Hirdetés
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Mégse száll ki a Meizu?
ma Egyelőre nem úgy tűnik, mintha ne maradt volna azért valamicske erőforrás az AI mellett a mobilokra is; újabb Meizu készülék tűnt fel.
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
A hat sebességes váltó már nagyságrendekkel jobb, örök élet +1nap !ha! cserélik az olajat 3-4 évente. Na itt a bökkenő, ugyan is a Volvo szerint élettartam olaj van benne. A gond ezzel csak az hogy ilyen nem létezik. Ezt úgy tudod kiszűrni hogy hidegen vaj simán kell hogy elinduljon, ne rántson se D-be se R-be húzáskor, finoman adja át a nyomatékot, gáz adásra vaj simán váltson vissza, majd gáz elvételkor vaj simán tegye üresbe /szabadon futóvá/ magát. Ugyan ez melegen, rendesen felfűtve, egy erősebb gáz, sima visszaváltás kell vaj puhán gondolkozás nélkül.
Illetve ha minden okés és nem tudják számlával igazolni az olajcserét a váltóban, akkor azt feltétlen elvégeztetni.
Nekünk volt 4 és van 1 185 lovas D5 a családban, volt amelyikben 500e felett volt kettő is. Gyári porlasztó, magasnyomású, turbó amit akarsz azokkal nem szokott gond lenni ha nem traktorból szívott anyagot tankolsz bele. Lehet találni 1 milliót futott gyárit is. Az egyedüli gond a szívócső hossz szabályzó szokott lenni, olyan 60-90e km-enként szeret tönkre menni. Lehet észre sem veszed, kicsit erőtlenebb lesz, többet fogyaszt. Amennyiben szerencsétlenül fogod ki akkor nem mész tovább, de ez kb 5-10% hiba esetén. Nekünk kettőben is elment, egyikbe meg utólag derült ki, hogy már fixre kötötték, mikor kapott egy újat, kicsit jobban húzott, fél lityóval kevesebbet evett. Jut eszembe, soha ne várd meg a világítást üres tanknál, mindig tele lődd, és lehetőleg még ne világítson. Az üzemanyag visszavezetés forró a tankba, és ha kevés a nafta /az mellett hogy felszedi a pumpa a dzsuvát/felhevül, pára képződhet, és azt ha sokszor megcsinálod nem köszönik meg a porlasztó csúcsok. Hosszú utakon ez nem annyira lényeges, ott jobban működik a visszahűtés, de városi használatba nagyon is.
Jut eszembe városi használat, havi 1x50 km üzem meleg motorral, tempósan kötelező hogy le tudjanak futni a szűrő tisztító/kiégető programok.
Egyébként nagyon jó karakteres motorok, kis turbójuk azért van de szépen húz, az újabb 205/215 lovas D5 már 2 turbós, jobban megy és nincs akkora késlekedés.
Amit megtehetsz még, hogy nagyon könnyű kikapni az első lámpákat, csak 2 kis sín tartja, érdemes bekukkantani az üregbe sérülések után. Ugyan ez a pótkerék vájatban.
Ami személyesen nekem nem szimpatikus, a; régóta hirdetik b; ha ennyi dolgot elismernek ki tudja milyen törődést kapott, mert az a D5 mindene, rendes olajcserékkel nagyon sokáig társad lesz, ha húzták halasztották, túlhasználták sok várossal az meg bosszulja magát. Városozás esetén ajánlott a gyakoribb olajcsere pl 10 havi, persze ha van pályázás is akkor nem kell. Azért ez kicsit sok hogy a CD, ok már mp3 meg BT de akkor is a szervó az minden nap zavarna, a tolató radar egy kombinál meg pláne, hogy vagy folyton sípol vagy egyáltalán nem... Egyszerűen nem szimpatikus hogy ezek rosszak, de nem csinálták meg, ezzel mindenképpen kalkulálnod kell, esetlegesen új szervó szivattyú, pár új szenzor és/vagy kábel.
Alapos átnézés, alapos próba út esetleg ismerős szerelő, és ha minden pöpec, kalkuláltál a rossz dolgok javításával akkor mehet. Hideg legyen a kocsi motorja mikor mentek, mert ha kicsit is megjáratják, akkor az elrejtheti a váltó hibát. Illetve mindenképpen nézessétek át, úgy spórolsz a legtöbbet.
Hirtelen ennyi, egyébként jó konstrukciók, de ez főleg a előző gazdájukon múlik.
Most nézem AWD, akkor még hozzá jön a haldex tesztelése, kikapcsolt elektronikával füvön pl ne csak elöl kaparjon. Szöghajtás ellenőrzése, kardánt megmozgatod, ne nagyon legyen holtjáték, bár 2004/5 óta nem szokott gondjuk lenni. Illetve amennyiben nem csinálták meg, és megtartás a cél, akkor haldex/hátsó diffi olaj csere. 10+éves olajat illik, akárki akármit mond a Volvónál.
Tartalék meg mindig kell, de a fentiek megléte esetén én sem érzem szükségesnek az ajánlott összeg nagyságát.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz FeRRaR1 #8851 üzenetére
kösz az infókat! nincs gond a tartalékkal, úgy értem, ha egy újonnan 15m ft-os kocsit vesz az ember 3 alatt, akkor kell, hogy legyen mozgástere még szervizre, úgy sem rossz biznisz.
a hibák nekem sem szimpatikusak, de nem is félek tőlük, én is eladásra csináltam meg egy csomó apróságot az ls400-on végül. mondjuk a szervó hiba csúnyán hangzik, azt gyanítom, hogy az ára miatt nem csinálták meg (a másik kettőt meg gondolom nem akarta senki keresgélni, megfejteni).
vezérlést, olajakat, ilyesmit úgy is cserélnék vétel után.
hát, emésztem még. egy tök jó subaru outback 3.0r-t váltana, aminek a szűkösségét és sportos/szűkös üléseit képtelen vagyok megszokni
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
aneda
aktív tag
Nekem a váltóval nyáron, autópálya tempónál volt észlelhető hibám, 4-ből 3-ba csúnyát rántott. Ekkor volt 247k az autóban. Szerencsére olajcsere megoldotta, de teljesen el nem tüntette a hibát.
Ha meg kell javítani, szeleptömb csere ~400k.
Nem jó a kanyarkövető fényszóróm, eddig próbálták megforrasztani a lámpa modult, vettem egy bontottat ill. a Volvo szerviz is próbálta javítani. Eredmény nincs, de elment ~60k.
A 185LE-n ott van a pillangósor hiba, szerencsés esetben 5k-s karral javítható, rossz esetben 100k a komplett új + a munkadíj.
Hosszbordás szíj + feszítése 60k km-nél cserés, ára: 60kOtt vannak a hirdetésben bevallott, meg nem javított hibák...
Mivel állításuk szerint Volvo-ba hordták, kaptak is árajánlatot a javításra, de nyilván besírtak annak láttán, ezért nincs megjavítva.
Ezért írtam az 500k-1000k Ft összeget.Ettől függetlenül én megnézném az autót, pozitívum hogy jól felszerelt jó a szín összeállítása és elvileg kevés a km.
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
FeRRaR1
őstag
Ez esetben jogos az összeg, ha azokat is bele vesszük.
Váltó ha melegben érezhetően el kezd rosszabbodni, és hidegben megszűnik a hiba, akkor már 1-2 éven belül lehet számítani a szelepek cseréjére.
Lámpa nálad romlott el? Elég érdekes, mondjuk én mindig kilövöm a kanyarfényt, nappal meg városba/pályán ne hajtsanak a motorok benne (esetek 90%+). Sötét országúton nagyon jó, de soha nem láttam még rosszat belőle.
Pillangósor hibánál mire gondolsz leragadásra?
Parci
Abban igen jók a Volvók, rövid távon annyira nem is feltűnő, de mikor mész 1000+ kilométert, és kiesel szenvedve hátfájással (pl mazda 6, opel vivaro/astra, mercedes viano, renault megan/senic (laguna jó volt)), vagy nyugodtan felállsz mint ha csak 100 km lett volna. Ebben verhetetlenek a Volvo ülések.
[ Szerkesztve ]
-
aneda
aktív tag
válasz FeRRaR1 #8854 üzenetére
Sajnos már már lámpa hibával vettem, lízinges autó volt, de ezt ők sem csináltatták meg.
Először beázott modul hibának tűnt, de azóta sincs meg a megoldás.Pilllangósor hiba alatt az örvénykeltő csappantyúk mozgató mechanikájának meghibásodására gondolok. Tipikus a 185LE-n.
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
FeRRaR1
őstag
Nem tudom ezt pontosan hogy állítja. Mármint az elméletet igen, leveszi a jelet a hátsó lengéscsillapítóról, és az alapján állít, de hogy ezt milyen gyorsan teszi, illetve működik e P-ben / álló helyzetben azt nem tudom. Az biztos hogy nem instant, láttam neten videókat, hogy nagy szintkülönbségekre vagy leterhelésre sem állítja azonnal. Szerintem valami átlagot számol, sebesség mellett, de ez csak józan paraszti ésszel gondolom.
Illetve úgy tudom ha rossz a szintjelző, akkor nagyon maga elé világítana. (ha csak manuálisan nem csavarták maxra a kis pöckökkel a lámpán...)
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Írjátok az olajcserét a váltókban. Csak automatákban kell olajat cserélni, vagy manuálisban is illik? Illetve milyen folyadékokat milyen időközönként kell, kellene cserélni? Szervó/fék folyadék, hűtővíz?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
FeRRaR1
őstag
válasz belaazallat #8862 üzenetére
Volvo manuálról nem tudok nyilatkozni. Nekem úgy volt beállítva a márkaszervizben hogy:
Évente olaj és szűrők, nagy átnézés mindenre rámérés szoftver frissítés ha van stb...
+ 2 évente hűtő és fék folyadék is
+ 4 évente kormány szervo, haldex, diffi és váltó is
Persze még egyik Volvóm se volt meg 4 évig, így csak egyszer történtek meg általában, amikor megvettem. Az S80 V8 van meg a legrégebb óta, olyan 3 éve.Persze van olyan ismerősöm aki nem érti hogy miért kéne ilyen gyakran, pénzkidobás, hülyeség meg ő jobban tudja, 5 éve ismerem, kb 20 - 25 alkalommal rohadt le eddig, én egyszer sem.
-
válasz belaazallat #8862 üzenetére
Az automatákhoz ugye 60e km az örök érvényű optimum, míg a manuális váltókhoz ez 90-120e.
-
belaazallat
addikt
válasz FeRRaR1 #8863 üzenetére
A hűtő folyadékra rémlett a 2 év, még mikor vízhűtéses volt a PC-m, fagyállóra rá volt írva 2 év.
Fék az cserélve volt nálam 3 éve mikor megvettem, akkor lassan aktuális lesz az is, viszont nálam (99 V40) mintha egy kör lenne a fék és szervó.
Manuális váltóra nekem eddig mindig azt mondták hogy nem kell cserélni. Viszont eleve úgy vettem, hogy féltengely szimmeringet kellett cserélni, mert csöpögött, akkor beletöltöttek valamennyi olajat.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz belaazallat #8865 üzenetére
Kuplung és fék van inkább egy körön. Szervó 10 év 200 km érdemes.
-
belaazallat
addikt
válasz molnarpeter #8866 üzenetére
Nem értek hozzá, csak használom. Mellesleg összekevertem a két tartályt.
Lassan 20 éves lesz az autó, szerintem még nem volt cserélve.
Szerk:
Kezelési útmutató sebváltó olajra és szervó olajra csak utántöltést ír, csere periódust nem. Viccesek.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
F_Gergely
őstag
Sziasztok,
Saab 9-5 kombi dizel, 1.9es 150 lovas autorol valakinek velemenye, tapasztalata, tanacsa? 2006-2008 kozotti evjaratban nezelodok.
Szerelom azt mondja nincs hozza alkatresz, teny hogy ritkabb de nagyon gyaszos a helyzet? -
-
F_Gergely
őstag
Koszi, sajnos nepiteletben csak 2 velemeny van
Elektronikai illetve tipushibak van valami ismertebb?
Nekem nagyon bejon a muszerfala azaz igazi 90es evek, es ami szamomra hatalmas pozitivum, hogy betudok rakni barmilyen 2dines fejet es kezre esik.
Halalom hogy az ujabb autokat egy k**va radiot nem lehet beletenni mert hasznald a gyarit.
Allofutesrol van valami infod? Pl XC90es volvokban mind van csak engedelyzni kell a szoftverben, de hogy itt is? -
válasz F_Gergely #8870 üzenetére
A szívósort kell cserélni a motoron megvétel után és akkor az a probléma letudva. Elektronikailag egész jó az autó, nekem még az első generáció van, most 20 éves idén, de nincs elektromos baja.
Az Allofutest passzolom, talán Tech2vel (gyári diag) lehet aktiválni.
[ Szerkesztve ]
-
david199801
tag
Valaki nemtud HU-650-es rádióhoz Yarour vagy Grom virtuális cd tárat?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz david199801 #8873 üzenetére
Dension Gateway?
-
david199801
tag
válasz molnarpeter #8874 üzenetére
Linket tudsz adni?
-
kelekyle
őstag
válasz molnarpeter #8874 üzenetére
Szerintem nem éri meg a Dension, ugyanazt tudja, amit aliról, ebayről rendelsz 10ezer forintért... csak 5x annyiért
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe
-
BBalu
tag
Hello!
Felkapcsolásnál látod h szintez?
Nekünk az S80 ha refit kapcsolunk az esetek többségében fényszóró hibát ír és onnantól kezdve se a szintezés se a kanyarkövetés nem működik a következő indításig. Így vettük 3 éve, tehát a hiba okát én sem tudom a VIDA annyit ír h fényszóró magasság állítás hiba, az okok lehetősége a test hibától kezdve egészen a modulig terjed...
FeRRaR1
A kanyarkövető nem csak sötétben működik? (lehet h másik autónál olvastam)
-
aneda
aktív tag
Igen szintez mindig, a két fényszóró ellenkező irányú mozgással.
Ami viszont feltűnt, ha álló helyzetben, de járó motornál ráállok a hátsó lökhárítóra, feljebb világít a fényszóró és nem korrigálja vissza a magasságot...
Gyanúm hogy ez miatt nem megy a kanyar követő sem.
Saját Vida-d van vagy szervizben voltál vele?A te hibádra:
Fényszóró modul javítós oldalon olvastam a tünetekről ami miatt hibásnak tűnhet a modul, és közte volt a rossz, de még világító xenon izzó![ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
őstag
Budapest 22. kerület és környékén tudna valaki javasolni lelkiismeretes lakatost, aki nem aranyárban dolgozik? Szétrohadt a küszöb a hátsó keréknél, azt kellene javítani.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
Rivaul
addikt
Valaki vett már e-bay diagot? Vida. 20k-ért találok egy rakással de nem tudom melyiket vegyem. tud segíteni valamelyikőtök?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
haxxika
senior tag
Na, ő volt az.
Beállítással kurvasokat kell szopni hogy működjön normálisan windows 10 alatt, de meg lehet csinálni.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
BigBlackDog
veterán
Érdekességképpen felmerült; vízpumpát mikor kell/illik cserélni? Nézegetve a korábbi, Udvarinál kiállított számlát, látok egy vezérműszíj garnitúrát, egy hosszbordásszíj garnitúrát, illetve vezérléscserét. De vízpumpa nincs külön tételként. Jó eséllyel cserélték azt a vezérléssel együtt, vagy lehetséges, hogy még nem kellett?
-
Acheron
őstag
válasz BigBlackDog #8892 üzenetére
Ha valamilyen oknál fogva nem volt korábban cserélve, vezérléssel együtt illik azt is cserélni, feszítőkkel egyetemben.
-
Acheron
őstag
válasz BigBlackDog #8894 üzenetére
Nekem kétszer kellett vezérlést cserélni (amikor megvettem 180k -nél és nem sokkal eladás előtt 350k -nél), mindkétszer vízpumpával, görgőkkel együtt. Mivel az élettartamuk kb ennyi, nincs értelme benne hagyni, ha már meg van bontva a gép.
De szerintem a készlet része kell legyen. Ez egy Volvora szakosodott szakszerviz, ha jól tudom, nem hinném, hogy legalább meg ne kérdeznék, hogy cseréljék -e, ha nem lenne alapból benne. -
BigBlackDog
veterán
Hát, amit látok;
Vezérléscsere munkadíj 25e Huf
Vezérműszíj garnitúra 42e Huf
Hosszbordásszíj garnitúra 40e HufViszont ennél bővebben nem írja. Ezek ugye nem márkaszervizes árak, hanem Volvo szakszerviz árai (egész pontosan Udvari Automobil). Kérdés, hogy vajon a vezérműszíj garnitúrában a vízpumpa is benne lehet? Elvileg rendbe lett téve a vezérlés, de biztosra akarnék menni (kicsit nyugtalanít, hogy nem szerepel pontosan a tétel nevénél ).
[ Szerkesztve ]
-
ttower
aktív tag
válasz BigBlackDog #8897 üzenetére
Ha a számlán nincs külön feltütnetve, akkor nem volt. Én hétfőn hoztam el az enyém tőlük vezérléscserével és ott szerepel az általad is felsorolt tételek mellett. (22k-s tétel)
[ Szerkesztve ]
It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.
-
belaazallat
addikt
válasz BigBlackDog #8897 üzenetére
Üdv!
Akkor nincs mese rá kel kérdezni, konkrétan mit cseréltek. Én nem Volvo szervizbe járok, de tételesen fel van tüntetve mit szereltek be, és a szerelési folyamatok külön fel vannak tüntetve. Pl kuplung csere, kuplung csapágy, stb, valamint külön tétel váltó leszerelés, külön tétel váltó felszerelés.
Mellesleg van olyan vezérműszíj készlet, ami tartalmazza a szivattyút. De annak bolti ára 65000Ft. [link] Szóval ha van olcsó beszerzési forrásuk, nem raknak rá nagy árrést az alkatrészekre, akkor cserélhettek szivattyút is.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
ffodi
veterán
válasz BigBlackDog #8897 üzenetére
Szerintem nincs benne. Egy 20-30k-s tétel lenne még kb, márkaszervizben pedig 40-45k.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája