Apple iPhone 12 és 12 Pro duplateszt

Az előző generációnál jobban éhezik a töltőre, mégsem jár hozzá adapter: mindeközben a formai váltás zseniálisan sikerült, dicsérendő az 5G, ügyes az új iOS, a kamerában pedig ismét nem tudtunk csalódni.

Fotós képességek

Kamerás téren ismét magasra rakta az Apple a lécet, persze a tavalyi 11-es széria után ezen aligha lepődhetünk meg. Az iPhone 12 hátulján – a szériába illően továbbra is – két optikát lehet látni, a 12 Pro pedig elődjéhez hasonlóan három látószöget tud bedobni. A főkamera papíron ugyanaz, 12 megapixelen maradt a felbontás, megmaradt a dual pixel autofókusz, az optikai képstabilizálás és a 26 milliméteres (35 mm ekv.) gyújtótávolság, az optika pedig f/1,6-osra fényesedett, tehát gyorsabb esti fókuszálást és jobb minőségű, gyenge fényviszonyok közti fotókat várhattunk a tavalyinál. A nagylátó is ugyanaz a két mai tesztmobil kapcsán, szintén 12 megapixel, f/2,4-es apertúra 13 milliméteres gyújtótávolság, ami 120 fokos látószöget jelent átszámítva.


[+]

A Pro változat ezeken kívül megkapta a szintén 12 megapixeles telefotó, azaz zoomlencsét, 52 milliméteres gyújtótávolsággal kerek kétszeres nagyítást biztosít, ami a mindennapi használhatóság szempontjából talán az elképzelhető legjobb hardveres nagyítás, tehát ez nem a holdfotósoknak, hanem a portrékat készítőknek, mélység-élességgel játszóknak lesz kedvező.


[+]

Az iPhone-ok kameraszoftverét nem a brutális mélységű beállíthatóságukért szeretjük, hanem azért, mert minden átlagfelhasználóból elfogadható fotóst tud faragni, és nem kell két-három expozíciót készíteni vele ahhoz, hogy megbízhatóan jó képek jöjjenek ki belőle. Ezt a Samsunggal párhuzamosan az Apple nagyon jól csinálja, remek automatikával és pont elég mennyiségű funkcióval. Aki a HEIF/HEVC formátummal nem szimpatizál, legjobb, ha először átállítja a JPEG/H.264 módba az eszközt, ezt elég egyszer megtenni, és többet nem is kell vele foglalkozni. Állíthatunk felbontást, képarányt, intelligens HDR-t, expozíció-korrekciót, időzítőt, Live Photót (ami pillanatnyi mozgóképet ad a statikus képek elé), meg van portré mód és panoráma, meg ha zavar, akkor kikapcsolhatjuk a QR-olvasást. Nagyjából ennyi. A 12 Pro esetén direktben várhatunk a három látószög között, a sima 12 pedig egy kis pöttyben jeleníti meg, milyen látószögön van épp, ha azt megbökjük, akkor vált a másikra.

[+]

Hirdetés

iPhone 12 Pro Főkamera

Egyszerűbb a hiányosságokkal kezdeni a főkamera kapcsán: van konkurens, ami közelebbre tud fókuszálni az iPhone-nál, illetve a nagyon apró részletek a már-már homogén felületeken (levelek, ágak, bokrok) kissé zavarosodnak, javarészt talán a feldolgozó algoritmus túlzott munkája révén. Ezektől eltekintve zseniálisan jó képeket lehet csinálni a mobillal, megvan a megfelelő dinamika (noha a tűző napsütés nem volt jellemző az elmúlt pár napban, így mi is abból főztünk, amink volt), tökéletesen belövi a fehéregyensúlyt, nagyon jó a vonalélessége, és a széleken lévő lencsetorzítás sem feltűnő. Este is inkább zajosodik, mintsem szétmosna mindent, ezt szerintem kifejezetten jól teszi. Sok mindent elmond a bolondbiztosságról, hogy bár én a biztonság kedvéért minden telefonnal, mindig két-három fotót készítek egy témáról, ezúttal egy esetben sem találkoztam hibás, kukába készült képpel.

iPhone 12 Pro Széleslátó

A széleslátós fotók lencseképe természetesen nem olyan, mint a főkameráé, és a fix fókusztávolság miatt sem tud annyira univerzálisan használható lenni, mint az elsődleges képalkotó. Mobilos nagylátók viszonylatában van elég részlet a képeken, és a nappali dinamikát sem ekézhetjük, ám az algoritmus itt már nagyon dolgozik sötétben, hogy valami értékelhető képet hozzon össze, hol több, hol kevesebb sikerrel.

iPhone 12 Pro Zoom

A valódi, hardveres zoomkamera legfőbb előnye a mélység-élesség, hiszen akármilyen részletes és jól vágható egy főkamera képe, ezt a hatást a legfejlettebb algoritmusokkal a háttérben sem tudja elérni. A zoomkamerával nagyon jó makrófotókat lehet csinálni, de persze távoli objektumok részletesebb megörökítése szempontjából is érdemes bevetni, nem is beszélve a portrékról, amikkel majd a következő oldalon foglalkozunk. Itt is adottak a főkamerás megállapítások: megbízható éjjel-nappal, észrevétlenül, de nagyon jól dolgozik este az optikai képstabilizálás is, a fehéregyensúly pedig mindig, elsőre rendben volt.

iPhone 12 Főkamera

Statisztikai hibahatáron belül teljesít a normál 12 is, a közeli fókuszálást jellemzően még jobban is csinálta a Prónál. Az éjszakai fotókban van egyfajta, kissé vibráló túlszaturáltság, ami a Pro esetén kevésbé van jelen, de összességében tényleg minimálisak a különbségek, és persze zseniális fotókat lehet csinálni a jóval olcsóbb, sima iPhone 12 kamerájával is.

iPhone 12 Széleslátó

Nem láttunk durva eltéréseket a nagylátós teljesítményben sem, ugyanazokkal a tipikus hibákkal küzd az iPhone 12 modulja, mint a kategóriatársak többsége, kevés fénynél nagyon korlátozott mennyiségű részlet, torzító szélek, továbbá az ideálisnál több kromatikus aberráció.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés