és megint megúsztál 5 ezret. Az a baj hogy a Volvosok 90% sík hülye az autóhoz azon kívül hogy lemosva vagy a másik mellé parkolva lefényképezi.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Pont pár perce Xc90 fórum.
Kérdés: Milyen olaj kell a 340e futott dízelbe.
Válasz: Miért kérded? Vidd be szervizbe majd ott tudják.Ez egy fórum b+ A sima Volvo csoportba is vannak vagy hat és fél ezren de van kb 5 állandó ember aki javítás ügyében hozzá tud szólni, a többi csak faxságot hord össze vissza.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
AMDFan
addikt
Akkor ezek szerint csak nekem nincs jó tapasztalatom ezekkel a szoftverekkel. Két haverom kétfélét vett eddig, ráraktuk az autóinkra. Havernál pl a Mazda 6oson a pillanatnyi fogysztást sem mutatta jól. Nálam az S60-ban nem mutatott semmilyen hibakódot, pedig a típushibának számító levegőminőségmérő szenzor az enyémben is rossz, és a VIDA-ban látszik is. Két androidos szoftverből pedig kettő nem mutatta. De ha már erre terelődött a téma, linkelhetnétek pár típust, amit ti teszteltetek és jól működik.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Ez igaz. Sok a szar, én is ezért kérdeztem melyik működik mert Rovereseknél is sokan bevásároltak olyat ami meg sem mozdul. Emiatt nem kezdek el én sem random vásárolgatni a Volvohoz.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Sikerült ma összerúgnom a port egy népszerű Volvo szervizzel. Ajánlottam egy olcsó megoldást valaki bajára, erre ők egyből megpróbálták berendelni hogy szervizbe megcsinálják én meg baromságot írok. Nah nem kellett több, össze is akadtunk. Ami korrekt hogy a végére felhívtak telefonon és a tulaj elnézést kért a stílusért és normálisan meg lehetett vele beszélni. Mint kiderült nem ellenzik a tanácsom csak még is ebből élnek és nem jól kezelték. Minden esetre kezd érni bennem egyre jobban a gondolat hogy elvégzem az autószerelőit. Már nagyon rég foglalkoztat hogy mit kéne csinálnom/tanulnom amit folytathatok is mert az eddigi melóimra nem vágyok és nem is akarom csinálni. A normális szerelőre meg egyre inkább úgy látom hogy éhezik az emberiség, lehet meg tudnék élni belőle. És ha már úgy van, akkor egy 5-10 év múlva külföldre is költöznék. Ez talán olyan szakma amivel neki lehet vágni.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
haxxika
senior tag
Jó és korrekt autószerelő mindig szükséges. Ha érzel benne erőt és fantáziát akkor hajrá
Nekem nincs sajnos lehetőségem (időm, helyem, eszközöm), hogy olajat cseréljek, stb (tudom ott a szereldmagad, de oda is kellene idő, hogy elvigyem, elsőre meg nem akarom elrontani az autót).
Inkább elviszem egy szerelőhöz, csinálja meg nyugodtan, ha nem úgy sül el, akkor tudom kit kell keresnem. Én is hallgattam a facebookos csoportban sok ember véleményére a diósdi szerelőről, elvittem, aztán engem mondhatni átvert, mint ahogy múltkor is írtam. Eddig vidéken volt az autó, megvolt a szerelője, de minden alkalomnál hazavinni Tokajba (240km oda) picit azért messze van. Amikor kiszakadt a porlasztócsúcs a 3. hengerből, akkor ismerős tanácsára elvittem egy szerelőhöz Kistarcsára, azóta voltam egy olajcserén is ott, és nagyon normálisan kezeltek. Utólag nem is tudom miért néztem mást...
Egyébként meg nyugaton rettenetes munkadíjakat kérnek el a szerelésre, rokon is azért hozza haza az autót javítani, majd visszamegy vele németbe, mert még mindig jobban megéri. Ha meg kitanulnál mellé még egy kis elektronikai diagnosztikát, valami speciálisat, azzal elég szépen meg lehetne élni.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
Rivaul
addikt
válasz haxxika #8127 üzenetére
Igen én is így gondolom. Anno számítógépeket szereltem és adtam itt az oldalon is sokáig tanácsokat. Aztán az a családdal teljesen elmúlt. Közben az autóim kezdtem el szerelgetni mert ugyan megvettem, meg tankoltam de szerelőre nem volt pénzem, örültem ha az alkatrészt meg tudtam venni valahogy. Ez kezdett átmenni hobbiba és odáig jutott hogy már ha tudtam volna sem akartam szerelőhöz vinni. Kihívásként tekintettem minden hibára (hatalmas falloszoknak szaladtam emiatt neki az tény). A szerszámok is gyűltek apránként. Most már helyem is van és több autóm amin gyakorolhatok. Nem rég költöztem vidékre, ha találok olyan munkát amibe egy kis idő belefér akkor neki is látok. Elég összetett lett mára az autószerelés az elektromos és miegymás autókkal, biztos jóval többet kell tanulni és nem is 1-2 nap alatt leszek jó szerelő de úgy érzem van hozzá kedvem. Már gyereknek is a szedd szét (úgy is maradt sokig) és rakd össze barkácsolós voltam ami máig megmaradt. Eddig nem tudtam lenne-e rá érdeklődés de látom a megannyi Vovost/autóst akit átbaxnak vagy kihasználnak és szerintem meg lehet ebből élni korrektül is. Ha meg mellé van kedvem is akkor miért is ne? Azt mondják az élet nagy döntései 35 előtt jönnek. Még beleférek, hát ha ez lesz az
anedaNem keresek. Tetőkárpitot jött le valakinek és van egy komplett leírásom kitapasztalva amivel 4eft-ból meg van szépen. Mondtam hogy a bontottat felejtse el mert mire beteszi addigra azon is elenged valahol a szivacs. Erre oltottak le hogy az se szép, se jó nem lesz és ez szerviz dolga. Ezt nem ilyen szépen. A VDASH volt az. Bár mentségükre szóljon hogy miután vázoltam a mikéntjét elismerték hogy nem így kellett volna reagálniuk és elnézést kértek. Helyileg most Siófok mellett vagyok nem messze. Pécs kiesne sajna amúgy is
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
haxxika
senior tag
Szerelgetek én is, de jelenleg azt, amit te régen elkezdtél, és valamennyire érzem, hogy azért ezt a jövőben is kelleni fog. Messze van még nekem a 35, lehet a végén én is eljutok oda, hogy autószerelő leszek, bár még ez nem fogalmazódott meg bennem
Más: S80-ban múltkor a hátsó difivel volt gond, elkezdett búgni (2010 D5 AWD). Feltettem a kérdést a facebook csoportban, hogy mi lehet a probléma, tudnak-e tippet adni? El lettem küldve meleg éghajlatra, hogy majd az ivanics meg a többi nagyszerviz megmondja. Hát, ha kifizetik helyettem akkor mondják meg... Nagyon sok ember picit el van szállva ott magától. Otthoni szerelőnk szépen nekilátott, sok idő és alkatrész kellett, mert sajnos még a volvo féle rendszerrel nem volt dolga, de köszöni szépen, azóta is megy a kocsi. Valamit mondjuk még mindig kiír, hogy nem működik a hátsó hajtás + DSTC hiba. Valószínűleg valami kábel nem ment vissza a helyére. De még mindig megvoltunk negyedannyiból és nagyobb bizalommal, mintha elvittük volna a márkaszervizbe. Mikor ott tart az ember, hogy évente kell 3 olajcsere, mert használjuk az autót, szerintem nem éri meg a nagyobb többlet költség, plusz a vidék faktor nálunk is játszik. Környékünkön megjártuk mindkét márkaszervizt (Miskolc, Nyíregyháza), és idővel egyre hanyagabbul dolgoztak, ezért felhagytunk vele.
Másrészről ha eladásra kerül majd sor, akkor megint nem aggódok, mert szlovák rendszámos, tehát ott van minden története a neten, eredetiség vizsgáról készült képek is lekérdezhetőek, de még a rétegvastagság mérés is, ráadásul INGYEN. Ha kell szívesen bemutatom bárkinek.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
peti_s
addikt
Én amennyiben végre találok egy S80 D5-öt, pécsi szerelőt keresnék, ha van ajánlott szívesen venném. Most Skodám van, ott olaj, gyertya, légszűrő, hűtővíz, pollenszűrő, generátor, egyéb apróságokat magam is tudtam cserélni, gondolom egy D5 azért már jóval bonyolultabb szerkezet.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Amiket itt írtál azt D5 is tudod. Maga a magasnyomású rendszer és ha automata akkor az a fogósabb a dologba. Motorikusan és felépítésileg az ilyen motorral szerelt autók jól megoldottak és átláthatóak sok más márkához képest de elektronikailag feladhatja a leckét, és abból sajnos van bennük bőven.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
peti_s
addikt
(#8132) Rivaul, köszi a választ, ennek örülök, nem szeretek minden apróságért szerelőhöz járni. Főleg, hogy sokszor volt, hogy a szerelő után nekem kellett rendesen megcsinálnom az adott feladatot.
(#8133) aneda, van ami azokból is tetszik, de nem annyira mint az S80. Ha pár szóban akár privátban bemutatnád az autód, megköszönném.
-
Rivaul
addikt
válasz molnarpeter #8134 üzenetére
Köszönöm. Igen, érzem hogy az alap szerelés már nem lenne elég, megfogadom a tanácsod
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
peti_s
addikt
válasz #03969024 #8137 üzenetére
Szerintem ha az ember jó helyen tud műhelyt nyitni, ami a saját tulajdona, tehát nem kell bérleti díjat fizetnie utána, akkor szépen meg lehet belőle, segédekkel együtt élni. A gumis, hibrid ötlet jó, én mindjárt egy autóvillamosságot is javasolnék mellé, azzal aztán tényleg mindent lefedsz. Az emberek szeretnek a problémájukkal egy helyre járni, szerintem ezt egy komplex szolgáltatásként jól el lehetne adni.
-
Rivaul
addikt
válasz #03969024 #8137 üzenetére
Köszönöm de a nehéz gépek nem foglalkoztatnak. Olyat ami nem foglalkoztat és pénzt lehet belőle szerezni normálisan meg tudnék mást is. Csak az nem érdekel itt a baj Eddig olyanokat csináltam amiket nem szerettem csak hogy normálisabb pénzt hozzak haza. Most vagyok abba a korba hogy még egy "utolsó" lehetőségem van komplett irányt váltani. Vagy maradok a kényelmi vonalon és elvégzek egy üzletvezetőit azt eligazgatok valami aldit havi 300-ért amit marhára nem élvezek, vagy belevágok ebbe és lesz ami lesz de legalább érdekel. Nem meggazdagodni akarok, nem hiszem hogy ez annyira reális cél manapság, csak normális szinten élni, ezt talán maszekba össze tudom hozni ha rendesen dolgozom. Viszont olyat nem akarok csinálni amit utálok. Még agyalok, végül is az aldiba is van néha autós hét
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Most tudtam meg hogy egyel előzőbb tulaj, tehát nem akitől most vettem. (vele tartom a kontaktot) Meg chippel tette a 90-et. Most kérdés hogy a rá következő tulaj rajta hagyta vagy levette. Sajna fékpad nélkül ez nem derül ki pedig érdekelne. Ha maradt akkor 193 lovacskát tud az autó a 163 helyett. Mondjuk az furcsa volt hogy 195 a gyári vége de 180-nál még ment volna mint a kis angyal, viszont tudomása szerint motorfelújítás is volt az autón 2010-ben. Olyankor meg ugrik a chip nem? Joh nem mint ha számítana mert van ahogy van, csak kíváncsi az ember
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
molnarpeter
nagyúr
Totalcar erőmérőre nevezd be, hátha kiderítik neked Illetve azt kellene tudni, hol csinálták, a gyári szoft visszarakása ingyen szokott lenni. Amúgy meg ha mérsz egy 0-100-at, abból is sejthető, én viszont a megnövekedett nymaték miatt félteném a váltót (ha jól rémlik 5 gang automata, ami amúgy is érzékenyebb fajta).
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Sajna a totalcaros buli gyári autókat akar ezt le is írják. Meg bp nekem messze van, majd hogy nem egy sima mérés ára lenne a közelbe. Igen magamtól én sem tenném bele de ha már van akkor nem szedetném ki. Amúgy is cca 7-8 éves a chip benne szóval már mind1. A 0-100-at majd megpróbálom hátha sejtet valamit. Csak azt automatánál hogy mérik? Taposom a féket és mellé a gázt, vagy lepadlózom és majd egyszer elindulunk?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
BBalu
tag
Én úgy gondolom viszont, hogy ez csak a gyári ecu-ra igaz. Nem tudom írna-e akkor valamit ha lenne bent neked valami "box" vagy hasonló. A nálam jobban hozzáértők majd megcáfolnak vagy igazolnak, bár ahogy én láttam ha lenne olyan dolog az autódban ami nem gyári azt már észre vetted volna
-
ffodi
veterán
Ha a jellegmező módosítva van, akkor valami hasonló kódot kell kapj igen, esetleg checksum hibát az ECM-ben. Ha tuningbox lóg rajt, azt hibakódolvasó jó eséllyel nem mondja meg (max ha a készülék is furcsának találja a környezeti paramétereket, pl. hogy -40°C van .....na jó csak vicc volt).
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
Rivaul
addikt
Azt mondta hogy írva volt és nem box. Amúgy most is 90 van neki csak fiatalított évjáratban. Majd egyszer úgy is kibukik ha módosítva van valami Igazándiból csak kicsit felpiszkálta a napomat ezzel az infóval azért érdeklődtem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Milyen autót vegyek?
- DIGI Mobil
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Friss traileren a Commandos Origins
- Synology NAS
- További aktív témák...