Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    Várjvárjvárj :D

    Nos először feltekerés:
    Megint nem tudom, mit használsz... MAX-ot? abban nem nagyon tudom, biztos van. Maya alatt mindenesetre van rá lehetőség. JA visszaolvastam, max-ot... Mint mondtam, abban nem tudom. De maya-ban:
    poly-ra asszem nincs lehetőség, a felépítéséből adódóan nem alkalmas rá. ott arra ott van a slice poly tool, amivel ki lehet vágni a kellő alakot... Szal azért ott se nagy gond... De ott nem nehéz a ráillesztés, hisz minden felülete síkokból áll, így mondjuk végigvágjuk fenn és lenn a poharat, ami közt kellene az illesztés, kijelöljük az edge-eket, majd duplikáljuk őket. ezzel meg is van az a körvonal, amihez lehet csatlakozni. Bár nem is kell ez a procedúra, mert magához a vertexekhez is lehet snappelni.
    A nurbs már más tészta, hisz ott a felületek nem egyenesekből állnak, hanem matematikailag leírt vonalak alapján lettek kiszámolva. Itt az e,lőbbi eljárás már nem használható, mert hiába van gyanott az illesztendő és az illesztés kezdeti és vég cv-je, a köztes részek attól még mások... Tehát ide más megoldás kell. És erre van is. Két lehetőség van. Az első, hogy megrajzolod azt, amit rá szeretnél illeszteni... Mondjuk oldalnézetben. elmész oldalnézetre, kijelölöd elsőnek a curve-ot, majd a nurbs felületet, amire szeretnéd rátenni, majd project curve to surface. És ezzel rá is lett téve... A másik, hogy kijelölöd a nurbs felületet, majd a Modify alatt van egy Make Live kapcsoló. Ettől kezdve ha vonalat akarsz rajzolni, vagy bármit csinálni, csak a nurbs felületén leszel képes kattintani. Szóval így is rá lehet rajzolni egy vonalat, mert minden pontját csak a nurbs felületére engedi tenni... Jó kis dolog :D
    De mint mondtam, MAX-ban nem tudom... Ma már egy srác kérdezett valamit MAX-ban, azt mondtam megnézem, de hát már a box lerakásával majd a nézetben való navigálással gondjaim voltak... :D

    Autó: Nos minden attól függ, mennyire kezeled rutinosan a programot, mennyire intenzíven csinálod, mennyire vagy tisztában a felületek képzésével, mennyire jössz rá hamar, hogy mit hogy csinálj meg, és végül, de nagyon nem utolsó sorban: mennyire pontos illetve részletes modellt akarsz csinálni... Szal nagyon változó... Az első kocsimat asszem 2 nap alatt csináltam, a World3D-n a Magnificat galériában meg is lehet nézni Sportkocsi néven. Ekkor asszem 3 napja használtam Maya-t, de tutor alapján csináltam, de jó szokásomhoz hűen a felénél azt mondtam, hogy na innen már megy, illetve az eddigiek se hasonlítottak ahhoz, amit csináltam, így ne nevezzük Vipernek a kocsit, legyen csak sportkocsi :D Szóval az pár nap alatt meglett... Utána több kocsinak is nekikezdtem, de a BMW M3 Touring lett olyan, hogy be is fejezzem... Ez pl teljesen nurbs kocsi lett... Aztán elkezdtem csak egy eljárásra koncentrálni, a poly-ra, így született a Murcielago-m, majd most készül a BMW M5 E60, amit kifejezetten high poly kocsinak szántam. El is készült, de nem lettem elégedett vele teljesen, így szétkaptam a problémás részeket, és most igyekszem helyrehozni :D ezen a kocsin már kb 5-6 hete dolgozok, persze az első héten olyan napi 3-6 órát, míg mostanában volt olyan hét, amikor tán elő se vettem, max 1-2 órára egész héten összesen. Szóval akkor csinálom, amikor van kedvem meg időm... Jó munkához idő kell, de ne várd, hogy elsőre, másodikra, harmadikra vagy akár negyedikre csúcs kocsit csinálsz, mert mint mondtam, sokminden kell hozzá... De lehet a baráti körben igazi parasztvakításokat tartani vele :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák